"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, April 04, 2009

...Reaksi Spontan Dato' Seri Ir Nizar - malaysiakini

Reactions: 
Malam tadi kira-kira jam 9.30 malam berlaku satu kemalangan kecil yang membabitkan penunggang motosikal dengan sebuah kereta di Simpang, Taiping ketika rombongan calon menuju ke beberapa tempat ceramah di Bukit Gantang.

Sebuah motosikal dilanggar oleh sebuah kereta yang terus melarikan diri tanpa memberi pertolongan. Kejadian itu berlaku di hadapan kereta calon. Hj Nizar meminta pemandunya menghentikan kereta dan terus meluru keluar untuk memberi pertolongan. Hj Nizar telah menahan sebuah kereta polis dan memohon kerjasama pihak polis untuk mengawal lalulintas dan meminta pertolongan polis supaya menghantar mangsa tersebut ke hospital.

Kemudian Hj Nizar beredar ke beberapa tempat program yang telah dijadualkan.

TPU - Sat lagi ada la mamak itam bunyik-bunyik dekat belakang tirai "ala... setakat nak tolong orang excident saya pun boleh..."

-Dari Blog Adun

34 comments:

padayappa said...

sat lg ade la badut2 ameno komen kat sini..

"alah,nak menunjuk je tu,nk pikat hati pengundi la tu"

gaban said...

maleh nak ckp banyak..

tapi ini la die pemimpin berjiwa rakyat..

kalo mamak bendara jr. buat macam tu,sok dlm utusan meloya ngan tv3 suku mesti buat laporan gila2 babas punya hahahahah....

alangkati wal bodeki..

king is singh said...

male nak cakap, tolong salah tak tolong pusn salah...

kalau tak tolong kata nanti ni tujuan politik...

Kalau tolong pun kata nanti tujuan politik...

tapi memanglah ada tujuan politik.... hahahahahahaa.


Undi PAS satu!... bengonglah ko ni..

Dah sah sah mamat Nizar ni ada kat situ... kalau tak tolong apa orang kata... tapi kalau orang tolong ikhlas... tak payah lah nak kabo kat orang dan cakap lagi kita buat ikhlas......

Sasha2020 said...

si nizar dah buat baik...kenapa orang lain atau UMNO pulak yang nak dihina atau diperli.

Tak faham..tak faham dengan orang orang melayu islam dlm PAS sekarang ni. Hari-hari makin teruk. Memang betul orang kata, PAS sekarang jauh berbeza dengan PAS dulu yg memeperjuangkan negara ISlam, hukum Hudud, kepimpinan ulamak. Tapi sekarang, nak sebut negara Islam atau hudud pun takut. Disebabkan oleh DAP.

Astaghfirullah....

Anonymous said...

sama saja...pas dan umno...tapi dua dua teruk...ada yang bagus tetap bagus...baik dalam pas atau umno...tapi yang nyata dan pasti....49 % orang dalam pas teruk tapi 99 % orang dalam umno lagi teruk....maka dengan itu undilah pas....takbirrrrr

GenerationY said...

dah selalunye mcm tu. dh 51 tahun mcmtu, x berubah, mentaliti kite pun dh tau umeNO mmg mcm tu.. haha.. ape2 pun Nizar ni ikhlas. bukan die yg tayang / story cite ni kt sini.. tapi seorg pendukung berita rakyat.. ape2 pun aku tetap sokong Nizar jadi MB perak.. malu aku jd org perak bile tgk keadaan skrang.. hampeh tul umeNOni..

Anonymous said...

ala.....umno kate pr nak menunjuk....umno pon same.....bile teman balik bidor teman selalu nampak satu papan iklan pak lah bekas pm tengah makan bersila dengan orang kampung....kononnya perihatin la dengan orang kampung...pirahhhhh...papan iklan tu ada sebelum traffic light masuk pekan bidor dari sungkai...ikut jalan lama...kalau x dibuang lagi la...

Anonymous said...

kanyataan ikhlas teman....mase teman kat kota baru dulu ada sorang iban ni yang berugama keristian.....dia yang merupakan tentera kata kalau aku diberi kebebasan aku pangkah pas...teman tanya sebab apa....sebab tgna senang di bawa bincang...kalo dia datang melawat x ada nak kapet kapet merah...x ade nak berpengawal ...duduk kat kerusi pelasti je...tu yang umno boleh bungkus....LAGI SATU AKU CABAR ORANG UMNO AMBIK GAMBAR RUMAH KEDIAMAN TGNA DAN BANDINGKAN DENGAN RUMAH ANNUAR MUSA KA SAPA SAPA KA DALAM UMNO....tang tu kita boleh beza...UMNO SEKARANG BAGAI KETAM MENGAJAR ANAK JALAN BETUL....PIIII RAHHHHH MABUKKKK

gaban said...

letih berbahas dgn org umNO ni..xberapa paham bahasa..

ye na deii..

same je mcm mamak bendara jr. kome..

lantak hangpa la..

nak sokong sokong..

xnk sudah..

rege barang naik nanti,kome yg menyalak lebih2...

padayappa said...

to sasha2020

adakah tggungjawab melaksanakan hukum hudud itu hanya terletak kpd PAS sahajakah?

kalau DAP tolak hukum hudud aku tak heran pasal terang2 memang dorang bukan ISlam.

