"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, July 22, 2009

Alamak..!

Reactions: 
  • Kesatuan Kebangsaan Wartawan (NUJ) Utusan Melayu mengancam berarak ke pejabat perdana menteri jika pengerusinya Amran Ahmad dipecat selepas mengadukan dua kes perbelanjaan syarikat ke Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
  • Ahli majlis eksekutif NUJ itu Wan Syamsul Amly Wan Seadey berkata, mereka "tidak teragak-agak untuk bertindak lebih jauh" jika organisasi media itu terus-menerus "cuba menindas suara pekerja" - Berita penuh di[sini].
Alamak..! jaga-jaga..! tak kena gaya nanti, ada yang mati jatuh bangunan lagi ni..!

6 comments:

kembara putih said...

Mana2 yang dipanggil beri keterangan nanti perlu bermaaf-maafan dengan keluarga dan tulis wasiat, sebelum jejak kaki masuk bangunan SPRM. Mana yang belum nikah tu, pegi akad nikah cepat.

CUPING MERAH said...

aku kat cni setiausaha union,pantang tol aku kalo pekerja kena tindas...

walaupun aku orang kuat tok guru..aku tk pilih bulu semua pekerja dari parti mana pon aku mesti tolong klau pekerja tu kena tindas oleh majikan..

sEmut said...

esok pakai hitam!

Hantu Teoh said...

Selamat kot dia,orang utusan tu kawan dia..kalo siasat pun sejam dua je ,takde lah sampai 3 pagi sampai terkoyak seluar..

matketum said...

ini main wayang aje! bila dah dapat ganjaran sengap ler.

gelong gajah said...

pelarasan 10 % ,Kenaikan tahunan 5 ringgit..tambahan elaun kenderaan 50 ringgit itu pun utusan tak mampu bagi pada staff ke ..mereka bertungkus lumus membelit rakyat demi UBN , sampai lidah bercabang compny tak boleh bagi.isssh aku rasa elok tutup jer utusan ni..buat malu la..

Dari sini kita dah tau..utusan meloya memang dah nak bangkrup...tu la bohong rakyat lebih sangat..last suratkhabaq lama dah tak laku..