"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, April 23, 2009

Astro Lambang Kemewahan..! - malaysiakini

Reactions: 
KUALA LUMPUR: Tindakan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) menarik semula bantuan kepada orang kurang upaya (OKU) hanya kerana di rumah mereka terdapat televisyen dan Astro disifatkan sebagai satu tindakan keterlaluan.

Berikutan itu, seramai 15 OKU berkumpul di hadapan pejabat Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat (KPWKM) di sini untuk bertemu Menterinya, Senator Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil bagi meluahkan rasa tidak berpuas hati mereka berhubung tindakan berkenaan.

Dalam kejadian kira-kira jam 3 petang itu, semua peserta bantahan terbabit memegang sepanduk sambil melaungkan ‘kami mahukan pembelaan...jangan tindas kami’ kira-kira 10 minit di hadapan bangunan itu sebelum bergerak masuk.

Pengerusi Persatuan Badan Latihan dan Hidup Berdikari, G Francis Siva, berkata pihaknya amat terkilan dengan tindakan itu dan ia satu diskriminasi kepada mereka yang tidak berupaya.

“Hanya kerana kami memiliki Astro dan televisyen mereka mahu menarik semula bantuan yang disalurkan selama ini. Ini adalah tindakan mengarut dan lebih kepada penindasan.

TPU - Kah kah kah kah kah...!!! 1Malaysia...!!!

Sape ade Tiwi ada Astro - Kaya..! tak layak dapat bantuan..!

Sape tak de Tiwi tak de Astro - Orang ini susah... boleh dapat bantuan..!

Kah kah kah kah kah...!!!

Ini sudah bagooosss... kejap lagi semua boleh jual Tiwi dan tamatkan perkhidmatan Astro, lepas tu pakat-pakat mintak bantuan (OKU sahaja) dari Jabatan Kebajikan Masyarakat...

Kalau permohonan kena tolak, boleh hempuk Syarizat dengan kuali Astro..! kah kah kah kah kah..!

22 comments:

Anonymous said...

bengong tahap kepala paip
langgan astro dah kira kaya??...

woi..aku pon ada astro gak..tapi time ujan je sure mampos...hampeh nye minah jambul ngan astro...bak balik duit aku........

Amri Mat Saaid said...

aku pun layak dapat bantuan sbb tkade ASTRO kat umah

aku said...

hihi..
ape daaa punye pompuan..
diri sendiri pun tak reti nak jaga, nak jaga org len..
bek jaga suami hg la menteri woooii..

tak patut menteri seorang perempuan, aurat pun xleh nak jaga...

pigi daaa..

Anonymous said...

ntah le. nak kata bodoh kang....malas aku. Yg puak UMNO dpt rumah murah padahal rumah sedia ada dah mcm banglo apa cite?. Dpt rumah murah bagi sewa kat org.

soklan said...

ni bro. TP,
off topic jap. apsal dok keluar Malware Detected je ni? guna server firdauz.net ke??

Warning: Visiting this site may harm your computer!
The website at perisik-rakyat.com contains elements from the site firdauz.net, which appears to host malware – software that can hurt your computer or otherwise operate without your consent. Just visiting a site that contains malware can infect your computer.
For detailed information about the problems with these elements, visit the Google Safe Browsing diagnostic page for firdauz.net.
Learn more about how to protect yourself from harmful software online.

cencurut said...

wei.. kat kemaman nie kalau takder Astro tak boleh tengok TV la... mangkuk... dulu masa Ahli Parlimen Kemaman jadi Menteri Penerangan pun tak berubah signal TV kat sini...

apa punya bodo nih..

Topeng Perak® Unmasked said...

Soklan - aku pakai server oversea, mungkin magkuk ayun firdauz.net ni la yang selama ni dok hantar virus dekat surfer2 blog ni.

sesape ade power lebey tolong kasik ajar sama mangkaq tu.

pengliporlari said...

aku bil astro pun tak bayar...lepas ni stremx lak kena cut!layak ni mintak bantuan,ada...tapi kena potong,kalau ada tak kena potong tu org tu mesti ada duit...takpun dapat bantuan bulanan pi bayar bil astro je...itu pasai pi tuntut sampai pintu opis kak ijat..

BeliaBenciUMNO said...

kat rumah aku tak pernah ada astro ... mmg aku tak mampu ... tapi aku tak pernah menerima bantuan jabatan kebajikan ni


kat mana nak mohon yer ?? perlukah aku ke pejabat UMNO ??

Anonymous said...

lankah2 membuat permohonan dari jabatan kebajikan.

