"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, May 11, 2009

Rakyat Perak Minta Najib Bertenang - malaysiakini

Reactions: 
Malaysiakini lapor - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menasihatkan rakyat Perak supaya bertenang dan tidak terlalu teruja dengan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang mengisytiharkan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai menteri besar yang sah.

Kah kah kah kah kah... ni nak habaq dekat Bijan... yang sebenarnya rakyat Perak dok tengah cool sekarang ni... tak de apa-apa kecoh, tak de masalah... semuanya dalam keadaan terkawal.

Negeri Perak tenang...

Rakyat Perak nak minta Najib supaya bertenang... tenang Najib... Tenang... jangan dok gelabah... malam ni boleh kalau Najib rasa tak tenang, boleh mengopek... Bik Mama kan ada...

Kah kah kah kah kah ... !!!

34 comments:

Anonymous said...

kopek tua tak selera dah!

Anonymous said...

saya harap...kita penyokong pakatan rakyat jgn terlalu gembira dan leka dgn keputusan baru nie.

nie baru satu keputusan yg berpihak kpd kita...ada banyak lagi keputusan yg kite sedang tunggu...dan barangkali ianya mungkin tidak berpihak kpd kite.

apa2 pun...perjuangan rakyat negeri perak belum berakhir...sehingga DUN perak dibubarkan....then pilihanraya negeri diadakan....dan kemenangan pilihanraya di pihak pakatan rakyat dgn majoriti kerusi yg lebih berbanding skang...maka...waktu nie barulah dikira kemenangan di negeri perak.

ayuh....jgn leka...prepare jentera pilihanraya mulai skang.

Baginda Reformasi said...

apsal tiggal post nih je? mane post sebelum2 ni?

Kelana said...

Kelakar gak komen kau kat Najib.. hehehe

Anonymous said...

najib bawa bertenang mungkin kencing malam kah..kah..kah..

Anonymous said...

nizar mungkin ada tempoh 14 jam sebelum pukul 10 esok utk mengadap sultan...kena dapat tandatangan dari istana utk pembubaran dun...seblum robert mugabe tu p buat rayuan./..

dude said...

topeng...aku sebenarnya gembira dalam keadaan risau...statement Najib dalam brita tv3/4 sdikit risaukan aku...

takpela....

wahai penyokong2 pakatan rakyat...dalam solat mu nanti...jangan lupakan doa keselamatan DS Nizar...dan doakan supaya pembubaran DUN dapat dilaksanakan...moga Nazrin dapat menasihati serta membuka hati Sultan Azlan Shah...

dude said...

Kata Tok Guru :

" Setelah kita menang di Perak kini Perak telah bertukar menjadi Emas buat Pakatan Rakyat, Kejahatan telah terbukti dan kebenaran telah menjelma. Saya menasihati agar yang beragama Islam untuk puasa sunat esok hari serta sembhyang Sunat Syukur 2 rakaat. Jangan terlalu gopoh dengan kemenangan ini"

Selain itu dimaklumkan setelah Tuan Guru menerima berita itu beliau telah solat sunat dan disusuli dengan sujud syukur.

clixniaga said...

Baru semalam balik dari kg teman kat kuale kangsor...syukur Ds Nizar menang...tapi jangan pulak leke jer kome..moge lepas ni PR lebih teguh lebih hebat..idup YOP!

dude said...

korang boleyh blajar macam mane nak buat sujud syukur...puasa sunat takkan aku nak ajar jugak...baca dalam web nih

http://www.muftiselangor.gov.my/E-Book/KoleksiArtikelIstinbat/Sujud%20Syukur.htm

dude said...

betul tu tuan clixniaga...

kita tak boleyh leka dengan kemenangan ini...kita kena pastikan si mamak tu tak sempat nak buat rayuan pun....

dude said...

