"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, March 06, 2009

Bongkar: Penyamun Menyamun Lagi..! - malaysiakini

Reactions: 
Ini adalah Mercedes Benz ML320.

Segala data-data lengkap dari aspek teknikal dan lain-lain boleh dibaca di[sini].

Apahal pulak tiba-tiba aku post gambar SUV Mercedes Benz ni? mesti la ada sebab kan?

Selangor nak pakai Camry - UMNO/BN Kecoh...

Perak beli Camry - UMNO/BN kecoh...

Terengganu beli Mercedes Benz E200 Compressor - UMNO/BN senyap......

Sabah/Sarawak beli Volvo - UMNO/BN senyap......

Dan apa yang korang tak tahu ialah UMNO/BN juga senyap-senyap telah menghilangkan/menggelapkan sebuah kenderaan SUV jenis Mercedes Benz ML320 (lebih kurang macam dalam gambar diatas) dan sampai hari ni tak ramai rakyat Malaysia yang tahu..!

Woi...!!!

PENYAMUN...!!!

"I don't need sex... the Government and the Police Fuck's me everyday..!"

15 comments:

jeBAT durJANA said...

Memang dasar penyamun pon....kalu ko kata kapal selam atau helikopter lesap pon aku percaya, olah kerana lanun-lanun berlesen ni memang kaki samun.....apa la sangat dengan sebijik merc je...tak heran pon......

paloi bin mulau said...

amno pakai tinted ke masa depa menggelapkan suv merc tu hehehehe jgn marah wak

citer apa ni? sapa yg sapu merc ni? jgn buat saspen wak...

pemerhati sepi said...

HARI INI AKU NAK BUAT SATU PENGUMUMAN MENGENAI SATU ISTILAH BARU : "MENGKUGANKAN" BERMAKSUD POLIS YANG MEMBELASAH RAKYAT SECARA GILA BABI SEPERTI KES KUGAN.

TERIMA KASIH

zali said...

spekulasi lagi...

boleh ghaib kereta sebesar tu...kira
hebat tu...david blaine dan chriss
angel mesti tabik punya!

mengkugankan?istilah ni kat hutan
boleh la guna...

kat m'sia 'tak sesuai'

dua alam said...

woi pemerhati sepi...yang ko beria bela anak indu apehal???? dah dia penyamun....

Anonymous said...

woi dua alam...
ko ni bisex ke???dua alam????
gay gk ek...
kahkahkah...

pemerhati PBB said...

dua alam

kat msia ni kita ada undang-undang..
kalu dia salah dakwa dia kat mahkamah
bukan nak kata membela india, cina, iban, bidayuh ker..biar mahkamah tentukan dia bersalah ker tak...ni x sempat nak masuk dah mati dah..

Anonymous said...

hoi 2 alam ...ko patu jadi ayahda geng-geng penarik kete dlm 'Pukida' tu...bogok...ko ingat mentang2 dia hindu..ko bleh bunuh dia mcm tu jer..bogok..ngok..ngok...

Belalang tempur said...

dua alam

org buat zalim kat org lain pon ko nak bela ke.

SMA AS-SIDDIQIAH AL-ISLAMIAH,NAKA,KEDAH said...

nak cari tang mana lagi duit ni untuk jayakan program http://siddiqiah.blogspot.com/

sepat_ronggeng said...

Ahaksss....

Kalau kes Kugan... Master Yoda setuju sangat ada something wrong happened somewhere dalan PDRM...

Dari dulu PDRM mmg dah terkenal dengan kecekapan menyelesaikan kes dengan cepat dan berkesan... Tp harus di lihat pendekatan yang digunakan...

Kalau dalam TV ( TV1, TV2, TV3,Astro atau TV siam sekalipon ) dapat kita lihat polis di negara lain sering menggunakan frasa ayat " KAMU BERHAK UNTUK TIDAK BERKATA APA2 SEHINGGA PEGUAM KAMU MEWAKILI KAMU. SEBARANG KENYATAAN KAMU MUNGKIN AKAN DIGUNAKAN UNTUK MENENTANG KAMU DI MAHKAMAH"...

