"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, April 17, 2009

Tribute To Ipoh, Perak - malaysiakini

Reactions: 
Jam 4:30 pagi ni aku akan naik keretapi balik ke Kolumpo, jadi malam tadi aku ambik kesempatan ronda-ronda bandar Ipoh snap gambar-gambar menarik sekitar bandar Ipoh. time kasih kepada Dugong Darat sebab sudi jadik pemandu pelancong untuk aku malam tadi.

Maka aku dan Dugong Darat merempit sekitar bandaraya Ipoh... tengok gambar dekat bawah ni ha...

Memula Dugong bawak aku dekat stesen keretapi Ipoh... aku snap gambar ni ha... kalau tak salah aku, ni la dianya Dewan Bandaraya Ipoh. temapat beberapa artis Malaysia bersanding... sape nama aku tak tau... ni Dugong yang cerita dekat aku... hahaha... kalau Dugong tak cakap, sampai kesudah aku tak tau... korang tau ke tak..?

Ni pulak tugu menatang hapa aku tak tau... menatang tugu ni ada dekat taman depan stesen keretapi Ipoh...

Ni salah satu hiasan yang ada dekat taman depan stesen keretapi Ipoh...

Ni la dianya stesen keretapi Ipoh... aku snap photo ni dari balik pokok... hahaha...

Ni Mahkamah Tinggi Ipoh (tu ada tulis tu)... sape-sape rasa nak kene bicara dekat sini, boleh cuba buat hal dekat Ipoh... tapi kalau pakai songkok tinggi lepas tu angkat jari "Peace", confirm tak payah bicara dekat sini... kes ditutup... mahaiii...!!!

Air terjun dekat simpang tiga tahapanamatah...

Sama la ngan dekat atas tadi cuma yang ni aku zoom dekat sikit...

Ni pulak bangunan Perak Darul Ridzuan... apa ada dekat dalam ni aku pun tak tau... kalau korang tau korang cerita la bagi semua orang tau... hahaha...

Ni Sungai Kinta... aku suka lokasi ni sebab Dugong cakap kalau datang awal, boleh tengok orang buat maksiat... jahanam sungguh..! kene tambah lampu lagi biar lagi terang...

Ni lebih kurang yang dekat atas tu cuma aku zoom (macam pernah baca je ayat ni) sebab aku suka kaler yang timbul dalam air tu... cun kan?

Ni pintu masuk ke Kinta Riverfront... kalau rasa nak kene panah petir sebab minum air kencing setan, pi la sini... silap gaya rentung macam Zambry... kah kah kah kah kah... Haram Jadah sungguh..!

Kiranya aku suka semua yang ada dekat negeri Perak ni, semunya best... cuma 1 je yang aku tak suka...

KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!


Lain-lain gambar korang boleh skodeng dekat [sini]. tolong komen ramai-ramai ya...

78 comments:

prblogger said...

demo kelik kolumpo doh?bulehla tubik minum ngan kawe..demo dok area mano?

Anonymous said...

Ayor terjun tu klu tak silap dpn Jabatan Mineral & Geologi, Ipoh.. namanya teman tak ingat le plak.. ada nama ke? kekeke... - Neo

mangchikla said...

Frust!!! Ingat tangkap gambar memalam bute nih kot ade le gambar hantu bertengek ke ape ke..isk

Malaysian-2Day said...

hehe dalam nak tunjuk bandar ipoh pun boleh politik, pandai memang ko pandai. tapi ko juga kurang adat sikit. last2 post meludah tuh. hehehe marah sgt ke? Nabi S.A.W. kita dulu pernah di ludah (Khak Ptuih...!!!) oleh seorang wanita kafir setiap kali baginda lalu di depan rumah wanita tu. nabi sabar je. yang aku nampak, MB Perak Dr Zambry ikut sunnah nabi kita .. sabar, tapi ko ikut macam wanita kafir tu, meludah sana sini kat org. hehehe. sepatutnya kamu yg kene ikut cara nabi sebab kamu kununya seorang pejuang agama terulung di malaysia!

YA ALLAH, bukakan lah hati saudara ku ini agar di tidak terus menanam kebencian di hatinya terhadap sesama saudara seagamanya. Aminnnn.

Anonymous said...

Apsal gambaq Ipoh mali semuanya cantik tapi MB kurang majoriti baru Perak, tarak kaler, cam TV hitam putih ajer ?

Anonymous said...

Gambor ayor trojun tu kat depan perpustakaan tun razak.

Semoga Allah memberi petunjuk kepada sahabat2 ku yang tidak memahami kerisauan orang melayu Perak terhadap MB yang lalu. Amin

bodik said...

malaysian-2day...ko kata zamri ikut sunnah nabi...apa ke punya bangangm ko ni. zamri mcm yahudi adalah. jadi menteri besar secara haram, muka x malu. takut kpd rakyat. kalau berani undi semula lah. puak2 umno rejim yahudi ni semua jenis penakut dan nnak bantai duit rakyat aje.

Anonymous said...

salam tp..nek ketapi dr ipoh pg td eh? ha mst sy naik tren yg sama ngn awk..tren tu benti kuala kubu bharu (kkb) jgkkan...sy naik kt kkb tp sy dok kelas 3 je...

Anonymous said...

KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!KERAjaan Haram Perak..! Khak Ptuih...!!!

Anonymous said...

malaysian-2day...kate.... MB Perak Dr Zambry ikut sunnah nabi kita .. sabar. memang sabar adalah tuntutan agama. itulah yg patut pada MB nih. tapi jadi imam adalah sifat yg wajib pada pemimpin islam. jgn syok sendiri. sekurang2nya, nasihatkan DS Zambry tu jadi imam solat fardu. kalu takut solat yg bacaannya kuat, nasihatkannya imamkan solat zohor dan asar. biar dia boleh muhasabah diri dan mendidik utk menjadi MB yg dihormati. jgn jadi tukang maki cam dalm DUN perak. tak kan malaysian-2day tak penah tgk DS Zambry cakap menjerit2 lam DUN.

Anonymous said...

jabatn mineral dan geosains depan sekolah tunku abdul rahman (star)...dugong darat x tunjuk star ke...dari restoren ehsan konar kanan.....

Anonymous said...

bro..gambar yg mula tu bukan DBI. DBI tu kat dgn ipoh parade. Tinggi bangunannya. Sebelah ipoh parade rumah MB. Masa BN perintah tak ponah aku dpt masuk rumah MB, Bila PR ambik alih, baru dpt masuk.

PUTRAKENCANA said...

Teman dah duk Ipoh 40 tahun, ok aje.........

Satu tempat yang aman damai sebelum ini,

Tiba tahun 2008, kedamaian tiada lagi.

Tahun 2009 kedamaian akan berulang kembali.

InsyaAllah.

pengliporlari said...

la...recident hang tak snap lak kt jalan istana...disitu la tersimpannya detik sejarah perak abad ini..

Songkok Tinggi said...

Teman dah duk Ipoh 40 tahun, ok aje.........

Satu tempat yang aman damai sebelum ini,

Tiba tahun 2008, kedamaian tiada lagi.

Tahun 2009 kedamaian akan berulang kembali."............

Memanglah ko aman sebab ko tu dok harap BN bagi projek kat ko... dapat makan...AMANNNN...
bila PR ambik alih, tak dak makan, AMPUUUU...

porrraahhhhh citttt!

blues untuk rakyat said...

dulu aman sebab boleh buat maksiat.....


2008 tak aman sebab banyak usrah.....


