"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, March 23, 2009

Calon Bakal Diumum, Pentas ber"skirt"ing Kaler Merah - malaysiakini

Reactions: 
Aku dalam Express Wau menuju ke Kelantan. Bukit Gantang makin malam makin
panas.

Walaupun aku jauh, tapi aku tau jugak...

Aku dalam gerabak, Dato' Seri atas pentas...

Aku dikeliling hutan rimba, perlahan-lahan menuju kampung halaman.

Dato' Seri Nizar diatas pentas... perlahan-lahan dikepung tentera merah.

Tentera merah dengan perisai merah dengan topi merah dengan cota ditangan.

Calon PRK P-059 bakal diumumkan bila-bila masa... bersaksikan FRU...

Bersaksikan rakyat Bukit Gantang... mata-mata gelap.

Semua bersaksi bahawa tiada tuhan yang disembah selain Allah dan Muhammad

Rasulullah itu pesuruh Allah.

Semua bersaksi... tapi ada yang bersaksikan hitam.

Dunia binatang apa ni wahai pemerintah..? kau hamba Allah tapi kau

Memperhambakan diri kau pada setan.

*Ptuih..!*

11 comments:

dude said...

dah umum topeng...Dato IR NIZAR....takbirrr

NACIMENTO said...

DSAI Di Kepung Polis!

Sudah kembali ke zaman Mahathir.

1.Harakah & Suara Keadilan diban
2.Ceramah Anwar diganggu

Polis mengambil tindakan keterlaluan dengan mengepung premis ceramah di Sungai Petani. Ceramah diserang Unit Simpanan Persekutuan. Beberapa orang ditahan antaranya, Ketua Staf Pejabat Datuk Seri Anwar Ibrahim, Encik Ibrahim Yaacob.

Anonymous said...

hahaha..cayalah umno
lu mmg hebat
buleh gunakan seluruh jentera kerajaan
tp lu jgn lupa Allah laie hebat
setakat perancangan lu xdak apa la
kalau Allah nk takdirkan PR menang xdak apa lu buley buat la..
kalau PR kalah pun sebab Allah takdirkan jugak..xde masalah

hahaha..cayala umno..jasamu akan rakyat 'kenang'

hahha

AL JUBURI WAL LIWATI said...

PADAN MUKA, KAH KAH KAH KAH

NASIB BAIK PAKAI WATER CANON, KALAU AKU PAKAI M16 TERUS, KORANG NI MEMANG LAYAK DI LAYAN BEGINI, BAJINGAN KORANG NI SEMUA!

Anonymous said...

Woi "Al Juburi Wal Liwati" !!!
Hang ingat Malaysia ni ISRAEL ke...

Memang Dasar Hang Yahudi Lahanat...
Nama pun dan Carut...Muka mungkin macam tikus cencurut....Tak ade kerja hisap Curut....Muka berkerut sakit perut...Dasar Tali barut...Jangan dok melalut...nanti kena hurung kelulut....silap-silap terjun laut...
"Zambery!!, Teh tarik satu, roti canai dua kasi banjir macam air lauttttt"

Heee HEEE (bukan Adun Jelapang tau..)

Anonymous said...

depa dah mula dah tembak meriam air...memang Perak panas lagi le lepas nih... - Neo

honda stream woooo said...

aljuburi wal liwati bodoh yee..yee..
al juburi wal liwati tengin yee..ye...
al juburi wal liwati mangkuk yee..ye..

Tungaklangit said...

salam

kamu ni kan kalau nak kata taksub nanti kamu marah... nak dikatakan ekstrem nanti terasa... apa yang kamu marah sangat dengan FRU tu...

