"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, March 22, 2009

Terima kasih dari Bloggers Network

Malam ni baru relax sikit. Sejak hari Khamis, apabila kami berpindah ke Bukit Gantang, hari ni baru boleh melayar internet tanpa sangkut. Ingatkan, bila dekat dengan pekan Taiping, kemudahan broadband tentu la bagus, tapi rupanya kat Bukit Gantang lagi baik.

Tu pun orang macam Taiping Mali masih belum sedar. Tak macam orang Bukit Gantang…sokong PR..kehidupan lebih sempurna. Ketika orang-orang Bukit Gantang berbangga dengan broadband, orang macam Taiping Mali masih berbangga dengan Taman Tasik yang dicemari.

Sejak beberapa hari lalu, kami semua sebok berpindah…tak sempat nak melayan komen-komen dari pemaya-pemaya. Sori semua. Sekarang kami dah ready.

Hari tu, bila puak-puak belah sana cabar berdebat…kita sambut. Tapi bila akhirnya ajak berdebat dalam bilik…baik tok sah. Memang dah agak dah.

Hari ini aku perkenalkan member-member dari Team Bloggers Network @ Bukit Gantang. Bukan nak tunjuk berani…tapi nak tunjuk juga yang kami juga tak lah takut sangat sampai tak berani nak tunjuk muka macam puak belah nun.

Bloggers Network akan turun padang mulai esok. Dan kepada para pemaya, diminta supaya jangan hanya menumpu kepada satu-satu blog. Ini kerana setiap blog itu ada tugas sendiri, dan setiap blog dalam team Bloggers Network mempunyai tanggungjawab berlainan. Bloggers Network juga akan beroperasi dari tiga lokasi berlainan kerana kami sering menjadi perhatian. Dua malam ketika kami beroperasi dari Kota West, kami diekori oleh sebuah kereta Avanza AGJ 13**.

Albanjari akan terus menjadi Anchorman, beroperasi dari Bilik Media 2. Beliau akan mengupdate blog setiap masa, terutama bila krew yang lain berada dilapangan. Kami akan memaklumkan kepada Albanjari secara terus mengenai apa yang berlaku di Bukit Gantang. Untuk mendapatkan berita terkini, layari Albanjari Online @ http://politikbanjar.blogspot.com/.

Ummi Anni akan membantu dari Bilik Media 3. Beliau mungkin tidak secepat Albanjari kerana perlu berada dilapangan membantu Muslimat Pas, selain dari mendapatkan berita terutama program-program yang melibatkan Muslimat Pas. Layari http://haninasution.blogspot.com/.

Topeng Perak akan mengendalikan Bilik Media 1. Selain daripada mengemaskini blog, beliau juga akan berada dilapangan untuk merakam peristiwa melalui kamera beliau. Bagi pelayar-pelayar blog-blog didalam team Bloggers Network, pasti sudah dapat memahami tugas beliau.

Berita-berita terkini akan keluar dulu didalam Albanjari Online, dan selepas itu, Topeng Perak akan mengemaskini berita tersebut beserta dengan gambar-gambar. Untuk melihat gambar-gambar tentang apa yang berlaku di Bukit Gantang, layari http://perisik-rakyat.com/.

Tapi buat masa ni, kemaskini untuk blog Topeng Perak agak terbatas memandangkan kami menghadapi masalah BerukBand coverage tapi jangan risau, masalah ni akan selesai dalam sedikit masa lagi setelah kami memperolehi perkhidmatan streamyx.

Mulai hari ini juga Topengperak_Xinwugi telah menukar nicknya daripada Topengperak_Xinwugi kepada Topeng Perak Unmasked sesuai dengan pendedahan ini.

Dugong Darat bertanggungjawab tentang video. Semua video-video yang dihasilkan oleh Bloggers network adalah hasil suntingan beliau. Kami akan cuba memuatkan video-video terkini, tetapi buat masa ini…kerja-kerja masih slow sehinggalah kami mendapat line streamyx dalam tiga atau empat hari lagi.

Alfa Berlian bertanggungjawab tentang peralatan. Hardware and software. Kalau tak ada dia…susah sikit.

