"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, August 29, 2009

UMNO Perguna Pelajar

Reactions: 
Dibayar antara RM20-30 setiap seorang. Diberikan baju 'T' yang bertulisan Pemuda Umno Kepala Batas. Dihantar ke Pahang menghadiri program bencikan PAS, DAP dan KeADILan.
Demikian antara penemuan dalam siri kempen Barisan Nasional (BN) yang melibatkan pelajar-pelajar sekolah baru-baru ini.

Setelah disiasat rupa-rupanya UMNO mempergunakan murid-murid sekolah yang dipilih daripada beberapa buah sekolah di kawasan Parlimen Kepala Batas untuk tujuan menjadi 'pasukan sorak' bagi Barisan Nasional (BN) di hari pembuangan undi Dewan Undangan Negeri (Dun) N11 Permatang Pasir pada 25 Ogos lalu.

Pasukan itu dibentuk oleh Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Kepala Batas merangkap Presiden Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS), Dato' Seri Reezal Merican Naina Merican supaya jentera UMNO dan BN nampak ramai sekaligus membuktikan sokongan pemuda terhadap parti itu telah kembali sepertimana yang terjadi di Pilihan raya Kecil Manik Urai, Kelantan.

Murid sekolah yang dikesan itu diberikan baju 'T' yang bertulisan Pemuda UMNO Kepala Batas. Mereka ini menaiki motor berkonvoi ke sana ke mari menyesakkan lagi lalu lintas dan bila sampai ke pondok PAS mereka akan melaungkan berbagai slogan provokasi untuk membangkitkan kemarahan jentera Pakatan Rakyat.
Manakala ada yang berbaju biru kehitaman dan tertera perkataan 'Kesatria Pemuda' merupakan sebahagian daripadanya tetapi mereka ini hanya berkumpul di Unit Peti Undi (IUPU) tertentu sahaja contohnya di Kampung Pelet, Bukit Indera Muda dan Kubang Semang bagi menyemarakkan lagi sokongan pada BN dengan melaungkan slogan ciptaan UMNO.

18 comments:

umnoKU bongok!! said...

UMNO da terdesak sgt sbb skrg ni org da mula jijik dgn bn/umno..apatah lagi nak mnggayakan baju KESATRIA PEMUDA dia tuh..nak tak nak,tpaksa guna budak yg x brapa nak berakal lagi utk mengimarahkan majlisnya..

kah..kah..kah..KEBONGOKANMU TERSERLAH!!

kah..kah..kah..HANYA YG BONGOK SAJA YG RELA DIRINYA DIBONGOKKAN!!

kah..kah..kah..SELAMANYA..BONGOK!!

MeriamBuluh said...

Aritu Perhimpunan Anti ISA PR guna pelajar...jadi PRK Permatang Pasir UMNO guna kaedah yang sama..
Masalahnya UMNO kutuk keras PR tapi mereka tiru juga guna pelajar berpolitik..
Hhahahaaahahahaha UMNO dah termakan Fitnah sendiri...

tok iskandar said...

Kerajaan negeri Pakatan Rakyat Selangor kena berhati-hati kerana umno ghairah memainkan isu perkauman dan agama dalam usahanya untuk menawan selangor.antara isu yang dimainkan ialah arak dan kuil.
perbuatan sebegini tidak boleh dibiarkan dan perlu ada satu ceramah perdana yang dihadiri Anwar,Tg Nik Aziz,TG Hj Hadi,Lim Kit Siang dan pemimpin HINDRAF memberikan penjelasan kepada rakyat selangor agar tidak termakan provokasi yang dilakukan oleh umno.

Jika dilihat gambar ketua pemuda umno selayang yang jadi dalang demo kepala lembu kerana bantah pembinaan kuil di syeksyen 23 shah alam,jadi bukti umno terlibat.
jika diambil tindakan oleh polis atas tuduhan menghasut,nescaya mamat ni jadi hero.inilah yang dikehendaki oleh umno sekarang.jadi hero melayu dan islam.
langkah terbaik kita pinggirkan puak minoriti ini.dalam laman web hindraf yang memetik kata pengerusinya P.Watyamorthy turut menuduh umno dan polis sebagai dalang.
ada logiknya kerana biasanya kalau Pakatan Rakyat adakan demo tak sampai seminit polis ambil tindakan.
ini tak polis biar je puak ni berdemo.macam kat PRK Permatang Pasir,polis biar je penyokong umno provok penyokong dan pemimpin PAS.
Ada sumber di selangor memetik,setelah gagal memperalatkan SPRM tumbangkan kerajaan negeri selangor,kini umno memperkudakan polis untuk niat jahat mereka.khabarnya ada beberapa siri demo berkaitan isu kuil akan diadakan oleh puak umno yang mempunyai ketua pemuda yang miskin minda dan tergamak melakukan apa sahaja asalkan umno berkuasa di selangor.
eloklah kerajaan pakatan rakyat selangor dan pemimpi pakatan rakyat mendesak ketua polis selangor meletakkan jawatan atau ditukarkan kerana gagal mengawal demo yang jika berlarutan boleh mencetuskan rusuhan kaum.inilah yang dikehendaki umno.
dulu,kini dan selama-lamanya mungkin bodoh dan bengap.

