"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, April 04, 2009

UMNO Buat Gila: Kecoh Di Simpang - malaysiakini

Reactions: 
Jam 2:00 pagi tadi aku dapat call dari geng bagitau dekat Simpang tengah kecoh. petugas UMNO/BN buat gila babi. aku siap barang aku dengan Dugong Darat, gerak ke kawasan kejadian. aku sampai sana jam 2:10. ada la dekat-dekat 100 orang dah dok berkumpul dekat sana.

Polis ada la dalam 50 orang. aku ingat apahal... rupanya ada petugas UMNO/BN buat gila babi. depa pi tampal lambang BN dekat backdrop Pakatan Rakyat.

Ni kalau aku cakap UMNO/BN memang parti gila kang ada pulak yang marah-marah. tapi nak buat macam mana, dah depa memang gila. benda tak de la teruk sangat, ni kerja budak-budak nakal belum akil-baligh. agaknya sabun dekat rumah depa dah habis tu yang dia mai gila dia tu. entah-entah anak murid Taiping Mali, sapa tau..?

Ni hangpa tengok dekat gambaq atas ni, apa punya akai... hat dok gila pi tepek lambang Dacin dekat atas bulan tu apahal? meghoyan tak leh tengok bulan ka?

Yang ni pulak kes tak dak modal tapi nak kempen... nak beli plywood ngan kayu buat tampal poster tak dak budget, pasai budget kemungkinan besar dah masuk dalam poket ketua-ketua cawangan. last skali pi tampal poster BN atas poster Pakatan Rakyat. memang bingai...

Agaknya sebelum depa buat kerja, depa perangat badan dengan ganja dulu kot. tak pun dah bantai todi dah sebelum buat kerja... mana kita tau kan? kalau tak, tak kan la suka-suka ja datang idea bangang macam ni?

Dekat poster yang ni pun sama jugak, depa pi tampal lambang dacin atas lambang PAS. betul punya bodo...

Yang ni pulak dekat seberang jalan sebeah Expo Rakyat... pun sama jugak, orang gila UMNO/BN pi tampal lambang dacin dekat atas lambang PAS.

Ni gambar dari jauh... polis ada, penyokong Pakatan Rakyat pun ada. tempat ni kalau hangpa datanng tengok, memang cukup meriah dengan poster-poster, banner-banner dan macam-macam bahan kempen termasuk bahan kempen parti gila UMNO/BN.

Last skali lebih kurang jam 2:40, tibalah sayap kanan UMNO/BN cuba nak mengawal keadaan yang memang dah terkawal... orang ramai datang bukan nak perang pun, depa datang nak tengok ja hasil kerja parti gila babi UMNO/BN. tak pasal-pasal sayap kanan UMNO/BN kena bangun pakai baju perang standby.

Hangpa nak perang ngan sapa? sapa nak perang subuh-subuh ni? balik bunuh setan lagi baguih oi..!

24 comments:

tok iskandar said...

TP,
Aku x dapat datang.Aku hantar anak murid aku.ada x dia call kau.sorang je.datang naik bas.skrg kat bus stand kemunting.

dia boleh tolong apa yang patut.kalau x dpt jumpa kau,aku suruh dia tolong kat mana-mana markaz

tok iskandar said...

13 Tahanan ISA dibebaskan dan harakah dan suara keadilan dibenarkan beroperasi semula.

Satu lagi projek BN.Muslihatnya ialah untuk pulihkan imejnya yang kian merudum dan tarik sokongan pengundi-pengundi di bukit gantang,bukit selambau dan batang Ai.

Memang kita alu-alukan pembebasan tahanan ISA termasuk pemimpin HINDRAF.Najib lupa apa yang rakyat mahukan ialah hapuskan ISA.