2009 aman kembali sebab boleh buat maksiat balik....


kah...kah...kah.....

Zawir Al-Hamidi said...

Nama teman Detektif Conan. Bolehlah kita bukak satu company baru, 'Detektif Conan and Perisik Rakyat Pte. Ltd.'

Anonymous said...

dulu aman.......
projek masyuk.....

2008 datang tsunami membadai.......
projek abis...dihanyutkan.......

2009........
ye...ye......
projek balak dah menunggu....

bikirperak said...

PutraKencana..pie sambung balik tiduq ...sebab hang tak habis lagi bermimpi, awat lah hang tak baca sejarah atau hang ikut puak dajal pakai mata satu Allah Taala bagi dua biji mata 2 telinga dan otak, bukannya sia-sia hoiii Dia, suruh hambanya berfikir le.. bukannya duk buta dan pekak memanjang?

Anonymous said...

dulu aman....
sebab hiburan merata-rata...
maksiat sini-sana...
xde org nak kisah.....

selepas 2008....
hiburan ditapis...
jom heboh dilarang....
hiburan maksiat ditentang....
umno kacau....

dulu aman....
projek rasuah banyak...
senang jana ekonomi kroni....
xde org nak tangkap...


selepas 2008....
projek ditapis...
kroni melarat kebuluran....
hidup merana....
umno kacau....

Anonymous said...

Bodo sombong... dok kutok, buat fitnah kasi kat hang.. ckp lebey... masjid mana tak ckp... nasmir kata bar.. bongok tol... tak tau ckp tak tau...ayo tojon ada ka kat jabatan mineral.. mana ang mai? bodo...

Tok Pawi said...

KERAJAAN HARAM PERAK ITU ADALAH KERAJAAN YANG TELAH TUMBANG DENGAN CARA TERHINA TETAPI MASIH ENGKORANG CUBA NAK TEGAKKAN:

HARAM - KERANA TELAH HILANG MAJORITI, TETAPI NIZAR ENGGAN LETAK JAWATAN

HARAM - KERANA SULTAN TELAH MELANTIK MB BARU, SAMA SEPERTI 11 BULAN SEBELUMNYA SULTAN MELANTIK NIZAR. JIKA PERLANTIKAN MB ZAMBRY DIPERTIKAIKAN, PERTIKAIKAN JUGA PERLANTIKAN NIZAR

HARAM - KERANA MENGAKUI KERAJAAN ISLAM TETAPI PADA HAKIKATNYA DIKUASAI OLEH ORANG-ORANG KAFIR

HARAM - KERANA, WALAUPUN SUDAH MENJADI HARAM, TETAPI MASIH HENDAK MENGUASAI SUARA DALAM DEWAN DENGAN CARA KOTOR

HARAM - KERANA DERHAKA PERINTAH SULTAN

HARAM - KERANA MENYALAHI PERLEMBAGAAN

HARAM - KERANA MAHKAMAH TELAH MEMBUKTIKAN BEBERAPA TINDAKAN SPEAKER TELAH MENYALAHI PERLEMBAGAAN DAN UNDANG-UNDANG

SEBALIKNYA KERAJAAN YANG DIPIMPIN OLEH DR ZAMBRY ADALAH KERAJAAN YANG SAH

AKU TAK TAHULAH UNDANG-UNDANG MANA, PERADABAN MANA, YANG ENGKORANG IKUT NI SEHINGGA YANG JELAS HARAM ENGKORANG SAHKAN, YANG TERANG-TERANG SAH ENGKORANG HARAMKAN.

TAK MENASABAH LANGSUNG LA ENGKORANG NI.

tok iskandar said...

Tok Pawi,
Sebelum berkira-kira nak tumbangkan kerajaan negeri yang berembikan nizar di Perak,elok status tok wakil Behrang dan Changkat Jering bersih daripaad pertuduhan makan suap.tu x campur dengan report polis yang dibuat terhadap tok wakil changkat jering tentang salahguna kuasa.

Kalau nak jatuhkan embi Nizar,apasal tak buat undi tak percaya kat DUN Perak.Barulah rakyat respect.

Mamak memanda pencen sendiri ngaku silap strategi.itulah tak sabar sangat.

cuba kau komen sikit pasal puak-puak umno yang berebut jawatan embi di Terengganu dan Perlis

tok iskandar said...

Dey thamby....mana ada nasi goreng pattaya kat sini.
capati dengan tose adalah...
setakat order nasi goreng pattaya tak delah sampai kecoh warung kau mamak....
takkan nak panggil polis pulak.

tok iskandar said...

Tak kena gaya PRK dalam siri jelajah seluruh negara akan singgah kat Penanti sat.jom pakat heboh kat sana.Kalau SPR kata line clear....PRK kat Penanti biaqpilah One Alone in Malaysia kata dah boring PRK ni.Banyak fulus habis.wang besar wang besar tak ketahuan berapa kehabisannya.

Harapan tok lepas ni,siri jelajah PRK akan singgah di kawasan BN pulak.Lebih adventure dan mendebarkan.siap dengan lakonan pelagak ngeri lagi.

Ada kedengaran khabar angin Fairus nak join UMNO tapi tok tak berapa yakin.kalau dia nak masuk UMNO,tentu cara yang sama digunakan oleh tok wakil changkat jering dan behrang ditirunya.

Biarlah ia menjadi rahsia,cuma tok nak peringat sikit,kalau line clear kat Penanti,Bloggers jangan tunggu lagi.Kita mulakan kempen.Tok-tok wakil PR boleh buat siri ceramah sempena kemenangan di Bukit gantang dan Kuala Terengganu.Dah kira teori domino,satu persatu PRK dimenangi PR.UMNO-BN gigit jari dan tak kering gusi buat press statement nafikan kereputan kerajaan Persekutuanyang diperintahnya.

Tok bimbang akan berlaku serangan virus ultra kat bloggers PR seperti yang dialami Tranungkite.net.Anggaplah kita kura-kura tengah berlumba dengan arnab yang sombong.

Tok sempat jugak belek paper tentang negeri pasir dua butir.tok tak nak komen keputusan mahkamah tentang kuasa speaker.tok yakin bulan mei ini dun negeri akan bersidang.eloklah tok wakil perangatkan kembali kes dua tok wakil yang terlibat rasuah tu dan yang terbaru kes salahguna kuasa tok wakil changkat jering.

Menteri Pasola akan kehilangan 2 tok wakil bebas yang mesra UMNO.PR kena ikhtiarkan lagi 2 atau 3 orang lagi tok wakil UMNO agar boikot sidang DUN.Kalau dapat sepuluh budak hitam macam kat negeri Terengganu lagi bagus.senang kita nak bubarkan dun negeri pasir dua butir dan adakan pilihanraya.

Rakyat tengah memerhatikan kita.kali ni jangan ada calon tangkap muat.biar yang berkaliber.kelakuan menjolok mata tok wakil umno di Terengganu dan Perlis yang berperang sesama sendiri elok dijadikan panduan kepada kita semua untuk kuatkan lagi PR.

Manalah tahu.hilang negeri pasir dua butir,dapat pulak terengganu dan perlis.yabedabedoooooo.ayam tak patuk itik tak sudu.sambal belacan campur budu.najib diam terkedu.

Anonymous said...

tok iskandar bodoh,..

Nk bersihkan ape bangang oii???

Mrk belum lagi disabitkan kesalahan,. baru tuduhan fahamm,..