Sya-reformis semakin sebok sekarang. Sejak menjadi Ketua Srikandi PKR, beliau lebih banyak terlibat didalam program-program PKR. sejak seminggu yang lalu, dia banyak menghabiskan masa mengikuti program-program Srikandi…dari Bukit Selambau ke Bukit Gantang sehinggalah ke Batang Ai, Sarawak. Tetapi dari dia jugalah team Blogger Network mendapat berita dan gambar-gambar sekitar pilihanraya di tiga tempat ini. Dan sejak tiga hari disini, dah dua kali dipanggil ke Ibu Pejabat Polis Daerah Taiping. layari http://syaomel85.blogspot.com/.

Jangan telefon Cyberboron dari pukul 7 pagi hingga 12 tengahari. Itu masa rehat dia. Disebelah malam, beliau akan menganalisa semua berita-berita dan mengolahkanya mengikut apa yang dia suka. Artikel-artikel yang dihasilkanya agak serius, (bukan posting didalam blog). Yang ditulis dalam blog agak santai, tetapi hasil penulisan beliau akan dapat dilihat beberapa hari lagi dalam bentuk buku. Untuk artikel yang berat sikit, layari http://cacamerbamakhlukpolitik.blogspot.com/.

MSK menjadi koordinator diantara Bloggers Network dengan pelbagai pihak. Dari mencari tempat penginapan, makan minum team members, temuramah dan berurusan dengan Bilik Gerakan Pakatan Rakyat. Kalau nak tau tentang program-program yang dijalankan di Bukit Gantang, layari http://perakexpress.com/.

Dibelakang Bloggers Network ialah Pak Karamu. Walaupun tidak berada secara fizikal, tetapi beliau sentiasa ada bersama kami bila diperlukan. Kadang-kadang tak payah bagi tau…tiba-tiba saja beliau muncul. Layari http://abnnasution.blogspot.com/.

Ada lagi..yang bekerja dibelakang tabir. Cenangau mungkin tidak sempat mengemaskini blog kerana beliau terlibat didalam Unit IT. Beliau berada dibelakang kamera dan laptop untuk siaran langsung yang akan disiarkan oleh TVPas. Dan tak lupa juga Sam Ahmad yang mengemaskini perakexpress dengan rangkuman berita dari pelbagai sumber.

YANG PALING PENTING…..semua kerja-kerja ini dapat dilakukan dengan bantuan dan sokongan rakyat yang sudah sedar dan meluat dengan kebobrokan UMNO/BN.

Albanjari memulakan tabung seringgit seorang dan hari ini sudah melebihi empat ribu ringgit. Dan hari ini, Bilik Media 1 sudah dilengkapi dengan peralatan yang dibiayai oleh rakyat Malaysia. Bukan hasil komisen kapal selam, bukan dibayar oleh mana-mana parti politik, tetapi dari rakyat yang mahukan kebenaran.

Kami akan membuka satu blog khas mengenai perbelanjaan yang dibuat dari Tabung Bloggers Network. Terima kasih kami ucapkan dan Team Bloggers Network kini sudah mampu bergerak kemana saja diperlukan.

Terima kasih semua.

-PerakExpress.com

46 comments:

Anonymous said...

Salam to All Blogger ...

Tahniah ....
U all makin berani ....
Hampir setiap hari teman layari blog u all ....
Tb3suku teman kenen gitu-2 je ...

Teman doakan semoga ALLah mudahkan urusan kalian. Amin.

Anonymous said...

Salam kepada Anda Bloggers semua.

Kami berasa bangga dgn usaha2 kalian memberikan maklumat yg benar kepada rakyat, 50 tahun kita ni dok kena kelentong saja, tapi ALHAMDULILLAH, hari ini kita dah tahu cerita2 yg sebenarnya.

semuga Allah pelihara kalian & keluarga selalu- INSYA ALLAH

Anonymous said...

Alhamdulillah..moga BNP dpt menjalankan tugas terbaik... nak lagi telus, korang letak butiran perbelanjaan hasil kutipan derma rm1 tuh... baru la mantap beb... - Neo

zali said...

fuh...hensem giler!
siap bubuh gambar passport lagi.

setakat pak karamu dengan gambar
ala-ala wali tu tak boleh
mengatasi topeng perak UNMASKED
lagi...

sapa yang dapat mengatasi hidung
serombong kapal yang boleh muat
pensel 2B gred peperiksaan,4
batang di setiap satu lubang?

haa awak cakap sapa?

Fazrulls said...

Salam Bro,

Satu usaha yang jarang2 dilakukan dia abad ini, boleh dikatakan inilah pendekatan terkini dan advance dari pihak BNP,

Teruskan usaha murni anda semua untuk kebenaran am nya...

dari rakyat untuk rakyat....

Sekian,

pemerhati sepi said...

