"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, March 18, 2009

Apa Perkembangan Terkini..? - malaysiakini

Reactions: 
Saje aku siarkan balik gambar ni sebab masuk hari ni dah cukup 14 hari peristiwa dalam gambar tu berlaku. 2-3 hari lepas tu pulak ada la keluar dalam surat khabar "kununnya" 6 individu di cari oleh pihak PDRM untuk bantu siasatan.

Apa perkembangan? senyap je kan? aku dah agak dah... orang gganu cakap "lebong" je lebih... tindakan HAMPEH..!

Tak dapat carik lagi ke? hari ni ada sorang pengunjung tinggalkan komen dekat artikel aku yang [ni].

Lagi info pasai individu-individu dekat atas...
  • gambar ke 2 : Pakai songkok = Raqi a.k.a Ayahanda Raqi, sebelah kanan dia baju itam... rambut pacak tu nama dia bintat tersebut la kisah dia canang nama dia "tiger raqi".. selamat tak kene hempas gelas teh tarik atas pala dia = dia ngan budak sebelah kanan dia yg tunduk tu ngan sorg lagi macai dia pukul seorang budak = tahap kecederaan = bibir pecah muakakkakaak tiger aper.. tu Mosquito! yg sebelah kanan ujung sekali garis oren kat baju tu.. org panggil Din Balak muka nak ganas.. aku tgk dia senyum pun tidak menyampah lagi ader.. yg tgh peluk tubuh sebelah Raqi tu ketot jer.. duduk kat tasek, ipoh skang tak tau mana duduk.. kaki indon bawak gi karaoke kat IGB, Jalan Chemor.. yg depan belah kanan ni tak tau nama.. macam tikus jer (muka nak ganas.. habuk tarak!)
  • p/s : mane sherry?? mane ponex?? dengaQ ni semua tiger tiger Raqi?? hahahahahahah
Kalau ikut dari komen dekat atas tu, pengkomen betul-betul kenal individu-individu dalam gambar tu yang buat kecoh masa hari kejadian. habis semua nama-nama geng tiger dia sebut 1-1...

PDRM buat apa? sibuk sangat ke?

Huh...!!!

13 comments:

Anonymous said...

Semua yg komen termasuk tuan punya blog pengecut,bacul,..

Sya cabar tunjukkan diri anda,. supaya senang kami "kutip" n "gunikan",..

senior

armcad said...

kpd anon 9.56..

sah sah la ko ni geng pukida.. tak abis2 ngan istilah kutip ngan gunikan je..ko ingat ko hebat sangat ke?? ape ko ingat ini negara bapak ko yg punyer ? kalau ko brani.. ko tonjol la diri ko dulu kat Topeng perak.. amal makruf nahi mungkar apenyer kalau tak abis2 nak 'kutip' ngan 'guni' je.. ko ingat agama islam ajar ko belasah org dapat pahala ke? BOdo tahap dewa... ko pikir ko punyer kutip ngan guni je??.. ko tak pikir ke kuasa Allah ta'ala cabut nyawa ko senapas je..

Songkok Tinggi said...

ko nak kutip orang n gunikan! tak pikir ke orang kutip ko n gunikan! tak pun kerat ko satu-satu bagi anjing makan! tak pun ikat ko dalam keta dan bakar keta tu! apa ko je boleh menyalak macam anjing!

Anonymous said...

kah..kahh.kahhhhh
PDRM senyap jer
apa cerita kata nak cari 6 ekor BERUK tu..dan dengar kata geng PEKIDA.....geng samseng...
apa cerita....PDRM...tidor ke atau geng sama dengan kau tu...PEKIDA.....BALACI uUMNO....
ORANG pekida ni jenis pengecutttt
bila bersama geng..dialah hero...dialah samseng taik kucing tapi...bila duk sorang....terkebil-kebil...macam tenok..
itulah PEKIDA.....bukan PUKIDA ke??

Anonymous said...

bro..sedap ayat kau "kutip dan guni kan"...apo mu ingat sene2 mace kutip buoh nyo ko?..
nate ni kalu tempat aku dah lama kena rebuh!

cuping merah said...

aku dah banyak merantau dan dah bercampur gaul bermacam jenis manusia..
tapi klau manusia dari umno ni hanya berani ada geng je..termasuklah pkida,pemuda semo brani klau ada geng melebihi 5 orang...
aku ni tk le brapa besar sangat..aku ingat lagi masa pilihanraya dulu(12)kt tempat aku
aku ronda ngan kenkawan kami 3 orang singgah la kat bilikan bn dan dia orang sedang adakan ceramah
aku singgah saje je nk dengar ceramah kebetulan orang rumah aku wanita umno palsu kat situ.. nak jaga penduduk la katakan pasai kat sini kubu kuat be'end
dengan t.shirt dan jacket pas kami berdiri la sebelah pentas..jap agi penceramah terpandang la muka kami..dan terus terkedu, terus xbleh ceramah sampai la kami blah,
tengah mlm nya aku balik la kerumah..blom masuk rumah bini aku bagitau 'ngape abng pegi situ'aku jawab aku nk jugak dengar ceramah ko orang..ngape ada masalah ke?
dia orang semua takut tengok geng2 abng tadi...tadi dia orang balik awal..
aku punya la gelak waaaaaaaaaaaaahaa
punya penakut orng be'end ni ropanya...

Anonymous said...

salam uAll.. lu bg port mana nk jumpa? wa dtg sorg jer,amacam? fm: santauorgipoh

Anonymous said...

pundek lu la senior.. lu tggu kt jj ipoh ptg ni jam 1800H.Wa tetak lu nnti

junior77 bt.gantang

Anonymous said...

bro senior.. better lu jg anak bini lu, bg makan cukup2. faham!! //geng mamak69//

Anonymous said...

jahanam lu senior.. nk bunuh org melayu? lu berani, lu buat.. komando69 ulukinta

Aku Bangga Jadi Islam, Melayu Kemudian cite!! said...

kutip?? sape yg nak mengutip tu? cer kasi nama sket.. maner rhope org nyer?? kalau nak kutip aku?? aku "JERONGEN" jer.. Bintat, satria hitam hang bawak tu saper punya?? PIANG??!! muakakaka duit tarak? sengkek?? maaf kalau saya terkasar berkata-kata saya penah panggil budak yg tunduk sebelah kanan bintat tu dekat 1 petrolpump "WOI BABI!!! bila kau nak bayar??! Sengkek ka??" - mamat tu laju jer masuk kereta.. dia pegi.. mesti dia ingat saper yang penah panggil dia babi kat petrolpump.. melain kan dia dah biasa digelar babi waktu berenti kat petrolpump.. oleh yg demikian dia mesti tau aku saper..

bodik said...

jgn nak tungjuk samseng lah... tunjuk samseng dgn tuan punya dunia...yakni Allah. pekida....nama aje nak bela agama... tp samseng. ingatlah korang....tunggulah azab kubur menanti korang...masa tu korang baru tau. bila lg korang ni nak insaf...bila2 masa sj Allah akan cabut nyawa korang masa tgh tidur aje....korang ni d jadikan bkn utk tunjuk samseng tp utk melakukan kebaikan d muka bumi.

Anonymous said...

BERITA TERKINI:PADA TARIKH 15HB MAR....GENG2 PEKIDA TELAH MEMBUAT PERJUMPAAN DI BACHOK KELANTAN....DISEBUAH KEDAI...AREA PANTAI MELAWI...3 BUAH KERETA MEWAH.