"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, April 13, 2009

Lagi PRK Di Kedah..? - malaysiakini

Berita tak sahih...

Seorang Ahli Parlimen Kedah (tak pasti BN atau PR) sedang dirawat di Unit Rawatan Rapi akibat komplikasi jantung.

Kalau berita ni betul, siap siaga untuk satu lagi Pilihanraya Kecil Parlimen di Kedah. tunggu kemaskini.

Lain-lain kawasan dalam senarai "bakal" berdepan Pilihanraya Kecil -

Kepala Batas dan Bukit Lanjan. DUN Penanti agak sukar sebab aku tak rasa "nilai" ADUN Penanti tu mahal sangat. tengoklah pada tawaran berapa. kalau tawaran tu beserta dengan "pemutihan" nama di SPRM, tunggu aje pengumuman ADUN Penanti sebagai ADUN Bebas.

Skrip ni kita dah hafal dah...

30 comments:

IRON MASK said...

salam....kedah ka....aku dgr johor yg ader masuk icu..

Mr Joker said...

Kedah - Parlimen

Johor - DUN

Kita - tungguuu...!!!

Anonymous said...

better bagi kerusi DUN penanti kpd PAS.

calon2 PKR macam tak boleh diharap je...tak habis2 mewarisi perangai umNO yg suka terima & beri rasuah.

Art Pokon said...

Kawan tu sakit, hang dok kalut dengan pemberian harta. Awat kemaruk sangat nak PRK. Hormatla sikit Bro

unconnor0124124527 said...

kpasu tu betul jugak.apa pun persediaan awal penting , macam dun penanti tu customer aku dia dah blah so sales aku pun KURANG jugak la

cuping merah said...

johor kat tempat aku tu...
pecah lobang ckit..dun permas jaya
tk sabor rasanya..

anak nogori said...

Bila lah ada wakil rakyat yang nak mati kat negeri sembilan ni??


Jalan kampung teruk sangat. Pembangunan takde. Aku malu kat negeri bini aku ( kelantan ) yang pembangunannya lebih baguih dari negri sembilan..

BIG BOSS MAN said...

ASKUM BRO TP..
SEBELUM TU GUA NAK UCAP TERIMA KASIH DAN SYABAS ATAS KESUDIAN LU DAN GENG2 BLOGGERS NETWORK UTK PROVIDE INFO PASAL PRK BKT GANTANG.. GUA TAU LU BYK TERIMA KEJIAN DRP PUJIAN OLEH PUAK2 YG TAK TAHU BERKENAAN DUNIA TANPA SEMPADAN.. UTK PENGETAHUAN, MAKLUMAT2 YG LU DAN GENG2 LU BERIKAN LAH YG BYK MEMBANTU PENGUNDI2 MUDA UTK MENGUNDI PAKATAN RAKYAT SEBAB MEREKA SEMUA NI IBARAT SEKAM PADI - HANYA MENGHUKUM KERAjaan BEE END BILA TIBA MASANYA.. JGN RISAU BRO.. INSYA ALLAH JIKA LU DAN GENG2 LU BUAT KERJE DENGAN PENUH ISTIQAMAH, KITA AKAN MENANG BRO.. PASAL SUMBANGAN, INSYA ALLAH ADE REZEKI ADALAH LE & GENG2 LU PUNYE BAHAGIAN.. SEKIAN WASALAM BRO..
DISASTROUSKAN MEREKA!!!

AnBu said...

wah dun permas ka?tempat kawan gak tu.mari doakan kemenangan untuk syed kalau bertanding lagi.

Anonymous said...

bro..kalu ada prk..korang get ready tapi sebelum tu kasi rehat sikit itu jari dan kapla..kasi segar sama dia..nati boleh terjah itu gerombolan2..heheh

Tinta Hitam said...

UMNO takkan beli ADUN Penanti.Sebab Kerajaan PR P Pinang punya majoriti selesa.lagipun mereka kononnya tak mau imej mereka tercalar lebih teruk lagi..

DiJohor tak mungkin ada PRK kecuali ada kematian.ADUN/MP UMNO takkan letak jawatan atas sebab prinsip.mereka sendiri takda prinsip.Camna nak letak jawatan? lagipun prinsip RM dan pangkat lebih kuat

Anyway anything could happen..

Anonymous said...

kepada kita semua,

elok kita harap semua Adun & MP umeno letak jawatan,
KJ dan Ali Rostam patut ajak penyokongnya keluar dari umeno masuk Pas, amacam? oklah tu....

perfectwater75 said...

Salam,

kalau salah info MP Merbuk Kedah..

http://perfectwater75.blogspot.com/2009/04/satu-lagi-prk-selepas-ini-tunggu.html

thx!

Anonymous said...

Apa kalau kita minta izin DSAI biar Fairus join PAS.Alahai baru bertatih dlm siasah,anak muda mudah kelabu mata mudahlah juga buat salah.Kalau ikut tarbiah dan usrah ,boleh jadi aset dlm Islam.Awat kita tak berlapang dada.Kalau PAS boleh bersangka baik dgn Amy Search apa kurang nya Fairus.Yg salah tetap salah.Yg penting mcm mana kita boleh bantu disaat saat dia "need somebody to console him"Kindly bagi idea cara membantu anak muda yg tersadung kaki nya. Nona ratana Chulaborn

Anonymous said...

betul tu bro. jgn cepat melatah. yg penting YB Fairus perlu ditarbiyah. Dia boleh jadi aset penting. Dia muda lagi bro. Maybe belum matang dalam berpolitik dan cepat terpengaruh.

