"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, August 26, 2009

KB - PP - KL - KB...

Reactions: 
Hari ni aku akan tinggalkan Penang dengan geng-geng blogger... balik ke KL, kemudian akan ke KB kemudian tak tau lagi kemana...

Gambar-gambar sekitar N11 akan diupload sebaik aku sampai KL... aku upload sikit-sikit... gua mau rest dulu...

Mekasih... kepada semua yang terlibat baik secara langsung atau tidak... mekasih sekali lagi. u rock my life...

85 comments:

Anonymous said...

salam ramadhan..

yr r welcome.
t.k atas artikelX saudara.
Jdkan bumi 1MALAYSIAN 'hijau'

faridshah said...

KB-PP-KL-KB-AS...

AS - Aloq Setar, Kedah.. Lepas nie pakat-pakat pi Kota Siputih, Kedah pulak kot! InsyaALLAH..

Lawan Tetap Lawan
Teruskan Perjuangan

Anonymous said...

hati2 masa balik...terima kasih kerana memberi kemanangan kepada PR

Anonymous said...

najib dayus

cyrill said...

Thanks topeng perak...jasamu di pematang pasiaq dikenang selama2nya..

hajikedekut said...

salam tuan...risik-risik kat 2 ADUN BN Perlis tu...jadi ka joint Pakatan Rakyat?

LanaBulu said...

Allah yg memberikan kemenangan..bukan sesiapa .
Kini amanah tu mesti ditanggung bukan untuk bermegah.
Tahniah kerana PAS memenangi PRK tu. Jgn sampai yg kalah tu terlondeh sudah lah..

Anonymous said...

1st time tengok rosmah pakai tudung kat tv

Anonymous said...

najib dan rosmah tak mahu hukuman rotan kepada kartika

Anonymous said...

najib memang ngok,kapir tak mau undang-undang islam dlaksanakan d negeri kelahirannya iaitu d pahang

Anonymous said...

takut kat rosmah,nanti tak boleh pakai tudung

Anonymous said...

sebab bn kalah..

mazhab 1malaysia tak mengakui perbuatan mereka menyebabkan mereka tak boleh masuk syurga.allah telah lihatkan kita pada bulan posa ni..

Anonymous said...

tu la lain kali kutuk lagi orang pengkianat.macam lah orang tak kaji perbuatan dia tu..

Anonymous said...

rais anak yatim tu islam ke?

Anonymous said...

islam apa nyer,bini macam kafirun..

Anonymous said...

ramai juga isteri-isteri menteri kabinet najib yang kafirun..

Anonymous said...

najib suka awek tak pakai tudung macam rosmah dan maznah rais

Anonymous said...

najib suka awek tak pakai tudung macam rosmah dan maznah rais

Anonymous said...

contoh orang munafik

hamid,klang said...

KEPADA TOPENG PERAK
TERIMA KASIH ATAS SEGALA INFO YG DIBERIKAN...
SO FAR YOU ARE THE BEST
SEHARI TANPA CLICK KEBLOG ANDA MEMANG RASA TAK LENGKAP...
TAHNIAH DAN TERUSKAN KERJA BAIK ANDA UTK MALAYSIA YG SEJAHTERA

Anonymous said...

hidup ni ada set peraturan dia, Islam pun ada peraturan.. alasan tak pakai tudung sbb belum bersedia lah, tunggu ikhlas lah.... sedangkan kita tertakluk pada undang2 islam....

ibu2 pun mesti wajibkan anak perempuan tutup aurat!!!

Anonymous said...

Assalamualaikum TP dan semua geng bloggers,

Terima kasih banyak kerana coverage semasa PRK Pmtg Pasir. Sumbangan anda amat bermakna bagi kami yang tak baca paper perdana dan tak tengok berita perdana.

Anak Penang Jati

Anonymous said...

najib ngok tak berani keluar fatwa macam zali kafirun

dayus said...

najib tak berani suruh isteri pakai tudung,.

putera umno permatang pauh said...

khairy penyebab umno kafirun kalah

Anonymous said...

najib tak berani laksanakan hukuman rotan kerana takut tak ada awek nak ngorat dia lagi.rosmah tak mahu bermadu lagi sekali

razak-sat said...

Bolehkah umno masuk syurga?

