"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, April 29, 2009

Usul Lucut Speaker DUN Perak - malaysiakini

Reactions: 
Malaysiakini lapor -

Pejabat Setiausaha Dewan Negeri Perak telah menerima satu usul untuk melucutkan V Sivakumar dari jawatan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak.

zambry abdul kadirUsul tersebut dicadangkan oleh Menteri Besar, Datuk Seri Zambry Abd Kadir dan disokong oleh ADUN Sungai Rapat, Datuk Hamidah Osman.

Menurut Setiausaha DUN Perak, Abdullah Antong Sabri, usul tersebut telah diberi notis untuk dibawa di dalam mesyuarat pertama, penggal kedua, DUN Perak ke-12 pada 7 Mei depan.

"Sekiranya usul ini diluluskan di dalam mesyuarat tersebut, maka urusan mesyuarat berikutnya ialah pemilihan Speaker DUN yang baru akan dibuat," katanya dalam surat yang dihantar kepada ADUN Perak.

TPU - kah kah kah... aku dah agak dah... bukan aku je yang dah agak, 1Malaysia dah agak dah benda ni akan dibawak ke Sidang DUN Perak nanti... kah kah kah...

Tapi kalau Speaker gumpal-gumpal kertas usul tu pas tu buang dalam tong sampah, UMNO/BN nak buat macam mana?

Nak bawak pi Mahkamah ke? pas tu Mahkamah isytihar bahawa Speaker tiada kuasa untuk menolak usul tu ke?

Pas tu jadik sarkis ke? ke? ke?

Oit..! ini Malaysia la..! kalau UMNO/BN cakap api tu sejuk, 1Malaysia kene pecaye oi..!

1Malaysia, apepun boleh jadi beb..! jangan la korang nak harap ade benda yang baik akan berlaku, jangan la korang dok harap sangat apa yang korang harapkan tu berlaku... ini Malaysia beb..! 1Malaysia..! 1Malaysia sudah tau..!

79 comments:

-thethinker- said...

oii zambry , kena 14 hari sblm mesyuarat laa dong.. tu laa.. dulu suruh sekolah , pii mengatai ngan puteri Ameno keris karat kan dah kena dah !!

Anonymous said...

nampak sangat terdesak..tp speaker punya kuasa la nak terima usul tu ke tak... macam Pandikar Amin la.. dia kan selalu tolak usul drpd PR.. apa salahnya Siva tolak usul ni plak..baru la kena gaya...apa nak ckp lagi BN? hang pa telan la balik apa yg hang pa dah buat...

Anonymous said...

Apa yang penting dapatkan restu dari rakyat.
Kenapa bila berlaku pilihanraya baru kita rujuk kat rakyat. Kembalikan demokrasi biar rakyat perak yang teraniaya menentukan.

Anonymous said...

Kalau DAP/PKR/PAS buat apa semua betul!
Kalau UMNO, semua tak betul!
Buka sedikit mata dan hati, insyaallah ada cahaya kebenaran.

Anonymous said...

dah mmg x btol wkakakak...


umno dulu kini dan selamanya x betol wakkkakakakka!!1

pengliporlari said...

peristiwa rempuh pintu pagar SUK mungkin terjadi lagi??pekida siap sedia jentera ok..

madkri said...

Yang betul ....PAS
Yang salah.....NO

Axiemeluv said...

Yang si Dolah Antung yang dah digantong tu awat masih bertugas lagi???

Apa nak jadi ngan Malaysia ni?
Undang2 apa tah?
Sistem perlembagaan apa ni???

Undang2 dan sistem perlembagaan taik kucing kut!

Anonymous said...

klu btl n lulus... PAS

klu salah n xlulus... x PAS...

keh,keh,keh

Anonymous said...

UBN mansuhkan Kem. Pembangunan Usahawan - betul, kan tu nak tolong melayu.

UBN hapuskan kuota 30% bumi - pun betul itu kan nak tolong melayu juga.

UBN ikut telunjuk orang bukan islam untuk tentukan hal islam - pun betul juga sebab itukan menunjukkan negara islam.

UBN rompak harta datuk, nenek, mak, ayah, aku, anak aku, cucu aku, cicit aku dan keturunan seterusnya - betul juga sebab yang senang lenang untuk pemimpin sahaja, rakyat miskin mesti cari aku, aku bagi sikit nanti dia bagi undi.

