"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, September 29, 2009

Bagan Pinang:UMngok Umum Calon Paling Bersih..!!

Sebagaimana yang dijangka, Perdana Menteri Najib Razak memilih Tan Sri Isa Samad sebagai calon BN pada pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang 11 Oktober depan.

Ramai pihak termasuk mantan Perdana Menteri, Mahathir Mohamad sebelum ini menggesa Najib memilih seorang calon yang bersih dari rasuah politik bagi mengembalikan kreadibiliti parti itu di mata rakyat.

Isa disabit atas kesalahan merasuah perwakilan untuk pemilihan UMNO pada tahun 2004 dengan menganjurkan pertemuan dengan perwakilan, mengadakan majlis makan dan memberi wang untuk membeli undi.

Beliau dilucutkan jawatan naib presiden dan digantung selama tiga tahun. Tempoh itu berakhir pada Jun tahun lalu.

Isa adalah Ketua UMNO Bahagian Teluk Kemang dan dicalonkan untuk Bagan Pinang atas reputasinya sebagai bekas Menteri Besar Negeri Sembilan untuk lebih dua dekad serta berpengalaman luas dalam politik negeri itu.

Dalam memilih Isa, Najib dilihat mengambil "jalan selamat" untuk memastikan UMNO mengekalkan kerusi tradisinya itu dan tidak kalah pada pilihanraya kecil di Semenanjung untuk kali kelapan berturut-turut sejak pilihanraya umum 2008.

UMNO-BN sebelum ini tewas pada pilihanraya kecil Permatang Pauh, Kuala Terengganu, Bukit Gantang, Bukit Selambau, Penanti, Manek Urai dan Permatang Pasir.

Isa diletakkan di Bagan Pinang bersandarkan popularitinya di kalangan masyarakat tempatan di situ walaupun kepemimpinan UMNO itu akan dilihat sekali lagi sebagai tidak serius dalam membersihkan parti itu daripada gejala politik wang.

Pemilihan Isa sebagai calon BN untuk Bagan Pinang dibuat oleh Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin sebentar tadi.

Sumber - Anjung Info

Malam ini PAS pula akan mengumumkan calon Pakatan Rakyat yang akan bertanding pada pilihan raya kecil itu.

Pengumuman akan dibuat oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Bilik Gerakan Pilihan Raya Kecil Bagan Pinang.

18 comments:

Unknown said...

UMNO choose Isa is "back to the past" or "back to PAS"!!!!
haha!Dr M pls dun cry !

TAAVEEKUN PERAK said...

Isu-isu yang PAS perlu jawab

1) PENGHINAAN TERHADAP ISLAM OLEH PEMIMPIN2 DAPig.
PengHALALan Nik Aziz tehadap perbuatan menghina Islam oleh para pemimpin DAPig tentunya akan menguburkan Pas di N31 malah tak mustahil juga di PRU13 kerana Pas dianggap tidak lagi mampu memperjuangkan Islam.

2) PENOLAKAN PAS TERHADAP KERAJAAN PERPADUAN UMNO.
Pas dilihat GILAKAN KUASA dan kedudukan apabila sanggup berkerjasama dengan KAFIR daripada menjalinkan persefahaman dengan sesama muslim.

3) KEMELUT POLITIK TAK BERTAMADUN Pakatan Rasuah (PR) DI PERAK
Isu menghina Raja dan usaha menghuru harakan keamanan di Perak oleh Nizar PENDERHAKA akan memberi kesan yang besar dikalangan orang melayu. Ditambah pula Nizar jelas berada dibawah telunjuk KAFIR DAPig didalam setiap isu yang berlaku di Perak.

