"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, May 12, 2009

Gambar Sekitar Mahkamah Tinggi Jalan Duta - malaysiakini

Reactions: 
Gambar yang bawah sekali ni ialah gambar SS yang sempat aku snap masa dia tengah menyorok melarikan diri dari wartawan. mamat ni mencicit lari bila nampak wartawan dok tunggu depan SUK... dia ingat dunia ni luas sangaat ke? esok lusa, ada la yang terserempak ngan tikus ni nanti...

Terima kasih kepada barisan peguam-peguam hebat yang mewakili Dato' Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin (Menteri Besar Perak yang SAH) yang bertungkus-lumus dan bersusah payah menabur bakti tanaga dan wang ringgit didalam menegakkan keadilan. aku difahamkan bahawa barisan peguam-peguam yang mewakili Dato' Seri Ir Nizar Jamaluddin tidak mengenakan sebarang bayaran kepada DSIN dalam kes ini.

Jasa anda tidak akan seluruh pendokong Keadilan lupakan. Ur The Man..!

53 comments:

soklan said...

SS dh kena sumpah jd tikus..hehe
Barisan peguam yg dedikasi dn bekerja keras utk kemenangan MB Nizardan PR, tahniah.

Alhamdulillah..TAKBIR!!

jamilkucing said...

Bermula dari 5 Febuari 2009, jumlah ADUN UMNO 27, jumlah ADUN DAP 17. PKR 5, PAS 6, MCA 1 dan 3 ADUN Bebas.

Itu pun dah cukup terang dan jelas akan 'suara rakyat' dan siapa yang sepatutnya menjadi Menteri Besar. Walaupun aku bukan orang UMNO tapi aku tak mudah ditipu oleh fahaman anwarisma wal juburi!!

Oleh kerana MCA berada di dalam Barisan Nasional, maka jumlah kerusi BN ialah 28 orang dan 3 ADUN bebas telah membuat pengakuan di hadapan Paduka Seri Sultan Perak bawa mereka bertiga memberikan sokongan kepada BN, menyebabkan kekuatan BN ialah 31 sedangkan Pakatan Rakyat ialah 28.

Bodoh sangatkah Paduka Seri Sultan Perak untuk membubarkan DUN? Ajaran demokrasi barat mengajarkan bahawa kelebihan satu undi juga dikira majoriti, jadi atas alasan apakah Nizar minta DUN dibubarkan? Siapakah Nizar dalam PR yang menjawat kedudukan yang sepatutnya disandang oleh Ngeh atau Nga?

Fahaman anwarisma al juburi membenarkan amalan lompat parti dan disokong oleh Mursyidul Am PAS setelah dijangkati oleh virus Erdogan kecuali Kapal Karam memandang kerja itu jijik dan hina.

Kalaulah pada 16 Sept 2008, berlaku lompatan oleh 30 ekor katak dari BN ke PR, sudah tentu pencacai PR akan menyanjung dan mendewakan katak katak itu. Apakah pencacai PR akan mengatakan berlakunya 'rampasan kuasa' sekiranya al juburi berjaya memenangi sokongan majoriti Ahli Parlimen untuk menjadi Perdana Menteri, walapun dengan kelebihan 1 kerusi??

Jahat sungguh wabak presepsi yang disebarkan oleh virus A1N1 (Anwar Ibrahim Nombor 1) yang berpunca dari BABI (Brother Anwar Bin Ibrahim) yang bertopeng manusia.

Semoga Saiful Bukhari Azlan terus gagah dan tabah untuk menghantar al juburi balik ke Sungai Buloh bagi menghabiskan sisa umurnya di sana.... Amin!

meranarakyat said...

salam semua..
apahal dgn jamilkucing ni?meroyan?

dino_yp@yahoo.com said...

DAP menang lagi di Perak. Nak sujud syukur ker nak doa tolak bala. Buat dua2 , satu untuk DAP dan satu untuk PAS.

Anonymous said...

jamilkucing nie fitnah yang xjadi dulu tu.. Bloggers UBN nie xde seni langsung.. Nak menang hati rakyat pun xtau.. Nak 'spin' cite pun bior le ada seni.. Nie dok kuar cite xlogik..