BPN bila lagi..

Anonymous said...

zali zali zali mana ko???????

Anonymous said...

Zali & gerombolan BPN kalau takat "bercakap" dari belakang tabir seluar dalam baik duk diam-diam sudah!

Amacam, ADA BRAN TUNJUK MUKA GEROMBOLAN BPN?

KHHAKKK PTUIHHHH!

Anonymous said...

salam...insyaallah semoga ALlah akan membantu apra blogger yang dikasihi..insyaallah saya akan mendermakan sekadar yang termampu

joebest

Anonymous said...

Wakakaka... BPN... Dia org tu dibayar untuk buat blog ni, bkn ikhlas memperjuangkan umno pun. Nak ada team mcm ni..? wakakakaa.. sampai kiamat la nampaknya. Nak tunjuk muka..? Silap2 muka baboon yg kluar... Wakakakakaa.. lawak.. lawak...BN = Bodohnya Nau'zubillah

(YB Hassan Rahman ADUN BN Sg.Rambai, Melaka) tel:0196265625

Anonymous said...

Salam bro n sis smua..
Dugaan banyak bro... diharap kena istiqamah laa.. nak tegakkn kebenaran ni mmg bnyk dugaan.perjuangan mmg pahit didunia. Manisnya Allah yg akan beri disana kelak nsyaAllah.

Igt2 sikit bro.. tgh2 susah ni dtg pula 50juta.. maunya hilang sekejap mata hitam tu mcm undertaker. wakakakaa.. Aku doakan agar korang menjadi pejuang2 sejati. Yg tegakkn kedilan ke jalan Allah. Aku tabik spring kat korang semua. Jeles aku kat korang ni.. Aku nak sgt jadi mcm korang semua.. tp aku x mampu.. anyway.. semoga istiqamah sentiasa..
Allahuakbar..!!!!!

(YB Hassan Rahman ADUN BN Sg,Rambai, Melaka) tel:0196265625

kulupSakah said...

dah tu..cita debat dengan bpn tu habih gitu jee..tak berani ke dempa? telur setengah masak ropenye

Anonymous said...

Najib mengaku Perak masih bawah Pakatan!

~Terima kasih~

Oleh admin Bebas Malaysia said...

Selamat berjuang dan melapor!!

Power to the people...


Salam dari saya ~ Izwan aka Topeng dan Gas Pemedih Mata..

Anonymous said...

apela bengap zali nih...idung die bsr pon ko nk kecoh..dh tuhan dah buat idung die cmtu. setakat nk serang peribadi topengperak xpyh le

Tok Pawi said...

tu ropernya komer ye. bpn tak dapat la nak lawan komer sebab takder sponser. lagipun perjuangan kami tak le "sesuci" engkorang, sebab kami lebih mementingkan diri dan keluarga. kena bekerja cari makan. kalau takde parti gerakan nak juga kami gelar parti kami parti gerakan jugak - tak bergerak tak makan. komer lain la. sponser ada, derma ada. kami nak kutip derma malu, sebab bukan amalan. lagipun mungkin takde sambutan. maklumlah ahli-ahli umno semua kedekut. lagipun tinggal tak berapa kerat je lagi. lain sumer dah habis menyokong pas dan pkr.

Anonymous said...

salam..teruskan perjuangan...semoga perjugan blogers sekalian beroleh kejayaan..Insaaalaah

Anonymous said...

ayor lemuju, blogger pencacai UMNO dh dapat gaji buat pe nk mintak derma lagi? takyah nk kelengtong cakap malu padahal koranglah yg paling tak ada KEMALUAN..blogger PR bergerak atas dasar rakyat inginkan kebenaran kami sedekah dan mereka memberi khidmat, masing2 dpt pahala..bukan mcm korang suka buat artikel FITNAH dan layak diTONGTAIKan..

paselalu

Tok Pawi said...

nak kebenaran ikutlah jalan yang lurus. korang asyik berpusing-pusing tang tu je nak dapat ape?

Anonymous said...

BPN bile lagi nk tunjuk muke..hehehe

PARPUKARI said...

