"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, July 23, 2009

Aku Dah Cakap Dah RM, RM Semua Gila..!

Aku dah cakap dah penguatkuasa undang-undang dekat Malaysia ni semuanya gila babi..!

Haritu SPRM, ni PDRM pulak..!

Semua gila babi... H1N1 dah menular... tahap cipan dah ni... hati-hati semua oi..!

23 comments:

CUPING MERAH said...

itulah kata2 yang paling baik buat puak-puaka ni..

Anonymous said...

salah guna kuasa berlaku di mana2 di bumi Malaysia nih.

zali said...

diugut dengan pistol?

boleh caya ke cakap budak u biol
yang conteng dinding dan nak
bakar dewan kuliah?

kenapa tak cakap polis ugut nak
sontot lubang taik?

kenapa tak cakap polis ugut pakai
pumpgun ke rocket launcer ke...

baru glamer sket...

tak ada untungnya polis nak ugut
budak mental taik kote tu.

~PakKaramu~ said...

SALAM,

DARI PAK KARAMU

TOLONG LINKKAN KAT BLOG PAK KARAMU TENTANG SERANGAN BANK NEGARA KAT ETIKA EMAS

Anonymous said...

i word for RM - BASTARD!

Anonymous said...

Bila le si zali tu nak cerdik..Abih boleh caya ke suma cakap polis tu..tengok dulu sapa yang bom altantuya..siapa yang menyebabkan kematian kugan??.siapa yg tembak mati ibrahim libya..siapa yang telanjangkan wanita dalam lokap??..payah citer ngan zali dungu sekor nih..

tok iskandar said...

Mana-mana manusia bernyawa dan berakal waras pasti akan menentang ISA kecualilah jika dia kuda kepang kepada kerajaan yang memerintah.

Perarakan menentang ISA telah dirancang sebegitu lama dan segala persiapan telah diatur.Jika tiada aral akan diadakan pada 1 Ogos depan.

Sebaliknya perarakan penyokong ISA tiba-tiba sahaja kedengaran akan diadakan.Itupun hanya gerombolan kecil sahaja yang menyertainya dan ramai yang menganggap ini usaha UMNO untuk mengagalkan demo anti ISA.Tak heranlah kenapa mereka berkata demikian kerana yang menyertai demo ini hanya Pewaris,Perkasa yang diterajui oleh Ibrahim Ali yang suatu ketika dulu pernah kena tahan ISA dan juga bloggers kuda kepang serta kumpulan pesilat lincah yang kita semua sudah sedia maklum anak mahaguru lincah,Omar Din yang pernah mencetuskan kontroversi kerana menyerang karpal singh di lobi parlimen.Megat Zulkarnain kini Ketua Pemuda UMNO Gombak dan AJK Pemuda UMNO Pusat.Jadi beberapa puntung sahaja yang dianggap oleh blogger kuda kepang cuba melawan 83 kumpulan dan parti politik termasuk GERAKAN yang akan menyertai demo anti ISA.

Ada yang menganggap tindakan kelompok kecil ini cuba mencetuskan huru-hara pada hari tersebut sedangkan tarikh lain boleh diadakan oleh penyokong ISA untuk berdemo.barangkali kerana malu tiada sambutan.

Usahlah merendahkan daya intelek rakyat Malaysia yang kini sudah muak dengan ISA dengan gambaran akan berlaku huru-hara jika kedua kumpulan ini bertembung.Pihak polis kena bersikap profesional dengan memberikan permit kepada kedua-dua kumpulan ini.Kumpulan penyokong ISA yang lebih kecil bolehlah buat perhimpunan di dewan komuniti atau balairaya dan kumpulan anti ISA boleh diberikan berhimpun di stadium bukit jalil.Hari itu blogger kuda kepang akan terlopong mulutnya melihat suara majoriti akan berpihak kepada kumpulan anti ISA.

Anonymous said...

umno sebuah parti yg lemah dan longlai. parti yg berdiri atas dasar RM,RM dan RM. serba serbi aktiviti mesti melibatkan RM!!! buat sambutan, buat ceramah, pemimpin datang melawat. semuanya RM. setidak2nya, baju sehelai, nasi lemak sebungkus, duit RM10. betapa kejinya ahli2 umno...buat sesuatu kerana RM!!! mana keikhlasan ahli umno terhadap parti???

pasal penyokong ISA lak, aku blh p. tp kene byr aku RM500 la... hahaha

mrL

tok iskandar said...

Umum 1 Malaysia,Suruhanjaya Di Raja akan ditubuhkan untuk menyiasat prosedur soal-siasat SPRM dan inkues untuk siasat kematian mendiang Teoh.