1. isi borang (borang UMNO/ BN shj. lain2 borg tdk akan dilayan.

2. mengenali mana2 ketua UMNO bhagian.

3. dapatkan surat sokongan dr YB (YB BN shj, YB yg lain tidak akan dilayan)

4. hantar borg permohonan di mana2 jabatan kebajikan yg terdekat.

*borang akan diproses tidak kurang dr 5thn dr tarikh membuat permohonan.

selamat mencuba...

faridshah said...

kah..kah..kah

OKU pasang astro sebab nak tgk Awani lar. Dah meluat tgk tv1 & tv3suku yang jadi pencacai hampeh !!
Depa pun nak gak berkembang minda dan pemikiran secara terbuka. Tidak la termakan propaganda jahat dan kotor pihak tertentu.
Depa nak tgk muka Salleh Majid, Abu Hassan, Yusmadi Yusuf, Salehudin Hashim, Hishamudin Rais dan lain2 lagi la.

Kita kena maju ke hadapan.
Pantas yeob pantas..

Takda tivi dan astro dapat bantuan JKM, TukarTiub mesti suka..

kah..kah..kah

Anonymous said...

Di Gerik lain phalnya. satu projek rumah mesra rakyat tajaan Felcra sebanyak lebih 30 buah di berikan kepada seorang ketua umno caw. dan diagihkan kepada kroninya yang terdiri dari kontraktor, guru, peniaga, par sekolah, dan mereka yang telah punya rumah serta kehidupan yang selesa. Itu lak tahap kemiskinan dalam umno. ukuran tv dan astro untuk orang awam lain.
Bila dah dibantah oleh ketua umno caw ;ain, berselokalah ADUN Temenggor, , Untuk yang lain tu akan datang kemudian, yang telah terima kena siapkan rumah dulu, tak leh ambil semula rumah tu, nanti zalim lak' katanya.
Semoga ALlah segera enghancurkan umno, kepimp[inan, kuasa dan parti mereka yang terlalu banyak menzalimi rakyat.

ANUAR said...

salam tp

Firdauz.net akn menghantar virus trojan.JS.PYV file code 74d53577d01.Kpd bloger yg melayari web Firdauz.Net akn terkena virus ini yg mana ia akan tersimpan didlm Mozzilla Firefox appl.data.Sila update AV anda selalu.
sebarang bantuan email ke
anuar07002@gmail.com

Anonymous said...

tuko je ...gune macbook bro....gerenti tarak virus...

Topeng Perak® Unmasked said...

Anon 9:50PM - oi... agak-agak la woi... aku nk bli laptop pun smpi ke sudah tak mampu ni nk bli macbook plak...

cilako kau... ni akaun Maybank aku - 112026869679

kau bank in sikit... rege macbook paling murah rm5000++... brp kau blh sponsor..? aku ada doploh hengget je ni.

hahahaha

Anonymous said...

wargh wargh wargh.....macbook yang rege rm 3500++ pon ade....teman dulu pake os win x larat format...asyik kena virus je...skrg ni ok ...sejak tuko macbook...tengok le kalo teman murah rezki...dapat projek beso...insyallah teman bagi pada TP satu macbook.....sebab TP sealiran dengan teman...mnyampahhhhhh dgn BN....

soklan said...

anuar, adakah itu b'maksud laptop aku yg kena malware tu atau blog TP yg ternak malware?

Im NoOne said...

Kalau duit bayar Astro tu dikumpul (paling basic) RM35, setahun dapat kumpul RM420 ringgit.

Jumlah itu lebih kurang bantuan sebulan dari sebuah agensi kerajaan.

Mana penting, makan atau Astro?

BLACKHAWKDOWN said...

Kira ok lah tu hempok dengan mangkuk astro , kalau masukan dalam kotak tv macamana ?

Anonymous said...

Bodoh piang !!.....punya Jabatan Kebajikan....Cuma ada di Mesia !!!

Anonymous said...

skarang ni bkn maslah oku ke tak tak kira la oku ka bkn oku ka klu gunakan duit untuk keperluan asas dlu dan astro tu bkn keperluan asas lg bgs tak guna byk siarkan rancangan tak berfaeda..... nasihat aku klu org miskin nak dptkan bantuan tak yah la pasang astro tu duit blh jimat dosa blh hindar kan....klu ada diut lbh tak kisah la kan tp klu ada duit lbh tu bkn org miskin la kita pgl kan

Anonymous said...

org berduit ja ptt langgan astro ni bkn penting sgt pun
klu tak da astro blh gak layan tv3 suku hahaha