"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, March 17, 2009

2 Sudah Kina..! - malaysiakini

Reactions: 
2 ekor sudah kena..! kah kah kah kah kah ... !!!
  • Ketua Menteri Melaka, Datuk Mohd Ali Rustam dilarang bertanding jawatan timbalan presiden Umno dalam pemilihan parti itu hujung bulan ini.
  • Manakala calon Ketua Pemuda, Khairy Jamaluddin pula diberi amaran.
  • Seorang lagi calon Ketua Pemuda, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo pula didapati tidak bersalah.
  • Perkara itu diumumkan oleh Lembaga Disiplin Umno dalam sidang akhbar khas yang sedang berlangsung di ibupejabat Umno di ibu negara petang ini - rujuk malaysiakini
Woit..! KJ kena amaran je..? kah kah kah kah kah ... !!!

Lepas ni bawak 8 guni RM pi mengadap lembaga rayuan pulak... gerenti setel..!

Kah kah kah kah kah ... !!!

13 comments:

Anonymous said...

kah,,,kah..kah.. pasni ali setan balik meniaga ketam laa plak....najis tak mau kat ko laaa ketam...

paloi bin mulau said...

org amno rasuah tak kena siasat sprm ke? oooohh teman lupa deme spesis yg spesel. undang2 utk org amno beza dgn rakyat biasa muahahaha

Mazhar said...

Per hal beruk KJ tu diberi amaran lak??? Mcm ada yang tak kena jer ni ......... Tolak pemimpin rasuah walau seposen... tetap rasuah

Songkok Tinggi said...

itu semo gimik tu...yang tu kena gantung, yang tu kena amaran, yang tu tak bersalah...bukan lagi cerita pasir berdegung @ pasir dua butir tapi cerita UMNO Pembongak! UMNO bersendiwara supaya kononnya depa tu telus! PI GI DAAA....!!!!

aspirasi2020 said...

tahniah UMNO kerana serius tangani isu politik wang....

PR @ Perosak Rakyat

chot said...

aku nak komen yang kasar2..aku takot..

tp nak tanya skets jek

puok umno2 ni tak kene dakwa ke?

SPRM takot nak siasat ke??

humban dalam lokap le...baru le telus

setakat gantung..beri amaran...apa dah...bukan main bola...

mau telus..kita telus...kalau salah..bg jel sama dia...

baru ler real...baru tak nampak cam citer SPA Q

hahahahaha

Anonymous said...

budak aspirasi2020 tu budak muhyidin... dia penjilat taik muhyidin...

Sakuragi said...

Tahniah kepada UMNO,

Tak buat KALAH
Buat pun SALAH

Tak beri KALAH
Beri pun SALAH

Tahniah kepada Ali,

Nampaknya anda tidak layak menjadi Timbalan Perdana Menteri. Timbalan ini perlu dipilih berhati-hati. Tup-tup Perdana Menteri kena culik, Timbalan boleh ambil alih. Kena pilih yang terbaik.

Tahniah kepada Khairy,

Nampaknya anda berjaya juga untuk meneruskan pertandingan merebut kerusi ketua Remaja UMNO. Sebagai seorang abang remaja, Khairy perlulah diberi amaran sahaja. Jika dirotan atau didenda, maka payah pula sebab remaja suka merajuk dan marah-marah. Nanti susah nak kawal. Tapi, kalau didapati kurang bahan bukti sekalipun, nama baik sudah pasti tercalar. Apalah nasib, maklumlah - Pak Mertua sudah hilang taring.

Tahniah kepada Khir Toyo,

Nampaknya harapan untuk menjadi Menteri semakin cerah. Kalau tak kerana "mengajar" Karpal tempoh hari, sudah tentu anda akan hilang taring selamanya. Tapi, kini anda ada peluang untuk mengasah kembali taring-taring yang sudah tumpul. Susah juga nak melawan singa yang masih dijaga oleh singa tua.

Apa-apa pun, tahniah kepada UMNO. Nampaknya, tanpa SPRM pun anda boleh membenteras rasuah. Jika begini, hapuskanlah SPRM dan gunakan Majis Tindakan Disiplin UMNO itu bagi membenteras rasuah di seluruh Malaysia.

Sekian.

Anonymous said...

SPRM
SPRM DAN MAT SAID DUK TUNGGU APA LAGI...
buat siasatan segera terhadap PERASUAH tu
KJ dan ketua menteri melaka mesti di dakwa...
rasuah.....
adakah mereka orang umno maka rasuah yang mereka lakukan dan SPRM tak boleh dakwa mereka....
apakah sprm pilih kasih dan pilih bulu...
berepa juta km melka dan kj dah labur...
RASUAH ADALAH HARAM...
BERDOSA BESAR
NERAKA HUKUMNYA MEREKA INI.....

UMNO DAN RASUAH DAH SEBATI.....
KAMI RAKYAT MALAYSIA INGIN LIHAT SPRM TELUS....
SIASAT MEREKA ......KETUA MENTERI MELKAA DAN KJ ........
TEGAH MEREK ADARI TERUS MENTADBIR NEGERI MELAKA DAN REMBAU....
LETAK JAWATAN ADALAH TERBAIK BUAT MEREKA.....

Bakal KM Melaka said...

Ali patut meletakkan semua jawatan dalam parti dan kerajaan. Ini kerana beliau telah didapati bersalah oleh Lembaga Disiplin UMNO sendiri, bukan orang luar.
Kes Elizabeth, baru kena tuduh x brmoral, polis masih siasat, Ali dh suruh dia letak jawatan, tapi kini Ali terbukti rasuah, tunggu apa lagi...LETAK JAWATAN!

pejuang said...

PADAN MUKA KO ALI SETAN, DULU KO HINA KELANTAN KO HINA TGNA, SEKARANG UMNO SENDIRI HINA DAN AIB KAN KO. KAH KAH PADAN MUKA BODOH

HangJebat said...

Haallooo..kau orang jgn lah mengasak sakan sangat ..Kesian lah Ali tu..nanti apa kata pulak ex-wife dia si-rosmah tu..???simpati lah..heeee

Anonymous said...

Bakal KM,..

ko ni bangang ke apa???

Kes Eli tu polis siasat sapa yg edar,.. bukan kesahihan gmbar. Eli pun ngaku tu mmg gmbar dia,.

xbermoral la tuh,..bodohhhh