"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, March 23, 2009

Cerita Gempar, Rumors Dan dot dot dot... - malaysiakini

Reactions: 
Aku nak balik kampung...

Sebelum aku balik kampung... aku tinggal sikit masalah...

Masalah 1 ... warna kuning naik bukit, sedia untuk lepaskan hewan, sedia untuk sekat hewan, sedia untuk jadi hewan...

Masalah 2 ... Gua Musang bakal jadi no 1 ... ini rumors ... no 2 ialah rambut putih ... no 3, adakah rumors ini sekadar rumors? kena tanya warna kuning... kenapa sekarang ramai-ramai berlumba nak perkudakan warna kuning? apakah warna kuning bertindak atas inisiatif sendiri?

Masalah 3 ... setakat ni belum jadi masalah ... tapi akan jadi masalah kalau ada bangang-bangang yang makan pil kuda pergi berlumba dijalanraya, lepas tu penonton pun sama naik angin...

Jangan cari masalah ... biarkan kuda makan pil kuda ...

Rakyat jangan sama jadi kuda.

12 comments:

Songkok Tinggi said...

Merapu Tandori Blog tulis kat atas sekali tu... "HARI INI AKU NAK CERITA MACAM-MACAM LA PASAL BN NI, PERTAMA SEKALI TENTANG KETUA PEMUDA MCA YANG BAHALOL! MELOMPAT MACAM BERUK!

KENAPA LA WEE KA SIONG NI SO STUPID AH? WHY YOU TERASA LA BILA TUN CAKAP HAK-HAK ORANG MELAYU? HELLO AH BENG, TAKKAN LA DALAM NEGARA KITA SENDIRI PUN KITA TAK BOLEH CAKAP HAL MELAYU? LU GILA KA? APASAL LU LOMPAT SELUPA ITU MONKEY? " komen seterusnya... kat blog lucah dio... BN dah start isu perkauman ...Jarum perkauman telah ditiup oleh BN... UMNO nak cari simpati undi orang Melayu, MCA nak raih undi orang Cina... Jarum perkauman telah ditiup oleh Binatang Ngeri BN(MCA-UMNO) . Umno parti perkauman, MCA parti perkauman! jarum perkauman telah ditiup oleh Check Dhek Mate bekas ketua dema, ingat 1999 hari2 TV3sukun dok tayang rusuhan kat Indonesia... taygn rusuhan perkauman Indo-Cina... BN dah rancang strategi terakhir cucuk jarum isu perkauman... UMNO nak raih undi Melayu, MCA nak raih undi Cina... JARUM PERKAUMAN DAH DICUCUK OLEH BN ... Rakyat tak akan tertipu lagi!

Anonymous said...

ari2 ade masalah tiap ari makin banyak masalah..lam umah aku nie tiap ari makin banyak masalah...ari2 ade masalah..umno pun pun same..aku rasa najib lg banyak masalah..tiap ari dia pikir masalah sampai adik diapun tak bangun..kah..kah..kita mukin pikir dia happy..tp mukin dia pikir kenapa aku jd gini??? so ......pikir2lah kenapa Umno jd gini???..esok start krismas..banyak salji akan turun di hotel2 sekitar kuala lumpur..santa clouse akan terbang membawa pelbagai hadiah..siapa yg ade member org umno boleh tumpang sekaki lam bilik..tak payah keje..bonus tahun nie akan diangihkan cepat bg mereka yang ahli umno yang dapat pas lawatan sambil belajar ke pwtc...siapa nak datanglah pwtc...esok dah mula..banting kat tepi jalanpun dah besepah wane MERAH lambangkan AMPAU TAHUN NI ANE ONG... MELAYU MUDAH LUPA...sebab yang empunya slogan pun dah nal lupa2 ingat...

Anonymous said...

apo ni..bahasa sastera mana ni..aku dah sastera failed...nasib baik x amik ppsmi!!

bipolar said...

ku li
shahril
agong?

dude said...

calon pr berkemungkinan diumumkan malam ini...wallahua'lam

AmiR said...

DENGAN INI KOMPOM...DATO' SRI IR NIZAR MENJADI CALON PR DI PARLIMEN BUKIT GANTANG....TAKBIR!!!!!

dude said...

