"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, September 06, 2009

1000 Ahli MCA Sekijang Sertai PKR..!

Dato' Chua Jui Meng sebentar tadi dalam ceramahnya di Parit Sulong mengisytiharkan bahawa 1000 ahli MCA Sekijang telah mengisytiharkan bahawa mereka telah keluar dari Gerombolan dan menyertai perjuangan membela rakyat bersama Pakatan Rakyat diatas paltform PKR.

Chua Jui Meng juga sebentar tadi menjelaskan bahawa jurang pendapatan antara kaum Melayu dan Cina mempunyai jurang yang jauh berbeza akibat dari tindakan pemimpin UMNO/BN yang hanya berminat untuk mengenyangkan perut mereka sendiri dan itu adalah faktor utama kenapa beliau memilih untuk berhijrah dari platform BN kepada Platform Pakatan rakyat.

"Johor adalah kubu kuat UMNO/BN tetapi saya memilih untuk tidak lagi bersama UMNO/BN kerana parti yang menerajui BN iaitu UMNO telah mulai mereput dan tidak ada cara lagi untuk memulihkan UMNO/BN.

Kelemahan yang paling ketara ialah bilamana Malaysia telah kehilangan sebanyak RM268 billion semasa pemerintahan PM baru Najib yang tidak sampai pun setahun..!

Ini ialah rekod baru untuk Malaysia...

35 comments:

Anonymous said...

tak lama lagi pkr jadi macam gerakan

zali said...

ler...apasal tak cakap 10 000
orang...banyak sikit

dan lepas tu boleh la istihar pkr
parti cina yang di ketuai oleh lim
nua him

zali said...

cilok dari http://loveperak.blogspot.com/2009/09/lagi-berita-panas-31-adun-selangor.html

Satu surat yang ditandatangani 31 ADUN (Jumlah Majoriti,kerusi di Selangor 56) telah ada ditangan Hassan Ali untuk dikemukakan kepada DYMM Sultan Selangor.

Antara kandungannya surat itu seperti berikut......

1. Tidak percaya kepada kepimpinan Khalid Ibrahim

2. Mencadangkan perlantikan MB yang baru iaitu... Datok X

Surat tersebut ditandatangan oleh Adun UMNO,MCA,PAS,PKR dan DAP.

ADUN-ADUN PKR dan DAP yang turut sama menandatangani Surat tersebut masih kekal sebagai ahli Parti dan tidak lompat Parti bagi mengelakkan isu teknikal berkenaan Surat Akujanji yang tidak demokrasi itu yang mereka telah tandatangani terdahulu.

Menurut Perlembagaan Negeri ... sekiranya MB telah hilang kepercayaan majoriti ADUN maka, DYMM Sultan Selangor boleh melakukan dua Perkara:-

1. Membubarkan Dewan.... sekiranya ianya dipohon oleh MB Khalid Ibrahim.

2. Membubarkan Exco Negeri sedia ada dan Melantik seorang MB yang baru untuk menubuhkan barisan Exco Negeri yang baru.....

sasha2020 said...

Chua Jui Meng ni...semua orang dah tahu. Dia ni opportunis...

Suka hati dia lah nak bagi tahu ada 1000 ahli MCA nak masuk PKR.

Kalau dia nak bagi tahu 10,000 pun tak kisah.

1000 masuk PKR , 10,000 keluar PKR. Itu dia tak tahu dan tak mahu bagi tahu.

KEMBOJA said...

KAH...KAH...KAH...UMNO AKAN JADI BATANG BURUK....TENGOK LA.

SEBAB MELAYU UMNO YG KURANG AJAR TU MACAM BERUK2 BELAKA.

SEMUA KAUM DAH TAK NAK KAWAN...RACIST YG AMAT..

WAUUUU... SERONOKNYA NAK TENGOK UMNO TERKUBUR...

Anonymous said...

ha ha... zali skeleton, kau silap, bukan 31 sebenarnya tapi 50 org lah, lagi gempar di kelantan 20 andun PAS akan isytihar bebas dan akan sokong PM, di kedah dan P.pinang pun sama. ini baru gempak habis.

Anonymous said...