Cukup2 la jamilkucing woi.. Jap g blog korang makin xde hits, boss kome suh tutup, xde pulus..

Confius not Confucius said...

Kes nie boleh di rayu lagi ke?

Bukan Nizar fail kes ke Mahkamah Agong ke tapi Mahkamah Agong hantar balik ke Mahkamah Tinggi?

Camne lak 2..

Sakuragi said...

Diharapkan agar Sultan Perak akan memperkenankan permohonan utk membubarkan dewan, dan pilihanraya bersih diadakan. Kita mohonlah kepada Allah jua utk keadilan ditegakkan. Amin.

usop sontoroyo said...

macam tak percaya lak kes nie PR rakyat boleh menang....sebab selalunya mahkamah akan memihak kepada BN. Syukur terhadap Allah Taala.

joyah_laser said...

jamilkucing pandai mengeow saja mintak makan..nak fikir panjang tak boleh..kalau 3 ekor katak melompat ke BN ,itu bukan dinamakan sebagai 'suara rakyat'...ada paham ka?

Anonymous said...

Tu jamilkucing klon, sebab nak burukkan nama jamilkucing yang sebenar. Kesian si kawan tak habis2 difitnah. Yang lahanat adalah yang menggunakan nick orang lain.

CUPING MERAH said...

Bermula dari 5 Febuari 2009, jumlah ADUN UMNO 27, jumlah ADUN DAP 17. PKR 5, PAS 6, MCA 1 dan 3 ADUN Bebas...kah..kah..kah

bila pulak adun umno bertanding atas nama umno..
klau lah umno bertanding atas tiket umno,dah lama dah bungkuih..

umno bertanding atas tiket BN dan setahu aku BN ialah parti yang belum didaftar lagi dengan ROS..
INI BERMAKNA BN MASIH LAGI HARAM
DAN TK SAH..

JAMIL!!KAU NAMPAK TK SS LARI BERSEMBUNYI TU..
PERGIII!!CEPAT!!KUCING APA KAU NI!

sasaudengo said...

Jamilkucing & Dino_yp@yahoo spesies Parpukari tu!!!!!!!

Mane dia org sebelah... sonyap yo!

DS Nizar jangan setakat gantung PUU dan SUK je... ape tindakan terhadap Bentara yg ingkar perintah, polis yg menceroboh dan SU DUN yg membenarkan tindakan sabotaj terhadap Sidang DUN.

Anonymous said...

pas ke, dap ke, pkr ke, aku tak kisah asal sanggup menerima hudud, umno dah tolak hudud mentah-mentah.

DAULAT TUANKU said...

sehina-hina dan sejahat-jahat makhluk ialah manusia yang meletakkan taraf dirinya setaraf haiwan.contohnya jamilkucing dan yang sama spesis dgnya,manusia yang paling bodoh dari melihat kebenaran.DAULAT TUANKU!DAULAT TUANKU!DAULAT TUANKU!!!

Anonymous said...

BESOR BEBENOR KEMALUAN BN...klu teman dah lame cabut ke luor negeri, lebih-lebih lagi PAK KONTOT MISAI SUK & ZAMBRY HARI-HARI KARI, KARI HARI-HARI MAU...hahaha

Anonymous said...

"CUPING MERAH said:

umno bertanding atas tiket BN dan setahu aku BN ialah parti yang belum didaftar lagi dengan ROS..
INI BERMAKNA BN MASIH LAGI HARAM
DAN TK SAH.."

AKU RASA ITU SALAH CUPING MERAH, BN ADALAH SATU HIMPUNAN PARTI YG BERDAFTAR DGN SPR, ITU SBB DIORANG BOLEH BERTANDING ATAS TIKET BN, KALU PR NK BUAT PN BLEH GAK, DAFTAR JE ATAS NAMA PR DI SPR, MASALAHNYA SPR MESTI BYK SONGEH PUNYA

tapi yg ko ckp umno xde bertanding atas tiket umno, itu betul

"confius x confius said:
Kes nie boleh di rayu lagi ke?

Bukan Nizar fail kes ke Mahkamah Agong ke tapi Mahkamah Agong hantar balik ke Mahkamah Tinggi?

Camne lak 2..