KOMPOM...DATO IR NIZAR CALON PAKATAN RAKYAT DI PARLIMEN BUKIT GANTANG...DIUMUMKAN OLEH TUAN GURU HJ HADI AWANG...

tok iskandar said...

Tok nak ulas sikit khabar-khabar angin adun Seberang Jaya,Arif Shah Omar Shah akan melompat ke PKR dan dilantik menjadi TKM 1.

Jika benar,Tok bimbang jadi macam kes Nasha hari tu.Takpun lebih teruk lagi.Dia masuk PKR tapi jadi musuh dalam selimut untuk curi maklumat sulit dalam jentera kerajaan negeri pulau pinang.Lepas dah cukup kumpul rahsia-rahsia sulit nanti,diapun letak jawatan dan keluar PKR jadi adun Bebas.Masa tu tentu teruk Pakatan Rakyat kena hentam sana sini.Naka-nak pulak Najib dah jadi PM.

Elok difikirkan semula tentang penerimaan arif shah jadi TKM1.Kalau setakat nak lompat ke PKR,Tok tak ada halangan.Tapi kalau jadi TKM1,Tok tak setuju.
Apa yang payah sangat.Ambik aje orang kita jadi TKM1.

Tok macam rakyat marhain yang lain tertanya-tanya,fairus sekadar letak jawatan TKM1 atau ADUN Penanti.Tok bimbang dia jadi spesis yang sama dengan Jamaludin dan Osman.Belot dan menyusahkan parti.eloklah dia letak jawatan sebagai ADUN Penanti.Itulah jalan selamat untuk PKR.

Terlupa pulak tok nak citer pasal pengharaman suara keadilan dan harakah sehari sebelum Perhimpunan UMNO.Ada yang kata hamid albar nak tunjuk power.Diakan nak bertanding naib presiden UMNO.Ada jugak yang kata dia nak balas dendam pasal PAS lapor kes rasuahnya.tak kurang juga teori pemimpin UMNO risau ramai yang hilang peluang untuk menang jika dibenarkan harakah dan suara keadilan beroperasi.Tok pulak yakin tujuan sebenar untuk lemahkan jentera kempen Pakatan Rakyat.

Baru kejap tadi tok belek laman sesawang harakahdaily yang laporkan polis dan FRU sembur gas pemedih mata kat 50 biji tabung untuk leraikan 10 ribu orang yang hadir mendengar ceramah Anwar di Sungai Petani.

Zaman gelap dah mula melanda negara kita.Kalau Najib dah jadi PM nanti,ramailah pemimpin Pakatan Rakyat yang dihumbankan ke dalam penjara atau ISA.Bloggers dan tok pun tak terkecuali.

Sebelum ini terjadi,eloklah kita beramai-ramai lancarkan kempen tandatangan hantar kat Seri Paduka baginda Yang Di Pertuan Agong rayu agar baginda tak perkenan Najib jadi PM.Kalau di Perak,Sultan boleh perkenan zambri jadi MB.Tok percaya hal yang sama boleh berlaku kepada Najib.Kita juga boleh hantar email beramai-ramai kepada Ser Paduka Baginda yang Di Pertuan Agong.

Sedih mengenang negara tercinta kita dapat Najib sebagai PM.Pak Lah masih sempat berbakti kepada negara tercinta dengan reject najib sebagai PM tapi hendakkah Pak Lah berbuat demikian.Bukan setakat rakyat yang sengsara nasib khairi dan orang-orang Pak Lahpun tak menentu kalau Najib jadi PM

Anonymous said...

if mat shah naik sama ler. aku org kampung dia tahu ler. klu tak caya hangpa pi tgk belakang umah dia aje dah cukup. malas nak cakap lebeh.

Anonymous said...

awat? ada apa dgn belakang umah aripshah? nak tau jugak weh

-yg menyebok-

UMNO(BANGSAT) said...

masih ada "kubu" BN ke? ataupun "kubur" BN?

ado apo kat belakang rumah dio? pusat karaoke ke?

Anonymous said...

Salam.... yer la bro.. bgtau laa.. kita org ni dari johor.. nak p umah dia jauh nun kat permatang pauh.. naik bas pun dah berapa tambang tu.. siap makan minum lagi..

bgtau la kita org apa yg ada kat belakang umah dia..

(ingin tahu63)