Woit.. KEMBOJA! batang buruk bukan biskut raya ke, makan je rapuh, macam UMNgOk... wakakaka

KEMBOJA said...

BETOI TU....BARU NAK PEGANG DAH BERKECAI...BEGITULAH UMNO/UMRO SEKARANG NI.

SO...JANGAN TUNGGU LAMA2....CABUTTTTTT....TINGGALKAN UMNO YG RACIST TU. BIAR DIA MEROYAN SORANG2.

Liza said...

cucu zali tanya zali...

"UMno? tu apa benda tuk? biskut merry ke tuk? itulah soalan cucu zali 10 tahun akan datang... dan jawap zali ... UMno tu ialah sebuah Pertubuhan Kebangsatan Melayu tak Bersatu. dia orang semua nih dah jadi bangkai bernyawa... dio orang nih warih2 melayu perangai binatang! tuk pun dulu salah sorangnya penyokong dio orang tapi last2 dio orang tipu tuk... ada ke patut dio tuduh tuk liwat shasha'ngok! mana ada ...cuma sekali je!

KEMBOJA said...

KAH...KAH...KAH...BiNatanggggggg

Anonymous said...

Zali tertekan kekekekke. Parti perasuah dia hampir karam. kekekek. Zali SIAL N BANGANG.

Anonymous said...

kekek shasha juga tertekan sbb nanti elaun tak dapat dah. Duit Haram.

Anonymous said...

Cucu Zali: tanya lagi... saya tengok bapa tak keje mane dia dpt duit???
Datuk: Bapa ko makan rasuah. keje dia sebagai pengkhianat bangsa Melayu.
Cucu Zali: SIAN DAN BANGANG punya bapa.

Sekian Al Kisah.

Anonymous said...

Memang dah patut apa yang dikatakan oleh c j m tu. Melayu kini dah terlalu baik hati, dah bersetuju nak menyerahkan belakang dan depan tubuhnya kepada bangsa cina dan india.

Dalam keadaan sekarang orang Cina dan India yg tolol sahaja tidak akan menyahut seruan "pemimpin agung Melayu" Barua Berahim itu.

Ingat wahai Melayu sekali hak kamu terlepas ke tangan org lain jangan harap ia boleh kembali ke tangan kamu lagi. Ingatlah Melayu sebelum kamu dihina macam bangsa kamu di Singapura atau di Selatan Thai.

Berua Berahim memang patut dihukum tembak sampai hancur kepalanya.

MASSMERAH

KEMBOJA said...

MELAYU UMNO MELAYU YG KURANG AJAR....RACIST YG TERAMAT.

SEMUA KAUM DAH TAK NAK KAWAN

JOM PAKAT2 TINGGALKAN UMNO...

Anonymous said...

Massmerah! betul kata kau tu, melayu dari dulu memang baik hati, habis tanah2 melayu digadai, ini semua kerja PR, dah 50 PR memerintah apa yg PR buat, di Pahang tu sape yg bagi tanah genting tu kat Cina utk di buat tempat judi, itu kerja DAP dgn PAS, kilang arak di selangor, itu kerja PKR... skrg UMNO je yg tinggal utk membela nasib melayu, marilah kita sama2 pegang keris, supaya melayu tak bodoh lagi.

Anonymous said...

MASSMERAH..,
Melayu mana yang dah bersetuju nak menyerahkan belakang dan depan tubuhnya kepada bangsa cina dan india....?

Kau bangsa apa massmerah...?
Ahli UMNO tu bangsa apa....?

Apakah kau ahli kumpulan kepala lembu...?

Anonymous said...

mari kita sama2 menghayati pesanan massmerah.. mari kita sama-sama menangis dengan massmerah kerana mengenang nasib bangsanya yg di tindas, setelah Pakatan Rakyat memerintah 50 thn.

::BeDuK:: said...

mengapa chua jui meng tak disambung sbg menteri kesihatan dulu? kerana dia yg membawa masuk ubat chipla drp india tetapi ubat haram tak ada kat hospital..masihkah kau ingat bhw si cina itulah dulu yg beriya mengutuk org2 melayu kini masuk pkr dan mula bercakap pasal semangat persamaan. oh...sungguh tak sedar lagikah bhw mereka semakin bersatu tetapi kita umat islam semakin berpecah belah......

