"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, July 23, 2009

Siapa Sebenarnya Yang Terlibat Dengan Kongsi gelap..?

Bravo..!

Yang lain-lain dalam komponen Barisan Nasional nampaknya dah mula sedar akan kehendak dan kepentingan "Rakyat"... masing-masing mula menghayati slogan "1Malaysia" yang dicipta oleh Najib PM.

Tapi sayang... orang yang mencipta slogan "1Malaysia" dan juga parti "MeLAYU" UMNgOk... masih gagal...

Gagal mengawal nafsu dan juga gagal mengakui kesalahan... masih lagi ada RM, RM, RM, RM, RM, RM dalam kepala otak mereka..!

Buduh sungguh..!

Part yang paling best korang baca dekat bawah ni...
Dalam kes BTH pro BN dok tuduh Pakatan Rakyat melalui DAP terlibat dengan Kongsi Gelap... macam mana pula dengan dakwaan Ong yang juga datang dari parti komponen BN ni..?

Ada sape-sape nak komen..?

11 comments:

Anonymous said...

saya takde nak komem apa..
cuma nak tungu komen zali ngok je
mesti ada komen punya...
dari ngok n the ngeng...
tungak langit daj kureng sikit...
hummm maybe dah tukar nama kot.

joostspring said...

poji..

xpyh la mu nak spin lg isu beng ni..

smkin byk mu spin smkn byk mkn dri sndri...

mu ni hnya pencacai nuar aljuburi yg diarahkan utk spin dan kaburi mata org dgn isu beng ni...

org xde akal je bleh mikir serupo mu..

Mr Joker said...

Spin..?

aku ingat mu nak lawan kenyataan aku dekat atas dengan hujah, rupanya mu sekadar tinggalkan komen bodo je...

Sampah betul...

Khak Ptuih..!

Anonymous said...

Tak perlu susah untuk menjadi bloger pencacai umngok..Syarat wajibnya mestilah..
1)Bodoh
2)Spin dan buka cerita lain bila tak boleh lawan hujah
3)memaki dan mencarut bila tak dapat menerima kebenaran
4)menghilangkan diri bila tak boleh jawap apa yang ditanya
5)Tulis sesedap rasa tanpa fakta dan Sejarah tanpa menggunakan akal
6)Dan..tambahlah sesapa ada lg yang nak tambah..

Anonymous said...

Anon 5:15PM.. aku setuju betul 175%.. sememangnya org UMNGOK bongok.. hujah merapu boleh laa..

Anonymous said...

Perasuah selamat selagi berada bernaung dibawah lambang BN...

PKR memang bangang said...

Sebenarnya kita lagi BANGANG pasal bergaduh sesama sendiri. Puak2 Cina ni time kena kaum dia semua sokong tapi kita masin2 nak menegakkan benang yg basah. Anwar masa jd TPM dulu bukan main hentam DAP tapi lu tengok sekarang! Lu pikirlah sendiri!

Unknown said...

ni kenyataan khir toyo...
soalan saya hantar ke blog anak toyol..

tu lah bila pr semua salah bila bn semua betul.. persoalan saya ialah ke mana hilang duit peruntukkan rm500ribu setiap dun di selangor sebelum pru 12 tahun 2008.dalam 3 bulan habis digunakan.. tu duit umno bn atau duit rakyat...kenapa claim 2400ringgit beli bendera tapi kehilangan duit rakyat 26 juta dalam tiga bulan...

Jawapan Anak toyol

1. Sehingga kini setahu saya tiada laporan SPRm dibuat oleh kerajaan negeri yang memegang dokumen pentadbiran termasuklah perbelanjaan setiap DUN sebelum pilihan raya lalu. kenapa dan mengapa?

2. Kenyataan saudara bahawa semua DUN Bn membelanjakan RM 500 ribu dalam tempoh 3 bulan tu berlandaskan apa? Fakta, emosi atau tanggapan?

Kalau fakta saya berani katakan saudara berbohong kerana di DUN saya sendiri perbelanjaan ketika itu tidak pun sampai separuh dari jumlah yang diperuntukkan.

saya percaya jika ada pun ADUN yang membelanja hampir jumlah itu ia dibuat mengikut prosedur dan peraturan kerajaan. saya fikir itu juga perbezaan antara ADUN BN dan PR. Mereka tahu dan patuh kepada peraturan kewangan kerajaan. Bukannya merasakan apabila menjadi ADUN atau EXCO sudah berada diatas undang-undang sehingga aturan kewangan kerajaan tunggang langgang.
Wednesday, July 22, 2009 6:14:00 PM MYT

Saya cabar anak toyol saman kerajaan negeri kalau fakta ini palsu...kita tunggu jawapan dia,,,

Anonymous said...

PKR memang bangang said...
Sebenarnya kita lagi BANGANG pasal bergaduh sesama sendiri. Puak2 Cina ni time kena kaum dia semua sokong tapi kita masin2 nak menegakkan benang yg basah. Anwar masa jd TPM dulu bukan main hentam DAP tapi lu tengok sekarang! Lu pikirlah sendiri!


kalo camtu ko suruh la mca ngn gerakan kuar dari BN kan bagus
boloh ponya olang
umnogok ponya undi pon byk org cina yg bagi sendiri lopa kah

Anonymous said...

Salam ...

Takkan SPRM tue nk bunuh SAKSI UTAMA depa dalam kes penyelewengan kongsi gelap DAP PAKATAN menipu RAKYAT.

Allah Maha Mengetahui.

Anonymous said...

Macamana BERNAS terlepas ke Hong Kong. Takdak sapa ke nak ngadap SPRM. Harap SPRM memang wat bodoh selagi org tak ngadu. Sebab federal ialah BN. BN yg lantik dia jadi pengarah SPRM bukannya PR. Senang je jawapan bodoh yg disukai oleh UMNO. Dulu Alayarhan Jalil Ibrahim kojol kat sana, sebab nak siasat BMF, yg kunun khabarnya komisyen habis nyiapkan PWTC. Masa tu yg kuat dan gah kat Malaysia hanyalah BN, tiada PR, tiada siapa pun berani sergah. Dok kata bagus situ la org2 UMNO, selagi boleh sama2 songlap serba sikit. Janji ada juga masyuk. Kalau betul2 media perdana, SPRM, Odit, segala agensi yg ada rasanya lingkup lama dah BN atas mukabumi.