May 12, 2009 4:08 AM"

kes ni mmg bleh rayu lg, ari tu federal ct hantar blk sbb kena dgr di high ct dulu, x leh lompat trus, sbb ini isu perlembagaan negeri, bukan perlembagaan persekutuan, kalu isu perlembagaan persekutuan, boleh trus federal ct decide

sbnrnya decision rakyat yg lbh jitu

budakmelayu said...

CUBA FIKIR PEPATAH MELAYU YG MENGATAKAN "MENANG SORAK KG TERGADAI",..

Sindiran bait bahasa org melayu cukup sinis tapi halus,pilu dlm gembira, bersorak dlm kekalahan.

Sya kira hya berlaku hya dizaman pak kadok,rupa2nya masih berlaku dizaman moden,. krn dizaman skrg pun masih terlalu ramai pak kadok dan beberapa org si kitul,..

Cuba renung fakta ini :-

BN + BEBAS ada 31 kerusi,.. 29 adalah MELAYU @ 96.66%

PR ada 28 kerusi cuma 7 MELAYU
@ 25%

Namun pak kadok moden bersorak dgn kemenangan 75% ADUN KAFIR(kebanyakannya kafir harbi dri DAP yg terang2 menentang ISLAM)

Selepas ini MB Nizar akan di turun kesetiap masjid jumpa rakyat buat penerangan serta buat sujud syukur dan beri tazkirah,..

Soal pentadbiran,ekonomi,
pendidikan, kewangan kerajaan ngri, xpe biar kami DAP yg uruskan,..

MASYAALLAH,..BANGSA MELAYUKU,..

Anonymous said...

aku pelik PR asyik kata NK penuhi kehendak RAKYAT,. sedangkan rakyat hendak UMNO/BN memerintah

apa maknanya UMNO/BN menang 28 kerusi? bukankah itu SUARA RAKYAT

irwan said...

topeng perak boleh paste soalan ni dan tolong la mintak siapa siapa org bn tu tolong jawab. masa pr lantik sivakumar jadi speaker dulu bukanke ada ramai adun bn yang menjerit, menyalak, dan memaki adun melayu pr kerana kononnya menggadaikan maruah bangsa melayu dan agama islam dgn melantik speaker dari kaum india. err dalam persidangan haram 7 mei dulu depa lantik siapa jadi speaker? semua semua org sokong pelak tu? with all due respect to my indian friends nak tanya la org org umno ganesan tu melayu ke? and sejak bila mic tu sama dengan umno? dah tukar nama ke umno jadi mic?

Anonymous said...

yang pasti kalau pembubaran dun di negeri perak... umno akan menghadapi kekalahan yang besar dan malu yang besar...nanti kita boleh tgk umno ni melayu sgt ker? atau pencacai...

bodik said...

ada juga puak2 budak melayu dlm ni. jenis puak pencacai x sedor diri. budak melayu yg x berjiwa islam!!!, seorang hamba Allah yang mensyukuri nikmat Allah akan buat sujud syukur...yg ko ni sibuk sgt pasal apa???. kalo ko x nak buat sujud syukur itu ko punya pasal. semua rakyat bg kemenangan pd pr dan rakyat puas hati dgn pemerintahan pr. puak2 umno yg suka hina hukum Allah dah dihina balik oleh Allah SWT. knp bila dah kalah baru najib nak berunding dan baru nak selesaikan masalah d perak???...knp x 2 atau 3 bln ni???...biasalah mcm ni lah puak2 yahudi. budak melayu!!!...rujuklah pd undang2 Allah SWT sebelum umno yahudi buat keputusan.

budakmelayu said...

Mlm semalam Dr Zambry kata dia terima keputusan mahkamah dgn hati terbuka dan akan mengosongkan Pej MB secepat mgkin sementara rancang tindakan selanjutnya,..
alhamdulillah,..

Kata2 Dr Zambry terbukti bila DS Nizar berjaya masuk Pej MB pagi tadi,..syukur tiada kejadian xdingini

Tapi hati saya panas bila Dewa Siva kata Dr Zambry dan 6 ADUN tetap digantung,.. bukankah mahkamah dh buat keputusan pengantungan tu x sah????

