"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, March 18, 2009

Selamat Ulang Tahun Ke 52 DS Ir Nizar - malaysiakini

Reactions: 
Petang tadi (17hb. Mac, 2009) dekat bawah Pokok Demokrasi ada majlis potong kek, makan kek dan jugak makan-makan sampai kenyang. Majlis menyambut ulang tahun kelahiran MB Ir Nizar yang ke 52. aku sampai lewat. tengah jalan dah kena bantai dek hujan. Dugong Darat pulak bantai bawak kereta CyberBoron macam Skyline GTR. dia ingat kereta tu 4WD ka?

Masa aku sampai, majlis dah jalan. MSK pun dah sampai. Dugong drop aku tepi kemah, tapi tetap basah jugak.

Nak cakap ramai tu tak dak la. ada la dalam 30 orang yang datang. aku tengok Sivakumar pun ada. mana sekuriti guard dia yang depa dok kecoh ada sampai 20 orang tu? ceh... berita sewel.

Tak banyak sangat cerita dekat sana... ala, majlis makan-makan, mana dan nak sembang? kena pulk hari hujan... puh... ada kopi 'o' kaw sedap ni. tambah lagi ubi kayu rebus cicah dengan sambal tumis ikan bilis... umang aih... kecor ayaq liyor teman...

Makan-makan sapa sponsor aku tak tau. kambing ada, udang ada, kuih-muih ada, mi ada, bihun ada, nasik goreng ada, buah tembikai ada, macam-macam ada... Aku tengok YB-YB DAP, PAS ngan PKR pun ada. nama aku tak ingat.

Pilih jangan tak pilih...
Ni Birthday Boy... Selamat Panjang Umur Dato' Seri. semoga dipermudahkan oleh Allah dalam setiap urusan dan semoga setiap perancangan mendapat keberkatan dari Allah.

Hari ni semua YB-YB happy. masing-masing dok layan... santai sungguh...
Kek ni aku tak tau sape sponsor... aku tak sempat makan pun sebab sibuk dok snap gambar. semua orang happy, semua orang gembira.

Ulang tahun ke 52 Dato' Seri, ulang tahun pertama Dato' Seri sebagai MB Perak dan yang specialnya bila majlis dibuat bawah pokok demokrasi. hangpa agak lepas ni ada tak keluar arahan supaya pokok tu ditebang?

Ni photo yang paling aku suka... 3 bangsa - Melayu, Cina dan India... ini baru kita panggil perpaduan. dalam Pakatan Rakyat je ada benda ni. dalam UMNO/BN depa dok salak je perpaduan tiap-tiap hari, tapi cuba hangpa pi jenguk dalam blog pro UMNO/BN. tak habis-habis dok pelaga melayu dengan cina, melayu dengan india... perpaduan kepala taik hangpa..!

Dia ni aku dok perati, tiap kali gelak mesti katup mata. hahaha...!!! jangan marah YB..!

Pokok perpaduan tersergam indah. kalau panas boleh berteduh, kalau hujan pun boleh berteduh... kalau kunci Bangunan SUK kena kunci pun boleh jugak berteduh. tapi ada mangkaq-mangkaq yang takut dekat pokok ni.

Masa balik aku perati je Sivakumar, saje nak skodeng yang mana satu bodyguard dia... aku ingat nak ambik gambar buat kenangan... bukan senang nak ambik gambar Speaker dengan 20 orang bodyguardnya...

Hampeh... Siva datang naik keretaa Perodua Kelisa je... ceh... koman punya Speaker... macam mana nak lawan UMNO/BN ni..? lenkali pakai la Porsche Cayenne Turbo, baru la ada class..! hahaha...!!!

Oi..! boleh muat ke Siva dengan 20 orang bodyguard dia dalam Perodua Kelisa tu? ntah... hat tu kena tanya orang UMNO/BN...

Ingat geng... tak dak pokok, tak dak oksijen.

20 comments:

Anonymous said...

Bro..bukan birthday boy la... birthday man..kekekeke...

Anonymous said...

Dulu plak dah dipecahkan dan dihilangkan dari pandangan mata, cuma tinggal pokok.

Kalau pemimpin Pakatan Rakyat selalu buat majlis dibawah pokok itu, aku rasa di suatu ketika nanti, selepas subuh pokok tu akan dilenyapkan oleh MBI... dan yang tinggal cuma tunggul kayu saja....

Walau bagaiman pun aku ambil kesempatan ini untuk mengucapkan selamat menyambut hari jadi kepada DS Mohammad Nizar semuga dapat kembali berkuasa di Negeri Perak.

kafe kenyalang said...

