"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, March 17, 2009

UMNO masih UMNO - malaysiakini

Reactions: 
-tok iskandar

Tok baru je tengok berita panas hari ni. Ali Rustam tak boleh bertanding Timbalan Presiden UMNO. Bermakna peluang Muhyiddin untuk menang kerusi nombor 2 dalam UMNO makin cerah kerana Mat Taib bukanlah tandingannya.

Spekulasi tentang cantas-mencantas sedang berlaku dalam UMNO antara kem Najib dengan Pak Lah tok tak nak ulas.

Tok heran macamana Khairi dan Ali Rustam yang melakukan kesalahan yang serupa tapi Khairi kena amaran tapi Ali Rustam dikenakan hukuman tak boleh bertanding. Paling pelik dulu Isa Samad kena gantung beberapa tahun kerana politik wang. Norza Zakaria yang dihadapkan ke mahkamah tidak pula digantung oleh jawatankuasa tatatertib UMNO.Begitu juga dengan Azalina Othman Said yang sedang disiasat SPRM.

Khalayak ramai semakin keliru dengan UMNO yang tengah bergolak sakan sekarang.Eloklah kita sediakan sebanyak mungkin borang PAS, PKR dan DAP di Melaka. Mana tahu ramai yang nak join.

Ali Rustam dulu pernah melarang kakitangan awam negeri melawat Kelantan dan siapa sangka hayat politiknya berakhir begini.

Cuma tok nak rakan bloggers perhatikan tadi AJK Jawatankuasa Tatatertib UMNO, Hasfarizam Harun banyak buat statement. Mamat ni kan peguam bela menteri pasola di negeri pasir dua butir. siapakah gerangan mamat ni sampai begitu berpengaruh. Cuba kengkawan bloggers luangkan sikit masa siasat latar belakang mamat ni dan dedahkan kat blog masing-masing.

Tok juga nak ulas tentang kerajaan perpaduan dengan UMNO-BN. Eloklah kita dengar nasihat Tok Guru Nik Aziz yang serik untuk bergabung dengan UMNO-BN. Ramai yang meragui keikhlasan UMNO.

Kerajaan PAS di Perak ditumbangkan dan Nizar dimalukan.Kerajaan PAS di Terengganu pernah ditarik royalti minyaknya dan kerajaan PAS di kelantan selama 18 tahun diberikan bermacam-macam tekanan.

Buat apa kita menaiki kapal yang hampir karam. Jika benar-benar ikhlas, MP-MP UMNO patut keluar parti dan jadi bebas atau serta PAS ataupun PKR.Jika tidak,lupakan sahaja kerajaan gabungan dan kepada mana-mana pemimpin PAS yang berminat dengan idea sebegini, ingatlah Tok Guru Nik Aziz seorang MP PAS ketika PAS ditendang keluar BN.

Tok percaya majoriti ahli PAS akan bersetuju dengan pandangan Tok Guru Nik Aziz.

29 comments:

dude..what happen said...

saya sokong cakap tuk...ni taktik busuk dan basi sang pencacai2 umno..dah2 lerrr...takyah la kita nak join2 roti busuk tuu...proceed dgn perjuangan kita...stay dalam pakatan rakyat..takbir!!!

Anonymous said...

SOKONG
SAYA juga amat-amat bersetuju dengan tuk...
buat peduli jer lah dengan UMNO yang macam nak karam tu..
jangan lah diendahkan depa...
depa takut lemas lah tu lah pasal depa nak berpaut pada PAS ...pada mereka mungkin selamat nanti....
pada saya dan juga pejuang Pr di bandar tun razak cheras kl....
lupakanlah dengan omokan bodoh orang UMNO tu....
biarlah mereka lemas dengan labu-labunya.....
Tuk....
pada saya ada udang disebalik mee ..tulah pasal beriya-riya juak umno nak minta simpati PAS..

Anonymous said...

100% stj dgn TGNA. Jgn jd mcm kisah sang kancil yg menyelamatkan buaya yg di timpa pokok.. Dh slmt, kancil plak di ngap..

Anonymous said...