TUDUHAN,..

aku faham sgt ajaran sesat yg korang amalkan bhw

"nk jatuhkan MB mesti melalui undi xpercaya di DUN",.. itu yg ditekankan dlm setiap ceramah,.

sedangkan Undang2 tubuh yg mengatakan "MB SHALL RESIGN JIKA XDAPAT SOKONGAN MAJORITI",.. korang tutup serapat-rapatnya,.. (baca Shall=mesti)

satu lagi korang lupa yg lantik Zambry ialah DYMM Sultan Perak,.. bukan Najib Tuya,.

Salam

Polis Merisik Kamu said...

KAMU DIRISIK...
KAMU DALAM PERHATIAN...
IDENTITI KAMU DIDEDAHKAN...

DI SINI IDENTITI KAMUBILA2 MASA KAMU AKAN DICEKUP...
SUKA TAK MASUKKAN KAMU DI KAMUNTING?

KAT SANA KAMU BOLEH REHAT...
RILEKS BOLEH MAKAN FREE...

PIRAH JAHANAM CKP SAJA LEBIH...
BELAKANG TABIR KAKI MAKSIAT...

Topeng Perak® Unmasked said...

Polis Merisik - huhuhuhu... takutnya...!!!!

Khak Ptuih...!!!

amik kau kuda longkang...!!!

tok iskandar said...

Dalam sistem demokrasi,tok wakil yang majoriti akan melantik MB.tok wakil pulak dipilih rakyat melalui pilihanraya.lepas tu baru boleh ngadap sultan mohon restu bentuk kerajaan.apasallah bangang sangat.lain kali kalau tak tahu apa-apa eloklah diam je.

bersih atau tak...mahkamah citer.bukannya daripada mulut korang.mangkuk hayun.kalau yakin rakyat sokong korang pasai apa takut nak adakan pilihanraya.

beberapa mangkuk hayun dalam umno,habis umno se malaya

tok iskandar said...

mari kita kuatkan jentera PR di Perlis dan Melaka.mana tahu dapat tuah kat sana.

Topeng Perak® Unmasked said...

tok iskandar - dorang tu bukan mangkuk hayun, ini spisis kuda longkang...

khakhakhakhakhakha...!

dorang reti melongkang je, lain tak tau..!

tok iskandar said...

ya betullll.....
kalau dalam citer P.Ramlee
siapa yang marah kena jual.
setakat masuk kat sini bagi hujah macam sampah.....
jadi sekeraplah korang dan umno

tok iskandar said...

kalau speaker tak ada kuasa gantung tok wakil umno-bn.tok rasa gobind singh deo boleh bawak kesnya ke mahkamah.speaker boleh ke tak gantung beliau biar mahkamah putuskan.

elok dibawa segera ke mahkamah dan dapatlah gobind masuk mahkamah secepat yang boleh

tok iskandar said...

najib kata tak perlu PRK ketika ini.kalau SPR ikut cakap najib dan x adakan PRK di Penanti.Imej SPR akan merudum pada rakyat dan ramai akan menganggap spr alat umno

Anonymous said...

aku benci kat b-end terutama najib.

korg ingat boleh beli org dgn duit ke? memang kurg ajar diorg nih. org paling celaka dalah org2 yg beli org n org dibeli.sial lahanat...

lawan secara gentle la woi!!!

kami PR x guna duit untuk pancing org, kami gunakan semangat perjuangan.

ape yg YB pas cakap pasal bantahan rakyat cam di thailand kat malaysia ni ada logiknya...

knp rakyat negara luar memberontak??? sebab diorg ditindas oleh kerajaan kuku-besi. badan kehakiman x blh dipercayai lg, polis jd anjing krjaan. tugs polis bukn jg kepentingan org politik tp jg rakyat!!!

klu krjaan brterusan tekan rakyat, guna kuasa polis, kuasa kuku besi, spr jd alat mainan. sprm dirogol sepuas2nya...

tunggu la, nnt jgn nak menyesal.jom pakat berubah wahai org2 ammmno....

Malaysian-2Day said...

aku sebenar nyer kesian dengan budak2 PR yang rasa macam korang ni pandai sgt. kesian! tapi biasa lah, orang bodoh selalu nak tunjuk pandai, biarkan biarkan. Ada yg kata dulu perak aman sebab boleh buat maksiat? YA ALLAH, dari hutan mana lah korang ni datang? Kesian kesian. Untuk para fantik PR yang suka memaki2 org, membodoh2 org semua ni, aku doakan agar ALLAH bukankan mata hati korang semua, kesian, korang celik tapi tak dapat melihat. Aminnn. Tiada doa keburukan keatas saudara seagama ku melainkan kebaikan.

Anonymous said...

malaysian 2day,

pada pendapat engko la, mana yg terbaik?

PAS / ammmno???

Anonymous said...

malaysian 2day, aku rase ko yang baru kluar dari hutan, ko doa lah utk diri ko, sedara mare ko dulu supaya bukakah mata hati, telinga tu, pas tu barulah doa utk org lain. ko yang buta hati gamaknya.ada lagi rupernyer org macam malaysian 2day ni berfikir. ingatkan dah pupus.

Anonymous said...

aku mmg sokong blog ni. mmg aku tabik kat kaki ludah ni. sebab perangai dia dah mmg camtu nak nak wat camne. berkat ceramah2 yang dia ikuti kot. nak kata berpelajaran mungkin tinggi sgt kot peringkat PHD yg membawa gelaran doktor meludah heheheheehe. ni lah berkat ilmu islam yg dia pelajari selama ni. takbirrrrrrrrrrrrrrr. mungkin dia akan meludah slagi MB NGEH tak dpt jawatan tu. hidup DAP.

Parpu Kari said...

WAH TOPENG PERAK, KAU PUNYA LUDAH PEHHH BUNYI MACAM GANGSTER FILEM KELING LA MACHA!

AKU RASA KALAU SURUH SIVAGAYKUMAR LUDAH MACAM NI PUN SUSAH KOT!

APA YANG KAU MARAH SANGAT KERAJAAN HARAM PERAK TU, TAK BAIK KAU CAKAP MACAM TU TAU PERISIK! TAKKAN LA KAU CAKAP KAT NIZAR NAMRUD AL BALACI WAL DEE A PII MACAM TU!

TAKKAN LA KAU SAKIT HATI SANGAT KAT NIZAR AND DA GANG SAMPAI MARAH MACAM TU SEKALI, DIA TAK LAYAN KAU BAIK2 KE PERISIK ELI TAK PAKAI SELUAR RAKYAT?

KESIAN KAU KAN? HE HE HE

Parpu Kari said...

JENG,JENG,JENG-Bekas TKM P Pinang Fairus Khairuddin bagi kata dua pada PKR bersihkan namanya jika tidak akan dedah skandal kerajaan negeri dan PKR.Dalam interbiu dengan Nanyang Siang Pau,Fairus bagi 2 minggu.Katanya atas sebab ini PKR tak berani ambil tindakan keatasnya

Ini amat memeranjatkan. Fairus adalah anak didik Anwar Ibrahim. Dia tahu luar dalam Anwar. Dia yakin apa yang dilakukannya tak salah. Dia cuma buat akan yang disuruh oleh pimpinan PKR.

Fairus juga tahu banyak mengenai pentadbiran Pakatan Rakyat Pulau Pinang. Maklum sahaja lah bekas Timbalan Ketua Menteri. Mungkin juga dia tahu kepincangan kepimpinan KM Lim Guan Eng. Guan Eng juga manusia yang tentunya ada melakukan kesilapan.