Anonymous said...

salah tu Beduk, sebenarnya dia tak disambung jd Menteri sbb tak pandai bodek, dan tak pandai hulur, tak percaya ke.. tanya sama zahid, dia boleh tlg jawab... wakakakka

dlm BN ni prestasi x penting, yg penting pandai bodek, dan kasi masyuk. kalau tak pandai semua ni.. tak tahan lama lah kau

Anonymous said...

atau pun ampu dia tak cukup kuat.. wakakaka, ampu kena kuat la, baru boleh naik tinggi. kalau tak kene tendang la.

Anonymous said...

Sape dalam UBN sekarang adalah perasuah. Lagi kuat rasuah lagi lama dalam UBN itu aje utk menjawab soalan Beduk. Beduk ko makan rasuah tak???? ke ko tak kisah halal haram sbb kebanyakan orang UBN tak kisah duit haram.

sape nk panjangkan zakar? said...

harap die ni ikhlas

Anak Bugis said...

apa de hal kalo org cina dan india join pkr.. sebab orang cepat sedar.. hanya pkr yang memberikan keadilan pd seme kaum di malaysia.. org melayu dok dgn ketuanan melayu..terutama puak bangsat umno.. ingat ketuanan melayu tu akan tolong jd kan melayu ni kuat ker.. kuat sesama korang bleh ler..tp realitinya dimata seme org melayu jd semakin lemah

matstimketum said...

orang melayu tak sedar lagi harta negara dirompak oleh ubn. duit royalti minyak kelantan dah senyap, ubn tak tahu nak kata apa sebab ongkosnya dah tak ada seperti yang dijangkakan!

Anonymous said...

UNITED MALAY RASICT ORGANISATION @ UMRO (UMNO) adalah parti melayu yg sudah tidak relevan dan tidak lagi boleh diterima rakyat.cuma mereka yg dibawah perhambaan media TV1,TV3,utusan shj yg masih berkeras mempertuankan UMRO(UMNO).

kerana mereka-mereka ini masih lagi belum merdeka minda/baligh dan dianggap mempunyai akal yg bantut dlm berfikir secara rasional.dek kerana masih lagi taat dan percaya kepada kepimpinan UMRO(UMNO) dahulu di zaman tunku abdul rahman, mereka-mereka ini sanggup mempercayai najib tun razak adalah seperti tunku abd. rahman.

anda salah!!!najib tun razak bukan seperti pejuang UMNO yg dahulu.najib tun razak adalah pengkhianat melayu dan agama islam serta yg dibawahnya.kalau dulu aku bangga kerana UMNO bijak memimpin rakyat tetapi tidak sekarang.malah aku kecewa dan benci kepada berjuta-juta penindasan yg telah dilakukan oleh UMNO/UMRO parti yg mempamerkan kecacatan pemerintahan MALAYSIA.

Anonymous said...

Betul,Jui Meng. Perut pemimpin umno dah buncit nak meletup, tapi rakyat kais pagi makan pagi.

jasa mu di kenang, bukan macam zali, orang johor dah nak papa kedana tapi dia masih tak sedar diri. melayu bodoh.

Anonymous said...

Lepas parti kaum sempit UMNO bungkus, nanti DS Najib akan tubuh parti 1Malaysia.
SPR akan jadi jack sperow, SPRM jadi makmal SPeRMa.
"UMNO samasekali tidak terlibat dlm isu gandaan bajet PKFZ" Titah Pengarah SPRM. Mcm mana nak sangkut, SPRM tunggu UMNO cuci semua taik yg berterabur, barulah jemput SPRM datang kesan bau.
MAD BALING

tengala said...

HABISLAH UMNO KALI NIE...
HABIS..HABIS..HABIS..

Anonymous said...

Suatu ketika nanti...15tahun akan dtg

Cucu ; Atuk UMNO tu parti apa?? ada makan2 dan joget2 ke??

Atuk ; Bukanlah cu..UMNO adalah parti politik tapi dah tutup sebab parti UMNO nie PERKAUMAN. Parti yang kuat rasuah..pemilihan pucuk pimpinan rasuah,dapat projek rasuah,mahkamah rasuah,rampas negeri,perosak bangsa parti nie,

Cucu ; Tak ada jabatn pencegah rasuah ke atuk???