MANA DIA SI MAT SAID..(SPRM)
RASUAH tu...hangpa duk tunggu apa lagi...
tangkaplah....buat siasatan..
kes RASUAH....
berat nie mat said.....
SPRM apa tindakan kau orang semua??
adakah kerana depa ni orang umno kau orang tak berani nak bertindak...
RASUAH HARAH HUKUMNYA
BERDOSA Besar dan NERAKA adalah tempat yang kekal untuk mereka..
mat said...GERAK....apa lagi tungguuu
TANGKAPPPPPPP ketua menteri melaka....
KJ pon sama .....
dah terbukti depa 2 ni RASUAH......

Anonymous said...

wow..dengan umno sekarang ni..cadangan haji hadi nak kerajaan perpaduan memang lah sesuai sangat dengan separuh ahli kabinet umno yg tunggang terbalik ni..memang sesuai untuk kembalikan ekonomi negara..bijak,,,bijak!!

Anonymous said...

Agak2la..Almarhum Ustaz Fadzil setuju x cadangan Haji Hadi..kalau beliau masih ada sekarang?tepuk dada tanya dahi!!

wak dol said...

SPRM dah jadi bengong tak dapat bezakan politik wang dgn rasuah..itu sebab tidak ada tindakan dilakukan, buat
mengabiskan duit rakyat je bayar gaji mereka ini.

Kunang-Kunang said...

Sokong 110% cadangan TGHA. Daripada bergabung dengan DAP yang sah-sah tak nak negara Islam lebih baik bergabung dengan UMNO.

Anonymous said...

Kunang-kunang said
"Daripada bergabung dengan DAP yang sah-sah tak nak negara Islam lebih baik bergabung dengan UMNO."

UMNO???!!!!...yang juga sah-sah tolak Islam, tolak hudud.

Kunang2 .... Pap! Pap! Pap! Piiiirah!!!!

Yob said...

He, geramnya.. tak sabar nak tunggu kenyataan2 dari puak2 tu:

1. SPRM: Kami akan jalankan siasatan ke atas semua calon yg disiasat AJK disiplin amno.

2. Wak tempe: Allie rasam kena letak jawatan KM macam yang dibuat oleh Eli cun dari Sgor

Yob sokong kerajaan perpaduan tapi bukan perpaduan PR-BN; perpaduan sesama PR paling cocok, yang ada dlm puak tu kotor dan berkarat. Ikut cakap TGNA tu..

suara selatan said...

gelora menjelma dalam umno...im appy

Anonymous said...

kepada penyokong2 PR individu or blogger2 pedulikan pasal citer AMNO & ALI KETAM....psl rasuah dorang mmg dah parti lubok duit jadi wang ada di mana2...PEDULIKAN!! APA YANG PENTING FOKUS PADA PRK BKT GANTANG , SELAMBAU & BTG AI...itu yg penting...citer dorang rasuah pedulikan...."telanjangkan" satu persatu anasir2 yg tidak baik yg akan dibawa oleh mereka di ketiga3 PRK...jgn hilang fokus!! mana tau itu semua taktik mereka utk mengalih isu Najib, percaya lah Ali Ketam akan merayu & akhirnya blh bertanding....semua ni mcm citer hindustan!!!!!! TUMPU PADA CITER PRK 2 BKT 1 BTG....

LAGI SATU KITER TGK BPN ADA "BRAN" DTG UTK DEBAT???

laksamana durhaka said...

bab pemilihan agung ameno ni jgn ikut sgt lerrrr...tipu....skrip jer tuh... same nga skrip gusti wwe, akademi fantasia...

semua dah di atur... sape perlu naik..sape perlu turun...

Anonymous said...

"Ali Rustam dulu pernah melarang kakitangan awam negeri melawat Kelantan dan siapa sangka hayat politiknya berakhir begini",...

Aku rasa tuk dh nyanyuk,..nak bagi tuk faham skit,.hayat politik Ali Rustam x berakhir,. beliau tetap KM Melaka Bandar Bersejarah, dan besar kemungkinan akan dilantik MT. Begitu juga dgn hayat politik Isa Samad, Muhd Muhd Taib dan lain2 pemimpin UMNO,..mrk ini pejuang tulin yg xkenal erti jemu tetap menyumbang demi agama bangsa dan ngra wpun tanpa jawtan.

Akhirnya krn perjuangan yg iklas mrk diserapkan semula didlm UMNO. Mrk tlh membuktikan individu xpenting parti dan ngra yg penting.

Tapi org spt DSAI tlh menunjukkan bertapa jwtan dan cita2 politiknya lebih penting dri segalanya.