Sebelum suruh orang sedar, sendiri mau sedar. Kaji sejarah dari parti kapal layar ye sebelum buka mulut, nanti kena carut.

bukit teluk sera said...

lagi lama mamak bendahara MB kuda-kudeta tu pegang perak, lagi haru biru negeri ini. takut nanti jadi padang jarak padang tekukur.

where is our honoured sultan?
oh ya..forgot: above of politics, as usual.

Malaysian-2Day said...

Alhamdullilah, sepatutnya sivakumar telah lama di pecat kerana salah guna kuasa nya. Ini berita gumbira. Dapatlah Kerajaan BN negeri Perak menjalankan kerja2 membangunkan negeri perak ni.

Sememangnya dah agak, satu malaysia juga tahu sivakumar ni budak suruhan tak reti apa. semua tindakannya dari arahan siapa. Satu malaysia juga tahu tindakan mengantung ZAMBRY dan exco kerajaan BN yang baru tu atas sebab apa. Satu malaysia bukan bodoh. Satu Malaysia juga nampak jelas putar belit Pakatan Rakyat.

nak join gak said...

kahkahkah..

ble malaysian 2day berceramah...

satu malaysia tak bodoh..

yang de, orang UMNO yg buduh yg tolak Quran dan Sunnah..

Anonymous said...

malaysia2day..ada sekolah ka?MB ada kuasa ka mau terima atau tolak usul.Itu MB belajar UIA saja..tapi ada kurang sikit.sebab dulu masa masuk UIA, anwar tolong. sikalang sudah lupa semua.semua olang tau.

padeli said...

woi malaysian toooo deyyyyyyyyy.....deyyyy bhaiyaaaaaaaaaa!!!!!..kalau speaker pakatan rakyat buat semue salah gune kuase....kalau speaker bn semue btl....steady rrr...ko pakai undang2 ko sendiri ke???....

bodik said...

malaysian2day tu bongok. dia dr dulu dah buta mata hati. x tahu yg mana hitam yg mana putih. zamrey temberang tu mmg lanun. semuanya nak main belakang. 1 msia dah tahu umno yahudi ni jenis x blh terima kekalahan. x hbs2 rasuah. jgn lupa apa yg kamu buat semuanya dlm pengetahuan Allah SWT.

Anonymous said...

syabar buat org umNO DAH PANDAI UCAP InsyaAllah & Alhamdulillah tp nk tnye gak faham ke pe bende tu . se-tahu cek fahaman awak tu masih songsang yg betoi kate x yg salah pulak kata betoi lintang pukang punah ranah sume nye.. tp xpe sebut lah selalu kalimah yg 2 mudah2an 1hr nanti terBUKA mata dan hati kamu bru nampak cahaya kebenaran AMIN...

paloi bin mulau said...

boleh ke kalau awal2 lagi siva tolak usul itu mcm pendekar amin buat di dewan rakyat ataupun mcm speaker dun melaka buat hari tu muahahahhahaha

Malaysian-2Day said...

alhamdullilah, byk gak pahala aku dapat dari blog ni. InsyaALLAH aku akan terus komen jika ada yang aku nak komen la. Anywayz, apa pun terima kasih di atas makian korang tu.

Sekali lagi aku nak ucapkan BYE kepada sivakumar yang sepatutnya di buang dari dulu lagi! Siva ni budak suruhan yang di perkuda kan oleh Pak nuar dan Lim kit siang. mari sama2 membebaskan dia dari terus di perhamba oleh dua ekor tu.

Dewan akan mengundi untuk menukar siva dengan cara yang sah. so apa yg korang boleh buat ialah beri kerjasama kepada kerajaan BN demi rakyat negeri perak. Itu pun kalau korang betul2 perjuangkan rakyat bukan perjuangkan pemimpin.

Ada paham ka?

Anonymous said...

Sebab tu orang kata UMNO rasuah ni pengkhianat rakyat Malaysia.

Pemusnah keharmonian dan kerjasama segala bangsa adalah UMNO.

Bodoh tak boleh diajar...bangang tak boleh diikut.

mummyrokiah

Anonymous said...

umno bahgal !!!

waksab said...