SELAMAT HARI JADI HERO KU..SEMUGA DIPANJANGKAN UMUR,DAN JADI PM..HEHEHE..TAKBIRRR!!!

Anonymous said...

hampeh semua nih ceh... pirrah
pembangkang poorah. tak tahu malu..
hina sultan.. gila kuasa....

cuping merah said...

kepada ano 12:06..............klau betul dia hina sultan ngape sampai skrang xde tindakan...
sape yang gila kuasa be'end ke pr?
yang dok gila kuasa rampas kerajaan perak tu be'end ke pr?
klau menteri besar pr tu tk sah kenapa tk arahkan mahkamah ke sultan ke kasi pecat mb pr tu.
bodoh la lu..

bodoh ke? memang bodoh

Anonymous said...

tu org umno tak perasan ke..pokok lupa nak tebang kot

serai said...

KEPADA ANOY 12:06 PM
Nie nak tanya sapa yang hina sultan... hang dah lupa kot..1. Di Terengganu, 2. Perlis 3. Kelantan. Sapa yang dok buat demo tepi jalan bukan hang kaaa.... bagi tau kat sultan kami tak mau orang ni jadi MB. Hang dah lupa kot. Kalau kita nak hormat orang ada tempat dia bukan main sorong macam setengah orang tak kira betul ka tidak. Allah bagi akal guna laa sebaik mungkin.

jinbara said...

salam........
selamat ulang tahun MB DATUK SERI NIZAR SEMOGA PANJANG UMUR DAN MURAH REZEKI...DAN SEMOGA CEKAL M.HADAPI RINTANGAN DARI PUAK2 UMMO DN KUNCU2 NYEEE...LAWAN TETAP LAWAN.....

jinbara said...

depa lp kut yg depa lg teruk sultan pun di kata binatang...ummo oooo ummo perangai tak berubah mcm ANJING...

Tungaklangit said...

salam

inilah salah satu petanda orang Melayu terikut-ikut amalan kaum kafir.. memuja dan meraikan sesuatu selain Allah..

ikut pandai engkau oranglah.. bodoh tak boleh diajar .. kalau dah diarahkan turun dari jawatan tu turun ajelah yang nak sabit pokok dan bagi gelaran pokok demokrasi tah apa gelaran lagi buat apa..

Yang mengaku Islam lebih elok munasabah diri.. lihat kiri dan kanan kot2 ada dosa yang dilakukan sampai bala datang menimpa

Takut nanti di masa hadapan pokok tu akan menjadi satu benda yang akan dipertahankan dengan kekuatan fizikal seperti mempertahankan berhala.. eloklah bagi mereka yang bersengkokol dengan DAP tu..

Kalau tak tahu siapa yang sponsor makan tu kenapa pi makan.. entah2 dari sumber yang haram atau menimbulkan syak.. kalau ianya disponsor sahabat kalian dari DAP..

Pada yang dok sokong nizar dan kawan2 dalam DAP serta si siva tu.. ingatlah kamu bangsa melayu dan beragama Islam.. nanti asyik mengutuk melayu/islam yang lain kamu lupa bahawa kamu terperangkap dalam permainan politk mereka...

Esok kalau dah benci sangat dengan org UMNO suruhlah kawan2 awak tu hantar jenazah ke kubur dan pakat ramai2 baca talkin kat hangpa..

sedarlah kawan2 si nizar, siva dan DAP kamu sedang diperalatkan oleh mereka atas dasar demokrasi yang kamu sendiri tak faham maksudnya selain demotrasi..

salam

chot said...

Ustaz tungaklangit kena taik burung

kadang2 baca komen ko nampak mcm pandai bab agama...tp kdang2 nampak bangang pun ada

wah bila bab PR buat semuanya salah dek mato ko

ko ni pon nak komen...itu hak kau..

tp kalau nak komen style beragama ni
biarlah nampak cerdik skets...

karang kalau aku jawab style bangang ko...ko keliru laks aku pon keliru gaks

apa citer pasal talkin laks..dah kalau ko benci sangat pada org islam PR...ko suruh ler kawan2 MIC sama MCA suh usung ko ke kubur dan bacakan talkin..

ni nak habaq mai...setau aku ler..menyempurnakan jenazah adalah fardu kifayah so tak kira le hang puak mana..

kalau hang mati...kalau aku berkesempatan...aku pon tolong uruskan hingga selesai...tak kisah le parti apa pon..insyaAllah

salam

Tungaklangit said...