MUAHAHAHAHA. SATU LAGI DRAMA FUCKATAN RIOT YANG TERSANGAT LA HINANYA! WAH KORANG ADA BANYAK TEMPAT UTK BUAT LAPORAN YA? PASTU BLOG KORANG SUMA YANG BERBAYAR PUNYA YA? MEMANG LA KAMI TAKLEH LAWAN KAMU DARI SEGI FUND, YOU ARE WELL PAID BY AL JUBURI AND DA GANG! BUKAN MACAM KITA NI HA, MISKIN, KAMI SEMUA ADA KERJA MASING2 DAN TANGGUNGJAWAB UNTUK MENJAGA ANAK BINI, TAKDE SAPA PUN BAYAR KAMI BUAT BLOG. KAMI BERJUANG ATAS INISIATIF SENDIRI. YELAH BUAT UNTUK RAKYAT KAN? LAGIPUN PERJUANGAN KORANG SUCI SESUCI KUNYIT YANG MENGALIR BASAH! SIAPA LA KITA NI NAK DIBANDINGKAN DGN KORANG! MASYUKK BAIKMYA KAN? KAMI DI BPN BERJUANG KERANA ALLAH! KAMI PAKAI BLOG PUN JENIS FREE PUNYA JE! BUKAN MACAM KORANG! TAKPALA ALLAH MAHA MENGETAHUI. KEBENARAN PASTI MUNCUL JUA. INGATLAH DOSA FITNAH ITU LEBIH DASYAT LAGI DARI BERZINA DGN IBU SENDIRI SEBANYAK 36 KALI!

Anonymous said...

eh eh..

apsal la parpu kari ni terlampau la buuunnnnggguuuukkkk..

kerana Allah??

Berjuang untuk per parpu kari??

Hukum hudud pun tak tahu pe benda, nak kata 'berjuang' kerana Allah??

terlampaula sesangat buuunnnnggguuukkknya..

Sebelum, nak nasihat orang jangan fitnah, tengok kat diri sendiri lu..

parpu kari ni difitnah ke menfitnah?

Huk huk..buuuunnnngggukkkk la sangat peraaapppppuuu kkkaaarrrriiii..

Kalau xde ilmu, jangan nak tunjuk pandai la kawan..

Anonymous said...

ek eleh kecuh tul blogers pencacai kunyit ni, betuk kata Parpu, korang ni memanh kuat main wayang punya!

Anonymous said...

wehh blogger pencacai umno..
apa cite ckp nk bedebat di khalayak ramai?? mana nye yopp?? telo korang keep in the cold place ke? mau kasi lg kecut?? betul la lu orang ni mat kona2... sissyyyy boyyyyy

Anonymous said...

berani sgguh mu TP..siak tnjuk muko hensem lg..hehe

zali mano brani nk tnjuk muko tapir dio tuh..hahaha..

Anonymous said...

Buat parpu karipoler...baik raba teloq ko.....ada ke tak????..kahhhakahhhh...penakut!lain nanti bila upah dan komisyen dan banyak boleh la beli kamera ...buta tangkap gambar........setakat alam cyber aje.....boleh blah la hoi.....setakatt nie pakatan rakyat...2....geng BPN( Blogger Pencacai,Perasuah,Perompak,Penakut(ha..haha) Negara...lain kali nak masuk kari parpu suruh kepimpinan umno masak....resepi mesti sedap.....kahkahkahhhhakh....

Unknown said...

Tuan,

Saya menyokong dari jauh.... maklumlah, tak dapat nak pulang ke tanahair dalam jangkamasa terdekat. InsyaAllah akan datang.

Teruskan perjuangan, semoga Allah swt sahaja yang akan membalasnya.

Sekian.

Anonymous said...

mantap bro..cayalah
woi pencacai umno
jgn bagi alasan kerja nk bagi anak bini makan la apa la
kalao hgpa rasa berada di pihak yg BENAR, apa mao takut?
bukan nk soh letak gambaq anak bini hgpa
tadak teloq punya puak2

nama ja pembela negara..pengecut ada la..aku nk tgk 5hb ni berani x puak2 ni berdebat cara live..
jgn lupa bawak teloq tau
kalau takut bawak bini sekali ye

ceh..pembela kunun
ceh..

Ahmad Tarmizi said...

tahniah dan selamat maju jaya

Merah Hitam said...

Tahniah pada team bloggers network kerana keberanian ini.

Keep it up!!!

Anonymous said...

Parpukari pembela agama? ikhlas? huk..huk..huk... ko ni buat lawak ke apa ni? pembela agama yg kuat mencarut ke? pembela agama yg x pernah lekang dari perkataan juburi..juburi..juburi.. ? org nak laksanakan hudud korang tentang.. agama apa yg ko bela ni? oooo.. lupe plak aku.. dah ko kata pun membela agama je kan.. bkn membela islam.. membela agama hadari eh?
woi bodoh...!!! klau kata ikhlas membela agama mai la tunjuk muka. mai la turun berdebat. kata pembela agama. kata ikhlas. tunjukanlah yg kamu tu berani kerana kamu membawa kebenaran. klau setakat sebut juburi..juburi..juburi.. budak cacat akal pun tau..