Alkisah dizaman dulu la..didalam sebuah kampung Pasir 2 butir terdapat sekumpulan orang kampung ingin menubuhlah satu Persatuan yang diberi nama Persatuan Entah Apa-Apa..yang secara tiba-tiba je ade..tanpa pengetahuan Ketua Kampung tersebut..dimana di kampung tersebut sebenarnya dah ada pun Persatuan Api-api..yang berperanan menyatukan komuniti kampung tersebut..Atas dasar itu Ketua Kampung sedia ada tak mengiktiraf Persatuan yang baru tertubuh itu..maka dengan itu atas perintah sebagai ketua kampung usul nak tubuh Persatuan tersebut telah dibakul sampah dan melarang orang kampung menghadiri penubuhan Persatuan tersebut..dan ketua kampung pun mengarahkan mereka yang berkenaan supaya pergi belajar kelas orang tua setelah mendapati mereka ini tak tahu membaca dan menulis..Maka gagalah impian orang itu yang hanya dikenali dengan huruf M...ooo..saya kenal huruf tu cikgu..huruf M..ha..ha..malangnya M ni masih mengaku dia ni sebagai ketua kampung walaupun orang kampung tak mengiktiraf beliau kerna masih tak kenal huruf..bila di bagi tau huruf tu sebenar ialah HA'...masih menganga..kan dah kena ketawa..ha..ha..ha..

http://waksab.blogspot.com -DariMindaKu

Anonymous said...

kehitaman siva tak dpt diatasi oleh mamak pungkoq.
keputihan gigi siva pun tak dpt diatasi oleh mamak pungkoq ......jugak!!

so what??!!

ayuh perak bughit, mari kita pilih kalangan ahli kimma yg boleh di calon jadi speaker.

sekurang-kurangnya:
1) ahli kimma akan nampak permohonan masuk bn berbaloi (walau ditendang).
2) orang perak nampak yg speaker still gulap tapi sepupu DUN pungkoq.
3) melayu ameno lantik melayu mamak jadi ketua melayu (tak sedo2 lagi ker?).

Anonymous said...

Ini baru first time sorang India dilantik speaker , kalu banyak lagi jawatan penting bagi kat India mampus le Malaysia ni .

budakmelayu said...

salam,.

harap sdr semua berhemah,guna akal yg waras utk berdebat,kluarkan fakta bukan auta

utk menolak usul perlukan alasan,bukan boleh ditolak bgitu shj

pd hemat sya 7 mei hari terakhir YB Siva berkhdmat sbg speaker

Topeng Perak® Unmasked said...

Budak Melayu ngoook... masa pandikar amin tolak usul untdi tak percaya dari anwar dulu apa alasan dan hujah dia?

kau memang melayungoook..!

Khak Ptuih..!

faz said...

pe kejadahnye

Anonymous said...

amno bela orang amno bukan orang melayu. PR bela semua kaum.PM Najib PM orang umno sahaja, ANWAR bakal PM rakyat Malaysia. Buktinya Najib tidak selesaikan masaalah di Perak.

budakmelayu said...

knp aku rasa mcm nk mencarut men'cibai'kan TP,..???

sabo aje lah lah pad tuan rumah xberadap nie,.

huhuhu

Anonymous said...

Dewan akan mengundi untuk menukar siva dengan cara yang sah. so apa yg korang boleh buat ialah beri kerjasama kepada kerajaan BN demi rakyat negeri perak. Itu pun kalau korang betul2 perjuangkan rakyat bukan perjuangkan pemimpin.Malaysian 2Day, baru skrg ke BN nak buat secara sah? masa zambry naik jd MB tuh, adakah secara sah? sedangkan masa tu Nizar tak letak jawatan, takde pun undi tak percaya dalam dewan dan dewan tak dibubarkan pun.. sepatutnya perkara-perkara ni yang dibuat dulu, baru bleh lantik MB baru.. ni tidak, hanya sebab ada katak 3 ekor plus katak yg lompat 2 kali tuh, terus nak isytihar zambry sebagai MB.. akai ada ka? baru sekarang nak tukar speaker, tau plak nak buat secara sah? ni apa ke bendenye kome wei! dah meroyan ke apa? - Neo

Anonymous said...

sabo???

hehehe,..aku suka mai sini sbb boleh memaki-hamun dan mencarut sesuka hati,.

tuan pya blog pun suka,..hehehe

haram jadah puki mak hg tp,.

semoga hg kena selsema babi,..

sesuai dgn perangai hg yg mcm babi,.

uweekkk,..yahudi

budakmelayu said...

anom 10:30

YAB Zambry adalah MB yg sah krn dilantik mengikut undang2 yg sah juga

sya sedia berdebat bila2 masa mengenai hal ini

budakmelayu said...

anom 10:38 hehehe

mangkukhayunSPR said...