Tunggu lah nanti pembongkaran Fairus yang tentunya akan menjolok mata ramai pihak. Kini baru Anwar tahu, baru Guan Eng tahu, baru Hadi tahu, orang muda macam Fairus bukanlah 'barua politik' yang bila nak pakai maka dibela lah orang itu dan bila tak nak pakai maka terus dicampak ke dalam tong sampah.

Syabas Fairus. Tunjukkan Anwar juga adalah 'too Old' for politik baru Malaysia. Anwar adalah manusia yang penuh dengan skandal. Anwar itu tidak relevan.

TQ Aspirasi Bangsa,warisan2047 and Info Ringkas for the update.

ALHAMDULILLAH, MAKA TERLEPASLAH SUDAH DATO ZAMBRY DAN ENAM EXCONYA DARI PENGANTUNGAN YANG TIDAK SAH ITU! APA LAGI DATO, BIKIN SIDANG DUN LA, KASI HANTAR BALIK SAMA ITU SIVA KE BUNTONG LA DATO! BIOR SIVA BOLEH MENIAGA KACANG PUTIH KAT BUS STATION IPOH LEPAS NI..HE HE HE

NIZAR NAMRUD KAU DAH HANTAR CAMRY TU KE BELUM? KALAU BELUM, HANTAR SEKARANG JUGAK! NGEH DAN NGA, KAMU BERDUA LEPAS NI PI JUMPA NIK AJIS DAN BOLEHLAH JADI GURU AGAMA YA! HE HE HE

WAH INI ADA BERITA PANAS, FAIRUS MANTAN TKM 1 PP SUDAH MELETAKKAN JAWATAN LA! WOW! HEBATNYA, DIA NI BARU JE DI TUDUH RASUAH KAN, TAPI DIA SUDAH PUN LETAKKAN JAWATAN, TAPI ADA SATU BETINA MURAHAN TU, DAH SAH DOK PERAGA HUTAN SERABUT DAN SEX BEBAS TAPI MASIH JADI ADUN LAGI!

UIKS! MACAMANA NI? YANG BUKIT SELAMBAU PUNYA MACHA DULU PULAK, KAHWIN KEDUA TAPI LETAK JAWATAN JUGAK SEBAB AGAINST HIS RELIGION LA! TAPI INI AL JUBURI TETAP MAU INI PEREMPUAN TAK CUKUR KETIAK PUNYA SUPAYA TERUS MENJADI ADUN DAN EXCO SELANGOR! WHY? FIKIR LA KENAPA?

SEDANGKAN SEORANG MENTERI DI JEPUN TAK LAMA DULU MUNCUL DI KACA TV NAMPAK MACAM MABUK PUN KENA KUTUK DAN LETAK JAWTAN, TAPI DALAM PARTI YANG SEKS BEBAS NI TAKPA, SEMUA BOLEH, DEPAN BOLEH, BELAKAN PUN BOLEH!

HMMMM...MACAMANA ANWAR AL JUBURI MAU CAKAP SEKARANG NI YA? INI PUN KONSPIRASI BELAKANG KASI KE MAT KUNYIT OI? APA LU MAU CERRRIITA SEKARANG NI WAHAI AGEN YAHUDI OI? APA PENJELASAN LU?

INI KALI LU SUDAH HERET ITU DAP DAN PAS JADI LEMBU LA...MUAHAHAAHAHAA, PADAN MUKA FUCKATAN RIOT! KORANG LEMBEU MELEMBUKAN SESAMA SENDIRI, YOU GUYS SERIOUSLY DESRVE EACH OTHER LA!

INI LAGI SATU AKU NAK CERITA NI, CERITA INI DATANG DARI ORANG PKR SENDIRI TAU, INGAT TAK HARI TU ANWAR DRAMA KING NI JUMPA PAK LAH SLEEPING KING KAT ULU LANGAT TEMPOHARI? ALA.TEMPAT YANG DIKATAKAN MENGAMALKAN AJARAN SESAT TU!

CERITANYA BEGINI MASA ANWAR AL JUB JUB NI JUMPA PAK LAH HARI TU, DIA MERAYU PADA PAK LAH SIAP PEGANG KAKI PAK LAH LA WEI, DIA MINTAK SUPAYA DIGUGURKAN KES YANG BAKAL DIA HADAPI 1 JULAI 09 NANTI!

SAMPAI MACAM TU SEKALI LA, SAYA ULANG SEKALI LAGI, NI BUKAN KISAH BOHONG YA, DICERITERAKAN OLEH ORANG PKR SENDIRI TAU, ANWAR BEGITU DESPERATE SEKALI DAN ANWAR JUGALAH YANG MERANCANG PERTEMUAN ITU DENGAN SO CALLED TOK GURU DARI PUSAT ITU!

NASIB BAIKLAH PAK LAH TAK TERMAKAN PUJUK DIA NI, YALAH PAK LAH PUN DAH PERNAH KENCING DENGAN MAMAT KUNYIT NI SEKALI DULU SO DIA MANA NAK PERCAYA LAGI! PAK LAH TAU JENIS AL JUBURI WAL LIWATI INI ADALAH JENIS ANJING TERSEPIT PUNYA! TEMPOHARI PAK LAH LEPAS DIA, PASTU DIA GIGIT PAK LAH DAN KELUARGA PAKLAH SEKALI! INI BARU BETUL KITA PANGGIL DIA ANJING KURAP TERSEPIT NI!

INGAT TAK DULU MACAMANA ANWAR TELAH MENGGUNAKAN WAN AZIZAH UNTUK MENGELUARKAN DIRINYA DARI PENJARA, DI HANTARNYA SURAT MELALUI ISTERINYA KE PAK LAH, DIA MINTAK PAK LAH BEBASKAN DIA DAN JANGAN CAMPUR URUSAN PENGHAKIMAN! AKHIRNYA DIA BEBAS!

SEKARANG NI DIA SUDAH PUSING CERITA LA, DEMI TAK NAK MASUK BALIK KE BILIK LAMA DI SG BULUH DIA SANGGUP MINTAK PAK LAH CAMPURTANGAN DALAM PENGHAKIMAN DAN BUANG KES LIWAT YANG DIHADAPI NI!

AYOYO, YENNADEI ANWAR PARIA OI?

KEJAP KAU NAK HAKIM TELUS, KEJAP PULAK KAU NAK PM MASUK CAMPUR PENGHAKIMAN! KENAPA PENYOKONG TAKSUB ANWAR TAK BOLEH NAMPAK AKAN BENDA NI YA? WHY?

ANWAR NI DEMI MENYELAMATKAN DIRI SENDIRI APA SAJA DIA SANGGUP BUAT TAU HATTA CIUM TAPAK KAKI PUN DIA SANGGUP...HE HE HE

NAMUN ANWAR, SAYANG SEMUANYA DAH TERLAMBAT SEKARANG! KAU HADAP LAH KES LIWAT KAU KAT MAHKAMAH NANTI YA ABG MAT KUNYIT! JANGAN RISAU TAKDE SIAPA PUN AKAN KACAU KAU NANTI! BIARLAH MAHKAMAH YANG TENTUKAN YA!

TADI AKU ADA TERBACA SIKIT STATEMENT AL JUBURI WAL LIWAT INI DALAM SUARA KEADILAN PELACURAN LA, DIA CAKAP SG BULUH SUDAH PASTI! KUNUNNYA ADA KONSPIRASI LA KATA DIA, TOLONG LAH WAHAI MURAHGURU KUNYIT OI!