Songkok Tinggi said...

anom 10:18

Tahniah! Tahniah! ko memang pendukung yang tak berbelah bagi! karat ko memang keterlaluan! biru pekat ko memang merangsang! Tapi apasal ko dok cerita pasal Ali, Isa, Mat tiba tiba ko tarik nama DSAI. ko tak puas hati ke? ko marah kat DSAI ko? cuba ko tengok contoh mudah... ko tengok cara bini ko berpakaian! tak pun ko tengok cara anak ko berpakaian! tak pun ko tengok cara kehidupan keluarga ko berbanding cara bini DSAI berpakaian! cara anak DSAI berpakaian! cara kehidupan keluarga DSAI... ko cuba bandingkan perkara zahir yang mudah ko lihat! cubo ko bandingkan... Bini ko macam tu ka? anak ko macam tu ko? keluarga ko macam tu ka? nak kata kat orang , cermin diri dulu baru kita tahu tahap kita tu kat mana! MANGKUK!

Anonymous said...

ambo sokong Songkok Tinggi beratus2 persen...... SETUJU

Anonymous said...

bro songkok!..ur my man

Anonymous said...

songkok tinggi,

sekurang-kurangnya peminpin UMNO xmenjubur,..

kah!kah!kah!!!

Anonymous said...

betoi anon 2:51

PR menjadikan PELIWAT sbg idola,..eeeee geli aku

PANCASUTRA said...

Aku tak heran kalau Tuan Guru kata begitu. Memang patut semua samada diperingkat nasional, negeri, bahagian, cawangan, kampung dan yg sewaktu dengannya...

Aku pun ada pengalaman dengan puak UMNO nie.. kat tempat aku tu hari depa ajak kita (PKR & PAS) bergabung untuk kutip derma palestine. So we all pun ok set jer la.. bila meeting dibuat.. perghh ramai giler puak amno nie datang berbondong2.. itu tak kisah laa.. bagus la kalau depa suka buat kerja sukarela nie kan walaupun time tu aku pelik yg amat sgt..

Pabila sampai dihari yang ditetapkan untuk mengutip derma tu... korang tau tak berapa ramai puak2 amno nie datang?? kahkahkahkah... dasar busuk... 3 orang jer yg tunjuk muka.. betapa la sakit nyer hati kami.. dia yg ajak dia yg lepas tangan..

Itu tak per.. aku bukan nak citer pasal tu pun.. yg aku nak citer nie ialah sehari sebelum hari penyerahan duit tu kepada pihak yg tertentu.. kita pun buat meeting laa.. dah kira2.. ada laa dalam 11 ribu lebih.. ader laa beberapa ekor malaun amno nie boleh kata.. kita bagi duit tu 10K jer dan yg lebih tu kita buat MAKAN2 laa untuk sukarelawan yg dah penat kutip duit tu... cilaka betul la amno nie.. dorang nie tak takut neraka aku rasa laa.. sampaikan duit ciput camtu pun dorang nak makan gak.. duit sedekah ker.. duit anak yatim kerr.. sumer dorang balun... tapi kami berjaya MENYELAMATKAN duit tu.. dan alhamdulillah kesemua duit tu telah diserahkan..

Tungaklangit said...

salam

songkok tinggi said:

Tahniah! Tahniah! ko memang pendukung yang tak berbelah bagi! karat ko memang keterlaluan! biru pekat ko memang merangsang! Tapi apasal ko dok cerita pasal Ali, Isa, Mat tiba tiba ko tarik nama DSAI. ko tak puas hati ke? ko marah kat DSAI ko? cuba ko tengok contoh mudah... ko tengok cara bini ko berpakaian! tak pun ko tengok cara anak ko berpakaian! tak pun ko tengok cara kehidupan keluarga ko berbanding cara bini DSAI berpakaian! cara anak DSAI berpakaian! cara kehidupan keluarga DSAI... ko cuba bandingkan perkara zahir yang mudah ko lihat! cubo ko bandingkan... Bini ko macam tu ka? anak ko macam tu ko? keluarga ko macam tu ka? nak kata kat orang , cermin diri dulu baru kita tahu tahap kita tu kat mana! MANGKUK!