To malaysia2day....
Hang memang mangkuk,bangsat beb...
Nak maki, nah aku maki kau betul betul...memang kau kturunan haram jadah bangsat benggong.... ada hati tapi mati, ada mata tapi buta, akal dan nafsu dah bersatu....memang kau bangsat sebangsatnya seperti parti umno kau tu.

KHAk PTUIHHHHH!!!

p/s 1st time aku maki orang nih...khas buat kau malaysia2day..
(kalau aku maki teruk2 tak keluar pulak nanti komen nih)

budakmelayu said...

penceramah PAS/PR tleh menyebarkan cerita dongeng yg mengatakan MB HANYA bleh dijatuhkan dgn 3 cara iaitu,.undi xpecaya,letak jawatan dan,..satu lagi,..ermmmm,..entah,. lupa(sorry)

sedangkan peraturan 16(6) undang2 tubuh mrk tutup serapat-rapatnya

budakmelayu said...

mungkin TP bleh tolong bacakan artikel 16(6) tu kot,..

silakan,..silakan,..

Hanif Nasir said...

budakmelayu,

aku rasa ko kena beli buku terbitan blogger@perak tu, baru dapat info yang detail...

budakmelayu said...

dlm forum terbuka anjuran Press Club di Town Hall(TP kata DBI)tempoh hari, terbukti PR x ada hujjah langsung ttg undang

DAP yg diwakili oleh lawyer Ngeh(bukan YB Ngeh) xdapt mengeluarkan satu hujjah pun utk mempertahankan YB Nizar sbg MB

beberapa penyokong PAS dan PKR ternganga-nganga krn lawyer DAP itu lgsg x menjawab hujjah lawyer BN, sebaliknya lawyer Ngeh bertukar jadi org politik, cuba lari dari tujuan asal forum

budakmelayu said...

hanif,..

siapa yg tulis buku tu,.??

lawyer,..??majestrit??? ahli muzik,..??

atau RAJA FITNAH,.!!!

Anonymous said...

kesian tul budakmelayu nih, meh la aku bacakan :

Perlembagaan Negeri Perak:
Article XVI(6): “If the Mentri Besar ceases to command the confidence of the majority of the Legislative Assembly, then unless at his request His Royal Highness dissolves the Legislative Assembly, he shall tender the resignation of the Executive Council”.
kalau ko nak paham lagi, baca kat sini : http://cacamerbamakhlukpolitik.blogspot.com/2009/02/perlembagaan-negeri-perak-umno-tipu.html - Neo

Hanif Nasir said...

budakmelayu,

baca dulu, buat rujukan... jangan rasa nak bantai je...

aku rasa ko ni kena DENIAL SYNDROM yang teruk...

aku tgk ramai orang pandai2 dah mula menyokong PR sebab dah tau kebenarannya.. tapi ko masih dalam state of denial ... alo ciannye

budakmelayu said...

tkasih cik anon,.

mangkukhayunSPR said...

To Budakmelayu...hang memang bodo!! Banggang!!! Kalau tahap IQ tu 0.00000001 tak payah la bercakap pasal soal tubuh negeri. Hang tau ka peraturan 16(6) undang-undang tubuh tu berkait dengan apa? Kaji dulu baru cakap, jgn ambil suku jer....

Malas nk cakap pasal tu, tp ni nak bagi bukti umno yg kau puja tu betul ka dak "pembela melayu"

1. Biasiswa untuk pelajar2 melayu dihapuskan dan sekarang diganti dengan PTPTN (sedangkan KERAjaan kita mendakwa kita antara yg paling kaya di ASia Tenggara..)

2. Sistem kuota universiti diganti dgn sistem meritokrasi sedangkan setiap tahun KERAjaan melaungkan meLAYU paling lemah dan miskin.

3. Negeri yang paling ramai meLAYU seperti KELANTAN, TERENGGANU dan KEDAH jauh ketinggalan dari segi prasana jalan raya (kerajaan pusat), kemudahan awam (kerajaan pusat) serta kebajikan masyarakat (negeri dan pusat)...kerana dianaktirikan oleh pusat walaupun rakyat dinegeri tersebut membayar cukai jalan serta cukai pendapatan sama seperti negeri lain...