Tahniah untuk PR said...

Takde plak zali, jeffrey, tungoklangit, anak lenggong dan seangkatan dengan mereka ucap tahniah atas kemenangan calun PR dari Pas, tak gentlemen la gitu ...

zali said...

dah berpuluh kali bagi tahniah dah...
sekali lagi la :

tahnih pada man salleh keldai baru
pkr/dap.

ni sambutan riak kemenangan ni bila
nak habis nih?...asyik cerita tu je.

Anonymous said...

pencacai umnongok tolol macam khir toyo,

Anonymous said...

zali ngok..

Anonymous said...

kalau la man salleh kaldai pkr/dap
hang tu zali..
beruk mat yeh umnongok/bn ke...
at least dia YB terpilih..
kau apa
YB terpilih juga.
Man salleh YB Yang Berhormat
Kau YB Yang Bodoh.Yang Benggap
Yang Bahlul,Yang Balaci...dah la cukup.

Anonymous said...

sebab parti syaitan kalah kepada PAS d permatang pasir..

parti syaitan letak perasuah sebagai calon.
parti syaitan menghina ulama.
ketua pemuda parti syaitan tak diberi jawatan apa2 dalam kerajaan.
ketua perhubungan parti syaitan pulau pinang sahabat yahudi.

Anonymous said...

zali..
kau berani ke tegur najib razak?

Anonymous said...

zali..
kau berani ke tegur najib razak?

Anonymous said...

zali,kau memang pengecut la macam khairy jamaludin

Anonymous said...

zali dan pencacai zahid ehud barak hamidi

Anonymous said...

rosmah kepala puaka macam rohaizat

zali said...

IPOH 26 Ogos - Tindakan pembangkang yang mahu mengadakan sidang Dewan Undangan Negeri pada 2 September ini disifatkan sebagai tidak menghormati undang-undang dan mempedulikan kedudukan Sultan Perak, Sultan Azlan Shah.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir juga menganggap rancangan itu sebagai `ulang tayang drama bawah pokok' dan cubaan menimbulkan kekacauan di negeri ini. - Utusan

Anonymous said...

zali yahudi macam zahid ehud hamidi barak..

Anonymous said...

zali dan zambri keling
hitam legam

Anonymous said...

zali dan zambri keling
hitam legam

zahid hamidi yahudi said...

zali..

Mufti: Sepatutnya dirotan 80 sebatan
Ogos 26, 09 5:14pm
Hukuman yang dikenakan ke atas orang Islam yang diperuntukkan melalui undang-undang syariah masih tidak mencukupi, manakala masyarakat umum pula masih kabur dengan bentuk hukuman bagi kesalahan-kesalahan yang digariskan.

Mufti Perak berkata, hukuman enam sebatan bagi kesalahan meminum arak yang rancak diperdebatkan kini di media "sepatutnya ditingkatkan menjadi 80 kali sebatan".

"Sepatutnya kesalahan minum arak ini dihukum 80 kali rotan. Kalau setakat enam kali sebatan itu, apa yang nak diriuhkan?" kata Datuk Seri Harussani Zakaria ketika dihubungi Malaysiakini petang ini.

(Hukuman hudud yang ditetapkan bagi kesalahan mengambil alkohol menjadi perdebatan di kalangan ahli fekah, antara 40 hingga 80 kali sebatan).

Harussani diminta mengulas perdebatan hukuman sebatan terhadap model sambilan Kartika Sari Dewi Shukarno susulan keengganannya membuat rayuan, sementara pihak berkuasa pula menangguhkannya dengan alasan tiada kepakaran menyebat dari perspektif syariah.

Anonymous said...

mufti umno keluar fatwa

Anonymous said...

berani tak najib dan zali yahudi melawan mufti perak?

zali said...

Hukuman sebatan dalam Islam (sebatan kes syariah) bukanlah macam hukuman sebat bagi pesalah kes rogol, dadah dan sebagainya.

Dalam kes-kes yang melibatkan kes kesalahan syariah, cara sebatan adalah tukang sebat tidak boleh mengangkat tangan sampai membuka ketiak. Dengan kata lain, ketiak hendaklah dikepit semasa mejalankan sebatan. Dengan ketiak terkepit sedemikian rupa, sakitnya bukan sehebat kena sebat kes rogol.

