"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, March 18, 2009

Debat BloggersNetwork@Perak vs BPN Hampir Pasti..! - maalaysiakini

Reactions: 
Dekat atas tu print screen persetujuan awal dari GOMO untuk debat BloggersNetwork@Perak vs BPN. pihak kami sedang mengatur hal-hal berkaitan dengan debat berkenaan. kalau jadi kenyataan. datanglah beramai-ramai.

Aku nak keluar sat ada program... petang atau malam karang aku sambung. kot-kot tengah jalan karang ada free aku update. untuk GOMO pulak, tunggu perkembangan dari kami.

41 comments:

Danielle_Corleone said...

salam bro.

Saya ada merasa sedikit bimbang. Kerana cara penerimaan pelawaan debat oleh pihak BPN seperti mahu bergaduh dan memperlekehkan pihak Blogger Network. Cara ini jelas menunjukkan daya pemikiran tidak matang dan kurang ilmiah. Di sini saya cadangkan debat ini dilangsungkan dalam ruang tajuk ilmiah tentang politik dan bukan bersifat gosip semata-mata. Saya harapkan pihak Blogger Network juga dapat mengawal sebarang rasa yang boleh mencetuskan keadaan tidak diingini dan dapat menjawab setiap persoalan yang dibangkitkan dengan penuh hikmah dan nilai ilmu sekian pandangan saya. terima kasih.

Anonymous said...

Deme debatlah ape pon...apa nak bersyarat-syarat lagi.Kalu tak kalah, menang. Kalau tak menang, kalah. Gitu le adatnye berdebat. Ape takutnye...

Anonymous said...

kalau BPN dah mahu cara berdebat itu nak bergaduh maka mereka itulah yg tak matang. apa pun kita mahu lihat BPN ke matang atau BloggerNetwork.

Anonymous said...

Topeng, aku cadang korang kawtim ngn Dr. Agus biar jd moderator..aku rasa xsampai gaduh bertumbuk kot..aku memang harap sangat debat ini jd, sbb nk tgk setakat mana keBODOHan bloggers BPN ni berhujah..

paselalu

Anonymous said...

gomo hanya hendak berdepat kat hotel 5 bintang je (di sponsor), bawah pokok tak main, inilah kumpulan yg suka habiskan duit (duit siapa?)utk senangkan diri sendiri

Anonymous said...

ala depa (gomo) ni cakap ja berani.. setakat dok tulis dalam blog sapa pun bulih.. tokwan aku pun bulih... hahahaha.. meh berdepan tengok.. TAKUUUUUUUUUT.. tak dak teloq kot.. tu yang sereyau tu.. nak wat kat hotel budget tak lepas kot.. depa bukannya ada duit.. dok perabih duit rakyat ja.. geng PR pun bayar cukai gak.. mangkok betoi...

Pengasas said...

Salam PerisikRakyat,
Berdebat pun suatu kemajuan.
Selamat berdebat dan dapat manfaatnya.

jinbara said...

salam...
btl ke depa berani?tkt depa bw FRU alamat kn bom la...apa2 pun wa tetap sokong blogger network..selamat maju jaya..

chot said...

yahoooooo

tak sabar aku nak tgk...

kalau bleh biarlah di adakan di hujah@TV9

supaya seluruh rakyat Malaysia dapat saksikan

agar daapat di laksanakan dalam keadaan terkawal dan berdisplin..

saudara topeng perak...saya usulkan
kepada saudara dan rakan2 yg lain supaya mempertimbangkan cadangan saya ni...

Si Tampok Manggis said...

Kalau ini lah Mainan mereka, Apa lagi yang hendak kita harapkan

Sepagi suntuk mengutip berita hangat yang dibincangkan di hampir seluruh media Malaysia.
" Jawatankuasa Displin UMNO halang Ali bertanding kerusi no 2"

'Lantak pi lah, itu parti UMNO yang memang dah nak karam' kata Tronge semasa minum di awal pagi.