Zambry terima dengan hati terbuka
May 11, 09 8:33pm (MALAYSIAKINI)
Datuk Seri Zambry Abdul Kadir berkata beliau menerima dengan hati terbuka keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini yang mengisytiharkan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai menteri besar yang sah.

"Saya menerima keputusan mahkamah dengan hati dan fikiran terbuka. Saya serta rakan-rakan akan mengambil tindakan seterusnya menurut lunas undang-undang," katanya dalam kenyataan ringkas dikeluarkan melalui Setiausaha Akhbarnya Mohd Nizam Isa.

DUDE SAID :

Ni hati terbuka apa...terbuka terima saja keputusan mahkamah..ni nak ambil tindakan apa lagi??..menurut lunas undang2??..ceh...korang permainkan undang2 dan perlembagaan...lagi mau cakap pasal undang2

Abu said...

KOLEKSI PANTUN ZAMBRY
DIKARANG OLEH: SEPUPU MALAYSIAN-2DAY
DIPETIK DARI: UTUSAN MELOYA 11 MEI 2009

BANGUN PAGI MAKAN KARI
MAKAN KARI BERSAMA BIHUN
SADIS SUNGGUH NASIB ZAMBRY
JADI MB X SAMPAI SETAHUN

BANGUN PAGI MAKAN LAKSA
MAKAN LAKSA BERSAMA LISA
ZAMBRY DIBENCI SETIAP MASA
TAK KIRA USIA MAHUPUN BANGSA

BANGUN PAGI PERGI BERLARI
PERGI BERLARI DITEPI PERIGI
NIAT DI HATI NAK LELONG CAMRY
AKHIRNYA ZAMBRY MEROYAN LAGI

BANGUN PAGI PERGI BERSENAM
PERGI BERSENAM DI KOTA TINGGI
NIAT DI HATI NAK JADI IMAM
AKHIRNYA ZAMBRY MEROYAN LAGI

BANGUN PAGI PERGI MENARI
PERGI MENARI DI BUKIT TINGGI
NIAT DI HATI NAK JADI MENTERI
AKHIRNYA ZAMBRY MEROYAN LAGI DAN LAGI

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

Pyanhabib said...

tak ada apa-apa nak komen selain, ketawa!

pengliporlari said...

diharap rakyat perak bertenang...8.30pg esok MB sah akan mengadap raja muda perak di istana kinta untuk perkenan seri paduka bubar dun-bluten on9

Anonymous said...

Sorry aku tak ikut perkembangan dah lama.. tapi aku terdengar org heboh nak lelong.. tak tau nak lelong CAMRY
ker nak lelong ZAMRY...??? mohon confirmation.. thx

Anonymous said...

takbir.. alhamdullilah

bikirperak@senawang.com said...

Alahai!! siapa yang sebenarnya derhaka..la ni tolong jawab beb? Siapa yang langgar undang-undang ? ..Jangan jadi pak turut wahai bapa bapa polisi, jangan di dera angota-angota polis anda biar lah mereka bertugas dengan rezeki yang halal untuk makan pakai anak bini.. jenayah kian berat dan hebat. Rakyat tak selamat berada dimana-mana sekali pun !!!

Hoi.. Najib, Zombie..Kalau dah di SAHkan haram, haram ler..lagipun undang-undang yang SAH telah mengesahkan so, buat apa lagi zalim dan binggai lagu ni...????

Nak mohon restu rakyat lagu ni!! sloganpun cilup pakatan rakyat punya..kah..kah..kah !!

Najib, Najis dalam kepala otak hang penuh tong najis yang berulat dan penuh dengan cacing!!!

Untuk mamak Zombie.. roti canai taruk kuah kari lebih satu..ha...ha..

HIDUP PAKATAN RAKYAT..KEBENARAN PASTI MUNCUL YANG BATIL AKAN TENGELAM BERSAMA KAPAL LAYAR UMNO..HE..HE..BROVO..BROVO..BROVO.

kuc1n993m0k said...

well i think Pakatan Rakyat cannot be too happy for now.This is just only the beginning.

