"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, August 29, 2009

Demo Kepala Lembu: Kenyataan BODOH... Khir & Hassan Ali Terlibat..?

Reactions: 
  • Pengerusi jawatankuasa bertindak penduduk Seksyen 23 Shah Alam, Mahyuddin Manaf berkata kehadiran kepala lembu sewaktu protes membantah pembinaan kuil di kawasan tersebut semalam, masih merupakan satu misteri.
  • "Kami melakukan bedahsiasat (terhadap protes tersebut) tetapi kami tidak dapat mengesan orang yang membawanya,” katanya kepada Malaysiakini.
  • Mahyuddin juga tidak pasti sama ada sesetengah daripada mereka yang menyertai protes itu adalah penduduk sebenar Seksyen 23.
1 - Bukan masalah misteri atau tak misteri, masalahnya, kau ada dekat situ, masalahnya kau salah sorang yang pijak kepala lembu tu... masalahnya sekarang ni masalah dah besar sebab keBODOHan kau... BODOH..!

2 - Lagi 1, kau tak layak jadi Pengerusi jawatankuasa bertindak penduduk Seksyen 23 Shah Alam... sebab... orang setempat dekat kawasan kau pun kau tak kenal... BODOH..!

3 - "Beliau yang mengaku seorang ahli PAS, bagaimanapun enggan mengulas lanjut dan berkata beliau tidak mahu isu tersebut diperbesar-besarkan." - pimpinan PAS khususnya Dr Hassan Ali kena ambik tindakan. kalau Hassan Ali tak ambil tindakan, PAS kena siasat penglibatan Dr Hassan Ali disebalik demo ni.

Kita dah banyak dengar ceriat-cerita tak baik pasal pimpinan PAS sorang ni, dan banyak kali juga Hassan Ali buat kerja BODOH. tolong siasat siapa dalang disebalik demo kepala lembu ni.

Adakah gabungan Dr Hassan Ali dan Khir Toyo terlibat..?

31 comments:

tok iskandar said...

TP,belum ada bukti hassan ali terlibat...umno memang sah pasal mereka semua termasuk zali memang otak lembu.
tak paham tok budak bacin macam zali suka sangat masuk blog pakatan rakyat macam perisik rakyat ni.apasal blog korang tak laku ke

kemboja said...

Itulah sikap UMNO "SHIT"....bila semdiri berak...tak mahu mengaku pulak "SHIT" tu....Lepas tu nak libat kan PAS pulak .....Porahhhhhhh!!!!!

Tektik...lama dah tak laku....weihhhhh!!!

Anonymous said...

mamat Manaf tu selamba je nak kata tak tau menahu..padahal dia pun ada sekali pijak kepala lembu tu..tu la, buat tindakan tak mau pikir dulu..pastu selamba lak kata tak nak diperbesar-besarkan.. BODOH tul la.. masalahnya dah jadi isu besar.. mana pecacai ISA belaka? desak la ketua korang tangkap org2 nih masuk ISA..kan menggugat ketenteraman awam tuh... - Neo

Anonymous said...

Tindakan mengusung kepala lembu sebenarnya mereka cuba membangkitkan perasaan marah orang islam terhadap orang india beragama hindu.

Kuil ini sudah ada sejak zaman berzaman lagi. Persoalannya kenapa kes kuil ini tidak dibangkitkan semasa zaman Khir Toyo sebagai menteri besar Selangor...?

Jawapannya... mereka yang terlibat dalam demostrasi kepala lembu itu hanyalah bertindak atas kepentingan politik UMNO saja.

Kalau kita lihat semula semua foto yang berkaitan demostrasi kepala lembu itu ada tertulis pada banner perkataan "Take Beer".

Jika ada perkataan "take beer", menunjukkan kuil bukan isu yang diutamakan tapi mereka mahukan menyakitkan perasaan kaum India dan bangkit bertindak balas terhadap bangsa melayu.

Dengan cara ini akan terjadilah rusuhan antara kaum dan Najib boleh bertindak merampas Negeri Selangor dalam akta dharurat.