4) PENGHINAAN PAS DAN Pakatan Rasuah (PR) KEPADA ANGGOTA BADAN BERUNIFORM.
Selama ini Pas dan Pakatan HARAM pembangkang sering melabelkan anggota beruniform di Malaysia seperti Polis, FRU, Rela dan juga Askar sebagai TALIBARUT kerajaan. Malah ada juga di gelar ANJING kerajaan kerana melaksanakan tugas dan tanggung jawab mereka. Kini di Bagan Pinang, Pas dan Pakatan HARAM pembangkang secara TAK TAHU MALU kembali menagih undi dari anggota beruniform ini.

5) KES LIWAT ANWAR
Ramai telah menyedari usaha Anwar melengah2kan perbicaraan kes liwatnya di mahkamah. Pelbagai cara dilakukan oleh Anwar untuk mengelakkan kesnya dibicarakan dan Pas tetap menyokong penuh Anwar yang penuh dengan SALAHLAKU MORAL ini.

6) KRISIS PENYELEWENGAN WANG RAKYAT DI SELANGOR
Pakatan HARAM pembangkang berdepan dengan tuduhan penyelewengan wang rakyat oleh adun DAP di Selangor. Dan juga penglibatan KONGSI GELAP didalam pentadbiran kerajaan negeri Selangor. Ini menunjukkan bahawa Pakatan HARAM pembangkang TIDAK LAYAK diberikan kuasa mentadbir kerana jika dibiarkan..., negara pun akan mereka jual.

7) ISU KUIL DI SELANGOR
Adun Pas dan PKR bersekongkol menggalakkan pembinaan kuil di penempatan orang Islam di Selangor. Tindakan mereka tidak mengendahkan sensitiviti masyarakat Islam ini menyebabkan penolakan TOTAL kepada mereka dari orang2 melayu/Islam di Selangor.

8) KELEMAHAN MENANGANI ISU ARAK
Hasan Ali yang pada mulanya amat bertegas mengenai larangan penjualan ARAK terpaksa "menyerahkan kepala" untuk dipijak oleh KAFIR DAP setelah campurtangan Anwar. Ini menyerlahkan bahawa Pas Selangor hanya menjadi pencacai kepada Pakatan HARAM pembangkang.

9) KETIDAK MAMPUAN PAS MENJANA PEMBANGUNAN
Ini terbukti di Manek Urai apabila Pas hampir tewas kerana penolakan oleh rakyat setempat yang diabaikan serta dibiarkan MUNDUR dari segi pembangunan. Pemimpin2 Pas terpaksa menggunakan isu SYURGA dan menjanjikan PAHALA bagi menarik undi kepada mereka.

10) PAS MENJADI TALIBARUT KEPADA KAFIR DAP
Imej Pas sebagai parti Islam telah terhapus terutamanya setelah menggantikan slogan mereka dari MEMBANGUN BERSAMA ISLAM kepada PAS FOR ALL. Pas dilihat menjadi BARUA kepada KAFIR DAP apabila bersekongkol mengHALALkan ayat QURAN dipermainkan oleh KAFIR di Perak. Pas juga dilihat menjadi pembela kepada SALAHLAKU MORAL pemimpin2 DAPig apabila Nik Aziz dan muslimat Pas "mengampunkan" MODEL BOGEL DAPig.

Anonymous said...

Rahman,Ahchong,Muniandy said..

Inilah salah satu blogger sampah ..
low minda dan fakta ..

steady bro .. ini umat celik IT..

Anonymous said...

1) PENGHINAAN TERHADAP ISLAM OLEH PEMIMPIN2 UMNOPig.

Umno juga tidak kurang hebatnya menghina islam malah lebih hebat dari DAPig.

2) PENOLAKAN PAS TERHADAP KERAJAAN PERPADUAN UMNO.

Umno yang sebenarnya dilihat GILAKAN KUASA dan kedudukan apabila sanggup berkerjasama dengan Pas yang telah mengeluarkan fatwa oleh haji Hadi di tahun 1980 bahawa umno adalah KAFIR daripada menjalinkan persefahaman dengan sesama muslim di dalam PKR.