Apakah jika UMNO-BN kalah dalam tiga-tiga PRK,kesemua tahanan ISA itu dihantar semula ke Kemunting dan permit untuk akhbar harakah dan suara keadilan ditarik semula.

sekarang kita tunggu apa kenyataan pemimpin HINDRAF.Apakah Najib dah buat perjanjian dengan pemimpin HINDRAF sebelum mereka dibebaskan.Apakah mereka diminta membuat kenyataan menyokong kerajaan BN.sama-samalah kita tunggu dan lihat

tok iskandar said...

Najib patut arahkan semua FRU pulang ke pengkalan setelah hampir seminggu pot kat bukit gantang,selambau dan batang ai.

Polis yang ramai termasuk SB juga patut dikurangkan.barulah dapat jimatkan duit negara.

Najib buat-buat baik ni bukan apa.nak tunjukkan imej bersihnya untuk tarik pelabur asing.takkan sehari jadi PM terus belasah parti pembangkang.Tunggulah dekat-dekat setahun jadi PM,siaplah korang.

najib juga x patut lantik mamak memanda menteri pencen sebagai menteri tua atau penasihatnya.kalau tak rakyat akan anggap najib boneka mamak memanda menteri pencen.

tok iskandar said...

Liciknya Najib.Tok tak boleh nak cakap lagi apakah dia dah kow tim dengan pemimpin HINDRAF sebelum dibebaskan dari ISA.

Beberapa hari lepas samy vellu melawat penasihat hindraf di hospital.

Jika andaian tok benar,MIC akan mendakwa pembebasan pemimpin HINDRAF adalah usahanya untuk mempengaruhi pengundi India di bukit selambau dan Bukit gantang menyokong mereka.

Jika ini berlaku,apakah PR akan lakukan.

Tak mustahil pengundi india akan beralih kepada BN dan dengan ramai calon bebas berbangsa India di Bukit selambau,kemenangan di bukit selambau akan dipengaruhi oleh undi kaum India.

Tugas sukar menanti PR,jika pemimpin HINDRAF menyatakan sokongan terbuka kepada BN

tok iskandar said...

PR perlu menemui segera pemimpin HINDRAF dan dapatkan penjelasan daripada mereka sama ada menyokong PR atau BN

tok iskandar said...

Paper totok UMNO puji najib dan kata inilah sikap keterbukaan najib.

kalau betul-betul bagai dikata gugurkan kes liwat Anwar

Bubarkan DUN Perak dan adakan Pilihanraya di Perak

cathenclox said...

bro,aku menyampah tol entry lam blog gomo.. cube cari kebenaran cket..siasat..betui ka PR dapat dana dari singapura? aku dari awal,sikit pon xcaya..

Kawan lama said...

tp,
aku jumpa blog ni

http://beritaperak.blogspot.com/

betul ke apa dia cerita dalam ni pasal ngko ?

kasi ulasan sket..

Anonymous said...

Nampak betul belang UMNO. Nak ambil hati rakyat, dulu gunakan wang, sekarang tukar taktik. Bila dah menang nanti tunjuk taring. Harap rakyat tidak terpedaya.

Padan muka Pak Lah, di malukan oleh Najib. Macamlah Pak Lah tak bertimbang rasa dan kuku besi.

Apa jasa Jean pada negara hingga di berikan gelaran Tun? Mengemaskan katil Pak Lah?

Memang Malaysia tak ada marwah. Tun buat Siti Hasmah adalah patut, tapi buat Jeah, huh!!!

Anonymous said...

1. jangan ganggu poster orang BN.
2. tunggu je malam2.
3. dapat orang buat onar tu, hangpa cekup. nak buat apa, terpulang.

tapi elok kesiankan dia. dia fakir miskin (kot), sbb tu sanggup ambil upah dari BN untuk kerja busuk itu. memang BN terkenal seluruh dunia dengan kerja kotornya.

upah la orang tu balik, untuk kerja lebih halal. mengangkat semula orang terjerumus lebih baik dari membenamkan orang yang dah terjerumus.

iam_khufu said...

Tok iskandar lu buat la blog sendiri

Anonymous said...

memang gila...

hahaha

rahman,ahchong,muniandy said...