Dari perkataan "take beer" menunjukkan bahawa melayu UMNO memang terlibat dengan arak dan mereka memang boleh hidup bersebelahan dengan kuil hindu. Tidak menjadi masaalah. Cuma mereka cuba menipu ahli UMNO yang lain agar bersatu dan menyokong tindakan memporak perandakan kepimpinan kerajaan negeri Selangor.

Kalau memang mereka memperjuangkan agama islam, mengapa mereka tidak mewar-warkan kepada rakyat dan pengundi negeri Selangor terlebih dahulu tentang cadangan mereka untuk berdemostrasi....?

Bukankah sokongan dari seluruh negeri Selangor akan memberi impak yang lebih berbanding dengan beberapa kerat orang yang tidak dikenali...?

Sekarang kita lihat Khairy selaku ketua pemuda UMNO bertindak seperti hero kononnya mereka tidak bersetuju tindakan demostrasi kepala lembu itu...

Apa yang dapat kita katakan ini adalah tipu muslihat politik murahan yang mampu dilakukan oleh UMNO. Dan polis selangor juga dilihat bersubahat dengan para demostrasi sebagai "double standard".

Hanya ahli UMNO sama ada yang tua atau yang muda boleh diperbodohkan kerana mereka memang "bangang 52 tahun" tetapi rakyat negeri selangor sentiasa berwaspada setiap gerak Mohd. Najib b Razak dan Rosmah Mansor.

MAT said...

Ayyoooyooo!!!apa macam??..saya sekarang manyak happi ooohh!!! ammma!!...pasai itu melayu ada gaduh , lembu punya hal!!!deyyy pundek!!saya punya geng tak payah susah2...lu orraang semua sudah jadi saya punya baruahhh!!!..aammmaa...diam2 saya cucuk itu saya punya hero...sivaji the boss..tentu oookkeeyy punya!!!..dia sekkarang tentu banyak syok sama kita!!! p.pasir kita kasi menang!!itu melayu semua mampus pun tidak apa!!!janji kuil saya juga ada!!!..lawan2 semua melayu bodoh!!! hadipak!!!! hantam!!! ppoooddahhh,,,,chitt....saya mau kena todi dulu kt kapar,belakang mari shah alam sembahyang!!!....pegidahh semua melayu sudah jadi bbbooddoohhh.....Kah!kah!kah!...

Anonymous said...

apa dah jadi nak menipu pun orang nampak..macamnan kau baling batu kau dah tunjuk tangan kemudian kau kata tak tau sapa baling batu(kepala lembu) satu malaysia pun kau nak tipu??

Anonymous said...

Nampak sgt kebodohan dan kebebalan yang dibuat simamat, ketua jwtankuasa bertindak (kununnya!)nih. Berarak penuh semangat..bawak plak kepala lembu..lepas tu senang je cakap 'wa tak tau saper bawak itu lembu punya kepala'. Ini taktik khir toyo ni..!! Memalukan orang Islam yang genuine betullah!!
Yang polisnya plak satu hal...nak tunggu laporanlah..nak tunggu arahanlah..mangkok dihayun betul..!
Kalu puak PR yang demonstrate.. tak sempat nak jln dah kena balun ngan kena tembak gas dek polis yang efisien tak kena tempat nih!
Cis..malau..malu...!

Chiselstone

Anonymous said...

Siasat Hassan Ali ni, dia selalu buat kekecohan yang boleh merosakkan imej PAS, kalau boleh buang dia dari PAS. Dia ni kuda trojan umno, menyusahkan rakyat dengan tindakan yang bodoh. Dia hanya pakar motivasi dan tak tau berpolitik. PAS nyahkan dia sebelum imej PR dan islam tercalar.

MeriamBuluh said...

Dah buat pandai pulak tuduh orang lain buat...
Ini macam kes Altantuya la..
Orang lain yang kena naik turun mahkamah...
UMNO memang dasar Penipu Rakyat UMNO sahaja..
Orang PR sukar di tipu....

kemboja said...

Melayu UMNO adalah melayu yg kurang ajar...bukan sahaja pada penduduk India yg beragama Hindu malah pada Islam itu sendiri.