Tindakan memang wajar cuma patut diperluaskan skop atau bidangkuasa Suruhanjaya Di Raja termasuklah menyiasat punca kematian mendiang Teoh.

Inilah yang menghairankan rakyat semua kerana bidang kuasa suruhanjaya di raja yang begitu terhad dan ramai yang meragui ketelusan inkues yang menyiasat kematian mendiang teoh.penyokong-penyokong Pakatan Rakyat dan mereka yang senada dengannya melihat ini sebagai belit umno dan seperti mempersendakan kebijaksanaan rakyat.macam kita beri gula-gula kat budak 5 tahun dan suruh dia berenti menangis.kanak-kanak sekarangpun dah tak makan umpan macam tu.

Jika siasatan inkues ini gagal memuaskan hati rakyat,bersiap-sedialah semua pemimpin UMNO-BN untuk menerima hukuman rakyat pada PRU yang akan datang di mana seorang demi seorang akan kecundang.

Pelik,bagaimana pemimpin MCA,GERAKAN dan lain-lain parti berteraskan kaum Cina boleh menerima keputusan kabinet dengan hati yang terbuka.

Sebelum rakyat lebih curiga,eloklah UMNO-BN buat sesuatu yang bijak yang boleh diterima rakyat semua.Jika gagal,UMNO-BN sudah tak relevan lagi kepada rakyat.

Lin said...

Salam kepada TP yang dikasihi

agaknya lepas ni kalau pembunuh ditangkap dan disoal siasat maka kaedah soal siasat mestilah berhemah dan berlemah lembut...

selain itu untuk memastikan hak asasi pembunuh atau penjenayah terjamin mestilah dibekalkan nasi yang mempunyai pelbagai lauk dan minuman bergas....

tahan pun tak boleh lama sebab menyalahi undang2 yang sdia ada...

kalau begitu maknanya makin ramailah bilangan penjenayah yang akan timbul di negara ini angkara kebodohan kamu semua menilai perkara ini dalam aspek yang salah...

kalau dah salah terimalah akibatnya...

sedangkan anak kita pun kalau tak dijerkah dan diberi pelbagai amaran tidak akan dia mengaku inikan pula orang jahat???

memanglah anak2 saudara semua baik2 belaka dan mengaku setiap kesalahan yang dilakukan ... yang saya kata ni anak UMNO tapi setelah ditegurdan diberi amaran anak UMNO sedar dan tidak melakukannya lagi...

seeloknya janganlah kita campurtangan dalam urusan penyiasatan polis atau sprm...

hal kematian itu diluar bidang kita... kuta serahkan kepada inkues awam dan SD untuk mencari kebenaran...

tapi jangan pula ditolak dari awal mereka itu dengan menuduh mereka semua makan RM....

ini adalah sifat manusia yang bukan manusia....

kalau manusia dia ada hati dan fikiran dan boleh berfikir secara waras...

pasal memberi jamuan makan dan sebagainya dalam majlis UMNO bukankah majlis PAS dan PKR penuh dengan pelbagai habuan..????

mengapa suka menuduh yang bukan2 sedangkan kita sendiri melakukannya..???

kalau dulu orang percayalah PAS ni baik orangnya tapi sekarang PAS ni hamPAS...

wangi diluar tapi busuk di dalam...

tidakkah saudara sedar segala pembongkaran satu persatu kemungkaran pemimpin kamu itu adalah pertunjuk dari Allah untuk mengingatkan manusia supaya beringat akan tipu muslihat manusia yang menggunakan Islam sebagai payung kesenangan diri???

kalau tak tahu juga memanglah susah nak diperkatakan kerana hati masing2 sudah gelap dan sukar menrima kenyataan...

salam sejahtera dan maaf sekiranya teguran dan nasihat ini melukakan perasaan saudara islam saya yang masih tertidur lena...

Chappret said...

Aku sokong ISA... Aku ada otak... mungkin lebih bijak daripada tok iskandar, kueng-kueng-kueng

Anonymous said...

Tungaklangit -- Bagus comment anda semoga anda memcepatkan lagi umno dan bn kesayangan anda terkubur .yang dah semput skrg...permerhati

Anonymous said...