Tp UMNO yg mengaku perjuangkan ISlam ,kenapa UMNO x laksanakan hukum hudud? Dah 50 thun dorang memerintah,nak tggu ape lg?

PAS di Kelantan sudah menggubal enakmen hudud sejak dulu lg,namun tak dapat dilaksanakan kerana kekangan dari Kerajaan Persekutuan.

Perlu diingt,ianya bukan tggungjawab PAS sahaja,tapi seluruh umat ISlam.

soklan said...

kan dh kata, mula la pencacai umno ni dok merapu, utk pengetahuan pencacai umno sekalian, mb nizar sebelum jd calon PAS dan MB mmg suka tolong-menolong..kalau mamak itam tolong tgk jer, takdenye nk tolong angkat pun..

Anonymous said...

umno perjuangkan islam tengkorak apa...... kalau dah anak bini sendiri pun tak boleh suruh tutup aurat/pakai tudung.....itu yang dikatakan perjuangkan islam ...dey machaaaa ...sendiri mau ingat laaaa...eleehhhhh kata pas guna taktik kotor...umno lagi kotor...masa ngundi permatang pauh ari tu...tiap tiap hari setiap masa dlm tv3suku dok cerita kes liwat... sampai anak saya yang 6 tahun tanya...abah,,,,liwat tu apa.....kembang saya nak jawab....bila kalah terussss senyap macan dah mampus kena bom c4...pergi mampus la orang umno yang tak sedar diri...yang sedar dan akan sedar semoga bahagia...selalu

Anonymous said...

hohoho..

jangan di layan pencacai umno..

..mereka ada zikir sendiri...

..wa ampu sana wa ampu sini.

..gomo kelate gomo...

..slagi PAS msih ada...jgn diharap nak amik kelantan dr PAS...

..KEDAH, PERAK, SELANGOR, PENANG, TERENGGANU,

..johor susah skit...kubu kuat wooo..

..kawan2 ak orng johor..sume sokong PAS..cuma xske DSAI je.

AkunA said...

aku rasa mamak itam yang langgar tu bro...hahahahhaaaa

Shah said...

mamak itam zambery kapla dunga....nanti dia tlg gak bila tgk org eksiden..tlg tgk!heeeeee

bodik said...

sasha2020... pas dulu dgn skg sama aje...semuanya memperjuangkan islam. UMNO rejim israel bangang yg x mahu terima islam. kalau nak tahu...dap juga skg ini dah mula menerima islam. anda sj yg x tahu. sebenarnya puak2 UMNO ISRAEL yg memutar belitkan semua hukum islam kpd yg bkn islam. ttg azan berkumandang...siapa yg hina islam UMNO atau DAP?...pada hal org2 cina x pernah nak mempertikaikan azan...tp puak2 UMNO bangang ni yg memfitnah org2 cina. org2 cina kata kalau dgr azan subuh senang nak bangun pg utk pergi kerja/berniaga...cina pun blh terima islam dan UMNO bangang yg cuba menghasut org2 cina supaya benci islam. sasha2020...jgn tuduh atau memburukkan seseorg tanpa bukti atau selidik terlebih dahulu....jgn dgr media2 UMNO BANGANG buat fitnah. contohnya....semua media umno kata kelantan x baik...tp cuba anda pergi kesana tgk pembangunan dan kedaulatan islam kat sana...ibarat langit dgn bumi dgn apa yg media2 umno putar belitkan.

Anonymous said...

tu la ammno...
dulu kini dan selamanya...

pas memang berubah, tp berubah utk jd lebih baik.

jgn jd ammno, dah terlambat br nak berubah. dah trlambat bro...

sesal dahulu pndapatan, sesal kemudian tiada guna...

mrL

D'ayo said...

Ataupun, dia orang kata... kereta yang langgar tu puak PR jugak... dah plan cantik punya, nampak macam real...

Anonymous said...

Salam sahabat, masihkah kita ingat kemalangan yg berlaku sebelum PRK di KT, kejadian tersebut berlaku berhampiran Kuantan Airport, siapa puncanya dan ada pemimpin UBN tolong mangsa tersebut?

daeng said...

Aku rasa mamak hitam dah tersalah step...dia patut langgar kuat sikit biar ada calar2 ke..skurang-kurangnya luka kuar darah .. bukan stakat nampak basah air... tak nampak comot baju Ir Nizar tu...baru puas ati si gagak hitam..

cuping merah said...

aku respek ngan dsn..
inilah baru dikatakan pemimpin..
klau yang langgar lari tu aku dah tahu sapa..
pencacai amano la tu..