Mereka menghina agama Hindu dgn memijak kepala tuhan mereka (lembu)

Mereka menghina laungan "takbir" yg di ajar oleh rasulullah dgn perkATAAN "tAKE bEER"


mELAYU umno MEMANG mELAYU YG KURANG AJAR....

TAIPINGMALI (TM) said...

bodoh punya kenyataan oleh mamat kemboja!
Pas haprak. Projek kuil tu adalah kerana kejayaan pemerintahan pakatan Pasberg dan Dapberg serta Kalidberg.

dulu kuil itu hidup segan mati tak mahu. sekangkang kera. Bila PKR memerintah hindu pariah xabeer yg menjadi boss agama bukan islam telah meluluskan permohonan pihak kuil dari sekangkang kera jadi sebesar putrajaya. bukti ada. rajin-rajinlah melawat blog BPN. semua bukti ada...

PASBERG FOR ALLL,,,,,TAKE BEER!!!

gelong gajah said...

MISTERI pulak dah..berapa banyak misteri daaa sejak jiban altantuya jd PM 1 mesia mi..macam2 misteri..altantuya mati hancoq leboq pun misteri , teo beng hock terjun tingkat 14 bagunan SEPERMA (BPR ) pun misteri , songlap PKFZ pun misteri , terkini usung kepala lembu siap pijak2 lagi rezeki yang halal di makan pun misteri jugak ka ? sunguh misteri malaysia ku ini ...

misteri misteri misteri...

bukhari said...

ape ke ngok perisik-rakyat...
korang pon dah jd tali baruk umno..
sama2 nak pecah belah kan PAS..
cuba tgk PKR dulu..
penuh ngn tahi umno j..
aku nak bukti yang ahli PAS tul2 belok...
semakin meluat ak tgk...
ape ulasan ngn ahli PKR kuar PKR kat KEDAH??
ada komen...
tahu nak jg hal org j...ak bkn mrh pe..
ko dah terbawak2 skp umno tu...
kerajaan pepaduan tu kena paham tul2...
akal ahli majlis syura ngn akal ko mana hebat..
tu gabungan ahli ulama'....
igt lah skit....jgn nak menuduh j...

kemboja said...

Melayu Umno.. Melayu kurang ajar...

Makanan yg halal dipijak2...
Laungan 'Takbir" yg mulia di jijik2kan...
"Tuhan" Agama masyarakat lain (Hindu) di hina2kan...

Melayu Umno memang kurang ajar....

taiping mati said...

hek eleh si taiping mali..sia2 mak ngko lahirkan ngko nih..bodoh piang!!

Anonymous said...

taiping mali otak lu pun sama macam kepala lembu yang kena pijak tu.gua ingat pijak lu punya kepala lagi cun.

Anonymous said...

yg buat keje tu semua bodoh cam lembu..yang mijak kepala lembu pastikan yg beliau tak makan daging lembu buat slamanya..dia ingat korban senbelih itik ke ape?bodoh ..tak sekolah..memalukan anak dan kluarga..kalau aku tokey daging aku tak jual kat org tu nak raya nanti..kuil bkan sebab depa protes tetapi sebab ada yg taja utk menghuru harakan krajaan negeri skarang..setakat kuil,tokong aku tak heran..masyarakat malaysia kan berbilang kaum,agama,budaya..ikutlah perlembagaan negara yg telah kita semai sewaktu sekolah rendah lg..jgnlah kita mengajar anak cucu kita membenci kaum lain..kita nak beli ikan pergi kat kedai cina,kita nak jual besi buruk kita pegi ke keling botol..kita saling memerlukan antara mereka..itulah indahnya islam..supaya kita saling mengenal antara mereka dan mendekati mereka ini untuk sama2 menghayati apa islam yg sebenarnya..renungkanlah

Anonymous said...

woi bangsat. nak ber blog pun elok2 la skit. dok nak fitnah pimpinan buat apa. macam sial ko ni. patut la ramai blogger umno bengang ngan ko. sebab ko ni bodoh. macam anjing. baik ko masuk umno je. jadi bangsat macam umno. tak payah nak tunjuk bagus. macam babi perangai. mesti mak ko ni pelacur, tu yang kuar anak bangang dan bodo macam ko ni.