Tulis panjang2 macam le ada orang suka sgt baca tulisan kamu tu Tungek Langit..poooooorah..penjilat umngok lidah biawak...yang disoal siasat tu pesalah atau saksi.Kalau pesalah bolehlah dilakukan secara kasar,itu pun ada hadnya.Tapi si Teoh tu hanya seorang saksi yang dipanggil utk membantu siasatan bukannya dia tertuduh yang bersalah yang dibolehkan utk disoal siasat berjam jam sehingga 3.45 pagi.Nampak cam ada yang tak kena plak.Yang puak2 umno plak sampai sanggup berdemontrasi mempertahankan sprm.Ada le 50 orang yang gila.Tu pun 10 minit je nape tak dibuat l0 hari.Kalau umno tu takde kena mengena buat apa nak terasa bersalah pulak.Dok diam diamlah.Kan bila nanti kalau siasatan mengata sprm yang bersalah dah tentu umno pula kata itu hal sprm,takde kena mengena dengan umno.

Anonymous said...

tunggak langit patut diberi ruangan khas dlam blog ni,kesian kat dia,sndiri punya blog mcm sampah,camne org n masuk,aku sendiri cirit birit baca blog tngak langit...barua punya tunggak langit...tq

Anonymous said...

zali ngan pencacai2 dia mmg bangang,buta mata n buta hati..biorkn pancacai2 umno yg bangang nie duk dlm umno jer,sbb org2 dlm umno mmg bangang2 mcm diaorg nie..

Anonymous said...

awat bodo bangat tunggaklangit ni,nak soalsiasat,sergah,jerkah tu biasa la bodo,yg org marah takkan siasat smpi humban dr bgunan, belasah sampai mati,koma...apa punya baghal.

majoi said...

aku lagi menyampah nak masuk blog tunggak langit dari aku baca kat blog dia baik aku baca cerita doremon lagi ok....spesis tak leh pakai punya olang.....

CUPING MERAH said...
This comment has been removed by the author.
CUPING MERAH said...

sebab orang tk pegi blog dia la.. tu yang terhegeh2 menulis kat sini..

aku nk syorkan pada TUNGOKLANGIT adalah lebih baik kalo ko join je ngan TP berkongsi2 penulisan ni..

Anonymous said...

Tungak hoi...ko juga cakap tentang Islam...Islam itu adil....tak kira pada siapa...sebab tu umno yang ko puja memang tak ade maruah sebab tolak hukum hudud secara total...

satu lagi nanti ....aku nak ajar ko tentang makna 2 perkataan nie

satu saksi

satu lagi suspek

saksi taklah seteruk suspek...contohnya ko menjadi saksi orang curi motor zali....takkan ko kene belasah kot..takkan sampai kene soal sampai 10 jam kut...

satu lagi kalau ko jadi suspek....contohnya kes pecah rumah joostspring....ko disyaki sebagi orang yang pecah rumah...memang layak la ko kene jadi suspek

tu pu ko layak dapatkan peguam...bukan main hentam aje...

apa macam kalau nanti cucu ko kene tangkap suspek satu kejadian jenayah lepas tu mati dalam lokap...

bagaimana dengan rasuah khairy,ali rustam dan 900 aduan rasuah dalam umno...awat diam aje tungak....nampaknya ko nie yang dok mimpi

Anonymous said...

WOI JAMBAN LANGIT!!!
ko ni tulis mcm ilmiah.....
tp otak ko putus sket....

aku nk tnya sket dkt ko....
klo lah ditakdirkan ko ditangkap oleh polis atas sbb2 yg ko x buat...
dan kau mnjadi suspek atas kes yg ko x tau apa2....(contoh ada orang report kt polis kau conteng kt dinding 'Rosmah C4')...
walhal ko lgsung x tahu pon cma kebetulan kau ada di tempat kejadian......

TETAPI......

sewaktu disoal siasat...ko dibelasah dgn teruk...kau diikat...kau diacu dgn pistol supaya mengaku bersalah......

APA YG KO RASA??????????

adakah ko nk kata :
1- padan muka aku...KAH KAH KAH
2- biarla mereka nk belasah aku smpai mati..xkan nk lemah lembut plak kot....aku kan 'pesalah'
3- lanc"" punya pdRM/spRM
4- mmg x ptut diperlakukan sebegini...


SO..KEPADA JAMBAN LANGIT, aka tunggaklangit, AKU NK KO JWB SOALAN AKU TUE

PENUNTUT UM

Budak Darjah 6 said...

Mereka yg tak bersyukur adalah mereka yg kufur nikmatnya. Elok juga mahasiswa ni diajar atas kebodohan mereka sendri. Nak protes pun biarlah dgn cara yg tak akan memburukkan bangunan tempat blajo....

Anonymous said...

aku pon memang sokong perogol2 or peragut ni dibelasah sebelum dihadapkan ke mahkamah.....

masalahnyer sekarang, budak UM yg ditahan tue hanyalah SUSPEK.... Perlu ker nk belasah teruk2?

PENUNTUT UM