4. Bantuan yang ditarik balik seperi duit KWAPM, ramai ditarik balik kononnya ibu bapa menyokong parti pembangkang!!! Benggong betul la...ikut suka sapa la nk sokong sapa

Hanif Nasir said...

aku setuju dengan mangkukhayunbetullaSPR ....

walaupun Kelantan rakyatnya diperlakukan macam tu oleh keraJaan malaysia yg bangang, tetap Sabah dan Terengganu rakyat termiskin di Malaysia... hahahaha nampak je kaya ada minyak... tu pun org tganu tak sedar lagi...

budakmelayu said...

mangkuk,.
xpayah lari tajuk,.. selesaikan kekeliruan 1 per 1,klu asyik melompat dr 1 isu ke 1 isu lain smpi bila pun x selesai

sya dh baca anon 11:23

sya ketawa sndiri membaca tafsiran undang2 tubuh.

"cyberboron" kutip dari mana tafsiran tu? atau dia sndiri yg tafsirkan,.

wpun siapa pun dia, ada kah dia sehebat Bekas Ketua Hakim Negara menafsir undang2

budakmelayu said...

apa yg pelik dlm ceramah PR mengapa mrk xsentuh lgsung 16(6),..??

DS Nizar sedar dari segi undang2 dia akan kalah,.. so dia lewat-lewatkan mahkamah dgn berbagai bantahan yg x masuk akal

Anonymous said...

jangan le taksub sangat yeop! walaupun yg tulih tu cuma blogger biasa.. pasti ada sumber rujukan jugak.. bukan main taram je..kita tak pertikai keputusan sultan.. cuba lihat, kenapa zambry beriya2 nak mahkamah isytihar dia sbg MB sah.. padahal, kalu dia yakin kepada Bekas Ketua Hakim Negara, dia tak perlu takut..

boleh baca kat sini :

http://peguampas.blogspot.com/

Anonymous said...

erm...dah ada pengganti zali & tungalangit...

Anonymous said...

hanif,..

siapa sebenarnya yg kena DENIAL SYNDROM yang teruk... ???

masih pakai plate MENTERI BESAR wpun dah bukan MB

kat masjid ngri perak ada satu org gila yg pakai 'KETUA SAINTIS DUNIA'(org ipoh mesti tahu hehehe)

YB DS Nizar dh setaraf dia skrg

Anonymous said...

takpe la..lepas ni nizar nak bida utk bli kete tuh.. tp plate menteri besar tu nanti dia akan serah kat zambry.. dah zambry kemaruk sangat nak jd MB...

Ingat, kuasa speaker masih ada..anytime dia boleh gantung semula ADUN dlm dewan.. sama macam Pandikar buat kat Gobind.. skrg gobind dah cabar kat mahkamah.. so kes Siva ni jadi rujukan... kalau keputusannya berlainan, nampak sangat UBN dah kudakan perlembagaan..

budakmelayu said...

anom 11:54

sya bukan taksub

sya nmpak ramai yg tak faham sudah tertipu dgn teruknya

PR ambik kesempatan kebencian rakyat terhdp UMNO utk "membenarkan yg salah" dan "menyalahkan yg benar" hingga imej DYMM Paduka Seri Sultan Perak turut tercalar.

Saya sgt sedih,..

budakmelayu said...

anon 12:03

Saya setuju dgn anda.YB Siva adalah satu-satunya harapan PR,.penyelamat melayu PAS dan PKR.

YB Siva dah jadi DEWA SIVA,. tempat org ISLAM PAS dan PKR bergantung harap,..

puja lah dia,..mintalah pertolongan dari dia,. moga-moga dia sudi menyelamatkan kita semua

Anonymous said...

erm..lain benar perspektif ko ni budakmelayu.. tp apa leh buat.. dah tahap pemikiran ko takat tu je.. redha je le.. - Neo

Anonymous said...

YA,.

DEWA SIVA PENYELAMAT UMMAH,

PENYELAMAT MELAYU DAN ISLAM

HIDUP DEWA SIVA,
HIDUP DEWA SIVA,
HIDUP DEWA SIVA

PI MAMPUS SULTAN

budakmelayu said...