Tapi bukan ke UMNO tu tunggak Barisan Nasional? Parti yang memerintah Malaysia hingga tamat penggal Parlimen kali ni, 2012 nanti. Presiden UMNO kebiasaannya akan jadi Perdana Menteri, Timbalan Presiden jadi Timbalan Perdana Menteri, Naib Presiden, Ketua Pemuda, Ketua Wanita dan Ketua Puteri akan jad ahli-ahlii Kabinet Malaysia.

Jadi, 'Pergolakan dan perkembangan ni penting bagi semua rakyat Malaysia' kata Ng yang aku tau penyokong kuat DAP.

Kalau betul ada tangan yang tersembunyi di sebalik Jawatankuasa Displin UMNO, kesian melihat Y Bhg Tengku Tan Sri Ahmad Rithauddeen Tengku Ahmad diperkuda pihak berkenaan. Simpati kepada ahli-ahli UMNO yang ingin melihat demokrasi hidup dalam parti mereka. Maknanya kalau ahli nak mendaki jawatan tertinggi parti jangan harap dapat kalau tak ada warlord kuat di belakang mereka. Kecilnya nilai sebuah negara bila pencaturan pimpinan negara di buat oleh seorang dua berpengaruh. Ahli UMNO yang berjuta jumlahnya cuma melihat hak mereka disamun di siang hari.

' Padan muka selama ni samun hak rakyat ' bebel Yek yang nampak nak cepat habiskan perbincangan pagi tadi.

Masalah yang lebih besar di hadapan kita ialah ke mana hala tuju negara kita selepas ini. Persolan poltik di tangani dengan rampasan kuasa, samun di siang hari dan halangan bertanding di saat akhir. Ini kah negara yang akan menjadi negara maju menjelang 2020. Bagaimana masyarakat luar melihat politik negara kita. Sebelum ini peminpin UMNO menafikan mereka menggunakan sistem, institusi dan jetera negara. Segala sistem dan institusi negara tercinta kita dijadi kan buah dam percaturan politik puak yang berkuasa. Kehakiman, MACC, Parlimen, Suhanjaya Pilihanraya, Polis malah Istana dijadikan alat semahu-mahunya. Waima SUK, Hakim, AG, KPN sampai ke pak guard di Parlimen pun di permain-mainkan. Bila terjadi diperingkat dalaman parti, nak nafikan jugak?

'Ahli-ahli UMNO, korang tengok ler dan kaji balik segala penafian yang di buat oleh pemimpin korang selama ni'.

'Kalau Presiden korang tiba-tiba nak driver atau bodyguardnya jadi Timbalan Perdana Menteri nanti korang toksah terkejut.

Nanti kata Najib kepada Mahyuddin ' Hang menang pun pasai aku disqualifykan Ali Rustam, lagi pun tak semestinya Timbalan Presiden UMNO dari Timbalan Perdana Menteri'

Sebelum tu pun Najib agaknya dah berkata ' Ku Din cuma halang hang dari bertanding Timbalan Presiden, kalau pecat keahlian, nanti aku kena lantik ahli UMNO lain pulak jadi Ketua Menteri Melaka.' kepada Ali Rustam yang dirundung malang.

Tak ker ahli UMNO atau ahli Perkida rasa tercabar dengan tindakan yang dibuat pemimpin korang. Tak terasa ker hak dan keahlian korang di pijak-pijak orang? Nak dok diam tengok jer ker? Aku tumpang bangga kalau korang dapat berbuat sesuatu untuk membetulkan keadaan. Menghalang kemungkaran. Mengembalikan kebenaran. Selamat berjuang.

Ada satu lagi teori yang lebih menarik. Dengan perkembangan terbaru pemilihan UMNO, tiba-tiba YAB Perdana Menteri Abdullah nafikan peralihan kuasa yang dipersetujuinya dulu. MP UMNO yang sokong Ali Rustam buat undi menyokong kepinpinan Abdullah, MP Pakatan pun sokong sama.

" Anwar memulakan, Najib mengiyakan, Pak Lah sekadar meneruskan sahaja, lagi pun tak semestinya Presiden UMNO jadi Perdana Menteri" komen Ali Rustam sambil tersengeh. Hajatnya nak jadi Timbalan Perdana Menteri termakbul juga.

Panglima Perang Cyber said...

