"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, July 22, 2009

Nazri Tahu Teoh Terjun..?

Reactions: 
Masa aku dok belek-belek beberapa berita yang berkaitan dengan siasatan kes kematian secara misteri Teoh, aku terbaca 1 kenyataan dari sorang menteri dalam laporan portal malaysiakini -
Alamak..! siasatan belum habis tapi Nazri dah tau dah Teoh terjun..?

11 comments:

zali said...

cukup-cukup la tu TiPU...

saya faham dengan masalah awak
nak menulis tapi tak ada idea
atau bahan yang menarik.

copy paste pun dah memadai.

tak payah la sampai nak pusing
maksud ayat nazri tu nak jadikan
bahan tulisan...

dah tentu-tentu 1 malaysia faham
ayat terjun tu merujuk kepada
ayat jatuh/gugur/falling

TiPU betul-betul TiPU woh...

Topeng Perak® Unmasked said...

Zali yang BANGANG menaip - "dah tentu-tentu 1 malaysia faham
ayat terjun tu merujuk kepada
ayat jatuh/gugur/falling"

mungkin masa kau di TABIKA KEMAS dulu kau biasa buat ayat macam ni -

Buah durian di dusun Pak Bijan banyak TERJUN selepas hujan semalam...

atau -

Saya nampak kapal terbang itu TERJUN kebawah selepas beberapa letupan kecil.

atau -

gelas berisi air itu TERJUN kebawah meja setelah Bijan tersiku gelas itu.

atau -

kain diampaian Bik Mama TERJUN setelah ditiup angin.

atau -

rambut Pak Bijan semakin banyak yang TERJUN setelah usianya meningkat tua...

yang lain-lain korang tolong tambah ya..?

1Malaysia nak belajar bahasa 1Malaysia dengan zali BANGANG...

Anonymous said...

i malaysia tahu malaysia sedang tenat setelah 51 tahun terjun ke zaman gerombolan,kami rakyat mahu menghentikan terjunnya negara kami tercinta ketangan2 pemimpin yg rakus tamak kumpul kekayaan utk elit2 perut gerembolan..kitalah yg mesti hentikan kezaliman puak2 rakus ini..suatu ibadah ...pimpinan di serah semula pd yg bertaqwa lagi beriman yg hanya takut hanya kpd Allah.

zali said...

aik...meloncat nampaknya TiPU...
ok,tu hujah awak ni hujah saya
pulak...

cuba gantikan terjun dengan
jatuh/gugur/falling pulak...
ayat nazri akan jadi begini :

'kitapun tak tahu dia nak
jatuh/gugur/falling bangunan tu'

apa itu tidak matching wahai TiPU
yang memang pandai...menipu?

Keras Pedal said...

terjun - to dive, to leap down.
jatuh - fall, drop, collapse.

Nilai lah sendiri.

Anonymous said...

jangan dok layan mangkaq tue !!
makin dilayan makin menjadi, macam kurap daaa...
lantak pi la,dasar budak lepasan tadika/tabika takKEMAS.

mamat nazri nie pun, tak kena kat dia boleh la cakap banyak sesuka hati. nanti anak dia mati terkangkang dalam longkang baru padan muka. org kata, budak tu terjun sendiri. pasal frust menonggeng.

kah..kah..kah
khak ptuihhh

Muhd Aizat said...

fak u zali!

Baginda Reformasi said...

terjun-lompat ngan sendirinya...
selepas terjun baru jatuh.... tak terjun camne leh jatuh? jeng-jeng-jeng... melainkan ade yg menolaknye jatuh... setuju? terjun sendiri pun kalau depa nazri da tau takann nazri nak biarkan TBH terjun ngan sendiri? takde usaha halang? kalau ada usaha halang kenapa mayat lambat diketemukan? bodohnye zali... zali maksudnye ZALIm

padeli said...

ap lah nk jadi dgn ko ni zali...

ko ni mmg kaki putar belit....

benci ak bce komen ko tiap2 hari kat blog tp ni....

ap kate ko blah je dari blog ni...mmg lah org lain terhibur dgn komen ko yg bingai tu tapi lame kelamaan org jelik dan bosan dgn komen ko....

dah lah salah hujah pas tu org btlkan bodoh sombong lagik plak tu....

blah lah ko dari blog ni............

Anonymous said...

sapa pun tak tau apa yg jadi,,,,so takyah dok serkap jarang,,,,buat dosa kering je tuduh2 orang,,,,pikiag la sendiri....

Dera Llah said...

Besok,2hb sepuloh 2009..persoalan tuan punya DNA misteri akan terjawab..