3) KEMELUT POLITIK TAK BERTAMADUN Barisan Nasional(BN) DI PERAK

Isu menghina Raja dan melucutkan kuasa raja adalah penderhakaan umno yang jelas oleh mamak kutty dan ini jelas di terengganu apabila memanggil sultan sebagai binatang(natang).menghuru harakan keamanan di Perak oleh Najib PENDERHAKA akan memberi kesan yang besar dikalangan orang melayu. Ditambah pula Zambry(mamak keling) jelas berada dibawah telunjuk KAFIR UmnoPig didalam setiap isu yang berlaku di Perak serta tidak menghormati undi rakyat Perak.


4) PENGHINAAN UMNO DAN Barisan Najis (BN) KEPADA ANGGOTA BADAN BERUNIFORM.

Selama ini Umno dan kerajaan Kudeta BN Perak sering memperkudakan anggota beruniform di Malaysia seperti Polis, FRU, Rela dan juga Askar sebagai TALIBARUT kerajaan. Malah ada juga di gelar ANJING (memang anjing)kerajaan kerana melaksanakan tugas dan tanggung jawab mereka tanpa belas kasihan pada rakyat. Kini di Bagan Pinang, Umno dan barisan Najis secara TAHU MAHU kembali menagih undi pos dari anggota beruniform ini yang secara fizikalnya pengundiannya di pertikaikan dalam sistem demokrasi.

5) KES LIWAT ANWAR
Ramai telah menyedari usaha najib melengah2kan perbicaraan kes anwar di mahkamah. Pelbagai cara dilakukan oleh Najib untuk melengahkan kes anwar dibicarakan dan umno tetap menyokong penuh saiful bukhari yang penuh dengan SALAHLAKU MORAL dan sedang meghadapi penyakit misteri selepas sumpah laknat.

6) KRISIS PENYELEWENGAN WANG RAKYAT DI SELANGor oleh pembangkang Umno di masa Khir Toyo berdepan dengan tuduhan penyelewengan wang rakyat oleh Selcat di Selangor. Dan juga penglibatan KONGSI GELAP UMNO didalam pentadbiran kerajaan negeri Selangor di bawah pimpinan Khir Toyo. Ini menunjukkan bahawa BN sebagai pembangkang TIDAK LAYAK diberikan kuasa mentadbir kerana jika dibiarkan..., negara pun akan mereka jual dan membina mahligai2 pemimpin umno bagi menandingi istana sultan-sultan di malaysia.

7) ISU KUIL DI SELANGOR
Adun UNno dan BN lain bersekongkol menggalakkan pembinaan kuil di penempatan orang Islam di Selangor. Tindakan mereka tidak mengendahkan sensitiviti masyarakat Islam ini menyebabkan penolakan TOTAL kepada mereka dari orang2 melayu/Islam di Selangor.Ini terbukti bila PKNS membuat penempatan kuil di dalam kawasan perumahan tanpa menunjukkan pelan kuil tersebut kepada pembeli.

8) KELEMAHAN MENANGANI ISU ARAK
Hasan Ali yang pada mulanya amat bertegas mengenai larangan penjualan ARAK terpaksa "menyerahkan kepala lembu" untuk dipijak oleh KAFIR UMNO setelah campurtangan Hishammudin. Ini menyerlahkan bahawa Umno Selangor hanya menjadi pencacai BARISAN Najis pembangkang.

9) KETIDAK MAMPUAN UMNO MENJANA PEMBANGUNAN

Ini terbukti di Pmtg Pasir apabila Umno tewas kerana penolakan oleh rakyat setempat yang diabaikan serta dibiarkan MUNDUR dari segi pembangunan walaupun BN berkuasa lama di Pulau pinang. Pemimpin2 umno seperti Muhyidin yasin terpaksa menggunakan isu SYURGA dan menjanjikan PAHALA bagi menarik undi kepada mereka.