RAKYAT MALAYSIA DAH JEMU, LETIH DAN MELUAT TAHAP GABAN DAH DENGAN CERITA KONSPIRASI KAU LA ANWAR! MAKIN LAGI KAU CAKAP KONSPIRASI MAKIN BUNYI MACAM BELAKANG KASI!

YANG PAS BENGONG PULAK PI SOKONG SI AGEN YAHUDI WAL WOLFOWITZ NI! ADEH BODOH BETUL PAS BUTA KAYU NI! DAP TOKSAH CAKAP LA, DEPA JANJI JADI MALAYSIAN MALAYSIA, SEMUA BOLEH!

SESUNGGUHNYA AKU SEDIH MELIHAT RAKYAT MALAYSIA DI TIPU OLEH SI ANWAR DRAMA KING INI! MACAMANA LA KORANG BOLEH PERCAYA KAT MANUSIA JENIS MACAM ANWAR NI? TAKKAN KAMU TAK NAMPAK AKAN KELAKNATAN DIA NI?

BERAPA KALI KAMU MAHU DITIPU OLEH SI PELIWAT NI? MANA JANJI 16 SEPT? MANA? MANA 6 KOTAK? MANA? MANA ANWAR MANA?

YANG SEBENARNYA ANWAR NI ADALAH PENIPU NO. 1 DALAM DUNIA! DIALAH RAJA PENGKHIANAT BANGSA! DIA SANGGUP JUAL MALAYSIA KE TANGAN YAHUDI ZIONIS DEMI KUASA! ANDA FIKIRKANLAH SENDIRI....

ALLAH MAHA MENGETAHUI SIAPA KAU YANG SEBENARNYA ANWAR! YA, MUNGKIN KAU BOLEH TIPU SEGELINTIR MANUSIA! NAMUN KUASA ALLAH MAHA BESAR! KAU TAK AKAN TERLEPAS BEGITU SAHAJA ANWAR!

zainulfirdaus said...
This comment has been removed by the author.
zainulfirdaus said...

kebenaran untuk rakyat perak harus terus diperjuangkan.yang benar akan akan menang juga akhirnya.cuma masa yg menentukannya.
insyaAllah.

Anonymous said...

Kita Tunggu apa yang akan berlaku pada hari AHAD ini 19 APR 2009......

SABAR, PASTI MEMERANJATKAN....

TUNGGUUUUUUUUU.....

Anonymous said...

Parpu Kari ni, sejak parti dia kena belasah 4-1, JIWANYA KACAU...... Sian dia.

zainulfirdaus said...

aku dengar cerita 19hb april ni,DYMM sultan perak akan umumkan dun perak bubar

Rukun Negara said...

Bahawasanya negara kita Malaysia mendukung cita-cita hendak: * Mencapai perpaduan yang lebih erat di kalangan seluruh masyarakatnya
* Memelihara cara hidup demokratik
* Mencipta satu masyarakat yang adil di mana kemakmuran negara akan dapat dinikmati secara adil dan saksama
* Menjamin satu cara liberal terhadap tradisi-tradisi kebudayaannya yang kaya dan berbagai-bagai corak
* Membina satu masyarakat progresif yang akan menggunakan sains dan teknologi moden:
IkrarMaka kami rakyat Malaysia berikrar akan menumpukan seluruh tenaga dan usaha kami untuk mencapai cita-cita tersebut berdasarkan atas prinsip-prinsip yang berikut:
* Kepercayaan kepada Tuhan
* Kesetiaan kepada Raja dan Negara
* Keluhuran Perlembagaan
* Kedaulatan Undang-undang
* Kesopanan dan Kesusilaan
PENJELASAN PRINSIP RUKUN NEGARAKepercayaan kepada TuhanBangsa dan Negara ini telah diwujudkan atas kepercayaan yang kukuh kepada Tuhan. Melalui kepercayaan beragama inilah akan menjadikan bangsa dan negara ini sebagai satu bangsa dan negara yang berdaulat. Perlembagaan Persekutuan memperuntukkan bahawa Islam ialah agama rasmi Persekutuan, tetapi agama dan kepercayaan-kepercayaan lain boleh diamalkan dengan aman dan tenteram di mana-mana bahagian di dalam Persekutuan dan tindakan membeza-bezakan terhadap seseorang warganegara atas alasan agama adalah dilarang sama sekali. Jawatankuasa penggubal Rukun Negara menyedari akan pentingnya agama dan kepercayaan kepada Tuhan dalam kehidupan manusia. Ketiadaan agama boleh meruntuhkan keperibadian seseorang dan juga sesuatu bangsa dan negara. Menyedari betapa pentingnya keteguhan pegangan anggota masyarakat terhadap ajaran agama masing-masing, prinsip ini telah dipilih sebagai prinsip pertama dalam Rukun Negara.

Kesetiaan Kepada Raja dan NegaraMalaysia mengamalkan Sistem Demokrasi Berparlimen dan Raja Berpelembagaan dengan Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong sebagai Ketua Negara. Selaras dengan kedudukan Yang di-Pertuan Agong sebagai Raja mengikut Perlembagaan, sistem beraja juga diamalkan di setiap negeri, dan Yang Di-Pertua Negeri bagi negeri-negeri yang tidak beraja. Seri Paduka Baginda, Raja-Raja dan Yang Di-Pertua Negeri adalah merupakan lambang perpaduan rakyat. Kesetiaan kepada Raja dan Negara bermaksud, bahawa setiap warganegara hendaklah menumpukan sepenuh taat setia, jujur dan ikhlas kepada Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong. Di peringkat negeri pula, rakyat dikehendaki menumpukan taat setia kepada raja yang memerintah negeri tempat mereka bermastautin tanpa mengurangkan taat setia kepada Yang di-Pertuan Agong.

Keluhuran PerlembagaanPrinsip ini menekan perlunya rakyat menerima, mematuhi dan mempertahankankeluhuran atau kemuliaan Perlembagaan Negara. Perlembagaan Negara adalah sumber perundangan yang tertinggi. Fungsinya untuk memberi perlindungan kepada setiap rakyat negara ini akan hak dan keistimewaan mereka sebagai warganegara. Setiap warga negara Malaysia dikehendaki menghormati, menghargai, serta memahami maksud dan kandungan serta latar belakang sejarah pembentukan Perlembagaan Negara. Perlembagaan Negara telah digubal berasaskan kesepakatan semua kaum dan semu pihak di negara ini. Dengan demikian ia merupakan satu kontrak sosial rakyat yang tidak boleh dipersoalkan dan diganggu gugat oleh mana-mana individu atau mana-mana pihak. Perlembagaan Malaysia menentukan pola politik dan kedudukan sosio-ekonomi rakyat di negara ini. Ia adalah sumber rujukan bagi segala hal yang berkaitan denga sistem pemerintahan, perundangan, kedudukan dan hak sosio-ekonomi rakyat.

Kedaulatan Undang-UndangKeadilan diasaskan atas kedaulatan undang-undang di mana setiap rakyat sama tarafnya di sisi undang-undang negara. Kebebasan asasi terjamin bagi semua warganegara Malaysia. Undang-undang negara berasaskan kepada Perlembagaan. Oleh itu kedaulatannya perlu diterima dan dipertahankan. Tanpa undang-undang, hidup bermasyarakat dan bernegara tidak aman dan stabil. Oleh itu undang-undang negara dijamin pula oleh institusi kehakiman yang bebas dan berwibawa. Setiap negara memerlukan undang-undang untuk mengawal dan mewujudkan satu masyarakat yang aman, stabil dan makmur. Kewujudan undang-undang akan menjamin kehidupan anggota masyarakat dapat bergerak dengan licin dan teratur tanpa sebarang kekacauan, di mana semua anggota masyarakat akan merasas selamat. Hak-hak semua rakyat boleh diamalkan dengan bebas asalkan tidak melanggar undang-undang serta perkara-perkara sebagaimana yang dijamin oleh Perlembagaan Negara. Hak-hak dari kebebasan yang dijamin oleh Perlembagaan itu tidaklah termasuk hak menggulingkan kerajaan sama ada dengan kekerasan atau dengan cara-cara yang tidak menurut Perlembagaan.