salam sdr chot

alhamdullillah kalau chot masih ada perasaan spt itu.. tapi sdr chot janganlah nak ikut mereka tu yang menggunakan pokok sebagai simbol perjuangan mereka.. kan memuja namanya tu..

saya bukannya pandai nasihat spt ustaz, tapi nampak yang terang salah saya tegurlah dan kalau sdr chot rasa akan membantu menyembahyangkan sdr dalam umno syukurlah kerana masih ada keimanan dalam jiwa chot..

bukan benci pada org islam PR, sayang kerana itulah dok nasihat depa ni jangan terlalu taksub sangat dan bsengkokol dengan DAP tu.. nanti dalam bersengkokol lupa pulak kedudukan kita.. yalah zaman ini zaman berpolitik.. kita kena ingat..

salam

chot said...
This comment has been removed by the author.
chot said...

saudara tungaklangit

alhamdulilah...tidak salah mengunakan simbol pokok,simbol dacing,simbol tulisan jawi asalkan kita tidak menyamakannya dgn Allah atau hingga bleh menjadi munafiq

tp janganlah menggunakan simbol2 yang menjurus kepada agama2 lain spt yahudi dan sebagainya...

pada hemat sayalah...tidak berlaku unsur2 pemujaan di pokok yang penuh kontrovesi...

kalau salah btolkan hamba..

walAllah hualam

solonti said...

Binawe la ko!

Orang tengak lapar cakap pasal makan. Kalau I kempunan dipatuk ayam siap ko!

Hantar jampi C4 dengan objek orang kayu kecil yg lebih gempak dari yg ditemui dibawah meja Abdullah Badawi.

C4 tu ko hantar kepada yg mana mana berkenaan!

Selamat hari lahir MB Nizar. Caya lah Sivakumar. Buat gempak lagi!

bodik said...

tungaklangit....kalau ko nak tahu....puak2 umno lg celaka...ttg hukumm islam. ko nak cakap apa?...main2 kan hukum Al-quran. aku tabik kat MB Nizar.... jadi imam dan beri kuliah kat masjid2. aku x pernah tgk puak2 umno jadi imam dan baca khutbah jumaat. jadilah pemimpin yg dpt memimpin masyarakat dgn menggunakan al quran dan al sunnah. ko tgk menteri besar phg... mcm samseng, tunjuk isyarat lucah. mcm ni ke islam hadari????...islam naik lori lah!!!!.

bodik said...

tungaklangit.... sepatutnya ko semak dulu puak2 umno yg buat pemujaan kat tugu negara. mufti dan para ulamak semuanya sependapat meletak kalung bunga kat tugu adalah haram disisi agama islam. kenapa ko x nak tegur puak2 umno ni?....pemimpin pr x pernah memuja pokok atau meletakkan kalungan bunga kat bawah pokok... cuma meletak kan simbol sebagai sejarah utk generasi yang akan datang. aku nak tgk ko nasihat puak2 umno dulu dan ko betulkan islam hadari dulu...setahu aku, hanya islam yg d bawa baginda SAW sj yang sepatutnya kita jaga dan muliakan bknnya islam hadari. mcm mana pemimpin tertinggi bininya guna tudung utk d jadikan perhiasan semata2, terkeluar rambut dgn berwarna warni...apa cerita ni!!!!.

Anonymous said...

aku xnmpak org melayu kt mjlis tu,selain penderhaka Nizar,.. tu pun bukan 100% MELAYU

ulat said...

kepada yang sokong umno, sy mmg nak tau sgt apa jwpn korang ttg perkara berikut:

1. tindakan penyokong umno di terengganu yang 'membinatangkan' sultan + agong?
2. apa perbezaan hubungan umno+mca+mic ngan hubungan pas+pkr+dap?
3. kata2 pemimpin umno bahawa Rasulullah dahulu simpan janggut sebab masa tu takde pisau cukur? Bukankah ini suatu penghinaan terhadap Rasulullah?
4. keengganan umno melaksanakan hukum hudud dengan alasan penduduk berbilang kaum? Bukankah ini tanda tidak yakin dengan kebijaksanaan ALLAH?

sy dah lama tercari-cari jwpn dari penyokong umno. tp, sampai skrg tak pernah jumpe. kenape yek?

sy org biase2 nih mmg nak tau sgt. dah penat cari merate-rate. toloong la jwb

bodik said...

ulat...aku sokong dgn kau.puak2 ni memang x suka dgn islam. hukum hudud pun yakni hukum Allah main2. kutuk pas, keadilan dan dap mengenepikan islam. aku tabik kat lim guan eng jaga islam.bkn mcm umno. malu pada cina nak naik kan martabat tulisan jawi....kah3 aku gelak aje.