Pendikar Amin ambil masa 2 jam untuk gntg YB Gobind,. setelah diusul,dibahas dan diundi

harap anon 12:03 faham

Hanif Nasir said...

kalau orang Islam sendiri tak menegakkan keadilan, apa salahnya kita mengharapkan org bukan Islam...

kenapa org UMNO ni benci sangat dengan kaum lain? hina sgt ke kaum lain tu??? kenapa plak Zambry mamak boleh jadi ahli UMNO??? cuba ckp sikit... kalau yg bukan Islam tu tak buat apa2 tentangan pada Islam, kita kena berbaik2 dgn mereka. apatah lagi yang siap ikut ajaran Quran, tapi UMNO yang memperjuangkan Islam ni kata macam2 plak.

budakmelayu,

Sila komen keputusan kabinet pasal isu anak tak perlu tukar agama tu. jawatankuasa yg memutuskannya pun entah apa2.. boleh letak koh sukun lagi... tapi budakmelayu aku rasa dia lemah bab2 agama ni... cuma terer bab perkauman je

Anonymous said...

malaysian 2day berceramah... "....Siva ni budak suruhan yang di perkuda kan oleh Pak nuar dan Lim kit siang........"

kah! kah! kah!... one malaysia tak tau tok bijan jadi pi-em remote control mamak kutty..

dan BUDAK MELAYU bangga dpt embi mamak.... mamak keturunan apa?? ic diorg dulu2 ada tulis apa??? ...a/l ka a/p...???
tak dak melayu dlm ameno ker boleh jadi embi???

pirah!! melayu konon... letaklah melayu betul2... nak berlindung belakang mamak kutiar bak per..

Anonymous said...

dulu2 slalu dgr citer yg melaka jatuh sebab mamak kutty... betul ke??... tak pasti..??

tapi yg tau, gerombolan diharamkan 1987 sebab mamak jugak...

bank nugara rugi berbilion-bilon tawun 93-an dulu masa nuar jaga kewangan pun sebab kutty jugak.

jangankan perak terkolap sebab mamak kuti sudahlah... kalau sebab si india speker tu, memang ada bahan utk kondem pr.

woit!! ameno ni bertuankan kutty-kutty ke..... kalu kuci-kuci aku pun nak join jugak

Anonymous said...

melayu Islam sama melayu Islam bergaduh, bertekak, memaki hamun sesama sendiri, padahal org bangsa dan agama lain seNGEH je tgk kita mcm ni, last2 nnti kita jgk yg terNGA-NGA, sudah2 le wei, apa kata kira semua ke masjid dan buat ibadah sama2, yg elok harus diikut, yg x elok kita nasihat la baik2, bukan maki hamun, cara Islam berdakwah dgn mau'izah wal hasanah

Anonymous said...

jangan dilayan sangat puak2 yg bangang dan bahalol tuh. dah memang dasar bangang dan bengong tahap cipan. Bagi apa pun dah tak terima..
kah..kah..kah

bengap tak boleh diajar,
bongok tak boleh diturut..

dasar pengampu dan pencacai !!

kah..kah..kah

-farid-

Anonymous said...

anon April 30, 2009 1:14 PM

memang la melayu islam bertekak sesama sendiri, bertekak nak tegak benang basah atau bertekak nak kebenaran??

si ngeh-ngeh & nga-nga memang ko tak nampak dia bertekak. cina-cina bertekak jugak bang, mereka byk bepersatuan dari melayau yg byk jadi kutu rayau.

dap, gerakan, mca tak bertekak ke.... per bende team A & team B.
ko ni duduk kat maner?? burma ker..

dap, gerakan, mca, cina pkr memang akan terus bertekak sesama sendiri... tapi diorg akan one voice dlm "chinese bussiness chamber".

dah la melayu dlm gerombolan dok bertekak cantas-mencantas dlm parti, suruh letak jawatan lagi.
dok dalam dewan perniagaan melayau pun nak mencantas lagi. yg dok lam dewan perniagaan tu bukan ke org gerombolan yg sama ker??....
khaaakkk.. ptuiii... la kalau dlm dewan tu ada melayu pas ngan pkr jadi ajk & ketua.

budakmelayu said...

maaf lah shbat,..saya kuar lunch tadi,.

ermmm,..dah byk komen tapi semuanya penakut guna anon,mcm sipenafsir 16(6),xmahu bertanggung jawab,.entah2 cybermoron sndiri

mana dia org yg mendakwa YAB Zambry MB Haram,. kluarkan hujjah anda

budakmelayu said...

hanif

bukan sya xnak komen,.tapi kita selesaikan isu MB Haram Halal ni dulu,.

lepas tu saya sedia berdebat isu yg sdra cadangkan itu

Anonymous said...

anon 1:47pm

aku mmg kt burma, keh keh
cina kalu bertekak x buat secara public, ni melayu bertekak buat dpn public, buat malu je
lgpun kalu bertekak utk tegakkan kebenaran ke atau apa ke, ada caranya, itu kalu ikut cara masyarakat Islam sebenar dan masyarakat bertamaddun, tp kalu korang nk buat cara masyarakat burma bertekak, sukati korang le,
apa pun, NIk Aziz contoh terbaik, tenang dan cuma bercakap apa yg perlu shj, wallahua'lam

Anonymous said...