LIHATLAH BERTAPA ANGKUHNYA MRK,..

Dr Zambry akur perintah mahkamah dan mengosongkan pejabatnya dgn segera,..

TAPI YB SIVA,..tetap berdegil seolah dirinya lebih mulia dari segala-galanya,..

CUBA NILAI SENDIRI WAHAI RAKYAT,..

DAULAT TUANKU said...

woi!!!BUDAK MELAYU....abis tu MIC N MCA serta KOMPONEN LAIN DALAM bn tu bukan kafir ke?melayu ke deme tu?atau kamu tu suku sakat puak-puak tu...tepuk kepala tu sikit bior berakal...

budakmelayu said...

Benarkah imej MB Nizar sebersih nabi dan seputih salji,.???

TENTUNYA TIDAK,..

Nizar berbohong bila mengatakan Raja Muda mengiktiraf dan berterima kasih kepadanya,..

Sedangkan rakaman suara mendedahkan bhwa dia sebenarnya dimarah oleh Baginda krn membuat onar dlm dewan.

kah!!kah!!kah!! si kitul yg bernama DS Nizar jamaluddin

Zie said...

Tak abih abih ngan perkauman!
Pandai lak cakap zaman pak kadok ler... zaman moden ler... tapi otak duk undur kebelakang... lagi lagi melayu!

Apa guna melayu kalau segala unsur2 kemelayuan tu dah takde? Nak megah sangat dengan melayu.... padahal Melayu lah yang banyak menghancurkan melayu dan menggadai harta melayu...

Anonymous said...

Kami pencacai Pakatan Rakyat hanya terima keputusan mahkamah yg mengatakan Nizar MB yg sah,..

kami tidak sekali-kali menerima keputusan mahkamah yg mengatakan pengantungan mamak Zambry dan 6 ADUN BN tidak sah,.

Senang cerita, kami HANYA terima keputusan mahkamah yg memihak kami,.. ada fahammmm,..bodoh

budakmelayu said...

Zie,.

Jadi adakah anda beranggapan 21 ADUN KAFIR yg mana 17 dari DAP, akan membela MELAYU dan ISLAM,.???

Anonymous said...

PAS: apabila perjuangan berteraskan Islam, maka antara yg menjadi keutamaan adalah keadilan sejagat, tak mengira kaum dan agama

PKR: apabila perjuangan berteraskan keadilan, maka setiap agama mementingkannya, terutama Islam, maka ia akan berbalik kpd Islam akhirnya

DAP: apabila perjuangan berteraskan hak sama rata, Malaysian Malaysia, maka keadilan semua rakyat menjadi antara ciri-cirinya

UMNO: apabila perjuangan berteraskan bangsa, maka bangsa itu yg akan diberi keistimewaan, tiada keadilan kpd yg lain, malahan kpd rakan sebangsa juga tdk semua mendapat keistimewaan, hanya yg dekat2, yg rapat2, yg mampat2, yg jilat2, shj yg akan dapat, yg lain? tetap merempat....

Anonymous said...

pernahke BN bela islam?pernah ke BN bela melayu???hnya ckp saje...tnah kat johor,jual kat singapore...bela ke tu?

madkri said...

Melayu berpecah tak lama..selepas PR memerintah Malaysia nanti akan bersatu baliklah kita...Apa yang PR perjuangkan sekarang adalah untuk membersihkan balik anasir2 jahat dalam UMNO dan BN.
Kepada penyokong UMNO berfikiranlah secara waras kenapa:-
1. Khir Toyo terbukti bersalah salah guna kuasa,rasuah masa jadi MB.masih bebas.
2.Kes Lingam campurtangan dalam menentukan kes.masih bebas.
3.PM sekarang disabitkan dengan kes bunuh.masih bebas.
4.Khairy,Ali Rostam dan ramai lagi terlibat dengan politik wang(rasuah).masih bebas
5.Adnan Yaacob MB Pahang masih tak bayar lagi saman 63 juta.masih bebas.
6.Ramai lagilah VIP2 yang kalau nak senarai nanti TP marah pulak panjang sangat komen.
Kepada pendokong UMNO fikirlah apa akan terjadi jika saudara yang melakukan kerja jahat tersebut di atas.Rasa2nya dah lama masuk lokap.Saman hadlaju pun polis dah datang cari kat rumah masakan kes2 diatas.Fikir2kanlah...

mangkukhayunSPR said...