Kesopanan dan KesusilaanPrinsip ke lima ini menekankan perkembangan personaliti dan tingkah laku seseorang rakyat. Tujuannya ialah untuk membentuk warga negara yang bersopan santun dan bersusila selaras dengan kempen Budi Bahasa dan Nilai Murni yang dijalankan sekarang. Sifat individu yang bersopan santun dan bersusila adalah paling bermakna dan amat penting dalam konteks perhubungan antara satu sama lain dalam masyarakat pelbagai kaum di negara ini. Sikap bersopan santun dan bersusila patut diamalkan bagi membentuk seseorang individu dan masyarakat yang berdisiplin serta bermoral tinggi yang akan membantu mewujudkan sebuah masyarakat yang harmoni. Tatasusila ini membenci dan mengutuk tingkah laku atau perbuatan yang angkuh atau menyinggung perasaan seseorang atau sesuatu golongan. Tingkah laku sopan juga mengandungi suatu darjah kesusilaan yang tinggi dalam kedua-dua kehidupan persendirian dan kehidupan bernegara. Prinsip ini menjadi panduan supaya perilaku masyarakat sentiasa terpelihara dan berkembang sesuai dengan keperibadian bangsa dan nilai-nilai murni.

Pewaris Melayu said...

BN dan umno selalu salah,
BN dan Umno selalu korap, dan semua perkara buruk ditujukan kepada BN dan UMNO..

maksum sangat ke PKR-Pas-DAP?
dlm PKR takda rasuah ke?
tu fairus tu ha, apa cerita?
kantoi2 letak jawatan terus!

Najib dituduh bunuh Altantuya, dan dihukum "pembunuh" oleh mahkamah Pakatan Rapuh. Anwar ibrahim dituduh oleh Saiful yang bersumpah cara Islam dinafikan haknya. Tok Garu Nik Ajis pertikaikan cara sumpah itu seperti sumpah Kristian. APa cerita??

cakap tak serupa bikin. gajah depan mata tak nampak, semut seberang laut nampak sangat!

cukup- cukuplah melayu PKR dan PAS
Hampa semua SAMPAH! Hampa semua peliwat bangsa agama dan negara!

Sampai kiamat aku malu mengaku hampa semua ni bangsa aku, hampa MELAYU YAHUDI (PKR dan PAS)

Anonymous said...

pewaris melayu apa yg melayu tinggal sekarang? tinggal baju melayu dan nama ktm ajer... tu yg tinggal.. parti kamu umno pun bukan parti melayu sebab guna bahasa penjajah... kepada yg sokong UMNO tolong cari perkataan melayu kat dalam UMNO.. kalau jumpa perkataan melayu kami sokong..

mahajibultuya said...

Apa bezanya yahudi ngan ko sebagai pewaris melayu yang bercakap ni?takda beza pon..dasar melayu umno@Babi negara(BN) memperbodohkan org melayu dari dulu sampai sekarang..

Anonymous said...

pak cik, tlg update artikel

PENGELUARAN_TANAMAN said...

MOHON IZIN PINJAM GAMBAR DI ATAS

Anonymous said...

Majlis Tertinggi BPN ( Terkini )
Yang Di Pertua - Panglima Perang Cyber
Timbalan I - Waadat
Timbalan II - AbangTuah
Setiausaha I - Yeopperak
Setiausaha II - Parpu Kari
Biro Pemuda - Gomo

hehe aku dah bantai diorg topeng kat chatroll
semua tue akai tahap longkang jer
x layak lawan ngan hangpa

pembela negara nak muntah aku

Anonymous said...

http://parlimenbpn.blogspot.com/

korang join la tgk pembela negara berhujah tahap longkang hehe

aku bagi nenek aku jer hujah ngan depa semua kangkang

Cuci Longkang said...

Memang tahap kuda longkang pun......blogger umno memang upahan.....masih budak-budak lagi....ada budak u...ada kolej....ada budak aspirasi...tapi pemikiran tahap daki longkang aje.....buat la macam mana pun....saluran 4 tetap bersama pakatan rakyat......

bodik said...

tok pawi bangang...yg haram dan yahudi adalah umno bangsat. penakut nak mampus hadapi rakyat. rakyat dah x nak terima puak2 yg tolak hukum tuhan termasuk ko tok pawi bangang. zamrey haram jadah x mampu nak bela rakyat perak. dia x mampu jadi imam x reti baca kot. mcm mana nak jadi mb perak...suruh buat teh tarik boleh la...puak2 ni memang jenis longkang taik. mengharamkan yg halal dan menghalalkan yg haram.

madkri said...

* Kepercayaan kepada Tuhan
X Kesetiaan kepada Raja dan Negara
X Keluhuran Perlembagaan
X Kedaulatan Undang-undang
* Kesopanan dan Kesusilaan

X = Dah terbatal angkara UMNO
Rukun Negara dah tinggal 2 saja lagi.UMNO perosak segala2nya.

bodik said...

pewaris melayu...ko ni mcm yahudi israel. bkn bangsa yg nak didahulukan tapi agama. mana otak ko yg pernah belajar alif, ba, ta dulu???...inilah dia org yg daif pd agama. org melayu pun terkontang kanting umno buat. sbg pemimpin yg berjiwa islam, angkatlah martabat dan muliakan org islam baru melayu nampak cantik. kalau angkat melayu melalui projek rasuah, islam x pernah suruh. knp ko ni bangang sgt. MCA dan MIC, umno x pernah jaga ke???...umno x pernah bg projek kat puak2 ni ke?. mana islam hadari yg korang perjuangkan!!!. x pernah pun nak menegakkan hukum Allah yakni hukum hudud. adakah dlm Quran suruh muliakan bangsa melayu dan tolak islam atau muliakan islam dan angkat martabat melayu. betul lah TOPENG PERAK cakap korang ni mcm kuda longkang. korang ni kalau bab jilat menjilat x payah d suruh...mmg cepat. UMNO
YAHUDI LAKNAT.

bodik said...

parpu kari....jiwa dia tengah kacau sb umno israel dah kalah kat 2 bukit. nama pun parpu kari bangang. puak2 umno ni jenis sundal...tolak islam dan hukum Allah. pikir nak angkat martabat melayu aje...tp aku tgk org melayu semakin teruk sampai tv3 bangang pun buat rancangan bersamamu...nak tunjuk org melayu mandi guna air longkang. ini ke yg kata umno jaga melayu....umno memang yahudi...kayakan keluarga dan puak2nya. dlm msia menyalak islam hadari...berani buatlah hukum hudud, qisas...dll. mansuhkan ISA hukum haram jadah ni. dlm Quran x ada hukum ni bangang betul puak2 umno ni...jenis yahudi betul.parpu kari!!!...ko ni melantak kari banyak sgt kot..itu sb bebal...kih3.

tok iskandar said...