Sikit hari saya punya sekscretari (seiausaha personal) pompuan nanti ikut ini undang undang Perak kasi guling sama boss dan pun buat surat letak jawatan saya....

Mampuslah lagu tu, bila seksreatari lagi berkuasa !!!!

Hanif Nasir said...

masalahnya PR bukan nak sangat jadikan Nizar tu MB (amboi statement aku.. hehe), tapi yang kita nak bubarkan DUN, buat pilihanraya baru. biar rakyat yang tentukan halal haram ni kan senang.

aku rasa budakmelayu sokong aku...

sbb malaysia ni media perdana dipegang oleh BN, apa masalahnya... berkempen guna TV semua, pastu buat pembangunan cepat2 kat perak tu sure menang kan. PR mana ada kuasa dan duit nak buat benda tu. harapkan ceramah je.

budakmelayu, aku rasa kita boleh berdamai, dengan syarat BUBARKAN DUN. kalau BN menang baru la Zamry jadi halalan toyyiban. aku pun redha kalau itu rakyat perak nak. masalah sekrg BN perak takut bubar dun.. apa masalahnya???

budakmelayu said...

hanif,..

sya terima cadangan berdamai tu,. hehehe,.sya pun bukan bertekak cuma berhujjah

pasal bubar DUN ada masalah sket,..sbb,..DYMM Sultan Perak buka pak mentua saya,.

kah,kah,kah,

tuan-komrad said...

kesian la kat depa yang gila kuasa tu..bagi je la kat mamak tu jadi mb..dah memang perangai tembolok 50 tahun berkuasa,cam ni jadinya..tak lama dah...pru 13 kita kasi bungkus bn kedian campak dalam longkang...

senang cite..orang2 bn takde telor nak bubar dun....jangan mare..sapa makan cili,dia la rasa pedasnya...

Neo Media said...

interview dgn bekas hakim..

http://www.themalaysianinsider.com/index.php/malaysia/24996-nh-chan-an-inconvenient-judgebudakmelayu, tak semestinya org kasi link tu, dia menyamar nak jd cyberboron.. kat sini sumer ada hak bersuara.. :)

bodik said...

namanya budak melayu tp bkn budak islam. knp bodoh dan bangang sgt ko ni, umno yahudi yg melantik zamrey gelap. bg pd rakyat bior rakyat settle kalau berani.

bodik said...

org umno bkn nak rujuk pd quran dan hadis.

Anonymous said...

Sivakumar .... si wak umar...???

dude said...

keh keh keh...aku suka...dah ada pengganti tungaklangit, gomo, zali dan lain2...*entah2 diorang jugak

Well budakmelayu...Salam sejahtera

kalau tuan asik cerita hal sah atau tidak...jadi kami disini berasa amat bertuah kalau tuan dapat huraikan disini...apa yang mengesahkan jawatan Zambry mamak dan tolong jelaskan sejelas2nya undang tubuh negeri 16(6) tersebut...saya nak jugak dengar...


kalau dok sembang cabar mencabar...suma orang boleyh buat punyaaa...saya pun bleyhhh...tadak hal punya..debat??...lagi saya on...saya sangat2 suka...tapi debat live mau??..kah kah kah..debat dalam blog la yer...kunun2nye baru futuristik..up2date...kah kah kah...layan jelah kamo budakmelayu...

p/s : jangan lupa tolong jelaskan apa yang mengesahkan jawatan Zambry dan huraikan hal undang2 artikel 16(6)...aku bosan kalau duk suruh orang lain huraikn bila tuan seolah2 sangat2 memahami hal tersebut..ayuh..bukitkan kemelayuan anda...opsss...!!

WASSALAM

dude said...

budakmelayu said...

hanif,..

sya terima cadangan berdamai tu,. hehehe,.sya pun bukan bertekak cuma berhujjah

pasal bubar DUN ada masalah sket,..sbb,..DYMM Sultan Perak buka pak mentua saya,.

kah,kah,kah,

DUDE SAID :

Salam..kelakar cam lahanat la tuan...tuan tak bertekak..tuan tak berhujah..tuan dok menjilat jaa...