Saya baru saja tiba di rumah selepas berada di luar kawasan selama dua hari. Macam macam berlaku dalam tempoh tersebut. Memandangkan broadband problem walau sudah bayar tunggakannya sebelum itu, saya tak dapat beronline (dalam masa tersebut ) untuk terus menjenguk blog sendiri dan juga blog blog lain. Handphone juga problem sekejap ok sekejap ko untuk buka ebuddy YM saya..

Firasat saya perkara ini terjadi barangkali kerana komen panas saya di blog mereka.. Sungguh saya tak sangka komen saya di blog mereka berkenaan isu blogger pihak sana minta kutipan derma telah menjadi punca kemarahan mereka hingga mahu berdebat selepas dicabar oleh bro GOMO.

Maaflah jika saya salah tentang isu derma tersebut tetapi jika saya betul siapa yang akan peduli ? Semua sudah tahu Kerajaan Maya Perak @ KAMAR adalah disokong oleh Kerajaan Perak Pakatan Rakyat. So, takkan tidak ada dana dari bekas MB Nizar - soal saya di ruang komen di blog Wak Raden blogger seperjuangan mereka ?

Memang nak buat kerja tanpa dana memang susah. Saya sendiri kalau nak cerita memang susah dengan halangan dan dugaan kiri kana depan belakang.

Ramai tak tahu hampir hampir eletrik rumah saya dipotong namun kuasa Allah menjadikan mereka tidak memotongnya dan saya sempat menjelaskan sebahagian bil tersebut. Begitu juga mereka tak tahu bil broadband saya tertunggak melebih lima ratus ringgit dan sudah sampai surat peguam, tetapi saya malu untuk meminta ehsan dan derma kawan kawan atau penyokong kerajaan. Saya usahakan dan alhamdulillah Allah membantu di saat saat getir itu.

Bagi saya dugaan itu lebih memantapkan lagi perjuangan dan mengesahkan lagi adakah tujuan saya lakukan perbuatan memblogging demi sesuap nasi atau pengaruh atau apa jua ganjaran keduniaan. Saya yakin selagi kita benar dan ikhlaskan diri setakat mampu maka akan ada pertolongan Allah hingga kita akan merasa tenang di dalam suasana keresahan. Kaya di suasana kemiskinan. Cukup di suasana kekurangan.

Cabaran untuk berdebat juga saya telah tahu selepas dimaklumkan oleh Polis BPN iaitu saudara GOMO. Beliau telah sanggup berdebat dan saya juga setuju, debat perlu diadakan. Polis BPN diberi gelaran kepada GOMO kerana kelantangannya dan keberaniannya seperti polis dan memang dialah yang sering mengvolunteerkan diri untuk menjaga chatroll BPN selama beliau bergiat cergas sebagai blogger sejak dua menjak ini.

Berkenaan debat saya sanggup dan saya pasti sahabat lain juga sama. Sebenarnya saya memang nak ajak diorang berdebat dengan cara yang sihat dan berfakta dan tak sangka ia dimudahkan Allah sehingga undangan tersebut datang sebelum sempat saya tulis dan luahkannya di sini....Cuma ia perlu dibuat di tempat yang selamat dan malam ini juga BPN akan melawan BNM yang sanggup berdebat dengan BPN dan merasa begitu berani hingga sanggup mencabar team BPN yang tak .

Rasanya tidak ada masalah untuk berdebat tetapi untuk pergi ke tempat debat di alam nyata, minta maaf. Kami tidak mudah ditipu untuk menghulurkan 'leher' memenuhi hasrat mereka untuk berdebat. Nak kenal kami siapa ? Tak apalah. Kami buat benda ni bukan untuk dikenali ramai. Biar Allah sahaja yang kenal kami dan sesama kami sahaja yang mengenali antara satu sama lain.

Jika nak berdebat kenapa perlu ke sesuatu tempat ? Sebenarnya mereka boleh berdebat di ruang siber ini kerana semua akan menilai hujah hujah yang akan kita kemukakan. Cadangan saya pada awalnya di chatroll BPN.Namun chatroll agak susah bagi orang terkemudian ingin membaca hasil debat dan juga jawapan kepada isu yang didebatkan. Akhirnya selepas meminta pandangan sahabat2 BPN maka kami sepakat memilih Yahoo Messenger sebagai tempat persidangan malam ini.