Trend baru sebab adakan pilihan raya kecil

Oleh ZULKIFLI JALIL
pengarang@utusan.com.my

PENGERUSI Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd. Yusof (gambar) mengeluh panjang semalam. Bukan kerana penat atau bosan mengendalikan siri pilihan raya kecil yang sejak SPR diterajuinya 31 Disember lalu, sudah empat pilihan kecil diuruskan dan menyusul kelima, Dewan Undangan Negeri Penanti, Pulau Pinang.

Tetapi kepada Abdul Aziz, 59, kekosongan sesuatu kerusi memerlukan SPR mengembalikan semula suara demokrasi itu kepada rakyat untuk membuat pilihan. Cuma, kebelakangan ini beliau nampak seolah-olah terjadinya sesuatu pilihan raya kecil itu tidak ubah semacam 'satu trend' yang digemari pihak tertentu.

"Kalau sudah terpaksa kerana penyandangnya meninggal dunia tidak mengapalah, tapi kekosongan itu berpunca daripada masalah dalaman parti itu sendiri. Kadang kala hanya berkisar siasatan ke atas wakil rakyat, itu belum tahu kena dakwa atau tidak.

"Kalau AG (Peguam Negara) kata tidak cukup bukti, maka lepaslah dia, dan kalau kena dakwa sekalipun, kita tidak tahu dia bersalah atau tidak... mungkin tak salah. Itu persoalan kekosongannya," kata beliau kepada Utusan Malaysia semalam.

Abdul Aziz bukan bermaksud mahu 'menyibuk' tetapi menegaskan itu adalah suara hati rakyat dan isi hatinya termasuk semua ahli suruhanjaya badan itu.

"Undang-undang tetap perundangan tetapi sebagai rakyat, kita kena fikir kos yang tinggi untuk mengendalikan sesuatu pilihan raya yang tidak disebabkan faktor keperluan - meninggal dunia," katanya sambil memberitahu untuk kos pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu tempoh hari sahaja, SPR membelanjakan RM450,000 manakala Polis Diraja Malaysia (PDRM), RM16 juta.

Untuk Parlimen Bukit Gantang pula, kos pengendalian SPR adalah RM700,000 sementara DUN Bukit Selambau dan Batang Air masing-masing RM500,000. Kos yang telah diperuntukkan kepada PDRM untuk langkah-langkah keselamatan di ketiga-tiga pilihan raya kecil itu dijangka meningkat lebih RM30 juta.

"Inilah kos ditanggung yang sepatutnya dibelanjakan untuk rakyat terutama dalam krisis ekonomi sekarang. Itu belum lagi risiko yang terpaksa dihadapi seperti kekecohan oleh penyokong parti-parti bertanding.

Kerana itu, Abdul Aziz berkata, untuk persediaan menghadapi pilihan raya kecil DUN Penanti, SPR sedang memikirkan sesuatu.

Antara yang dipertimbang untuk dilaksanakan ialah mentiadakan pondok panas (untuk pengundi memeriksa nama dan saluran mengundi) pada hari pengundian serta menguatkuasakan larangan kempen selepas pukul 12 tengah malam sebelum pengundian keesokannya.

"Masalahnya, pada pagi hari pengundian itulah yang paling getir cabaran yang dihadapi SPR dan polis. Para penyokong bukan di situ sahaja malah datang merata dari seluruh negara mencecah hingga 50,000 orang sekadar mahu menunjukkan 'kekuatan,' pengundi pula jadi takut dan susah untuk keluar, jalan sesak dan budaya samseng bermaharajalela," ujarnya.

Mengambil kira pengalaman pahit SPR di Permatang Pauh tahun lalu, keserabutan sama dibayangkan Abdul Aziz bakal berulang di DUN Penanti yang berada dalam kawasan Parlimen itu.

ULASAN TOK:- Kos polis yang mahal.PRK Kuala Terengganu kos polis RM16 juta dan PRK di Bukit Gantang,Bukit Selambau dan Batang Ai pulak cecah RM30 juta.Kos spr pulak di Kuala Terengganu hanya RM450 ribu dan bukit gantang RM700 ribu.Manakala kos spr di Bukit Selambau dan Batang Ai masing-masing hanyalah RM500 ribu.

Sepatutnya kos polis dikurangkan dengan mengurangkan kehadiran polis yang ramai dalam PRK

pengliporlari said...

kakitangan MARA pun dipaksa isi borang umno tanpa kerelaan!jika tidak mereka diberhentikan kerja secera terhormat

tok iskandar said...

buat perabih duit je umno hantar pencacai tahap cipan kat sini.dahlah hujah macam sampah.korang setakat syok sendiri jelah tok pawi,parpu kari,malaysian-2nd day n the gang.berapa sen upah kau dapat buat kecoh,mencarut kat sini

tok iskandar said...

Rakyat dok perhati tingkah laku SPR semenjak dua menjak ni asyik sebelahkan UMNO-BN.Dulu masa PRK Parlimen Permatang Pauh,SPR adakan pengundian hari keja.Payahlah rakyat nak ngundi sampai kerajaan negeri Pulau Pinang isytiharkan cuti hari ngundi.

PRK Parlimen Kuala Terengganu pulak,penamaan calon hari keja tapi kehadiran penyokong PR tetap ramai bahkan semakin bertambah.

PRK di Parlimen Bukit Gantang,DUN Bukit Selambau dan Batang Ai pulak,SPR isytihar hari ngundi pada hari keja.

Rakyat dah buat andaian apa yang SPR buat untuk memenangkan UMNO.Tapi semuanya gagal sekarang keluar idea bodoh daripada SPR nak kurangkan jumlah penyokong.Tok rasalah kalau umno menang sure SPR tak kisah.

Sudah tiba masanya PR membawa ketidakadilan SPR ke pengetahuan dunia.SPR patut jadi badan yang diberikan amanah untuk uruskan pilihanraya bukan jadi lembaga penasihat atau boleh pilih pulak nak adakan pilihanraya atau tak macam yang berlaku kat changkat jering,behrang dan jelapang.SPR bukan mahkamah.

inilah yang menimbulkan kemarahan rakyat.puncanya umno takut kalah sampai gunakan spr sebagai talian hayat.itulah persepsi rakyat.kalau dah takut nak betanding,bagilah menang free.kata nak minta restu rakyat.pooodahhh!inilah cakap tak serupa bikin.

Kehadiran polis yang patut dikurangkan bukannya penyokong PR keraan mereka perabih duit rakyat dah cecah RM46 juta.penyokong PR pakai duit sendiri.

Eloklah MP PR bawak usul kat parlimen desak Pengerusi SPR ini letak jawatan pasal dah nampak pro UMNO.dulu dia ni KSU KDN.Polis dah sah bawah pengerusi SPR ni.

Tok serupalah dengan rakyat lain semakin meluat dengan tindak-tanduk SPR kebelakangan ni.Tok yakin semakin cepat jatuh UMNO-BN pasal SPR sendiri dah gagal berfungsi dengan baik.elok kita hantar sekor lembu kat pengerusi SPR ni macam AMK buat kat pengerusi SPRM dulu.

