"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, March 06, 2009

Rasuah: Setpol Menteri UMNO Ditahan - malaysiakini

Reactions: 
Berita
  • Setiausaha politik seorang menteri Umno telah ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Rabu lalu, kerana disyaki terbabit dalam rasuah melibatkan RM70,000.
Apa nak heran?

Mestilah aku heran... kalau berita untuk kes Pakatan Rakyat, bukan je sebut nama parti, malah nama individu, siap dengan gambar, siap dengan salasilah, siap dengan resume, siap dengan sejarah hidup dari mula lahir sampai masa kena tangkap lengkap dalam laporan berita.

Bila kena dekat orang UMNO...

Ringkas-seringkas-ringkasnya... nak cover apa..?

"I don't need sex... the Government Fuck's me everyday..!"

18 comments:

Anonymous said...

Alaah RM70,000 tu sikit sangat, buat tahi gigi saja. Kononnya nak tunjuk SPRM tak pili kasih

mohd said...

hellooo...tokey blog, ko percaya ke kat SPRM ni? ni wayang je...

Anonymous said...

set pol siapa ni...? cuba tanya menteri lesbian.

Tuan Direktor Ahmad Nespoo said...

betul tu.. wayang je (untuk mengatakan x pilih2)

sama la mcm muka 6 muka yg dikehendaki tu... semua drama je.

maksud drama sini ialah... buat kerja x sampai habis...

AvanzaG said...

Alahhh...Umno kan selalu nak cantas2 ahli yang depa tak suka dan nak tunjuk tak pilih kasih

Serampang dua mata lah kiranya...Rasuah Khir Toyo, Najib ke apa cerita...

zali said...

tempang perak...

kalau awak heran...saya lagi heran...

kan pr orangnya glamor belaka...alim
ulamak belaka...mesti la liputan
lebih sket.

Anonymous said...

Apabila Allah telah menarik kuasa mrk, maka jadilah mrk semua seperti insan yang sudah tidak mempunyai kuasa lagi. Janganlah jadi pemberontak kerana itu semua hanya menyusahkan semua pihak. Sedarlah akan kelemahan diri dan kebolehan yang tidak cukup kualiti untuk memerintah sebuah Negeri. Nak menjaga tiga orang wakil rakyat pun tidak mampu.

Mereka bohong! Sah setelah disemak di semua tahap dan peringkat, TIDAK ADA satu keping pun tanah yang diluluskan kepada orang Melayu atau untuk orang Melayu dan India. Tanah di Kg Kuala Rui yang diberikan hakmilik kekal pula, bukanlah TANAH sedia ada. Ianya adalah tanah baru yang sebelum ini mereka menduduki tanah tersebut secara HARAM. Tiada paper EXCO yang meluluskan tanah untuk sekolah agama. Tetapi sudah ada paper EXCO yang meluluskan tanah seluas 1000 ekar untuk diagih-agihkan kepada Sekolah Swasta Cina yang memang kukuh ekonominya. Tiada juga tanah diluluskan untuk orang India. Yang ada hanyalah pemutihan kawasan kuil yang dibina tanpa kebenaran.

Jamaluddin dan Osman merungut kerana semua idea, cadangan dan hasrat mereka diTOLAK mentah-mentah oleh Ngeh. Nizar hanya mengangguk dan bersetuju sahaja. Begitulah suasana Mesyuarat EXCO. Kadang-kadang mereka mengomel panjang-panjang dalam Bahasa Cina kerana sengaja membuatkan Jamaluddin dan Osman rasa bengang. YB Zainuddin juga tidak selesa dengan apa yang berlaku. Cumanya dia masih memendam rasa.

Kisah kuasa Ngeh itu amat terserlah. Ngeh adalah manusia yang cukup jahat. Kerjanya hanya tersengeh bila saja dia melihat Orang Melayu seperti Nizar diperkudakannya.

awan said...

Dengau cerita SP Azlina Othman betul ke?

Anonymous said...

mso dh mengesahkan, azalina punya org..

Anonymous said...

awan,
betul tu. Tapi ni cuma sandiwara...

sasaudengo said...

Aieekkk ZALI...main touch'n'go plak

ko tak jawab pun komen aku dolu2! Aku paste sampai ko jawab... ade berani ke???

----------------------
Mana si ZALI ni....

Ni komen aku dalam thread ParpuKari baru2 ni... ape komen ko?
Komen ttg Mokhtar Hashim dan Datuk Mazlan (MonaFendey)... ko takjawab2

-------------------------

KOMEN RESOLUSI BPN...

1. ..mengutuk tindakan PR yang mencabar kedaulatan kuasa Sultan..

- TAKUT KE DGN SIDANG DUN... PIHAK BN JE YG BAGI AMARAN, ORG LAIN TAK MARAH PUN... Korang tak cabar kedaulatan.. cuma junjung-kasih kat
sultan dgn kata NATANG je, tapi takpe sbb korang UMNO kan????