Anonymous said...

saja nak kongsi.. utk shasha2020 jugak... kat kpg saya ( tmpt zahid midi), seorang peniaga cina cerita, dia dok dengar org kata kat kelantan tak maju, susah nak meniaga, tp bila dia jumpa kawan dia yg meniaga kat kelantan & dia pun ada ke sana, dia terkejut..kawan dia kata, kat kelantan senang mau meniaga.. takde rasuah2.. pastu org kelantan sendiri bnyk duit... dari segi ekonomi, diorg sebenarnya lebih ke depan..kita aje dikaburi oleh media yg dikuasai kerajaan BN.. so buat shasha2020, baca dulu berita dr kedua2 pihak, pastu gunakan akal utk menilai..jgn guna emosi..mmg x jadi... - Neo

soklan said...

cuping, firasat aku pun sama cam ko, pencacai umno yg langgar lari tu...

daeng said...

Sejarah telah membuktikan orang2 Umno memang ada trek record yg mereka berhubung baik dgn pelobi2 Yahudi dr Amerika.. yg mana sanggup mengeluarkan berapa byk modal skalipun untuk menakluki kuasa dlm politik sesebuah negara.. negara Asia dan negara2 Amerika latin menjadi sasaran utama...Negara Arab bukan sasaran utama...kerana terlalu mudah utk mereka dikucar-kacirkan...sungguh malang org2 masih ada pemimpin melayu Islam yang masih tak sedar2...cuba mendapat pertolongan orang Yahudi...,ini bukanlah jalan bijak untuk mencapai satu2 matlamt kerana setiap sen pemberian mereka tiada yg percuma.. ianya akan dihitung dgn pulangan harga yg teramat mahal.. menggadai bangsa sendiri...Taksin di Thailand telah membuktikan seorg peminpin yg disegani kerana bukan saja tlh berjaya meneraju ekonomi Thailand tetapi juga yg berjaya mengkucar-kacirkn bangsa thai hasil dr kejayaan tersebut .. Marcos,Aroyo dll di Filipina tak kurang menerima penentangan dr bangsanya sendiri... Bangsa melayu terlalu hampir dr segi geografinya dgn negara asia itu...dan dah pernah hampir terjerumus pun..angkara siapa lah agaknya...Takbir..

cree said...

Walaupun puak ameno anggap itu hanya lakonan DSN,tapi kan dia mampu berlakon.Kalau ameno, nak berlakon pun tak mampu.KHAAK PTUIH........UNTUK AMENO

Anonymous said...

Salam Bro semua, janganlah kutuk teruk sangat kat "sasha2020" tu, kesian dia, mari kita tolong doakan agar "sasha2020" diberi hidayah nampak petunjuk sebenar. Hangpa semua jangan marah, bagi yang Islam pi ambil wudhu (kerana wudhu boleh kontrol marah kita). Kalau "sahsha 2020" tu Islam, hang pi ambil wudhu juga, solat istiqarah lepas tu solat hajat dimohon petunjuk. Kalau "sasha2020" tu datang bulan (period la tu) kena la tunggu dulu.
Oh ya sebut pasal bulan ni, dipendekan cerita hayatilah cahaya bulan purnama.
Kesimpulannya: "SOKONGLAH BULAN"

Anonymous said...

Kurang tarbiah lah UMNO PAS ni.. Bahasa maki hamun,memberi gelaran dengan gelaran yang dibenci sesama SAUDARA seagama,fitnah,berdusta bila bercakap,memungkiri janji,melampau bila berbahas,memutus silaturahmi,dendam,tiada sifat pemaaf,cinta dunia,takut mati...KEMBALI MENGHAYATI DAKWAH RASULALLAH

Anonymous said...

Kalau kurang tarbiah,tarbiahkanlah mereka.

AGS 20 said...

lu tazkirah dalam bahasa mamak la zambry oi!yang dengar chua soi lek dan ong ka chuan..

Anonymous said...

Pemimpin berjiwa rakyat...
pemimpin yang rakyat mahukan ...
pemimpin yang sentiasa di sayangi ALLAH..DS NIZAR....
bergemerlapan nur di wajahmu wahai tado seri nizar...
ALLAH yang mengetahui akan keikhlasan hati nurani mu....

Anonymous said...

lakonlayar pilihanraya la tuuuuu

Anonymous said...

Assalamua'laikum wbt. Komen saya macam ni aje. Masa pilihanraya, semua pihak akan berlakon baik PR atau BN. Bukankah dunia ni pentas lakonan bagi manusia. Cuma yang berbeza adalah yang mana satu lakonan yang menjiwai watak dan yang mana satu lakonan 'cari makan'. Saya rasa kebanyakan kita semua boleh agak yang mana satu lakonan menjiwai watak dan mana satu lakonan 'cari makan'. Gambar boleh menerangkan seribu pengertian.

rumizium said...

dan sesungguhnya komen awak untuk dapat tumpuan??undlah calon bebas,pasti anda tidak terbabas

jinbara said...

salam...
terima kasih MB NIZAR JASA MU AKAN DI KENANG OLEH PEMUDA ITU...X LUPA PADA ABG POLIS DAN ORNG RAMAI YG SUDI MENOLONG PEMUDA ITU TAKBIRRRR.....