Anonymous said...

bengap2 kat dlm nih,konon nyer pembela tapi nak melingkup negara,konon nyer celik tapi buat2 buta,konon nyer cerdik tapi bingai dok kene tipu tapi buat2 x sedar pasal politik apa pun boleh,politik bodoh sombong cam ni merugikan agama bangsa dan negara,tapi x pe zaman sekarang sapa perduli kan,zaman akan datang aku perduli aper kan, nak jadi aper kedepan ni aku peduli aper yg aku kisah zaman sekarang ni main politik bodoh sampai lunyai sampai lingkup baru aku puas,alang2 salah biar salah terus,alang2 rosak biar rosak terus,alang2 taksub biar taksub terus,alang2 jahat biar jahat terus,alang2 sesat biar sesat terus,alang2 nak menjahanamkan biar jahanam terus,inilah politik anak melayu zaman kini.......canggih kan.

anak gombak said...

kaji balik siapa tahksin ni? dengar cerita idola dia che det... bila rakyat dah tolak dia dia buat kecoh satu thailand.. aku takut bila kalah satu msia najib n geng lari ke mongolia ganggu rakt msia... ni baru kalah 4 negeri mereka buat huru hara.. ingat msia ni umno punya kerr,,,,

tok iskandar said...

yang bengap tu kau je.dah tahap sakit jiwa tok tengok.apasal tak puas hati asyik kalah je.

Anonymous said...

awat sikandar terasa ngan komen anon tu ke,kene batang idung ke,org tua mmg perasa jgn nyayuk udah le sikandar oiii!!!!!!!hehehe!!!!!

tok iskandar said...

tak terasapun walau sebesar zarah tapi kelakar tengok anon tunjuk kebodohannya kat sini.

tok iskandar said...

Ada pemimpin komponen di sarawak kata mereka dapat sikit kerusi menteri daripada kawan-kawan di sabah pasal di sini tak ada umno.

nampaknya rakan kongsi umno di sarawakpun tak puas hati.bukan MIC aje.Muka yang dah kalah dan tak betanding diberikan jawatan menteri sampai 6 orang senator terpaksa dilantik.

nak cakap kabinet rakyat jauh panggang daripada api.kabinet dapur najib boleh kot.

Anonymous said...

bodoh punya parpu kari...ko nak tulis artikel ke,nak wat novel nih???.....panjang berjela tapi isi hampeh.nampak je nama ko,termuntah hijau aku...nak tulis panjang2 ko buat blog sendiri la bangang....ni la padahnya,kecik2 malas pegi sekolah,ponteng..dah besor kan dah jadi biul....betul la ko ni pencacai bn...

p/s-pasal apa ketua ajaran sesat di malaysia tak dimasukkan dalam isa??dan senang plak menghilangkan diri??contoh..ayah pin dan haji kahar??jabatan agama islam dan polis tak wat keje? atau ada orang besar yang melindungi mereka???mungkin parpu kari leh jawap??....

tok iskandar said...

Umno memang suka berebut kerusi.negeri penyu bertelur tak habis-habis cah keting.sesama sendiri nak buat undi tak percaya.
di negeri burung unta bertelurpun kes yang hampir serupa.
negeri Taming Sari,Antah berantah dan Seri Mersing juga tengah bergolak.
rakyat dah boleh buat kesimpulan,mana-mana negeri yang diperintah umno kacau bilau jadinya.tu tak campur dengan jiran KL yang sibuk untuk menjatuhkan mike tyson walaupun tak memerintah negeri tu

tok iskandar said...

arakian di negeri penyu bertelur tersebutlah alkisah soldadu embi dengan soldadu mantan embi bertegang urat dan bengkak mata cah keting sesama mereka.

mengadaplah embi dan mantan embi ke teratak milik one malaysia mengadu perihal yang melanda negeri penyu bertelur.

rakyat sudah heboh bergebang kacau-bilau yang berlaku di warung kopi,balai raya dan medan selera.

Soalan cepu mas Pekembar sama gengpun boleh berbalah.pelik bin ajaib.sama geng tapi cah keting.demi berebut kerusi embi rakyat jadi pertaruhan.Pekembar ni nak perjuangkan nasib rakyat atau mengenyangkan tembolok sendiri,rakyat tertanya-tanya.

one malaysia masih dalam tempoh beraya dan pulang ke kampung halamannya untuk berhibur dengan sahabat taulan dan rakyat jelata.

tok selampit sibuk bercerita perihal negeri burung unta dan pasir dua butir.inilah sandiwara dan buat tok selampit yang jadi penglipurlara tak ada cerita tak ada fulus.

Pekembar memang suka buat hal,lepas tu buat-buat tak tahu hal-hal yang dah berlaku.

Gabungan Anti BN said...

Teruskan perjuangn!teruskan merisik!dedah kezaliman BN!HANCURKAN BN!

tok iskandar said...

One malaysia kata BN mungkin tak bertanding dalam PRK Penanti jika dapat lampu hijau rakan-rakan kongsinya.

Awal-awal dah angkat bendera putih ni.janganlah kita celebrate dulu.barangkali PRK jika berlaku di Penanti,calon PR akan menentang calon bebas yang ditaja BN.Tak tahulah berapa ramai yang akan bertanding kali ni.

dulu orang umno malu nak pakai baju parti kalau ke bandar,sekarang pemimpin mereka pulak malu nak bertanding guna logo parti.

desperado betul...tak lama lagi terlingkuplah UMNO dan BN.

tok iskandar said...

sesumpah dengan sesampah umno kat sini lincah mencarut bila dapat upah.kalau tak jangan harap.....
no money no talk betul tak

tok iskandar said...

Pembaharuan yang dibuat oleh bapak rais sejak ambil alih tugas shabery ialah tukar balik berita perdana pukul 8 malam.dengar citer rating dah jatuh 400 ribu penonton.

dulu orang yang sama pernah cakap nak bakar jambatan dan orang yang sama juga cakap kehilangan pulau batu putih kepada singapura adalah win win situation kepada kita pasal kita dapat beberapa ketul batu middle rock.

UMNO dah tak ada calon berkaliber ke?nak masuk prkpun dah alergi macam kena sakit kulit.nampak sangat dah ketandusan potensi baru dalam umno.

jangan kau adakan semula lesen TV sudah..rais.lagi cepat umno terlingkup.percayalah cakap tok

Anonymous said...

wahai sahabat sekalian,

wow, hebat betul semua hujah-hujah, nie ade bakat nak bertanding politik nie? cuba kita muhasabah diri kita ssebelum kita menghukum orang lain, apakah sudah lengkap diri kita sebelum menghukum orang lain? pertama, apakah hukum Islam dalam bercakap buruk pasal orang lain dan menfitnah? apakah semua umno buat semua salah ke? apakah kerajaan Perak sekarang Haram dari pandangan Islam ke? pikir lah sendiri? kalo
Nizar terus jadi Menteri besar perak, mungkin tak ada suatu parti dalam PR( sekarang nie kerusi mojoriti) yang nak berebut jawatan MB perak. Saya lagi sanggup mamak tu jd MB daripada MB parti tu lagi satu, silap-silap karpal singh jadi MB(memang tak logik, ni contoh je), sebab awal-awal perlantikan Nizar pun diorang dah membantah. Lagi satu, hasutan yang dibuat semasa bantahan kerajaan menjejaskan hidup orang lain, lihat lah ape yang penyokong PR yang tak pikir panjang. Tapi sape yang salah, orang yang menghasut ke atau penyokong PR ke, tapi adakah PR akan tolong orang tersebut? Susah keadaan PR sekarang ni. Tolong lah, kita sekarang di dalam dilema, apakah tidak ada rasa bersalah dalam hati nizar dan Anwar . Kita penyokong kamu, kadang kala kita tak berpikir panjang, jd diharap pihak PR dapat memberikan sedikit bantuan terhadap mereka yang tersasul. Hidup PR

bodik said...

anon 1:46...ko ni yg bengap dan bangang. ko dgn puak2 umno yahudi menjahanamkan negara. dahlah islam tolak terang, mkn duit rakyat. judi daan arak wajib...apa punya bangang umno ni!!!.