Anonymous said...

taiping mali mcm sial..syh pg blog Umngokk ade bukti katenye..kahh300x..wat lawak bangang tul mangkuk hayun tping mali nie..waoi hang blah la dr perak nie..wat nyemak je..! pasberg..opah hang! main2 je prkataan takbir..ko nie yahudi ke? apstu guna ayat hindu pariah..woi terang2 hang racist..ni la pangai org UMNGOKK laknat! memecah belahkan kaum je! bangsat! err tp..ko pny statement keras sgt la pasal hasan ali..

-LUMUT MALI-

Anonymous said...

taipingmali nie salah satu lagi pencacai yg ken BERTAUBAH NASUHA.. cepat woi bertaubat sebelum nyawa sampai kat kerongkong..

"HA"

nu_Ox3r said...

kdg2 ak tgk blog ni men hentam kromo je.xprofesional.jg men tuduh sebarangan.jadilah mcm MSK,Albanjari.jgn ikut drh muda ko.

sasaudengo said...

Aku setuju sangat kalo kita ganti je kepala lembu yg dipijak tu dgn kepala TaipingMali... amacam setuju tak?

kemboja said...

Setuju....setuju...setuju...!!!
Aku nak pijak dgn sepak2 sekali...
sbb bengang sgt dgn Melayu Umno yg makin kurang ajar ni....

anaklangkawi said...

Tu dia.. rupanya ahli PAS & ahli PKR pun ada..

jgnla politaikkan isu ni.. cuba dgq apa yg depa protestkan.. aku tgk lepas ni mesti nada org2 PR kurang sikit sbb yg terlibat ni ahli PAS & org2 PKR jugak

p/s: hipokrit

kemboja said...

Itulah sikap Melayu Umno....
Sendiri berak tapi...masih tak mengaku...
Lepas tu nak tuduh orang lain yg berak pulak...

Porahhhhhhh.....
Kalau jenis Melayu Umno yg kurang ajar...memang dah tak ada ubat dah.

Anonymous said...

Bukti kuat yg mengatakan demonstrasi tu tajaan umno ialah:
Polis tak buat apa-apa;
Take beer;
Mahyudin tipu kata tak tau sapa bawak kepala lembu padahal dia yang memijaknya
Aku harap penyokong PR dari segala bangsa bersabar dan bertenang. Ini adalah taktik BN nak rampas Selangor melalui huruhara. Biar isu ini diselesaikan di meja rundingan

kemboja said...

Melayu Umno, "1 MALAYSIA" kunun.....!!!
Porahhhhhhh....
Kau org pegi dok dalam hutan lagi baguih...tak respek langung agama lain.

Kau org tengok kuil di penempatan di Bt Cave...dibina dalam era siapa?? Bukankah melayu ramai di sana di sekitarnya?

Itu la nak fanatik tak tentu hala...
Orang arab kata "Bodoh macam baghal puak Melayu Umno ni..."

Anonymous said...

taiping mali komen la cikit,org dok kutuk hang ni....apasai hang tak dak teloq ka.kalu tak dak hang ambik teloq lembu yang kena pijak tu tukar teloq hang yang dah tembelang tu. dok bau hangit 1malaysia................

Anonymous said...

Kalau kepala si taiping mali aku dapat aku gosok-gosok muka dia kat tayar bas kilang...

Anonymous said...

TGNA BERKATA DAP BOLEH HINA AGAMA ISLAM SEBAB DIA X PAHAM DAN BUKAN AGAMA ISLAM. SO KALAU SEKADAR DEMO YG X SAMAPI 50 ORG TU PAS TU BWAK KEPALA LEMBU APA NAK KEPOH LAGIPUN MEREKA TU BUKAN NYA PAHAM DAN BUKAN BERAGAMA HINDU...TANYA LAH NIK AZIZ YERRR....X YAH NAK JADI HERO.

Tinta Hitam said...

Taiping mali ni nama aje cikgu di Taiping tapi otak tak ada pun standard cikgu.