Apa2 pun TP mmg best. Gua salute sama lu!

Anonymous said...

Kalau MP Merbuk kalau, tu MP PKR, moga segera sembuh...

Anonymous said...

Bro,

Ble tolong investigate Parlimen mana?BN ka PR?

Anonymous said...

Parlimen Merbok, Keadilan (PRK)

DUN BKt Selambau bawahnya

Anonymous said...

Berita tak sahih, tak apa... cuma kalau tak pasti siapa dia yg berkenaan tu, tak yah le catat dulu bro... pastikan dulu siapa...

perfectwater75 said...

Salam,

Berita yang tak sahih inilah yang perlu disahkan supaya persdiaan awal ke arah prk dibuat jika benar dan jika tidak benar boleh ditutup ruang perbincangan ini...

Info dari rakan baik menyatakan ia benar..agaimana pula info dari rakan-rakan bloggers lain khususnya di Parlimen Merbok?

thx!

Melukut Tepi Bukit Gantang said...

konsep satu malaysia yang dibawa najib razak lebih cenderung kepada memenangi hati kaum bukan melayu yang telah menjauh dari menyokong kerajaan kini.

Sebagai bukti, pemansuhan MECD meragut keistimewaan yang dikecapi oleh melayu, dimana pelbagai kemudahan disediakan khusus untuk orang-oarng melayu selama ini telah hilang sekelip mata.

Walaupun janji dibuat, hak melayu tetap diutamakan, tetapi sejak awal lagi saf kabinet baru menampakkan penghinaan kepada melayu.

Koh Tsu Koon dilantik sebagi menteri di JPM, dengan tugas untuk perpaduan dan memantau prestasi menteri-menteri dan timbalannya, adakah beliau seolah-olah timbalan perdana menteri kedua???

Dalam PRK Bukit Gantang,boleh dikatakan hampir tiada undi dari kaum cina, dan jarang nampak pemimpin mca atau gerakan yang turun padang membantu pihak umno. Tiba-tiba mereka ini diberi tempat dalam kerajaan.

Kita boleh terima perkongsian kuasa, tetapi perkongsian hanya untuk yang menang, bukan yang kalah macam Koh Tsu Koon. Apakan Najib dah hilang pertimbangan???

Saya menyeru..wujudkan semula MECD, buang menteri yang x patut dilantik...ATAU...menerima keklahan yang memalukan dalam beberapa PRK yang mendatang dann PRU13 nanti.

Nantikan...

madkrie said...

Kalau UMNO buat semua bagus.Nak mansuhkan Biasiswa..bagus,nak kurangkan kuasa Raja..bagus,Math dan Sains dalam BI..bagus.Rasuah..lagi bagus,Pemansuhan MECD ...pun bagus,Lantik menteri tak ada kawasan(kalah PRU)...bagus,
Pendek kata semua bagus
Kalau ada PRK lagi???...Yang ini kita pulak kata bagus.

Unknown said...

tu la tak paham ni...
camne die bley lantik org yang rakyat tak pilih

bukan sorang lak tu

ader plak yg perwakilan tak menang, pun dapat port..

hairan2x

Generasi Pejuang Bangsa said...

dok kira pilihanraya shj ..yg PP nak naik kan harga air seronok ke org PR ??? dalam ekonomi tak menentu , khalifah umar pas itu nak naik harga air ??? mmg di perbodohkan betul org melayu PP ,mula2 bg air percuma lepas tu nak naik harga air !!! ini kah wajah sebenar LGE ?? penipu !!

Dahulu masa PRU 12 semasa berkempen di Pulau Pinang, DAP cukup hebat memainkan isu Tol Lebuh Raya Sg Nyior yang mengatakan ia membebankan rakyat . Mereka juga berjanji akan menghapuskan tol 50 sen itu apabila mereka memerintah Pulau Pinang tetapi tol itu masih ada seperti sekarang dan mereka memang janji kosong .

anaklangkawi said...

Biasala bro..
depa jugak yg suci murni..
baik, maksum..

Pyanhabib said...

kalau la sahih, berkampung lagi!

marauhirang said...

Salam Semua..

Bro Pyanhabib....

Kalau kawasan luar bandar...lu kena berkampung.....

Kalau kawasan bandar....lu kena berpekan....

heheheheheeeeeee

Unknown said...

Biar sapa pun yg bermasalah dan meninggalkan kawasan (Forever) Yg jelas rakyat kebanyakkan yg akan dapat habuan durian runtuh...elok jugalah tu...kalau nak tunggu PRU-13 tu lambat lagi lah nak dibaiki apa yg patut..

cuping merah said...

kat johor aku compom dun permas jaya
harap2 jadi la..
itu hari pon syed othman(pas) dah kira menang..tapi bila masuk undi pos tuu yang kalah balik tu..

tak sabor rasenya PRK ni tentu boss besr2 akan turun dan aku mintak TP PUN TURUN BLEH AKU KENAL.

Mr Joker said...

cuping merah - kalau ada yg sudi sediakan tempat menginap, x mustahil aku akan berkampung di Permas Jaya.

lama tak ke johor. tahun 1999 - 2001 tiap-tiap minggu ilang alik ke johor.

:)