Budak melayu...memang sah kau ni baka meLAYU.....bagi kau yang penting dulu meLAYU...islam no2...itu terbukti jelas dari tulisan kau..
Nak tanya kau wahai budakmeLAYU...kenapa masa bn perintah Penang, umno yang menang banyak kerusi tetapi bagi kat gerakan??? Kenapa masa tu kau tak berjuang untuk meLAYU kita di P.Pinang??? Sebab kau memang pencacai....bangsa(t) meLAYU...
Kenapa kau tak berjuang semasa KERAjaan hapuskan sistem kuota ke universiti? Kenapa kau tak berjuang semasa KERAjaan bolehkan bukan bumiputera memasuki Matrikulasi? Kenapa kau tak berjuang semasa KERAjaan hapuskan biasiswa untuk bumiputera dan ganti dengan PTPTN? Kenapa kau tak berjuang semasa KERAjaan kau gantikan penggunaan bahasa melayu dengan bahasa inggeris di sekolah unuk sains dan matematik???
Di mana kau???
Menyorok???
TAK LENA tidur???
MEmang kaulah pengkhianat bangsa(t)!!!!!

Anonymous said...

Benarlah mafhum ayat-ayat ALLAH AZZAWAJALLA dlm Quran yang mulia lagi Maha Benar,Orang-orang yang bodoh dan sesat sanggup membutakan mata dan menulikan pendengaran dan membisukan lidah-lidah mereka dari kebenaran.mereka berpaling dari kebenaran walaupun kebenaran itu amat hampir dan nyata dengan mereka.tetapi bangsa punya pasal dan berkepentingan,agama dihayun ketepi,bangsa pulak diagungkan.Ingatla woi!!!Nabi SAW telah bersabda mafhumnya-bukan dikalangan umatku orang yang memperjuangkan bangsanya-sila rujuk kitab hadis...kesimpulannya puak-puak UMNO NIE KATA LAH MACAMANA PUN DOK BEDENGUNG MACAMTU JUGAK.TIDAK ADA DAYA UPAYA MELAINKAN ALLAH SWT YANG DAPAT MEMBUKA HATI MEREKA.SMOGA KITA SEMUA DIKEMBALIKAN ALLAHSWT PADA JALANNYA YANG MAHA BENAR.AMIN YARABBAL-'ALAMIN....

Abu said...

"aku pelik PR asyik kata NK penuhi kehendak RAKYAT,. sedangkan rakyat hendak UMNO/BN memerintah"
"apa maknanya UMNO/BN menang 28 kerusi? bukankah itu SUARA RAKYAT"

Awat hg bodo sgt....bila masa rakyat nk BN memerintah..dh terang2 rakyat nk PR memerintah pada PRU12 yg lalu...

"Nizar berbohong bila mengatakan Raja Muda mengiktiraf dan berterima kasih kepadanya,.."
"Sedangkan rakaman suara mendedahkan bhwa dia sebenarnya dimarah oleh Baginda krn membuat onar dlm dewan."

Mana rakaman suaranya??? x dak org n k upload kt utube ker??? kt gua.com.my ker??? selalunya cpt sgt klu bab2 PR nie..tp knapa xda org sebar pon RAKAMAN SUARA TUE?? NTAH2 RAKAMAN SUARA ZAMBRY MEROYAN X??? KAH KAH KAH

KOLEKSI PANTUN ZAMBRY
DIKARANG OLEH: SEPUPU MALAYSIAN-2DAY
DIPETIK DARI: UTUSAN MELOYA 11 MEI 2009

BANGUN PAGI MAKAN KARI
MAKAN KARI BERSAMA BIHUN
SADIS SUNGGUH NASIB ZAMBRY
JADI MB X SAMPAI SETAHUN

BANGUN PAGI MAKAN LAKSA
MAKAN LAKSA BERSAMA LISA
ZAMBRY DIBENCI SETIAP MASA
TAK KIRA USIA MAHUPUN BANGSA

BANGUN PAGI PERGI BERLARI
PERGI BERLARI DITEPI PERIGI
NIAT DI HATI NAK LELONG CAMRY
AKHIRNYA ZAMBRY MEROYAN LAGI

BANGUN PAGI PERGI BERSENAM
PERGI BERSENAM DI KOTA TINGGI
NIAT DI HATI NAK JADI IMAM
AKHIRNYA ZAMBRY MEROYAN LAGI

BANGUN PAGI PERGI MENARI
PERGI MENARI DI BUKIT TINGGI
NIAT DI HATI NAK JADI MENTERI
AKHIRNYA ZAMBRY MEROYAN LAGI DAN LAGI