Atuk ; Ada. Tapi dah tukar nama. Suruhanjaya Pembunuh Rakyat M'sia.

Cucu ; Kalau bunuh polis tak tangkap ke tok??

Atuk ; Polis pun dah jadi Musang caner nak tangkap...Musang kepala ayam. Perasuh jugak...bunuh orang guna lagi tapi dalangnya terlepas.

Cucu ; abis tok macam mana boleh ok sekarang???

Atok ; Lepas Barisan Najis kalah, Pakatan Rakyat ambik alih. Negara yang kaya,hasilnya diagih untuk rakyat. Kebajikan rakyat dijaga,barangan dikawal,konsesi tol dihapuskan. Menteri Barisan Najis(B'END)semua dalam penjara sebab banyak kes dan harta dirampas.

Cucu ; Oooo, patut la gambar atuk nampak segak je gantung kat dinidng. Atuk pejuang melawan UMNO
masa muda2 ek...

Atuk ; itu cu tak tengok atuk dijalanan berdemo lagi.

Cucu ; Demo tu caner tok??

Atuk ; Demo menentang kezaliman.. menentang ISA, mertabatkan Bahasa Melayu.

Cucu ; UMNO ni melayu ke tok???

Atok ; Dengarnya MELAYU tapi Presidennya dulu mamak. Kata islam..tapi demo bantah kuil bawak kepala lembu sambil take beer. Entah la UMNO nie parti apa..mcm yahudi le lebih kurang.

Cucu : oklah tok..nak jumpa Amnor jap,ajak dia dtng umah.

Atok ; ooiii..jangan nak memandai kamu ajak UMNO datang umah. Abis terbakar umah aku. UMNO dah mati dan pupus...langkah mayat aku dulu.

Cucu ; Laaa...bukan UMNO parti la tok...A.M.N.O.R anak wak seman yang umur 10tahun tu..kawan saya la tok.Apa la tok nie...

Atok ; eeee..cakap le,anak wak seman. Aku tak boleh dengar nama UMNO nak muntah dan geli geleman...puuiii!!!

Anonymous said...

cerita yg menarik. begitulah yang akan terjadi kepada parti Zali UBN.

Anak Bugis said...

Umno ibarat rumah besar menunggu rebah.. sebab tak leh nak repair lagik..semakin hari mereput.. lalang makin meninggi. penghuninya terlantar sakit..malam2 org tak berani nak lalu depan umah tuh.. takut.. sebab rasa mcm diperhatikan..sesautu..begitulah nasib umno..

perompak harta rakyat said...

Anonymous said...
Suatu ketika nanti...15tahun akan dtg

Cucu ; Atuk UMNO tu parti apa?? ada makan2 dan joget2 ke??

Atuk ; Bukanlah cu..UMNO adalah parti politik tapi dah tutup sebab parti UMNO nie PERKAUMAN. Parti yang kuat rasuah..pemilihan pucuk pimpinan rasuah,dapat projek rasuah,mahkamah rasuah,rampas negeri,perosak bangsa parti nie,

Cucu ; Tak ada jabatn pencegah rasuah ke atuk???

Atuk ; Ada. Tapi dah tukar nama. Suruhanjaya Pembunuh Rakyat M'sia.

Atok ; Lepas Barisan Najis kalah, Pakatan Rakyat ambik alih. Negara yang kaya,hasilnya diagih untuk rakyat. Kebajikan rakyat dijaga,barangan dikawal,konsesi tol dihapuskan. Menteri Barisan Najis(B'END)semua dalam penjara sebab banyak kes dan harta dirampas..........................