PAK MENTUA??..kah kah kah kah...Sultan Perak tgk kamo pun tak berkenan agaknya..kah kah kah...*Ampun Tuanku...hamba tak memulakan pertelingkahan ini..dia yang mula..kah kah kaj

p/s : Budakmelayu dok bela Zambry..dok kutuk Siva...hmmm...mungkin dia ni keturunan sama kot...gelap2 hitam...ala2 Zambry mamak...hmm..cayalahhhh...opsss...hanyalah andaian...tenkiu...

dude said...

budakmelayu said...

mana dia org yg mendakwa YAB Zambry MB Haram,. kluarkan hujjah anda


DUDE SAID :

korang sume takyah keluarkan lagi...biar dia keluarkan dahulu...aku cabar budakmelayu nih...apa yang dia suka sangat dgn Zambry nih..apa yang dia rasa sah sangat Zambry nih??...apa yang dia rasa dia faham sangat situasi di Perak...apa yang dia faham sangat ha artikel 16(6)...mungkin Zambry pak mentua dia...keh keh keh..whatever la beb...aku malas...kang panas lak budakmelayu nih...

p/s : nama pun budakkk..mahapkan jelah dia...kah kah kah kah

Anonymous said...

makin bangga la speaker DAP tu ramai penjilat2 melayu dr PAS dan PKR yg sokong dia. Sumenye kerana jawatn MBE(MENTERI BESAR EHSAN). Tapi kita kena paham kalau la hal kat perak ni jd kat johor ker senyap la penjilat2 PR ni. biasa la lumrah manusia bernama melayu yg penuh hasad dengki. Harap kopiah jer putih atas kepala hati hitam berkilat. walaupun zamri tu hitam tp hati dia lebih mulia dr penjilat2 PR. takbirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Anonymous said...

perkara teknikal undang2 nie x payah bertelagah sangat. Ingat dlm negara demokrasi rakyat adalah sebaik-sebaik hakim. Berikanlah yang hak menentukan untung baik negeri.Zaman goverment know sudah berlalu.
UBN! zaman memancing rakyat dengan batik-pelikat dah berlalu.

UBN! zaman mengugut rakyat dengan pembangunan jalan,tiang elektrik buku teks dah berlalu.

UBN! zaman medera rakyat dengan merarik subsidi dan biasiswa dah berlalu, rakyat dah paham mainan itu.

UBN! zaman adu domba antara kaum, pecah perintah cara british dah berlalu, rakyat dah paham mainan itu.

UBN! zaman media exploitas cerita murahan dah berlalu, rakyat dah paham mainan itu. Rakyat minta berubahlah perangai tu.

UBN! Apakah takut perak ditakbir pr? Apakah takut gabungan pas dap berjaya mentabir hinggakan merompak disiang hari. Rakyat nampak undang2 boleh dimanipulasi oleh orang tak amanah. Undang2 kita reka, teknikalnya berubah menikut masa.

UBN! Menjamin keadilan kepada rakyat adalah amanah. memberi tanah kepada yang berhak adalah amanah, keadilan tidak boleh diukur dengan warna kulit. Memberi tanah kepada perompak adalah salah. Assobiah menutup mata kita dari melihat keadilan. Jgn menjahilkan rakyat dengan assobiah.

UBN! Zaman terima kasih dah berlalu. terlalu banyak rakyat bayar penguasa jadi kaya raya. banyak khazanah bumi diangkut semaunya silih berganti. Dari pemuda hingga menjadi veterannya. Sudahlah rakyat nampak.

Kepada rakyat perak lihatlah, bandingkanlah 11 bulan dgn 50 tahun memerintah. Jika ini ditakdirkan. hukumlah penguasa yang tidak berlaku adil pd pru 13. kerajaan didirikan oleh amanah rakyat.

Roszaidi

bodik said...

zamrey mb haram jadah tu pak penakan dia kot...kah3.

Anonymous said...

Tak silap aku dulu puak2 mangkuk UMNO kata Bkt. Gantang depa akan menang..last sekali kalah teruk jugak..takpala kasi can kat depa utk 7Hb ni..tengok2 last2 sekali depa akan kalah jugak!!!!
Sebagi nak bagi ilang gian tu..set2 mangkuk cam Budak Melayu duk meroyan la kat sini..kalu jumpa geng2 PR kat mana2..mesti kecut teluq..kat sini brani la dia..