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

Anonymous said...

Ramai penyokong Pakatan Rakyat yang menyoal semangat demokrasi yang kononnya dimusnahkan oleh Barisan Nasional di Perak.

Hakikatnya semangat demokrasi telah musnah sebaik sahaja Nizar yang hilang majoriti sokongan ADUN Perak enggan meletak jawatan. Ini kerana Menteri Besar yang hilang sokongan majoriti ADUN hanya mempunyai dua pilihan iaitu memohon pembubaran Dewan atau meletak jawatan.

Namun apa yg terjadi jika "mesti letak jawatan" tetapi tetap berdegil tak mahu letak jawatan???

Terjadilah apa yg telh terjadi skrg,..Sultan dihina,rusuhan di Istana Iskandariah, kafir harbi baca quran, melayu bercakaran dibukit gantang,..dsb,.

NIZAR,..kau memang bangsat yg mementingkan diri sendiri,.. dlm diri kau tiada darah melayu melainkan darah cina yg sggup korbankan apa saja asal kepentingan kau diutamakan,..

Celakalah ke atas engkau wahai DS Nizar Jamaluddin

Anonymous said...

abu,..apa buktinya kenyataan hg spt dibwh:-

"Awat hg bodo sgt....bila masa rakyat nk BN memerintah..dh terang2 rakyat nk PR memerintah pada PRU12 yg lalu..."


awat bagi kenyataan tanpa hujjah abu lahab,..??

Abu said...

lor... kan majoriti rakyat mengundi PR...kan PR menang PRU 12 yg lalu... itu pon tatau ker??? yg jd majoriti dkt BN psal 3 ekor katak tue jer..

Anonymous said...

hri ini Nizar nk jumpa Sultan minta bubar DUN.Dah balik pada A balik,..spt krisis mula2 start,..hehehe

Klu Sultan xpekenan n suruh Nizar letak jwtan,.. Nizar dh pohon derhaka lagi ke?? hehehe

UMNO akan wat himpunan taat setia,. PR akan merusuh di KK,..iyooo,..bila nak habis nie,..berputar2 mcm roda,.

ah,..lantak kome la,.

tuan-komrad said...

wei...kemaluan umno dan bn sudah terserlah..ramai orang sedang memerhatikan mereka....hahahahaha

pegi cari daun pisang buat cover....

woi zambry.ko bleh kembali bertugas sebagai tukang lap meja...

Anonymous said...

Nizar is still at the Istana; so Ngeh is speaking at the press conference now. He announces the following:

All 342 councillors in 14 local councils to be sworn in by tomorrow.
817 village heads to be reinstated.
Ipoh Central Bus project to proceed as planned
Sultan Azlan Shah airport to resume flights as soon as possible
All vacancies in the Perak government will be filled up immediately
Land office instructed to issue freehold titles
Parking fees to be reduced t0 30 sen
Premier University to launch in July 2009
Sukan Perak cancelled this year; allocation to be channelled to district sports events

YB Ngeh baru umum perkara di atas sebentar tadi, tanpa kehadiran Nizar,.

Wah,..!!! knp begitu tergopoh-gapah sekali dan RAKUS sekali,..??

Kan ke proses "stay of high court ruling" sedang berjalan???

Nizar plak sedang mengadap sultan minta bubar DUN,.. so wat pe kluar arahan seolah dh berkuasa penuh,..

isk,..isk,..isk,.

CUPING MERAH said...