---------------------------------------------

Kisah paling menarik dan seronok yang aku dengar dalam bulan ramadhan al-Mubarak. Tapi ada beberapa perkara penting yang si cucu terlupa tanya kat atuk. Jadi aku tolong sambung cerita ni.

cucu : abis tu tok, apa yang terjadi pada PM Najis bila bee end hancur tok?

atuk : Oooo, pas Anwar jadi PM, dia reformasikan semua jabatan kerajaan, PDRM, SPRM, SPR Ketua Hakim Negara, Peguam Negara dan sebagainya. Jadi ketua Hakim Negara yang baru dilantik oleh Yang DiPertuan Agong atas nasihat Datuk Seri Anwar Ibrahim bukak balik kes Pembunuhan Altantuya Sharibuu dan akhirnya didapati Najis dan Bik Mama didapati mengarahkan Pembunuhan sorang model Monggolia yang menjadi orang tengah dalam urusniaga kapal selam Tentera Laut dulu. Model tu di C4 apabila telah berjaya membantu PM Najis dalam urusan Komisyennya. Ni jenis laki tak betanggangung jawab la ni, 2x5 macam brahim bewak, Orang dah tolong bukan tau nak terima kasih, lagi dibunuh pulak. Jadi Hakim
Mahkamah Rakyat menjatuhkan hukuman mandatori GANTUNG SAMPAI MATI keatas kedua-dua orang ni.

Cucu : Brahim bewak tu sapa tok?

Atok : Dia tu atok tak tau la nak panggil biawak pun boleh, nak panggil anjing pun boleh, bak peribahasa melayu 'Mendukung BIAWAK HIDUP' ataupun 'Melepaskan ANJING Tersepit'...... Si celaka ni ahli parlimen Pasir Mas yang menang atas simpati Tuan Guru Nik Aziz, MB Kelantan masatu, tapi bila dah menang dia gigit balik Tok Guru, pasal tu atok cakap rakyat Malaysia gelarkan dia dengan 3 jenis binatang, lagi 1 selain biawak dan anjing dia ni jugak orang panggil katak.....melompat dari satu parti ke satu parti tanpa satu matlamat yang jelas....

cucu : lagi 1 saya pernah dengar nama Khir Toyol, atuk kenal dia?

Atuk : Oh anak toyol, rakyat masatu panggil dia Mat Botox pasal guna duit pembayar cukai untuk menghensemkan wajahnya. Dia ada mahligai yang lebih besar dari Istana Yang DiPertuan Agong, ntah dari mana duit rakyat yang dia rompak sedangkan sebelum jadi MB Selangor dulu dia jadi Dr gigi je, klinik dia atuk slalu pegi tak brapa laku pasal perkhidmatan cabut dan tampal gigi dia tak brape memuaskan pelanggan, pas Bee End jatuh mahligai dia kena lelong, last-last kerajaan Pakatan Rakyat beli jadikan Rumah Anak-anak Yatim Terbesar diMalaysia. dalam pada tu si Khir anak Toyo ni jatuh muflis, last-last bini dia si Zaharah Kecik yang songlap duit Balqis dulu pun pun dia jual kat Lim Goh Tong Tokey judi Genting bila satu-satunya harta dia yang tinggal dia buat bejudi kat genting pastu kalah semua taruhan. Kalau cucu jumpe GRO paling tua kat Pusat Kasino Genting tu, haaa, tu la bini anak toyo. Tu lah dia bila rompak duit rakyat banyak sangat, kat dunia lagi ALLAH dah bayar CASH, tak main cek-cek lagi dah.... Supaya jadi pengajaran pada Pemimpin Pakatan Rakyat jangan menyeleweng bila rakyat dah meletakkan kepercayaan pada kamu....

hamid klang said...

orang yg bersih memang tak lama dlm umno/bn pasal dah terbukti umno/bn adalah tong najis tempat berkumpul segala jenis kekotoran dan yg sejenis dgn nya...

Anonymous said...

Zali n sha sa,apa sal tak cakap semua adun pakatan rakyat 1malaysia nak letak jawatan pas tu cakap lak semua nak masuk bee end,baru gempak siot ni cakap kat selangor je,mangkuk ayon la lu,nak cong pun pakai otak sikit,ooop otak lu dah tukar kot,pakai otak lembu yang kena pijak kat aji songkok tinggi tu patut mengong semacam je.gua ingat hidung lu orang pun patut tukar hidung lembu tu,senang nak kena tarik kat puak2 aji songkok tinggi,baru rock,ada kelikir kat hidung,pas tu buat konsert take beer sambil arak kepala babi,tenuk,cipan,tapir dipersembahkan untuk BIG MAMA......