"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, February 02, 2009

Suara Changkat Jering Vol 1 - malaysiakini

Reactions: 
Assalamualaikum, nampaknya Drama politik Malaysia terus panaz & bergelora. Sebagai penduduk Changkat Jering, aku tak sabar nak sambut Pak - Pak Menteri yang akan berkampung di sini tak lama lagi.

Pastinya Dato' Mat Taib yang sampai dulu, masuk kampung keluar kampung, emm ... harap mai kampung aku, jalan kampung baru di tar, mungkin ditar lagi selapis lepas ni.

Aku pun nak tunggu Menteri Kerja Raya, jalan raya kat sini banyak yang 2 lorong, harap2 ditambah jadi 4 lorong, ini baru kemajuan namanya.

Aku pun nak tunggu Menteri Pertanian mai, sawit & getah kitaorang murah sangat, harap dia bagi subsidi, insentif & segala bantuan yang wajar, duit kerajaan banyak lagi kan?

Aku teringin nak jumpa Pak Aji Zahid, nak minta cop dia untuk apply pinjaman bank, maklumlah cop JKKK PR tak laku, pakai cop dia gerenti lulus loan aku!

Untuk Kapten (B) Osman Jailu, aku bengang betul kat hang! Kami dalam PAS dengan berat hati serahkan kerusi DUN Changkat Jering kat hang. Changkat Jering adalah kerusi tradisi PAS & DUN ini mempunyai jentera PAS yang mantap di setiap UPU - UPU.

Kami tetap berjuang dalam PRU-12 yang lalu dengan bersungguh2, alhamdulillah Allah bagi menang, last2 hang buat macam ni.

Kali ini kami akan mengemukakan usul kepada pimpinan atasan supaya PAS diberi amanah bertanding di DUN Changkat Jering. DUN Behrang itu PKR & DAP boleh bincang, harap warga cyber beri komen cadangan aku ini.

Esok, PAS akan memulakan gerak kerja PRK N14 Changkat Jering 2009. Selamat Datang Ke Changkat Jering, buat tuan2 & puan2 & Bapak - Bapak Menteri !!!
Wassalam ... Allahu Akbar !

-abang din

4 comments:

Anonymous said...

THE DAY NAJIB KILLED ZAKARIA DEROS

1.On March 8th 2008, Malaysia’s opposition parties had won unexpected victories in the states of Kedah, Penang, Perak, Selangor and PAS maintained Kelantan

2.The BN was in serious trouble and could not believe that the economic powerhouses of Penang and especially Selangor had fallen.

3.Zakaria Deros, the assemblyman who was largely faulted for Selangor’s fall together with Khir Toyo was informed of an emergency UMNO meeting on the night of March 10th 2008 at Najib’s house.

4.However on arrival, Zakaria was surprised to see that there was no one there except for him, Najib and his bodyguards. “Where are the rest?” Zakaria asked. “This is a confidential meeting between the both of us only” Najib replied

5.Najib, then Defence Minister, came straight to the point. Remember 13th May 1969, the incident that my father was involved in? I want you to start a similar incident in Klang. I will call in the army and impose emergency rule afterwards. If you agree, you will be rewarded amply; otherwise you will pay heavily for your corrupt deeds and for the fall of Selangor.

6.Zakaria in his loud and gruff voice not only made it clear that he will not be a party to a riot in Klang but also barked at Najib that he knows well that Rosmah pulled the trigger to kill Altantunya and Najib Oked the C4 of the body.

7.Zakaria further screamed at Najib that he will expose this to the public.

8.The enraged Najib instructed his bodyguards who set upon Zakaria and beat him up till he became unconscious eventually suffocating him by strangling and killing him.

9.The well oiled team covered up the entire incident as Zakaria having a heart attack at just after midnight March 11th 2008.

10.His body was quickly brought back to his mansion in Klang, and sent off for burial in Malacca by late morning March 11th 2008.

11.Corrupted to the core though Zakaria was, he saved the people of Klang from falling for Najib’s evil calling although his sons did try to start an incident unsuccessfully in Telok Gong. Zakaria however paid a heavy price. His own death. If his body was excavated, apart from the strangulation, the injuries include multiple rib fractures, punctured lung and a possible a liver tear.

12.The depth of cruelty and evil that both Najib and Rosmah bear is unknown to many Malaysians. The country is really entering a very dangerous period of its history. UMNO’s culture since Razak, has been that the end justifies the means. Malaysians will now have to decide how bloody this end is going to be.

Look here : https://mt.m2day.org/2008/content/view/17456/84/

Anonymous said...

betul.

aku setuju 100% supaya kerusi utk 2 DUN ni diberikan sahaja kpd PAS.

calon2 PKR tidak boleh diharap, tidak boleh dipercayai. calon2 PKR senang sangat dibeli, dirasuah, senang sangat masuk perangkap musuh, calon2 PKR tak tahu erti serta nilai perjuangan.

calon2 & ahli2 PKR tidak berdisplin.

Anonymous said...

Sokonggggggggg
sokonggggggg
sokonggggggggggggg
saya sokong sangat sangat jika calon PAS diletakkan jika berlakunya pilihanraya DUN....
orang PKR nie bukan tak leh dipercayai tapi...hampehhh...
mereka mengambil kelazatan dunia yang sementara ni..serta meninggalkan kelazatan akhirat yang kekal abadi....harap ALLAH bagi taufiq serta hidayah kepada pemimpin PKR yang 2 ekor nie....

saya adalah ahli PKR dari Bandar Sri Permaisuri Cheras..KL

**Andaikata adanya pertandingan nanti kami semua akan turun untuk membantu calon PAS yang bertanding...INSYAALLAH...PR BOLEHH

Anonymous said...

wahai sahabat...
kita semua kena bekerjasama dan bertolak ansur. Isu tukar calon parti tak perlu. Biarlah pkr tanding. Jangan lah kita termakan sikap gelojoh bn.

Yang sebenarnya menjadi masalah ialah si calon dan bukannya party.