Kalau kita tengok kes dadah dan rogol, pesalah yang kena sebat boleh pengsan, tertanggal isi ponggong, tetapi hukuman Islam bukan macam tu.

Ada caranya, so kepada yg tak tau jangan nak memandai. Beri kepada yang berhak buat kerja.


www.pemudakemehe1.blogspot.com

aro said...

salam bro.. selamat2.. teman segan nak sembang lama ngan bro.. sibuk je nampak.. mmg dasyat la.. cayalah..

MeriamBuluh said...

Zali oiii kat Penjara Hukuman Sebat ko pernah gi tengok ka...mana dia orang sampai buka ketiak....kau nie betul2 tipu la zali oiiii
Tapi yang kaki pukul tu badan macam malik nor tu la yang sampai pengsan..
Kalau badan dah tinggal tulang mcm ko tu buka ketiak pun tak rasa...silap haribulan tangan ko yang jatuh.
hehehehehehe

BOND 0134331159 said...

TAHNIAH buat ust saleh man
TERIMA KASIH kat hang dan geng perak sebab TOLONG KAMI

SIMBOLIK

25/08/09
KEMENANGAN UST. SALEH MAN dan
TARIKH KELAHIRAN DATO MAHFUZ OMAR

26/08/09
ULANG TAHUN PERTAMA KEMENANGAN PILIHAN RAYA KECIL PERMATANG PAUH DI MENANGI OLEH DATO SERI ANWAR IBRAHIM

zali said...

haa...tu la pasal awak ni nama
MeriamButuh...main tembak je...

tu saya peste je...yang tulis tu
Pemuda Pas Kemahang 1...kawan awak
jugak...

kalau awak rasa tipu...itu bukan
saya tapi kawan awak yang tipu...

MeriamButuh betul la...

Anonymous said...

salam RAMADHAN tuan,

terima kasih atas usaha lelah tuan...hanya Allah sahaja lah yg dapat membalasnya...shukran..

Anonymous said...

1 malaysia = 1 malaysia kena...................

Tahniah untuk PR said...

Wah ingatkan ucapan berkali-kali dari zali ucapan tahniah yang ikhlas, rupa-rupanya ucapan busuk dari hati yang busuk, nasib le ngko zali, tak gentleman la kalo camtu. gentelman ader laa ... heheh.

mySaliqe said...

wah, terasa sunyi pula kami disini. awal ramadhan penuh dgn jemaah di masjid, ramai pejuang2 yg ikhlas bermukim di permatang pasir ..solat jemaah dan tarawikh bersama, berjuang bersama. bila kalian pulang seolah2terasa hilangnya suasana kemeriahan ramadhan.
sesungguh allah bersama kita..takbir!

Anonymous said...

zali... kalu setakat copy paste berita dari surat akhnar UTUSAN tak oayahlah. Kami kat sini dah tak tgk surat khabar tu dah. kami amik buat lap kaki aje.

Zali kena potong gaji oleh UBN sbb kalah kat permatang pasir. kekeke. padan muka.duit rasuah UBN.

Anonymous said...

Biasa la org suruhan UMNO mcm ZALI semua benda nk copy paste.pemimpin dia pn lebih kurang sama jgk 3suku.ang ni Zali dok dalam UMNO langsung kami tgk tak leveling langsung.asyik dok takuk tu lagi,org lain semua dah merdeka pengetahuan ang masih lagi sama mcm org suruhan.meh sini kami leveling ang kasi bersihkan hati,minda seterusnya xla ang jadi mcmla ni.teruq sgt aih..
malu kat org ja.anak sapa la ni.

dewatawanberapi said...

mana pegi meriam butuh ni...
dah malu ke...

bagi dia betul2 zali...
hahahahahahahahahaha......

MeriamButuh...cantik nama tu...
nak tergelak pun ada...

Anonymous said...

Kasaq nya si Zali ni.patutla kita tgk semua ORG UMNO bahasa kasaq2.
org atasan dia lagi la.haih...
tu la jarang p masjid solat berjemaah mana la hati nk lembut.
JGN NK TUNGGU MEDIA DTG JA NK P MASJID>PILIHANRAYA DAH ABIS NI XKN X P MASJID LAGI DAH KUT.