Cuma, nak tanya sikit adakah ini taktik mereka untuk mengalih perhatian selepas satu persatu diasak hingga ke penjuru dinding dengan isu isu panas ?

Apa pun kita tak akan gentar dengan tindakan mereka. Malam ini juga saya mencabar mereka untuk datang melalui YM dan semua diminta add email saya di bawah.... Semua tak kira blogger atau orang biasa boleh sertai dan lebih bagus nama nama yang mereka cadangkan hadir dan menjawab bagi setiap hujah dan jawapan yang diberikan...Kita berdebat dengan rasional di Yahoo Messenger dan saya akan buka conference selepas mereka addkan YM saya berikut

panglimaperangcyber@yahoo.com


Apa macam ? Ada berani kita jumpa malam ni jam 9 malam !!!!!


Salam perjuangan dan pastikan semua hadir sama sama melihat komen2 yang akan dikemukakan semasa debat malam nanti..



*** artikel terbaru panglima isu debat BPN dengan BNM malam ini..

Juwaini said...

Salam...

Jaga-jaga sikit dengan manusia sebegini. Kadang tu bila dah kalah berhujah, depa akan mulakan serangan peribadi. Atau lebih malang lagi, depa mula menggunakan kekerasan. Pastikan ada pihak polis yang monitor atau setidaknya pastikan geng PR bawa 'bodyguard' yang boleh diyakini. Takpun request kat Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk hantar budak-budak Pekida Segambut. Selalunya Pekida upahan UMNO tak berani nak buat apa-apa kalau bertembung satu aliran ni...

chot said...

juwaini podah chit tulis...

"Takpun request kat Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk hantar budak-budak Pekida Segambut. "

apa bangang ko ni...cerita merepek jek ko ni...

ko p main kuda longkang le...

bangang...ko ingat ni zaman komunis ke?

bangang

Anonymous said...

PPC tadak teloq. tak brani nk bedepan secara nyata. padahal depa yg cabar dulu, lepas disambut terus kecut. KHAK TUIII!!!

-ada teloq-

Anonymous said...

bpn gomo tu berani ke nak berdebat? ketua pemuda diaorg pun pondan penakut nak berdebat....

Anonymous said...

kah..kah...kah...kahh...
kalo stakat kat YM je mcm budak2..
xmenunjukan kematangan lansung...
ke takut biro disiplin UMNO ambik tindakan.....hehehhehehe

Anonymous said...

sah BPN PENAKUT, woit GOMO ajak LIVE la..nampaknya PPC yg berjawatan Ketua memang penakut mcm jugak Ketua Pondan UMNO bila PAS ajak berdebat tolak..

Tungaklangit said...

salam

malas nak layan puak yang suka memaki hamun orang ni

meredahbelantara said...

wei berdebat guna ym bapok je yg guna woi auw.............bukan org nampak pun hang bawa sapa ..yg tulis tu...apa da....org nak berdebat depan...sepanjang aku sekolah dulu tak pernah lagi dengar debat guna ym..apa punya doll la BPN ni....dah nampak dah kemennangan kita 1-0 mhuahaha....takut apa...semua org ada..bukan nak pi sembelih kepala hangpa..kata malaysia demokrasi,....kepimpinan terpimpin..."terpimpin kepala hotak hangpa..."(ambil dari kata kata pramlee 3 abdul daa)

Sakuragi said...

Aku cadangkan, supaya kedua-dua belah pihak mempublisitikan perkara ini kepada pihak media massa seperti Malaysiakini, PASTV, TVANTARA supaya ianya akan dikenang sebagai satu perdebatan pertama kali yang dilaksanakan oleh bloggers.