10) UMNO MENJADI TALIBARUT KEPADA KAFIR MCA

Imej umno sebagai parti perkauman telah TERHAPUS terutamanya setelah menggantikan slogan mereka dari ISLAM HADHARI kepada 1MALAYSIA. UMNO dilihat menjadi BARUA kepada KAFIR MCA apabila bersekongkol dalam skandal PKFZ mengHAlalkan wang rakyat dipermainkan oleh KAFIR PARIA di Perak. Umno juga dilihat menjadi pembela kepada SALAHLAKU MORAL pemimpin2 UMNOPig apabila PM Najis dan gerombolan Umno "mengampunkan" MODEL RABA BONTOT JJ UMNOPig.

TokJanggut said...

Pelik kenapa ISA, cakap Tun M dah tak laku....ISA ada simpan lagi fail Port dickson kot...buat azimat supaya dipilih.

ISA akan menang besor majoriti gila- rasuah dah jadi darah daging UMNO. Tanpa rasuah UMNO dah lama jadi sejarah. Bagan Pinang akan jadi lubuk rasuah tercalit dalam sejarah PRK.

DAH RASUAH LEBIH 20 TAHUN.. said...

KALAU ISA MENANG...KITA TUKARLAH NAMA SATU MALAYSIA ..KEPADA MALAYSIA DARUL RASUAH...SEMOGA DARI TEMPAT 47 KEPADA 74 DALAM DUNIA RASUAH...

tengala said...

ISA tu bukanlah bodoh macam pencacai2 UMNO.
Kalau dah tahu 3k undi pos dalam tangan mahu ka tidaknya beliau berkeras masuk bertanding...
Peruntukan bercurah2 akan datang..kalau di takdirkan UMNO kalah pun kali ini yg penting dapat bawa lari RM 1 Juta duit peruntukan PRK pun jadilah..
Yang malu PM 1Malaysia.

Anonymous said...

Siapa nak bertaruh teka-teki. Aku yakin Pas menang besar walaupun sebanyak mana undi Pos di bawa Najis UMNO.

Anonymous said...

hahahhaa..pas letak saper pon pasti KALAH...hahahhaha

Anonymous said...

Zali, kau jangan menyamar lagi.

Anonymous said...

saper zali??
aku nuar berahi laa
hahaha

Anonymous said...

saper zali??
aku nuar berahi laa
hahaha

Anonymous said...

saper zali??
aku nuar berahi laa
hahaha

Anonymous said...

saper zali??
aku nuar berahi laa
hahaha

Anonymous said...

Rekod pemimpin Perosak Rakyat takde yang bersih pun... Peliwat boleh menang, dah keluar penjara boleh menang, keluarga ada kes dadah boleh menang, ada kes mahkamah pasal tak bagi nafkah bini boleh menang, kes liwat bini boleh menang... Nak kata bersih macam mana yeee..???? Tahniah kepada penyokong PASberg kerana termakan janji syurga N.Ajis yang Maha Gila.....

Anonymous said...

Raja monggolia telah di lantik oleh gerombolan umno pekak untuk menjadi PM untuk rakyat 1Malaysia dan rakyat 1monggolia.

tahniah untuk rakyat malaysia keturunan umno melantik Najis monggolia sebagai PM serangan berani mati C4, perosak rakyat dan pelindung kaki raba bontot JJ dan lain-lain, macam-macam ada.

Unknown said...

hahaha...calon paling montok abad ini hehehe...apasal muka MB N9 monyok...tengah pk pasal KUasa kott..habis le akuu...budak jang hobit menang nanti abih le akuuu....hehehe..nampak sangat AMENO takde calonn..kesiann..yang rasuahh trang2 tang tang jadi pujann....puuuuhhhh...

Anonymous said...

seperti biasa inilah keupayaan amno utk rakyat.. tawarkan calon kitar semula yg bermasaalah...kata rakyat diutamakan..rupa2nya amno mengutamakan selera juak2 partinya sahaja.pilihlah calon muda yg bertaqwa kot2 ada dlm amno, tonjolkanlah sifat amanah wahai org2 beriman...