Anonymous said...

Aku rasa ROSMAH MANSUR pujuk NAJIB NAJIS suh cancelkan hukuman sebat Kartika.biasa la hukum ALLAH semua nk tolak.dah nama UMNO,benda betul semua nampak salah,ROSMAH-ROSMAH..

Anonymous said...

Kut kalau KALAH pn JGN LA DOK MENCARUT KT sni.marah nampak..

Anonymous said...

Kes tu la ramai org menyampah dgn ORG UMNO sekarang.tgk muka pn,rasa nk hak tui.. ROSMAH tu kalau setakat nk masuk kampung nk la nk P.kalau nk p overseas bkn main laju lagi bersiap.dia xsedaq DUIT TIKET FLIGHT DGN MKN MINUM DIA DUIT RAKYAT!
lagi nk berlagak..

P LA FUNCTION MANA-MANA WAHAI ORG UMNO.BERHATI-HATI DGN MAKANAN ANDA.HAHAHAHA.SEDAP???

Junjungan said...

Jumpa diKota Seputih pula

Anonymous said...

tahniah semua yang penting kita telah buktikan ....
......
.....
....
1MALAYSIA TOLAK BN

Anonymous said...

Bulan Ramadhan semua setan dah xdak confirm kalah la BN.kalau x bkn main lagi ROSMAH MANSUR berkepul2 asap dlm umah jampi sana sini.

1MALAYSIA TOLAK BN

Anonymous said...

Tuan,

PENGORBANAN Kalian.....termasuk bagin yang buka Islam....Uncle Zorro dan geng2nya.....akan Allah swt limpahi dengan kerahmatan dan pahala....Insya Allah.

Semoga Allah swt mengurniai IMAN kepada mereka2 yang masih belum beriman tetapi mempunyai hajat dan hati serta dayausaha serta pengorbanan dalam membuat kebajikan, kebenaran dan menentang kebathilan.....INSYA ALLAH....Amin!!!

Anonymous said...

http://sd-malaysia.blogspot.com/

PENULIS BLOG NI DELETE SEMUA KOMEN DARI PEMBANGKANG SEMPENA KEKALAHAN BN/UMNO DI PERMATANG PASIR.BETAPA PENGECUTNYA PENULIS BLOG NI.CUME MELETAKKAN 1,2 JE KOMEN PEMBANGKANG DARI BERPULUH-PULUH YG TELAH DI DELETE.SEMALAM LETAK HARI NI TGK DAH XDAK.LANGSUNG TAK DEMOKRASI!!!

Anonymous said...

aku dah tgk komen aku dekat blog bawah ni semua dah kena delete.hahahaha.gila pengecut UMNO sekarang!!

http://sd-malaysia.blogspot.com/

Radzi said...

sedih melihat kalian bergaduh dgn pelbagai kata2 kesat. Ingatkan di bulan puasa boleh beramal rupanya lg dahsyat tulisan2 kalian.Tidakkah kalian berpegang pd ayat al-Quran yg bermaksud : "Berpegang teguhlah kamu pada tali Allah dan jangan berpecah-belah"

PAS dan UMNO kedua-dua parti ahli dan pemimpinnya adlh ISLAM. PKR adlh parti campuran bukan parti org Islam.DAP lagilah terangnya kafir. Justeru, oleh kerana UMNO dan PAS itu ISLAM maka bersatulah.Usah bergaduh lagi.Sesiapa yg melakukan kebaikan maka harus disokong dan yg melakukan kesilapan sama kita tegur. Ini tak, kutukan dan makian kita seolah2 kita lupa bahawa kita ini bersaudara atas nama ISLAM!!!

Anonymous said...

baca apa yg mamat blog bwh ni tulis pn aku nk tergelak.hahahaha

http://sd-malaysia.blogspot.com/

Anonymous said...

ISLAM UMNO ISLAM MUNAFIK.

dewatawanberapi said...

Berita Harian Khamis 27 Ogos 2009.