Ramai orang menyangka bloggers hanya dikuasai oleh majoriti Pakatan Rakyat, walhal tidak ramai yang tahu bahawa Internet dan Alam Siber ini suatu dunia yang bebas tanpa SEMPADAN. Oleh, mereka patut menolak tanggapan bahawa PR dan Rakyat mempergunakan blog untuk kepentingan sendiri. Malah, perdebatan dicadangkan agar kedua-dua belah pihak dapat menonjolkan intelektual, pemikiran dan islah melalui cara yang adil dan saksama.

Selain daripada media massa, bloggers juga haruslah mengadakan majlis ini di tempat terbuka seperti padang, dataran ataupun gelanggang basketball. Ini akan membolehkan orang ramai datang berkumpul dan mendengar perdebatan itu. Jika perkara ini benar2 berjaya, mungkin akan mengubah landskap politik di Malaysia buat selamanya. Syabas saya ucapkan!!

Sekian.

marauhirang said...

Salam Bro PPC....

Kenapa nak berdebat guna YM pulak...

Setelah membaca apa yang tersirat dan tersurat dari Bro PPC...

Sedih rasa hati...memikirkan keikhlasan dan pengorbanan Bro PPC berbloging...

Tanpa sebarang bantuan dari kalangan orang yang berharta dan berkuasa...

Semoga tuhan memberikan hidayah dan petunjuk dalam diri PPC untuk mencari arah dan tujuan dalam usaha mencari kebenaran.....ingat...cari kebenaran bukan kemenangan...

Mungkin Allah memberikan rahmat dan rezeki pada Bro PPC seandainya
anda sanggup berdebat secara terbuka....

Dalam majlis debat tu nanti...buatlah kutipan derma....Hasil derma bagi sama rata..Itu kan rezeki halal buat saudara....

Selain itu pesanan dari saya....tujuan berdebat adalah untuk mencari kebenaran yang bersendikan fakta dan bukannya mencari kemenangan yang di saluti cemuhan dan kejian dari amukan amarah jiwa...

Anonymous said...

jangan lupa rakam video debat tu nanti

chot said...

ikhlas dari saya kepada para bloggers semua..

kalau bleh biarlah di adakan di hujah@TV9

supaya seluruh rakyat Malaysia dapat saksikan

agar daapat di laksanakan dalam keadaan terkawal dan berdisplin..

saudara topeng perak...saya usulkan
kepada saudara dan rakan2 yg lain supaya mempertimbangkan cadangan saya ni...

Juwaini said...

Apsal si chot tu nak maki-maki aku pulak ni? Macam orang takde peradaban aje.

Camni la kot perangai pro-UMNO... :D

meredahbelantara said...

Apa cite ni Tp...puak kita dah comfom ka?Siap ada poster lagi tu...



Kepada semua pembaca dan blogger pro Pakatan Rakyat dan BN ataupun entiti neutral.
Dipersilakan untuk menghadiri Debat Perdana BNM(blogger-blogger pro Pakatan Rakyat) vs BPN 9 malam ini..

Debat ini akan diadakan secara maya melalui aplikasi Yahoo Messenger..
Untuk itu anda boleh menambah ID Panglima Perang Cyber di aplikasi Yahoo Messenger anda seperti di bawah..
panglimaperangcyber@yahoo.com
ataupun ID Kumbang..
kumbang_aidc@yahoo.com
Untuk makluman lanjut rujuk posting PPC di sini..
Apa macam ? Ada berani ?
Wahai blogger BNM..
Anda berani menuduh kami blogger upahan, walaupun kenyataannya tidak.
Anda berani menggelarkan kami pencacai UMNO.
Anda berani menuduh kami menfitnah dan menyatakan perkara tidak benar.
Adakah anda berani untuk berdebat pada malam ini ?
Kami warga BPN menanti anda dengan akal berisi.
"Perbezaan pendapat itu demokrasi"

Anonymous said...

bodoh punya pembangkang..

songkok tinggi said...

anom 5:50
ya memang betul BODOH PUNYA PEMBANGKANG! pembangkang kat PPinang, Kedah, Perak, Selangor & Kelantan dan termasuk Pembangkang kat Wilayah Persekutuan... Bodoh Punya Pembangkang dan bekas2 Menterinya! yang kat atas tu 5X bodoh!BODOH!BODOH!BODOH!BODOH!BODOH!
TP tak yah layan lah budak2 BPN tu... semo tu masih budak2. dah penat main nanti renti lah tu.