2. ...menjadikan agenda politik lebih utama dr kestabilan&keamanan

- merasuah sanasini; membeli ADUN Katak; dalam UMNO penuh RASUAH (tanye KuThauDin,RaisYatim,Chedet);
guna polis; guna mahkamah; guna SPRM(Suruhsaya Promote Rasuah Msia)
... tu sume agenda ape???
...tapi takpe sbb korang UMNO kan??

3. ...tidak menyokong tindakan menderhaka kepada Sultan...

- MATYACUB DEMONSTRASI SURUH SULTAN KELANTAN TURUN TAKHTA; NUARMUSA TABAL Tengku BREHIM JADI SULTAN BWH POKOK; CHEDET TARIK KEKEBALAN SULTAN; MIKETYSON BAWAK PELARI MAKDARA SULTAN... tu sume tak derhaka kan, tapi takpe sbb korang UMNO kan???

4. ...tindakan tegas untuk henti permainan gila politik pembangkang

- ayo... kawan! rampas kuasa guna ikhsan ADUN KATAK yg korang tuduh rasuah tu...(ludah pastu jilat!); guna kuasa utk control mahkamah2 (cth - ptg bawa kes... pagi2 esok terus bicara, efisien tu!!!); guna polis; guna SPRM-Suruhsaya Promote Rasuah Msia; byk lagi.. tak larat!!
tapi takpe sbb korang UMNO kan????

5. ...meminta DUN Perak tdak bubar,
jimat wang, elakkan keadaan dan suasana semakin tidak terkawal

- HA.. KORANG TAKUT HEH!!! TAKUT KALAH LA TU... jimat wang rakyat???
pastu boleh beli Eurocopter, Scorpene, KLIA@East, bail-out sykt anak MAHAFIRAUN, rasuah sana-sini,
pekaya kan kroni2 macam2 lagi la!
suasana tak terkawal??? pelik.... selama ni korang menang sume PRU takde pun HURUHARA..!!! PR baru nafikan majoriti 2/3 dan tawan 5 negeri korang dah HURUHARA bagai nak rak!!! Aku rase kalo PR menang KERAJAAN PUSAT, maunye BN buat HARAKIRI kalo pun bukan HURUHARA!!!
tapi takpe sbb korang UMNO kan????

6. ...mohon campurtangan RajaMelayu

- aieekkk... yg kat Perak tu bukan korang dah dapat campurtangan RajaMelayu ke... bukan takat campurtangan je...korang main belakang Raja lagi! Takut la tu... kalo berani dah lama dah... (pinjam ayat Chedet) buat Pilihanraya DUN Perak... main belakang Raja Plak... sori-sori! sembunyi blkg Raja! Tapi takpe sbb korang UMNO kan????

March 5, 2009 12:45 AM

---------------------------

Buat BPN (Bangsat Perosak Negara bukannye Blogger Pembela Negara)

Go...Blogger!!! GOBLOG...BPN (7X)

March 5, 2009 1:00 AM

March 6, 2009 12:07 AM

zali said...

Mokhtar Hashim dan Datuk Mazlan?
no komen.

bpn...ada nak cakap sket...
pegi jahanam la bpn.
umno/bn tak pernah nak mengharapkan
bpn dan tak pernah mengiktiraf bpn.

betul la tu...goBLOG bpn.

Anonymous said...

Zali ni pemikiran mcm kebudak2kan..

Entah pape ntah..

Dah tahu yang di 'sokong' nya salah, nak 'cover2' plak..

maklumlah...masssyyyuuuukkkk..nah aku bagi singgit..

Anonymous said...

dengar buleh percaya idak le...

10 depa kate... satu pun belum tentu betul....

Anonymous said...

dulu si tomboy ni aniaya pengarah pelancongan...sape nama dia ntah...mirza beg kot tak silap aku aar....rawatan gigi sampai brapa ribu ntah,,,tak logik langsung,,,,kes dia aniaya pengarah tu sebab pengarah tu taknak bagi semua projek kat dia si tomboy tu,,,skang kena kat si perancang dia...kah..kah..kah..

thatguy886 said...

salam bro,

kenapa perakinfo kena suspend? "Please contact the billing/support department as soon as possible. "

Anonymous said...

Tak hairan lansung, SPRM tengah nak carik publisiti murahan jer tu..... POLIS, SPR, SPRM, KEMAS dan yang lain-lain sewaktu denganya adalah wayang saje... Mereka adalah instrument kepada pemerintahan KORUP UMNO (mata & telinga UMNO). Sedarlah rakyat bahawasanya kita sudah lama diperbodohkan oleh UMNO. Tak percaya lihatlah semasa pemilihan UMNO nanti. Peringkat bahagian pun dah tak kurang hebat masyuknya......

Perisik said...

ala ..... NAJIB tu sendiri perasuah nombor satu ...aku teringat masa Najib nak bertanding Naib Presiden dulu ... masa tu dia dalam team wawasan Najib , Muhyidin dan Muhamad Taib ... ada seorang bernama Farzana Bin Mohd Zain jadi tukang bawak duit Najib untuk bayarkan semua bilik2 hotel kat Lagend . Si Farzana inilah yg akan bayar setiap bilik dengan tunai . masa tu tak silap saya ada dalam RM70k dalam briefcase tersebut ....