"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, March 22, 2009

Majlis Pelancaran Markas Pakatan Rakyat Matang Gelugor - malaysiakini

Reactions: 
Petang tadi ada majlis perasmian Bilik Gerakan DUN Kuala Sepetang di Kampung Matang Gelugor yang dilancarkan oleh Dato' Fauzi. kami tolak dari Stesyen Maya Bukit Gantang jam 2:30 petang. berkumpul di Pejabat PKR berhampiran pekena nasik dulu sorang sikit lepas tu terus gerak ke lokasi majlis.

Masuk je ke jalan kecik menuju ke Kampung Matang Gelugor...

Awas..! kerja-kerja mee segera sedang dijalankan. kesabaran anda amat dihargai... baguih... aku ingat kalau dalam setahun ada 8 kali pilihanraya dekat tempat yang sama, mau naik 5-6 kaki jalaan kampung tu. nak masuk rumah orang kampung kena pakai gear rendah, nak keluar pulak macam test JPJ laluan berbukit.

Bab turap jalan kampung ni aku puji sebab memudahkan perjalanan. tapi tetap ada tapi... tapi kenapa nak turap jalan bertar yang dah sedia elok? tapi kenapa lepas di tar, jalan tu rasanya main teruk... korang tau tak macam mana kerja dengan kaki? gitulah dianya... macam turap jalan pakai kaki... berbukit bukau, makin tak rata jalan tu... betul-betul mee segera... ikut sukaa hangpa lah...

Sampai dekat lokasi program... ada bbudak-budak muda tengah buat ni...

Replika wau berlambang PAS... tak sampai lima belas minit aku sampai... snap gambar budak-budak ni buat kerja...

Dah terpacak... laju sungguh... ni kira projek mee segera dari Pakatan Rakyat. tapi pakai duit sendiri... tak payah kontrektor. hahaha...

Majlis dimulakan dengan ucapan alu-aluan oleh ketua pemuda PKR Kampung Matang Gelugor, saudara Khairul. aku dok tengok budak ni ada potensi untuk naik ni...nampak macam tak dak apa, tapi bila bercakap, penuh dengan isi, penuh dengan fakta... kalau bagi dia debat ngan budak-budak BPN, SAH-SAH BPN tumbang..

Ramai jugak aku tengok pimpinaan--pimpinan Pakatan Rakyat datang dalam program tu. setakat ni komitmen dari 3-3 parti komponan Pakatan Rakyat tak mengecewakan... majlis besar depa pi, majlis kecik pun depa sampai...

Aku seronok tengok YB Tee datang dengan mercedes lama dia dan tak dak drebar pun... gambar kereta dia aku simpan dulu. nanti aku publish lepas aku dapat gambar kereta YB-YB lain... kita compare kan semua tengok sape paling hebat...

Aku paling syok bila pi majlis-majlis Pakatan Rakyat ni sebab kita tak tau bila depa-depa ni sampai... tengah sembang-sembang, tau-tau ada orang tepuk belakang nak salam... la... YB sampai tak dak orang sambut...

Macam mana nak sambut? selalu kalau YB datang, 20 batu depa nak sampai kita tau dah pasai bunyi siren polis dok menjerit dah dari jauh... kereta pulak jarang sangat tak dak lambang jata-jata. keluaq kereta orang tolong bukak pintu. nak salam kena mintak kebenaran bodyguard, tak kang saja makan penumbuk.

Beza dengan YB Pakatan Rakyat. datang tak tau dari mana, kadang-kadang kereta lagi cekai dari kereta orang ramai (aku pernah tengok sivakumar naik kereta kelisa pi satu majlis).


Sambung cerita majlis. ucaptama dimulakan oleh Haji Malek. macam biasalah... aku pbukan dengar sangat pun pot pet pot pet ni... balik karang baru dengar balik rakaman yang MSK buat, baru cerita.

Buat masa ni aku tak sempat nak dengar lagi. nanti aku ada masa, aku dengar lepas tu aku ulas.

Saja tak nak release apa-apa buat masa ni sebab semuanya kami standby untuk kempen PRK nanti. jadi korang standby je lah...

Banyak cerita-cerita best kita akan lepaskan dan bongkar 1 persatu dalam tempoh kempen nanti.

Kalau release semuanya sekarang tak best la pulak.

Tapi aku nak bagitau 1 hal. kes risalah menghina Sultan dan Mufti tu. kami ada dapat maklumat yang tak berapa sahih (suber dalaman) yang mengatakan bahawa pada hari risalah tu ditabur, ada pihak penyiaran yang rupanya dari awal dah sediakan rakaman propaganda untuk ditayangkan pada berita sebelah malamnya.