tok iskandar said...

jangan mimpilah umno nak menang kalau pakai taktik spastik ni.undi bukan melayu memang sah tak dapat.....undi melayupun korang kempunan.
bodoh punya umno.bulan puasapun korang nak cetuskan sentimen perkauman

zali said...

di sini dapatlah di lihat dua
situasi berbeza antara pr dan bn.

pr : mengupah pelajar jadi samseng
jalanan,extrimist,pemberontak,law
breaker,penjenayah,sampah
masyarakat,pencetus huru hara dll.

bn : mengupah pelajar [jika ada]
tak lebih hanya untuk
mempromosikan umno,melobi
pengundi...itu saja.

terpulanglah anda yang menilai pr
atau bn.

zali said...

tok kandar yang bodo bistari...

komen pasal perarakan bawak kepala
lembu tu bukan kat sini tapi di
thread sebelum ni...sila la ke sana.

tok kandar tok kandar...
tok kandar biasa tak makan penampar
sebagai juadah berbuka?

tok iskandar said...

zali,eloklah kau pegi tukar lampin kau.bacin dah baunya kat sini

tok iskandar said...

saudar TP,cuba dapatkan gambar di upu sama gagah.ada gambar kesatria pemuda umno.budak bawah umur.lain kali kalau nak ramai bawak budak tadika pulak

kemboja said...

Minta jabatan pendidikan daerah Bkt Mertajam ambil tindakan keatas pelajar2 yg terlibat dalam kempen bodoh Umno ni....

Muka2 mereka yg terlibat memang clear utk di ambil pengecaman. Jadi, jkalau ada cikgu2 yg kenal murid2 diatas...harap dapat panjangkan ke jabatan pendidikan untuk diambil tindakan.

Aku nak nak tengok apakah Jabatan Pendidikan Daerah akan akan ambil tindakan atau tidak....JANTAN KE TAK JANTAN???

Anonymous said...

zali said...

mamat ni memang low level minda.
Buat menyemak kat sini ...

DurianKampung said...

Biar je budak Zali tu mempamerkan otak zaman batunya kat sini. Kurang - kurangnya kita tahu tahap pemikiran orang totok UMNgok mcm si Zali ni.

Baca je apa yg dia tulis tu... pas tu kita pakat2 gelak ramai-ramai... hahahaha...

jaisyul usrah said...

kalo kutu2 umno ni masuk komando da kene sepak kat pala dah...

sebab pakai beret cam pakai topi chef..gila serabai gua tgk...rasa nak ode mee goweng pon ade tgk dorang nih..

Anonymous said...

Zali aku rasa kau ni pun budak sekolah apa.komen kau macam sampah sarap.

Pejuang Bangsa said...

woi topeng perak ...PAS pun apa kurang guna pelajar juga ..aku berada di sana juga start hari penamaan calon lagi ..

hang jgn dok temberang la pas tak guna pelajar dan student ipta ..student ipta dari selangor mai rumah kampung aku dok buat kaji selidik ,temuramah aku silap byk la budak tu .hahah ...ni semua budak upahan pkr selangor la

PR =Penipu rakyat kuat betul hang pa ni..hahaha

Anonymous said...

Pejuang bangsa..

tu bukan mepergunakan.. budak2 tue dah ada akal, boleh pikir mana yg baik n buruk dan tak lama lagi dah boleh mengudi pun... menyokong pun atas kehendak sendiri.. tiada paksaan.

yg budak2 sekolah BEEE END guna nie masih hingusan lagi.. tak ke kena paksa namanya.

hhehehhe

Anonymous said...

kesatria pemuda duduk mencangkung macam kalah judi jer gayanyer... belum masyukk ker? fuyooh baju biru beret ijau...beret biru x der ker? sedih aku nengok bebudak tuh.. kelakar pun ada jugak...

kodok said...

wehh pejuang bangsa..PR guna pelajar pun apa nk bising..??yg duk bising UBN...

alih2 diorg sdr yg guna idea PR juga..huahuahua..

sasaudengo said...

Budak belum sunat yg tengah2 dlm gambo Kesatria Pemuda... yg tu la siZali! Belum cukup umur sebab merapu je... pi balik minum susu!