Muhd Aizat said...

hahaha..kelakar..masih ramai yang tak sedar btol2..sape pembangkang, sape kerajaan sebenarnye..setuju dgn Songkok Tinggi, pembangkang mmg bodoh!!

Anonymous said...

to: songkok tinggi

dah 10 tahun aku tak baca tulisan hang, last sekali aku baca kat malaysiatoday tu pun ada la dekat2 7-8 tahun dulu... tapi bangang hang ni masih sama juga.

meredahbelantara said...

to Anon 7:35 ..apasal ko nak kutuk songkok tinggi at least ko kenal la juga dia walaupun dah 7-8tahun ek...tapi ko ada sapa sapa kenai ka...mhuahaha...ko baca juga tulisan dia..maknaya..ko suka la apa yg dia tulis kalau tak apasal ko nak komen....bagus la hidayah dah terbuka kat ko...

hilux said...

salam untuk semua...nah, lihatlah betapa mangkuknya PPC nak berdebat kat dalam YM.Nampak sangat kau tu pengecut dan bacul.dari liuk bahasa yang kau gunakan,nampak sangat yang kau tu dah takut dengan cabaran dari kami.Kepada GOMO,kau stanby jer...siap kau kena gomol!!!

Anonymous said...

defend org kuat maki.....ckp pasal hidayah apa ni...ikut sedap je

Anonymous said...

memang la korg upahan sbb nak kejar duit rakyat je.....

meredahbelantara said...

TP depa dah berdebat dah..sesama sendiri..cam bongok la..he..he..

http://chatroll.com/bloggers-pembela-negara

pemandu teksi said...

aloo BPN.. nak debat mende kat YM tu..? klu nak carik aljuburi kat YM tu bulehlah..! Kalau bacul katakan bacul. Panglima taik kucing..! Khaaaaak Ptuihhh..!!!!

Parpu Kari said...

Buang "karan" jer berdebat guna YM. Woi!.. Kami nak real mata bertentang mata. Nampak sangat takdak telok. Puitthhhh!...



parpukari bukan parFUCKari

bukan panglima perang pun said...

kail panjang sejengkal,lautan dalam mahu diduganya.dah berani mencabar untuk keterbukaan arena realiti,di susut pula ke arena maya.patah balik atau u-turn yang sedang berlaku pada warga BPN ini?

yang pantang dicabar memberi cabaran,
yang menyahut cabaran sudah bersuara,
yang mencabar hilang entah ke mana,
yang panglima pula keluar dirinya,
gomo kata di mana sahaja,panglima kata kita bertarung di ym cuma.

keh keh keh.apa punya sandiwara.kami dulu belajar tak pakai PPSMI.maka mampu untuk faham drama rekayasa "pembela negara" ni.

paloi bin mulau said...

hahahhaha teman dah tau sbb apa ppc tak mau debat live. kalau debat live depa takde peluang nak mencarut dan memaki sesedap mulut depa muahahahhaha

debat ym sedap le jari jemari depa mencarut. tak dapat jawat maki. tak dapat hujah mencarut. sbb teman kata gitu ppc dgn adik2 dia mcm parpu hanya pandai mencarut je.

momotaro said...

PPC nie memang celaka... dia nak popularkan nama dia... sekarang nie hajat dia dah tercapai... tak lama lagi dia dpt berbangga bila satu malaysia kenal nama dia.. berlagak cakap macam prof, tapi kat dia punya blog penuh dengan caci maki... Panglima Perang Cyber taik kucing... hak tuih...

C4U said...

Aku sempat join sekejap, pening berpinar mata aku dengan medium debat. Setelah aku tegur, dorang bersetuju tangguh debat & buat debat lain.

Anonymous said...

BERITA TERKINI:PADA TARIKH 15HB MAR....GENG2 PEKIDA TELAH MEMBUAT PERJUMPAAN DI BACHOK KELANTAN....DISEBUAH KEDAI...AREA PANTAI MELAWI...3 BUAH KERETA MEWAH.