Aku ada terfikir satu perkara la.. puak2 korang kata anwar meliwat. tp sampai sekarang xder satupun bukti dimahkamah yg mengatakan dia tu liwat. begitulah juga daripada tuduhan mahathir dahulu. sehingga anwar disumbatkan ke sungai buluh. laa ni anwar dah kluar dgn selumbernya mahathir sendiri mengaku yg anwar difitnah. yg perpukari ni beria sgt kata anwar meliwat ni, awat..? perpukari pernah diliwat oleh anwar ke? ke mak atau bini dia yg kena.. tgk mcm yakin sgt jer dia.. huk..huk..huk....

(YB Hasan Rahman ADUN BN Sg.Rambai,Melaka)tel:0196265625

Anonymous said...

Salam ukhuwah dan Jihad. Hati-hati sahabat semua sebab sudah "UN MASKED". Lagi mudah kerja DEPA. Hati hang no! Banyak berzukir dan beristighfar mohon ampun dan pertolongan Ilahi.

Semoga dilindungi dari musibah dan mehnah. Amin.

Anonymous said...

salam semua,

ur amazing guys!...god bless all of u

from
i'm no king

Anonymous said...

Teruskan layari bahtera perjuangan wahai semua blogger yg dihormati...Kami tetap sokong u all semua sebab menentang keZALIMan...

chot said...

papu kurtu suckssss

muahahahaaaaaa

nak chatting lg ke papu kurtu?

bangang

parpu GAY

Anonymous said...

As'kum...bro..nak suply material kat sapa? mana nak tau kot dpt snap gambor2 panas....

Anonymous said...

tlg vote peraduan milo fuze utk sy..
sy memerlukan pertolongan sahabat semua..
ada insentif utk voters..
blh vote kt cni..
mudah je..
hanya daftar yg memerlukan sedikit maklumat..
tlg ye sahabat2..
blh vote kt link ni..

http://www.milo.com.my/fuze/VIEWENTRY.htm?galID=3582

Anonymous said...

tahniah atas keberanian semua..ni baru real berjuang...

Anonymous said...

Tolong bg komen isu ini..juga perancangan yg akhirnya berjaya menjahanamkan seorg anak Melayu Beragama Islam iaitu Tn. Mohamad Fairus, TKM 1 Pulau Pinang...seronok bukan menceritakan keburukan orang?

http://www.kmu.net.my/berita/skandal-foto-bogel-memahami-lingkaran-gelap-elizabeth-wong.html

Politik semuanya penipu.

Anonymous said...

Sokong BNM. Rakan-rakan semua jgn lupa berikan sumbangan ikhlas anda

Anonymous said...

salam semua..peehhhh...lu orang betul2 berani.wa tabik spring..teruskan perjuangan..berani kerana benar...
gomo n parpu basi...lu orang bila mau buat macam ni.ini baru gentleman...
hmmmm..lupa lak aku.debat ari tu pun takut inikan nak tunjuk muka.
ahhh...buang karan jer layan mangkuk beruyun n tengin tahap bintang puak ameno ni.
for pr ..may god bless u all.
salam
dari aku yang benci umno

Anonymous said...

salam semua...teruskan perjuang dgn istiqamah,ikhlas dan moga kejayaan milik semua

Anonymous said...

Salam sejahtera kepada semua.

All of you have been busy and done a good work. Its not going to be easy, especially doing what you do, against the tide. But rest assured there are many around here who support and pray for each of you.

Keep it up!

peter

TheWhisperer said...

salam to Bloggers Network.

keep an eye out for us in bukit gantang..

regards from Barisan Rakyat Bloggers

Malaysian said...

Dear Perisik,

I am a blogger from Changkat Jering, Bukit Gantang also!

actually my post will publish in 2 langguage!
so make all of Malaysian can read my article!

Lets vote for a CHANGE!

Cheers for a New Malaysia!
Malaysian Malaysia


Regards,

GoMalaysian.Blogspot.Com
http://gomalaysian.blogspot.com/

Anonymous said...

Berani kepala butuh hampa macam butuh anuar tengah tutuh pungkok