Yang kamu bangga dengan keimanan kamu sendiri kenapa apa... org UMNO juga beriman pada Allah malahan baik dari kalian... mereka tak suka memaki hamun dan fitnah orang.. mereka takut guna ayat suci sebab takut pada Allah

kamu ingat nizar itu turun ke peperangan fisabillillah ke? sampai nak menindakkan undang2 dan peraturan sedia ada..

kamu malam itu kena pukul ke? atau ada yang mati kena tembak ke? biarlah FRU menjalankan tugas menjaga keselamatan .. kamu juga untung.. dan lain kali kalau pihak bkuasa kata jangan bkumpul maka duduk rumah diam2 buat amal ibadat... ni pergi ceramah fitnah menfitnah bukan dapat apa .. dosa aje yang dapat

dalam siasah/politik kita semua boleh membuat perancangan tapi biarlah bhemah ada batasannya jangan sampai berpecah dan menuduh satu pihak kufur sebab kita terlalu bersih?

memang benar Allah yang Maha mengetahui dan perancangan yang paling hebat tiada siapa atau makhluk dapat menandingiNya, tapi kalau kalah PR memang ditakdirkan untuk kalah maka kalahlah.. kalau UMNO menang maka ditakdirkan menang maka menanglah.

jangan pulak bila dah kalah cakap ada pengundi hantu atau menipu... itu cakap munafik namanya.. bila belum berlaku cakap akan patuh segala arahan dan keputusan Sultan tapi bila tak serasi dengan kehendak maka membantah sampai huru hara Perak jadinya..

perkara itu tak nampak ke?

Anonymous said...

Pirahhhh! tongkat langit, hang ni guna agama utk sesatkan org...pg le nasihat geng2 blog2 UMNo tu, tiap2 hari kafirkan org, munafikkan org..maki hamun org, tak ponah pun aku tgk ko nasihat...ko selalu bg nasihat kt geng pembangkang jo.. Ko ni betol ler penipu besar...Syaitan bewajah alim...ckp mcm bgus...guna agama plak tu..baca hadis ayt quraan kunon...pirah mabokkk...Puak hang tu selalu kufur kan org pi nasihat..puak hang tu yg selalu maki n org carut org...p masuk blog2 penyokong UMNO tu...pi nasihat....napa hang x nasihat...suruh diorg berhemah...mcm yg mulok2 nasihat hang kat ateh tu...xkan hang nasihat kat geng pembangkang jo...So pi la mabuk kat hang sekali lg...syaitan besar...penipu yg betol2 jahat hang ni...penipu yg benar2 cilakak!!...

Tungaklangit said...

salam

kepada sdr anony 5:01


inilah yang dikatakan pemuda yang tak akhir baligh lagi, kalau saya PR saya memanglah pi kat sana tapi saya sayang kan hang pa semua.. sebab tu saya dok nasihat kat hangpa..

tapi hangpa ni kalau makin dinasihat makin jadi semacam sampai tuduh saya macam di bawah ini

"Ko ni betol ler penipu besar...Syaitan bewajah alim...ckp mcm bgus...guna agama plak tu..baca hadis ayt quraan kunon...
syaitan besar...penipu yg betol2 jahat hang ni...penipu yg benar2 cilakak"

bersabarlah jangan sampai memaki hamun orang dan menuduh sahabat anda INI SEBAGAI SYAITAN, PENIPU CILAKAK.. dan sebagainya... ini membenarkan kata2 saya terhadap kumpulan hangpa...

orang UMNO tak emnggunakan Islam sebagai wadah politik mereka dan memang mereka macam tu.. tapi hangpa ni guna ayat suci untuk menarik undi dan kata orang dulang serpih.. mengata org ... yang lebih..

kenapa marah sangat sampai guna perkataan spt itu.. tu hang dapat dari ceramah pas ke? atau PKR? lah tulah lain kali ikut kelas agama yang ada di mana2 surau jangan belajar agama melalui ceramah pas / pkr.. silap2 haribulan hangpa ikut ceramah agama yg diberikan oleh dap pulak mampuihh

bersabarlah sama2 kita menasihati satu sama lain dgn bahasa yang baik.. jangan ikut syaitan kerana marah itu syaitan...

salam

bodik said...

tungaklangit, kau ni memang barua UMNO. ko mmg x takut mati. ko guna agama tp ko silap. ko nasihatkan puak2 UMNO dulu yg hina islam. merendahkan martabat islam memuliakan bangsa melayu itu salah namanya. kalau puak2 UMNO nak muliakan bangsa melayu kena utamakan atau muliakan ISLAM dulu. baru cantik...ini x agama di ketepikan...hukum hudud di hina!..apa cerita ni. ko ni mcm baguih tp jahil.