"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, July 22, 2009

Sekadar Peringatan...

Reactions: 
Nasihat aku untuk GMI dan juga pihak Pakatan Rakyat - ada baiknya ditunda sahaja rancangan untuk mengadakan perhimpunan secara besar-besaran pada tarikh yang lain. walaupun perancangan telah dilakukan sekian lama untuk memastikan semuanya berjalan dalam keadaan yang baik, aman dan tersusun, tetapi siapakah yang dapat menjamin bahawa "tiada pihak yang akan mengambil kesempatan diatas pertembungan 2 kumpulan pro dan kontra ini..?".

Aku yakin apa yang dirancangkan oleh GMI akan berjalan dengan lancar melihat pada apa yang pernah dirancangkan dan dianjurkan sebelum ini, perhimpunan BERSIH contohnya, berjalan dengan amat baik, lancar dan aman, tetapi aku tak yakin pihak PEWARIS dan NGO yang terlibat dengan PEWARIS dapat mengendalikan rancangan mereka dengan baik...

Lebih-lebih lagi semuanya dibuat dalam masa yang amat singkat... macam ada udang disebalik batu... kenapa PEWARIS dan NGO terbabit memilih tarikh dan waktu yang sama dengan GMI..? dalam setahun, tak adakah satu hari yang lain untuk mereka menunjukkan sokongan mereka pada akta zalim ISA..?

Kenapa memilih untuk "BERTEMBUNG..?".

Ada baiknya kita mengalah dahulu daripada kita menjadi "kambing hitam" jika berlaku sesuatu yag tidak baik... mengalah bukan bermakna kalah...

9 comments:

Anonymous said...

aku sokong sesangat..!
tetiba ja nak wat 1 ogos jugak.

GMI dan pihak penganjur patut dan wajar tukar tarikh dan waktu demi untuk keselamatan rakyat umumnya dan pemimpin serta wakil rakyat PR khasnya. mungkin ramai akan dijerat. jadi, perlu berhati-hati.

tak perlu ego, jangan dok keras kepala sangat. biar depa yg 'gro' tu berhimpun dulu.

kalau depa nak 'main', pakat2 kita tengok 'permainan' meraka yg celaka!!
sampai bila depa nak ikut pungkoq orang lain..?!

khak pttuihh

Anonymous said...

perwaris nak bela melayu konon piiiiiiiiiiiiirahhhhhhhhhhhhhhhh..

padahal ramai orang dia pergi genting.tempat cina gak tu..kalo betul bela melayu.tanah banyak usaha la sendiri jangan nak minta tolong je.bila nak maju kalo selalu minta tolong.ada otak pakai la.kalo harap bantuan bila masa nak maju.bodoh punya pewaris.hidup nak mengampus merosakan bangsa aku.

kulupSakah said...

masa perhimpunan BERSIH dulu KJ ada berucap di PWTC yang Pemuda akan turun dan bertempur dengan kita, tapi tak turun pun..tih tih tih!

Ini psi-war depa!
lawan tetap lawan!

Anonymous said...

bagi saya kita GMI tangguh dulu.....pas tu kita buat tarikh lain.....dan kalo depa yang SOKONG ISA buat jugak pada tarikh yang kita tunda tu ...memang depa nak cari PASAL.....lu pikirlah sendiri,.....

aloha2 said...

PORAH PEWARIS...KHAK PTUIH...

mat s said...

Perlukah kita bertembung?..
Mrk2 yg menyokong ISA, secara tidak langsung juga menyokong KEZALIMAN..Boleh ke kita berbaik2 dgn mrk yg ZALIM??
Bukankah mrk yg ZALIM ini wajib di"perangi"?
Kita sudah menentang dgn HATI, dgn KATA2 pun sudah..cuma tinggal SATU cara saje lagi yg belum kita gunakan...
Gamaknya nak guna masa bertembung nanti ke?
"Alang2 bertembung,biar sampai..."

Entah lah..hanya ALLAH saja yg tahu...

Bukan apa, sekadar melayan fikiran dan perasaan...

Anonymous said...

kalau bertembung, sah puak2 pewaris tu tak kena balun FRU... yg kena GMI ni le nnt.. percaya le.. sedangkan Pekida masa kat Ipoh dulu pun polis tak amik tindakan, ni kan pulak pewaris.. better la mengalah dulu..cari tarikh lain.. bukan takut..tapi kena work smart.. nak lawan fizikal, teruk la kita..diorg ada belantan, ada water canon.. just a thought - Neo

CUPING MERAH said...

bagi aku kita tk payah berundur dan teruskan saja apa yang dirancangkan itu..

ni puak2 lahabau saja nk bikin kacau je..
semua nk tiru pr punya cara idea sendiri tkdak ka?

Anonymous said...

bela melayu pungkoq hangpa.yg dok pejatuh peniaga melayu adalah oghang melayu jgk..bunyi pun kawan2.butuh hangpa kawan2.