Nik Abdul Aziz Nik Mat antara tiga terbunuh dalam nahas jalan raya...

dewata said...

ahahahaha memang lawak sd-malaysia blog tuh....geli ketiak baca...

zali said...
This comment has been removed by the author.
zali said...

inalillahi waina ilaihi rajiun...

zahid ehudi said...

puak umno bodoh cakap, umno akan menegakkan islam....

dato' seri 1 malaysia cakap.... malaysia negara moderate islam....

hahahahahah bodoh sial puak umno, kene tipu idup idup.... mana ada moderate islam... islam tu islam aje la.... ni kira macam paklah jugak ....

kat mane le Taming sari cakap nak tegakkan islam, presiden sendiri dah bagi brand moderate islam....

seingat aku tak penah dulu belajar sirah nabi muhammad, ada bgi bagi brand mcam tuh...

agknya apa la puak penyokong umno bodoh nak berdalih lagi lepas ni...

zali said...

kalau tak faham diam
kalau tak tahu bertanya
kalau sangsi siasat

bukan tunjuk yang awak tu kurang
makan kismis...

zahid ehudi said...

kalau faham sila lah terangkan....

MeriamBuluh said...

haahahaa aku ada lagi sinie mana boleh lari
sebenarnya ..
MERIAM BUTUH ZALI DEWATAWANBERAPI..
hahahahaa
Butuh tu lebih kurang Pukimak ler..kata2 nasihat UMNO...

Anonymous said...

MALAYSIA dah tenat dgn kerenah UMNOngok keje xabis2 nk menipu rakyat.
komen pembangkang dekat http://sd-malaysia.blogspot.com/ kena delete oleh penulis blog UMNOngok.NI KAN PULAK HAL-HAL DLM MALAYSIA SENDIRI LAGI LA.DEMOKRASI HAK TUI!!!

renung-renungkan la.contoh pn dah ada.

MeriamBuluh said...

Mana2 blok Pro UMNO tak usah dok layanlah...tulis komen memang sah kena delete..aku pun dah malas nak masuk dah...
Kat blok nie kita gentleman...cuma penyokong2 UMNO yang kaki mabuk tuak mencarut tak tentu pasal saja yang TP delete kot...

Anonymous said...

http://www.duniacacamarba.blogspot.com/
NK TGK PM MALAYSIA DAN MENTERI-MENTERI YG JAHIL PASAL AGAMA MASUK SNI.

INFO UNTUK
ORANG BUKAN ISLAM YANG TIDAK TAHU,
ORANG ISLAM YANG JAHIL @
SENGAJA MENJAHILKAN DIRI!

SEBAT CARA ISLAM.

-rasa nk ludah muka-muka munafik ni

MeriamBuluh said...

Nasib baik la Kartika tu tak jadi dibawa kepenjara Kajang..kalau tidak naya dia kena sebat dengan Warden penjara....

Anonymous said...

Zali, kalau kau setuju dengan hukuman sebat mengapa datuk kau mat monggol suruh rayu. kau dengan datuk kau same saja. Lidah bercabang.

Itu menunjukkan gerombolan umno semuanya munafik kelas satu, termasuk kau dan kawan-kawan kau yang sedang mencaci dalam blog ini. Nah ambil seposen pi mai jauh-jauh, komen kau macam sampah. Kau ni berapa umur? Kalu tak cukup umor pi sekolah balik, jangan dok melepak dalam internet ni, nanti kena tangkap susah.

Kirim salam kat kembar kau tu tunggak langit.

Anonymous said...

komen sya kene delete

sya ingat TP gentlemen,..rupa2nya,..??? isk,..isk,..isk,.

Anonymous said...

sedih melihat kalian bergaduh dgn pelbagai kata2 kesat. Ingatkan di bulan puasa boleh beramal rupanya lg dahsyat tulisan2 kalian.Tidakkah kalian berpegang pd ayat al-Quran yg bermaksud : "Berpegang teguhlah kamu pada tali Allah dan jangan berpecah-belah"

PAS dan UMNO kedua-dua parti ahli dan pemimpinnya adlh ISLAM. PKR adlh parti campuran bukan parti org Islam.DAP lagilah terangnya kafir. Justeru, oleh kerana UMNO dan PAS itu ISLAM maka bersatulah.Usah bergaduh lagi.Sesiapa yg melakukan kebaikan maka harus disokong dan yg melakukan kesilapan sama kita tegur. Ini tak, kutukan dan makian kita seolah2 kita lupa bahawa kita ini bersaudara atas nama ISLAM!!!