BUDAK MELAYU?
SAPE ERK..?
BUDAK MELAYU!!
YANG KOMEN MERAPU TU..
OH!! BUDAK MELAYU"
MELAYU KE?
ENTAH..TK PASTI..
KOMENNYA TAK MACAM ORANG ISLAM
TK SEMESTINYA MELAYU TU ISLAM
"OH YA BUDAK MELAYU..
PATUTLAH CERITA PASAL MELAYU..
TUHAN CIPTA BUMI NI UNTUK ORANG MELAYU KE?
EEH..MANA ADA..TUHAN CIPTA BUMI UNTUK SEMUA KAUM
"HABIS KENAPA BUDAK MELAYU TU CERITA MACAM MELAYU YANG PUNYA JE..
AAH..DIA KAN MELAYU
ORANG MELAYU MACAM TU KE?
TK LAH SEMUA..
HABIS BUDAK MELAYU TU GOLONGAN MANA?
MELAYU BUKAN ISLAM,TOLAK HUKUM ISLAM..NI LA BUDAK MELAYU..

Anonymous said...

ISTIWEWA BUAT ZAMBRY KUTA KINTE
http://www.youtube.com/watch?v=wPoph1GDmn4

Anonymous said...

Mahkamah rayuan terima permohonan Dr Zamry tangguhkan keputusan sahkan MB Nizar sebagai MB Perak. DR Zamry masih kekal MB sehingga proses rayuan dibuat.

Anonymous said...

muahaahahahhahhaaa..kan aku dah ckp semalam...dia org sengaja Mahkamah Tinggi bagi kemenangan pada PR...

kambing gurun said...

mmbekkkkk bekkkk bekkkkkk mmmbekkkkkkk bekkkk bekkkkkk bekkkk

miow

Anonymous said...

dah.........mahkamah rayuan terima rayuan zambri..so cilaka dia masih mb katanya ...and mahkamah akan buak balik kes ni...
dalam star zambry ckp dia comapres to mandela n gandhi...
kulit hitam je kot...yang lain tak de langsung

Anonymous said...

hayatilah pantun dua kerat aku nih...moga-moga menjadi bahan kempen kat Penanti nanti.

NIZAR SAH MB
ZAMRY SAH GILA BA B!

sekian dulu kepantunan aku utk korang. Moga berjumpa lagi kat Penanti!

Anonymous said...

mula2 nizar jd MB plg singkat,
pastu zambry plak jd MB plg singkat, skrg ni nizar kembali jd MB plg singkat, so, kita masih tertunggu2 adakah zambry akan di"crown"kan semula dgn title MB plg singkat? kita tungguuuuuu.....

Anonymous said...

Harap2 DUN Bubar..Sama2 kita doakan..Disamping itu sila lawat http://etifanet.blogspot.com

bodik said...

budak melayu ni mmg x reti hukum, dia nak melayu aje...islam dia x nak!!!

Kelana said...

(budak melayu ni mmg x reti hukum, dia nak melayu aje...islam dia x nak!!)

Dia jahil ler bodix..., org UMNO bukan minat blaja agama, dia org minat cari projek aja..

Anonymous said...

Nizar MB paling singkat 19jam sahaja.......

Anonymous said...

apa ke bangangnya..kalau dah mahkamah dah tetapkan DS Nizar sebagai MB yang SAH. Apa lagi yg BN nak kata...Tak Sah ke!..kepala hotak kome..

ada buku rujukan lain lah pulak yg mengatakan tak sah.. poning pokcik kemelut kat negeri kelahiran aku ni..

Ampun Tuanku! BUBARKAN JE LAH DUN PERAK NI.. kalau BN menang kami rakyat Perak redho je lah..

Bro Najib pun dah kata "RAKYAT DIDAHULUKAN.." So, apa lagi, buktikan dengan tindakan bro najib

yang akan undi BN dikuburkan... selama-lamanya.. AKUlah

bodik said...

mmg lah bangang puak2 umno dr bawah hingga ke atas. rakyat dah muak dengan semua ni...tempat aku sendiri ramai umno masuk pas dan keadilan kerana kejadian rampasan kuasa negeri perak. mrk tahu yg umno ni mentah2 hina hukum Allah, gila kuasa. org umno sendiri kata kalau umno x puasa hati bg rakyat yg adili...ini nampak sgt umno takut nak menghadapi rakyat.