"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, March 17, 2009

Nombor-Nombor dan Nombor - malaysiakini

Reactions: 
Hari ni kita buat kira-kira... pasai apa kita buat kira-kira? yang tu hangpa kena tanya MatSamanKati dengan Pak Nawi. semalam aku pi cari Pak Nawi, tapi Pak Nawi tidoq. jadi aku malas nak kacau dia. kita tunggu je nanti aku ada masa aku pi mengadap Pak Nawi balik.

Sebelum tu moh kita pening-pening kepala dengan no dulu. tak payah pakaai bahasa inggeris. nanti tambah lagi pening. pakai bahasa melayu je.

Ini kunci utama dia.

3456 (3 + 4 + 5 + 6) = 18 (1 + 8) = 9 (1)
711 (7 + 1 + 1) = 9 (1)
729 (7 + 2 + 9) = 18 (1 + 8) = 9 (1)
417 (4 + 1 + 7) = 12 (1 + 2) = 3 (7)
431 (4 + 3 + 1) = 7 (3)
493 (4 + 9 + 3) = 16 (1 + 6) = 7 (3)
7591215 (7 + 5 + 9 + 1 + 2 + 1 + 5) = 30 (3 + 0) = 3 (3)

"3456, 711 dan 729 sampai mati pun tak boleh bersatu, sebab masing-masing nak tunjuk kuat. Dan depa ada kekuatan masing-masing, depa akan lawan sampai yang lain mati. Hangpa tengok, 3456, 711, dan 729, masing-masing bernombor 9. Kalau dicampur ketiga-tiganya, jadi 27. 2 + 7 = 9. Tak boleh!

Tapi cuba kamu tengok 25, depa masih boleh tahan sebab 3456 yang kontrol. Yang lain cuma ikut. Kalau 711 masuk 25, salah satu mesti out, kalau tidak, 25 lingkup.

Tengok pulak 21, tahun 99, masa tu ada 711, 725 dan 417. 21 menang banyak masa tu. 725 masa tu, nombor dia ialah 725. 7+2+5=14. 1+4=5. 9, 5, 3. Jadi, 21 dah boleh kuat, walaupun masih belum boleh nak lawan 25.

Tahun 2003, 725 tukar jadi 729. Nombor dia pun dah tukar jadi 9, sama macam 711. Mana boleh dua-dua sama kuat. Kalau laki bini, gerenti bercerai! Tengok la, apa jadi tahun 2004?

Tapi tahun 2008, 417 masuk balik jadi geng tiga serangkai. 417 masuk sebab dia tahu, dia mesti untung kali ini. 9, 9, 3. campurkan semua jadi 21. 2 + 1 = 3. Ini nombor 417!
Itu pasai sekarang ni, 417 tak ada masalah, yang jadi masalah ialah 711 dan 729!.

Ok... cukup dulu untuk hari ni...

Esok sambung... hehehe... kasi hilang pening dulu..!

7 comments:

TajolRoslee said...

pakai tajul muluk la ni...

keh keh keh...

good good good...

Anonymous said...

tajul muluk ka, tarekat ke, firasat ke... ni main nombor2 ni boleh membawak ke khurafat.

Anonymous said...

tak paham..weng sekejap !@#$%

-adik tajul-

Anonymous said...

hehehe poning pale den..

LensaPR said...

ni numerologi kan ?

Sakuragi said...

Takpe, guna Bahasa Inggeris gerenti tak pening kepala. Mungkin sakit kepala lutut sahaja.

Pembangsat said...

tajul muluk masih buleh pakai,
tajul rusli yang dah tak leh pakai

kah kah kah
kah kah kah

oit tuan tanah....bila la nak DETAIL dan CERAH kan cerita di balik nomor ni?