There must a phase II for you guys to prepare.

Jangan gembira sangat. After all the have the court for their perusal at any time. So beware.Jangan gembira awal2 nanti last2 menangis.

GOOD LUCK FOR NEXT ROUND!

CAKAP2BOLA said...

Betul tu...Rakyat Perak memang bertenang...yang menggelabah ialah najib dan Si zombie..takde rakyat pun yg pergi jumpa Zambry...tak macam waktu Nizar digulingkan...ribuan rakyat jelata bangkit

Anonymous said...

memang rakyat perak bertenang sebab nizar dah menang kalau tak paham2 la perangai pncacai PR. siap baring lagi hahahahahahahah takbirrrrrrrrr maleh nak komen dah tau perangai depa ni perangai buruk berdemo jer tau

seraiwangi said...

aku nampak orang BN muka masam jer sejak semalam..mesti tak cukup tidur tu...

Anonymous said...

betul tu...najib kena byk2 bertenang ma...jgn dok mereka yg bukan2 lagi,tabir uruslah jawatan pm malaysia tumpang dok ada 3,4 tahun ni.Lepaih ni kami mau orang lain jadi pm ma...

Anonymous said...

Wa Ketua DAP cawangan Ipoh Garden mau ucap manyak2 telima kasih loo pd semua itu melayu,..lu olang melayu semua manyak baik hati loo,.

lu olang berjuang,.. tapi kuasa bagi sama kita DAP,.. very fair what,.. kita ada 18 kelusi,.lu kombain 2 party pun x bole lwn kita,.

nasib baik ada olang melayu,.itu cina punya olang mmg xboley halap,. mana ada olang cina mau baling atas jalan sana,..

telima kasey aaaa,..nti wa bagi tanah,..tapi 99 th loo,..bukan 999 tau,..itu 999 thun utk cina only

Anonymous said...

mmg org BN dah bisu.xde alasan nk cover KEMALUAN MEREKA DAN KONCO_KONCONYE ...sbb diorg dh mkn taik sendiri.tula psl...

budakmelayu said...

CUBA FIKIR PEPATAH MELAYU YG MENGATAKAN "MENANG SORAK KG TERGADAI",..

Sindiran bait bahasa org melayu cukup sinis tapi halus,pilu dlm gembira, bersorak dlm kekalahan.

Sya kira hya berlaku hya dizaman pak kadok,rupa2nya masih berlaku dizaman moden,. krn dizaman skrg pun masih terlalu ramai pak kadok dan beberapa org si kitul,..

Cuba renung fakta ini :-

BN + BEBAS ada 31 kerusi,.. 29 adalah MELAYU @ 96.66%

PR ada 28 kerusi cuma 7 MELAYU
@ 25%

Namun pak kadok moden bersorak dgn kemenangan 75% ADUN KAFIR(kebanyakannya kafir harbi dri DAP yg terang2 menentang ISLAM)

Selepas ini MB Nizar akan di turun kesetiap masjid jumpa rakyat buat penerangan serta buat sujud syukur dan beri tazkirah,..

Soal pentadbiran,ekonomi,
pendidikan, kewangan kerajaan ngri, xpe biar kami DAP yg uruskan,..

MASYAALLAH,..BANGSA MELAYUKU,..

tuan-komrad said...

wei budak melayu..ko mana bleh cakap cam tu.sedangkan tok jib pon sekarang tengah hebat berkempen 1 Malaysia,yang ko bersikap racist ni apahal??...janganlah kecewa sangat sebab mb haram ko tu mencatat rekod dunia sebagai mb paling singkat perkhidmatannya...cover la skit malu tu..

macam mana plak cina ngan india dalam bn tak plak ,ko nak komen tak??...ataupun diorang dah jadi melayu kot???...

Anonymous said...

woi tuan komrad bodoh,..

Ko tengok Cina & India dlm BN pegang apa???