Blog pembangkang tidak pernah mengajak penyatuan sebangsa seagama. Blog pembangkang menentang ikhwanul muslimin. Blog pembangkang penuh dengan adu domba. Blog pembangkang penuh dengan perkhabaran tak sahih yang jelas dikira fitnah.

pengliporlari said...

timakasih pada bilik gerakan BN matang(induk pemuda)yang rajin pasang spotlight funfair yang menerangi wajah calon pas.ir nizar..ingat lampu batman rupanya lampu mael danok

Anonymous said...

Kawan Lama,
Aku dah survey blog tu. Semua isi dia hampeh. Langsung tak relevan. Ambil isi sikit2, pas tu kata TP mcm2. Lawak betul la. Sapa yg baca blog TP, mmg depa akan gelak besar. Apa kes la.

~Penang Mali

bodik said...

bangang betul puak2 ni... dah x ada kerja. bila cakap umno israel rejim yahudi..mrh tp inilah dia yg dah x ingat Allah. Semoga Allah hancurkan UMNO DAN BARISAN NASIONAL...AMIN.

Anonymous said...

Bandingkan parti ini : BN - 51 TAHUN, PR - 13 bulan. BN - DEWASA, MATANG, PR- BAYI, MASIH MENYUSU, BELUM PANDAI BERCAKAP. BN - DAH BERPENGALAMAN MENGURUS, PR - PENGALAMAN ORANG KECEWA..FIKIR-FIKIRKANLAH

tuan-komrad said...

bandingkan ini pulak....

BN 51 tahun pengalaman menipu rakyat...

PR 13 bulan masih takdak pengalaman menipu....

aku ada kawan,budak bn....aku suruh dia pi bandingkan blog bn ngan pr..dia punya terkejut pasal artikel dalam BPN keseluruhannya mengarut dan tak berilmiah...maki hamun tak habis2...kalo banding ngan BNP,macam langit ngan bumi...sejak tu,dia start sokong pr..alhamdulillah...

Dulu UMNO Sekarang Pas said...

Buat sdr anony....memang la bn dah lama memerintah...

orang melayu no 1 paling miskin kat Malaysia


Tanah Rizab Melayu no 1 paling banyak hilang kat Malaysia

Bahasa Jawi( ko barangkali tak pandai baca tulisan jawi) dah pupus dari bumi Malaysia.

Golongan Murtad Melayu 250,000( tanya la Mufti Perak)

pandainya bn memerintah....memang la BN pandai memerintah selagi orang yang bangang serta pencacai macam ko nie masih lagi nak bersam BN ..tahniah...banyak ke duit dapat bro....maklumlah petugas bn makan free,bas,teksi pun ada..kan..tahniah kerana masih lagi bodoh...

jinbara said...

salam...
nie la perangai puak2 pukimak b end dah x ada idea so kacau banner orng bodoh je yg bt mcm tu...kalu berani kita lwn depan2 la...sial punya parti b end...

Anak Perelih said...

Koyak je sticker BN yg gila babi tu depan mata puak puak BN/UMNO ni... sebab depa dah melanggar peraturan pilihanraya... kalau buat aduan kat SPR.. SPR bukan pun nak ambil tindakan

cuping merah said...

tk demokrasi langsung..
juak2 beend ni jelos tengok banner yang cantik tu ..nk buat sendiri tkde peruntukan,jadikla numpang orang ckit2..
ngar cter ada gak geng tu mintk derma nk buat banner tu tapi tkde sambutan..tkde pahala katanya

Anonymous said...

UMNO PAS berkokok macam ayam jantan merebut betina.. tapi bila tenggek kat betina..tak sampai seminit dah pancut..cutt..cutt.cutt... Sama le kome..tak ade kemendenye..dua dua tak bela bangsa pun.Nampak gaye nye..mangkah calon bebas la kali ni.Tak pun rosakkan undi..PROTES PERPECAHAN SAUDARA SEAGAMA

Anonymous said...

HOI UMNO,
Hutang kempen PU 2004 belum bayar lagi,

BILA NAK BAYAR???????