Tapi kalau di Malaysia... Hehehe.. Paling famous.. Ayat ni la.. "APA2 BALAI CERITA"... sampai balai dah tentu kena soal siasat... KAW-KAW punya lak tu..

Bukan la apa... keberkesanannya mmg terbukti bila pendekatan seperti yang dilakukan sekarang ini.... tapi di khuatiri kalau yang x bersalah pon nanti akan mengaku bersalah apabila menerima tekanan yang amat hebat ketika di soal siasat...

Master Yoda kata... Ketuk ketampi 100 kali boleh cabut lutut oooo....

anonymous said...

org melayu x rasa dia melayu dah smpai sanggup hina raja/bangsa sendiri.
org islam nya x rasa dia islam smpi kafirkan saudara islam dia sendiri.
org malaysia x rasa dia org malaysia sehingga sanggup hina/ caci/huru-harakan negara sendiri.

ASAL NEGARA:
orang Cina ada negara CHINA.
orang INDIA ada negara INDIA.
orang MELAYU?..INDONESIA?x..sbb mereka x kata mereka org melayu,cuma rumpun melayu.tapi ttp letak negara INDONESIA,bangsa indonesia.
MELAYU cuma ada TANAH MELAYU,skrg MALAYSIA dgn bumiputera yg merdeka.

Hak Istimewa MELAYU/Bumiputera ttp dijaga dgn tidak meminggirkan kaum2lain,BUKAN bertuankan/Dihapuskan hak demi Kaum Lain.Kaum lain diiktiraf sbg warganegara selagi x mencabar/mempersoal hak2 istimewa org MELAYU/Bumiputera.

apabila MELAYU/bumiputera gadai hak MELAYU/bumiputera,MALAYSIA akan jadi MALAY(SIA-SIA)=orang melayu merempat dibumi sendiri..
bukan masa untuk menyalahkan org lain.ini masa untuk kita berfikir dan bertindak untuk melayu/bumiputera dan warga MALAYSIA bersatu..

Belalang tempur said...

Ye betul.Selepas 50 tahun memerintah, UMNO BN masih gagal. kedudukan orang melayu semakin parah, merempat di bumi sendiri.. kekayaan orang Melayu di kongsi dikalangan kroni dan orang terdekat sahaja.

Ye betul... UMNO BN la yang merosakkan pahaman orang tentang Islam.. menolak hukum hakam Allah dan memperkenalkan Islam hadhari yang lebih mengelirukan orang Islam.

Ya betul UMNO BN la yang membuang kedaulatan dan kekuasaan raja2 dan mempergunakan kuasa untuk kepentingan parti dan atas nama perjuangan bangsa.

Ya betul orang Malaysia sendiri sanggup memburukkan nama Malaysia sendiri, dengan sistem kehakiman, pentadbiran yang penuh korupsi dan penyelewengan peringkat tertinggi sehingga terkenal serata dunia. Memperkudakan anggota keselamatan untuk memprovokasi dan mencetuskan huru hara.

Janganlah samakan nama Malaysia dengan nama negara China dan India, janganlah menyesal kerana negara ini diberi nama Malaysia kerana nama Tanah Melayu sudah lame di buang oleh pemimpin UMNO BN sejak menuntut kemerdekaan lagi.

Sampai bila perjuangan kononnya atas nama bangsa dan asabiyah ini akan berterusan kerana Malaysia sudah lama merdeka, terimalah Cina India, Iban, Kadazan dan semua rakyat Malaysia.. Berjuanglah atas nama Islam dan untuk Islam, mudah-mudahan perjuangan kita diberi kemenangan

Songkok Tinggi said...

UMNO : United Malayan NO Organisation
UM=NO : Untuk Melayu = NO!
U=MNO : United Monyet 'N' O'ngkaaa!

"UNTUK MELAYU 'NO' OTAK"

Boyot said...

yup
you should check your DNA
just to make sure you not a son of your area bit post corp. son

your kids dna as well