Dlm zaman Ramli Ngah Talib dan Tajol Rosli xpenah puak ni pegang Exco Kewangan atau Exco Pendidikan

Sedor la sikit MB Nizar pujaan ko tu hya boneka,.pegang biro ceramah dan tazkirah aje,.

Tugas MB dia cuma "sign" keputusan Ngeh & Nga,..

Takkan perkara jelas mcm ni pun x nampak kerbau,..

budakmelayu said...

Klu sya dituduh racist krn kepentingan kaum melayu,. saya rela,. terima kasih byk2 tuan komrad

jaapar47 said...

korang semua yg totok BN nih cakap tak pakai otak... korang cakap soal nk memperjuangkan hak melayu? sebab korang lah melayu skrng ni terpaksa kongsi tanah melayu ni dgn bangsa lain melalui proses Jus Soli waktu nk dapatkan kemerdekaan dulu... BACULLLLLLLLLLLLLL punya BANGSAT orang melayu Umno nih... dari dulu kini dan selamanya... aku takkan lupa apa yg terjadi sebelum merdeka dulu... tak payah lah nk canang.. nk perjuangkan hak melayu lah itu lah ini lah.. skrng dah 50 tahun kita berkongsi rumah dgn kaum cina & india yg mendatang...ni semua korang punya pasal.... so nk betulkan keadaan ni mmg susah.. semua korang punya pasal... penyelesaiannya ialah kena terima hakikat yg kita nih terpaksa berkongsi dalam byk benda dan mengalah dalam byk benda... kesian bangsa aku dan cucu cicit aku... BANGSAT punya umno... BANGSAT.. BANGSAT... aku takkan maafkan korang...dulu kini selamanya aku dan anak2 aku.. memang BENCI umno....

tuan-komrad said...

rileks la..takkan marah kot.aku ikut cakap najib ja.1 Malaysia.tak plak najib cakap melayu didahulukan,umno diutamakan...aku nak tanya,mati sok takkat mana melayu korang tu bleh jamin masuk syurga ke neraka???..

lebih aku sokong boneka daripada sokong kaki rasuah,pembelit dan penipu hak rakyat...


jangan marah2..nanti kalah kat mahkamah beb...hahahahahahahah

bodik said...

anon 9:57 bangang...mcm lah ko ni setiausaha nizar yg nampak segala2nya. knp bangan sgt ko ni.
tuan-komrad aku setuju ckp ko...umno mmg kaki rasuah, pembelit, penipu dan mkn duit rakyat secara haram...dr sokong puak2 yahudi ni lbh baik sokong cina yg nak membangun bersama islam. ini melayu umno pun tolak hukum Allah...apa cerita. deme ingat hukum umno lbh besar dr hukum Allah.sesungguhnya org2 yg terinaya akan menuntut d padang masyar kelak pada pemimpin2 umno.

bodik said...

siapa yg perlu bertenang...rakyat perak ke atau puak2 umno ni???.

sepatutnya najib and the geng yg patut bawa bertenang dan memohon ampun pd Allah dgn perbuatan mrk merampas negeri perak secara lanun. kalo org yg ada otak....akan pikir yg Allah berpihak kpd org2 yg benar. x kan x phm lg kot.

inilah bahananya bila Quran d letak jauh2 dr sudut hati. rasuah d utamakan. knp puak2 umno yahudi ni x ikut pemerintahaan Rasullah SAW???...sb pemerintahan Rasullah x terima rasuah dan x blh jadi kaya.

tuan-komrad said...

kenapa bila najib dituduh ada skandal altantuya,umno parti rasuah,bn penipu dan penindas rakyat,ramai la puaka2 pemimpin umno mengatakan ini semua hanya persepsi..rekaan semata-mata..

kalo cam tu,aku pon bleh cakap,kerajaan boneka perak hanya persepsi orang2 bn...mungkin diorang mimpi basah je kot??...