tungak langit said:

baik sungguh budi bahasa kamu songkok tinggi.. kenapa kamu tuduh tanpa sebarang sdr mat yang memberi ulasan di atas sampai menyuruh kawan tu menilai bagaimana isteri, anak dan keluarganya berpakaian.. mana letakkan nilai tatasusila kamu ni..

malu rasa aku membaca komen kamu yang amat dangkal ilmu..

jangan dipandang orang melalui pakaiannya.. banyak yang berpakaian seperti yang kamu tu tak sempurna akhlaknya dan tak semesti mereka yang tak berpekaian yang tak selari dengan standard kamu tu kurang imannya..

ulas lah dengan berhemah kerana ulasan kamu itu adalah sebahagian dari dakwah.. sesama islam dan mukminin

kamu ni nak tunjuk hebat atau apa..

kalau nak ulas komen orang cuba fahami maksud tulisannya dan perbetulkan hujah dengan fakta yang benar jangan asyik menegak pendirian dengan menggunakan kedangkalan ilmu kerana makin lama makin terselah kedangkalan kamu tu..

tak taulah dengan kamu songkok tinggi, akhir kalam insaflah sebelum terlambat

Songkok Tinggi said...

ko tungaklangit!
kalu bab komen orang semo tak betul, semo tak bagus... kalu bab komen ko semo PR tu macam bijik mato ko tu duk kat atas belakang dio orang , semo ko tahu... aku nak tanya satu je kat ko! selama ko hidup dok menyokong UMNO ni apo ko dah dapat? kalu ado lah kan apo yang ko dapat tu, buleh bawak ke lubang kubur ke?

dude..what happen said...

keh keh keh..

to tungaklangit..wa da tak tau nak cakap apa dengan lu..kelakar la beb lu punya ayat yang lasttttt tu...

akhir kalam insaflah sebelum terlambat

kelakar la beb...lu dah insaf belum??...cuba2 la renung diri sendiri sebelum menasihati diri sendiri...tadak cermin??..takpa..aku belikan..skilo 15 henggetttt...kah kah kah

bodik said...

woi tungaklangit... kalau dah berpakaian menjolok biji mata, dah tentu perangainya teruk. nampak aurat dah tentu jln ke neraka.... kalau org berpakaian sopan pun tp perangainya x elok...kurang2 x byk yg mcm terdedah aurat yg dilakukan bini2 pemimpin puak2 umno. ko nak bercakap ttg agama....umno hina agama islam, nabi, al quran dan hukum Allah....mcm mana. hukum hudud siapa yg hina!!!! ko tu yg patut insaf!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tok Sidang said...

songkok tinggi,.

Keluarga anda ustaz-ustazah kah? Semua saudara-mara anda alim ulamak kah?

Kata-kata anda tidak menunjukkan anda datang dari keluarga baik-baik,.

salam

PANCASUTRA said...
This comment has been removed by the author.
PANCASUTRA said...

pembetulan :

maksud songkok tinggi tu ialah cuba kalian bezakan cara hidup, cara berpakaian, akhlak keluarga Nik Aziz dan Pak Lah, Anwar dan Najib.

Jangan ada mata tapi taknak melihat.. jangan ada hati tapi dikeraskan.. jangan ada iman tapi diselimuti hasad, nafsu dan riak.

kafe kenyalang said...

hahaha..tok sidang n bro tungaklangit,


depa ni kalu bab nak menginsafkan orang,1st class..insaflah semua,ikutlah tungaklangit n tok sidang..dia tau jalan nak pegi ke JAHANNAM..NA'UDZUBILLAH..YA ALLAH;AKU DOAKAN KEHANCURAN KERAJAAN TAGHUT UMNO...

bodik said...

tok sidang...kamu ni terlalu byk bersidang hinggakan agama kamu tolak ketepi. bkn sj ustaz atau ustazah atau alim ulamak yg harus bercakap soal haram atau halal tp kita semua bertanggungjwb. kenapa kamu nak sokong tungaklangit!!!...pandai berckp ttg islam tp soal haram yg d lakukan oleh puak2 umno x pernah nak tentang. kamu yg sebenarnya bkn dtg dr keluarga yg baik2...soal hukum Allah kamu permainkan. apakah kamu tahu dan mengaku kebanyakan isteri pemimpin umno x memelihara aurat!!!....menghina hukum hudud adakah tidak berdosa???.... jwb lah krn Allah tp bkn mengikut hawa nafsu iblisss!!!.