Bukan setakat rakaman propaganda, malah rakaman interview dengan menteri-menteri pun dah siap, cuma tunggu masa nak tayang je pada belah malamnya.

Tapi sebab pihak kita telah bertindak dengan amat-amat profesional dan efisyen ditambah dengan tindakan para blogger-blogger yang ada di Malaysia yang mempublishkan berita tu sebaik saja dapat maklumat.

Tambah pulak lagi dengan laporan-laporan polis yang pihak Pakatan Rakyat buat (hampir sepuluh semuanya lengkap dengan bukti bergambar dan saksi), maka propaganda tersebut tak menjadi.

Korang tak heran ka sebab apa berita tu tak keluar dalam mana-mana berita TV? selalunya mesti meriah sampai 2-3 minggu kan?

Lepas tu lagi satu pulak, korang tak heran ke kenapa tak de satu pun laporan polis dibuat oleh pihak UMNO/BN? biasekan depa yang hebat sekali.

Mana pemuda UMNO? hat ni yang aku paling heran sekali padahal kalau korang tengok dari gambar dalam blog ummi anni, risalah tu ditabur depan bilik gerakan depa jugak..! macam tak kesah je... apahal?

Lagi satu... mana pergi semua NGO-NGO yang selalu dok melalak memperjuangkan Raja-raja Melayu dan jugak melayu? hangpa tak heran ka?

Hanngpa pikiaq la sendiri.

Wakil dari Srikandi Malaysia dan jugak BloggersNetwork@Perak juga hadir... dalam kempen PRK Bukit Gantang, kami akan cuba menghadirkan sekurang-kurangnya seorang wakil kami bagi membantu kempen PRK dan juga untuk mendapatkan beriat sebenar di majlis-majlis dan program yang dijadualkan.

Yang ni Pak Ketua Kampung... semangat Pak Ketua ni memang harus dicontohi dan diteladani. kata Pak Ketua "Berani kerana benar, Takut kerana salah".

Majlis pelancaran Markas Pakatan Rakyat Kampung Matang Gelugor.

Ok geng... sebenarnya panjang lagi nak taip. tapi masa tak mengizinkan. aku cerita sikit dalam post lepas ni.

Chow..!

7 comments:

Songkok Tinggi said...

Puh caya lah... puas ayahnda pusing blog2 last2 kat sini keluar latest. terus senyum hingga ke telinga. Syabas kat korang yang menyampaikan walaupun Ayahnda dok jauh di pendalaman tapi berita korang ni membuatkan seperti Ayahnda berada di situ. Kagum Ayahnda kat korang semo... lebih kagum kat pelapis muda kat Kpg tersebut. Dua kali tabik spring kat pelapis2 tersebut.

Anonymous said...

Cayalah dari banyak blogger geng blogger network..aku minat posting hang..artikel cepat, tepat dan fakta..bukan kelentong2..tahniah..keep up the goodwork..dan update kami selalu..Insyallah tabung akan melonjak naik waktu penamaan nanti..kalu ble aku cadangkan hangpa buat iklan sikit di harakah dan suara keadilan dan malaysia today..rasa ramai yg tak tau lagi..

Anonymous said...

bro topeng, klu tak silap dalam utusan meloya ada sebut ketua umno bhgn bkt gantang buat repot polis & dia kata PR yg edar risalah tu..ampeh tul... pastu ada berita dr tukar tiub, katanya suara keadilan & harakah kena gantung permit selama 3 bulan berkuatkuasa petang tadi... bab2 nih pantas betul diorg buat keje...cam siot jek... - Neo

Anonymous said...

hahaha...depa dah mula dahh
perang saraf siall
kdn tadak teloq dah gantung sama itu harakah sama suara adil
hahaha...tak mengejutkan
dari dulu lagi kita dah ditekan
apa bezanya dgn sekarang
sapa kata perjuangan tu manis2 belaka?
dun wuri..sebijak2 rancangan depa bijak laie rancangan Allah

that's for sure!

Anonymous said...

ala..

puak2 NO-MO dah xde modal dah..

depa xleh hdup tnp duit..

mgharap duit rasuah jerr..

teropong angkasa said...

Salam semua yang gantang-gantang,
bagus sangat bertidak bijak tentang poster-poster tu, cayalah tak lama lagi lepas ni ada yang kena tangkap dan jadi kaya mengaku dia buat kerja tu… cuba teka dari puak mana dan mengaku pulak mereka dari puak mana? awasi mereka! salam perjuangan

Anonymous said...

pasai tu la gelojoh org2 PR nie nk kuasa,ye la bile lg nk jadi kaya....