"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, October 25, 2009

Tiada EGM, Mesyuarat Khas... Mungkin - Salahuddin Ayub

Reactions: 
PAS tidak akan mengadakan Muktamar Agung Khas (EGM) seperti yang dicadangkan oleh Mursyidul Am Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebelum ini, sebaliknya hanya akan mengadakan mesyuarat khas PAS pusat bagi membincangkan isu parti.

Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub memberitahu Bernama hari ini bahawa isu mengadakan EGM sudah tidak berbangkit kerana Nik Abdul Aziz sendiri yang mencadangkan forum itu ditukar kepada mesyuarat khas.

Salahuddin berkata perkara itu dimaklumkan kepadanya semasa beliau mengadakan pertemuan dengan Nik Abdul Aziz di kediaman Menteri Besar Kelantan itu di Kota Baharu malam Sabtu.

"EGM tidak berbangkit lagi. Semalam saya adakan pertemuan dengan Tok Guru (Nik Abdul Aziz) dan mendengar sendiri komen Tok Guru tentang PAS. PAS akan mengadakan mesyuarat khas PAS pusat dalam masa terdekat. Nik Aziz sendiri yang memberitahu saya ketika pertemuan di Kota Baharu semalam," katanya.

Jumaat lepas, Nik Abdul Aziz dalam blognya, www.bloktokguru.com mencadangkan supaya EGM diadakan bagi menukar 'dua tiga kerat' pemimpin parti itu yang bermasalah.

Tiga pemimpin yang dinamakan dalam blognya ialah Timbalan Presiden Nasharuddin Mat Isa, Setiausaha Agung Datuk Mustafa Ali dan Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hassan Ali.

Ditanya sama ada pemimpin yang dikatakan "bermasalah" ada menghubungi beliau, Salahuddin berkata mereka hanya mendiamkan diri.

"Tidak seorang pun menghubungi saya sejak blog itu memaparkan (mengenai EGM)," katanya.

Dan satu Sidang Media akan diadakan pada pagi esok (26 Okt 09) bertempat di Pejabat Agung PAS di Ibu Negara yang akan diketuai oleh Musatafa Ali di Bilik Masyuarat Utama.

51 comments:

Liza said...

bagaimana "bermasalah" tersebut nak menghubungi SA sebab dah TGNA kata, bila keadaan reda, depa ni saja buat kalut tapi bila keadaan tegang, depa ni akan senyap... memang perangai agen UMNGOK... depa akan cucuk jarum sikit2 supaya nampak seperti PAS ni ada selisih kat dalam... memang betoi pun ada selisih sebab jarum2 dari depa lah... cilanat!

matstimketum said...

diharap mustafa ali, hasan ali dan nasharuddin isa akan meletak jawatan bagi menyelesaikan kemelut ini. sanggupkah mereka berkorban untuk kebaikan pas?

Anonymous said...

dah terketar2 mengigil lutut barua pas bila tong taik sendiri dah berselerak dan terpalit orang lain hahahahaha muktamar dah takjadi...begitu mudah ulamak2 main tariktali telematch hahahahha

pecah dua lah kamu wahai pas memalukan muslim

hangnadzalim said...

lantak! jerlah..bukan susah nak sorong tarik apa yang telah diperkatakan,tiada jurang diantara pas dengan umno hanya dibezakan oleh orang pas dengan tandaputih dikepala orang umno tandahitam di kepala..namun sama jua kepala orang melayu seperti kepala hotak HangNadim+Zali tiada bezanya sama2 terima upah! hahahahahaahaahaa

Anonymous said...

وَالسَّارِقُ وَالسَّارِقَةُ فَاقْطَعُوا أَيْدِيَهُمَا جَزَاءً بِمَا كَسَبَا نَكَالا مِنَ اللَّهِ وَاللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيم

Laki-laki yang mencuri dan perempuan yang mencuri, potonglah tangan keduanya (sebagai) pembalasan bagi apa yang mereka kerjakan dan sebagai siksaan dari Allah. Dan Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksanaٌ

PAS SELAMANYA said...

إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيَانٌ مَرْصُوص

Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokohٌ

hangnadzalim said...

nak komen komen juga pas vs umno + pr vs bn,jangan lupa Manchester United vs Liverpool hahahahahahahaahaahaa

Anonymous said...

masa hampa tergila-gilakan mereka.. hampa gelar gol profesional lah, mustadaffin lah.. bila tengok puak2 ni cerdik dan boleh menggugat kerosi empok di atas tu.. mulalah muncul belang sebenar seorang ahlil politik. Political animal ni sama saja.. awak pakai cap (lambang) apa ? bungkusan (pakaian/penampilan)apa ? semua serupa jer.. di india pun begini, di israel pun begini di eu pun begini.. so tak payah dabik dada la. salahudin pun terer buat cerita2 sensasi politik masa jd chief di bagan pinang. itu fasal orang nampak dan menilai.. ooo itulah orang politik namanyer.. mms

Anonymous said...

Berubah untuk menjadi lebih tidak ada salahnya. Jangan kita hipokrit semata-mata utk menutup kelemahan.

Kalau macam BN dah memang tak boleh pakai langsung dan dah memang tak boleh diperbaiki.
Pendek kata karamkan aje kapal BN dalam laut dalam.

Anonymous said...

To anon: 2009 9:07 PM

Yang sibuk kire tong taik orang lain buat ape??? Ko cuba tengok tong taik BN ko dah berselerak abis satu malaysia.

Contoh terbaik taik BN adalah Perak.

dino.yp@gmail.com said...

flip-flop leaders

Anonymous said...

Sekiranya pemimpin PAS yang berminat sangat UG atau masuk UMNO, anda akan dapat kekayaan segera, kerana anda telah mengadaikan maruah Parti PAS sehingga mudah diperkotak katik oleh UMNO dan Media masa dan juga TV.

Jangan jadi pencacai angkat najis UMNO...

PUTRA MERDEKA said...

nik aziz anjing tunggangan ampoh anwar dan DAP...tahniah nik aziz

hanghadzalim said...

PUTERA MERDEKA
Brutal! ler enkau nie,layan orang tua kasar sangat doakan TGNA nie...sihat walafiat mental dan fizikal enkau tak rugi.. MU 0 vs Liv 2 hahahahahaahaahaa

hangnadzalim said...

TGNA jangan beralah...desak jangan tak desak Muktamar Khas perlu, tunjukkan parti Islam penuh dengan demokrasi... pantun dari saya pembakar semangat dan tanda sokongan kepada Tokguru dengan lenggok.....

patah sayap bertongkat paruh
patah layar dayungkan perahu
jangan berjuang separuh-paruh
berdiri gagah dan terus rempuh

hahahahahahahahahahahahahahaahaahaa

hatiminda said...

Saya cadang janganlah gunakan islam utk kepentingan diri, nak dapat kuasa dan menipu umat islam yg lain....puak2 parti PAS ni tau cakap jer kerja macam haprak!! ini lah padahnya kalau melindungi AnWar yang penipu...habis semua org politik PAS ikut gaya AnWar...kalau masih menggunakan islam tunggulah bala dari Allah S.W.T... NIk Aziz pun sudah nampak semakin bangang dan nyanyok akibat melindungi AnWar..

Paipon said...

EGM Untuk Tahaluf Siyasi Sebenarnya...

Salam untuk saudara seperjuangan,

Kaji Balik “TAHALUF SIYASI” (TS) – itulah gesaan dalam pandangan aku apabila membaca betapa nekadnya Mursyidul Am PAS mengusulkan EGM untuk ‘restructure’ pimpinan tertinggi PAS . Apakah keberkesanan TS dalam usaha dakwah PAS dalam jangka panjang? Apakah tanpa TS usaha dakwah PAS akan terencat/terbantut? Apakah dengan TS, prinsip asas PAS tidak terusik pun walau sedikit? Apakah dengan TS juga pimpinan PAS dapat menegur atau mengkritik rakan pakatan dengan bebas? Atau dengan TS, PAS terpaksa menjaga hati rakan walau menggadai ketegasan prinsip? Ini semua berlegar kembali di fikiran aku sejak Tuan Guru Nik Abdul Aziz (TGNA) mengusulkan EGM.

KELUARLAH DARI PAKATAN. Itulah EGM yang aku cadangkan. Jangan lah kita berfikir jika kita keluar dari Pakatan kita tidak berkawan lagi dengan rakan lama. Ini soal prinsip. Kita memegang prinsip apa? Mereka pula mendokong prinsip apa? Prinsip kita adalah yang terulung kerana cintakan Islam. Malah kita menjadi lebih dinamik dalam menghadapi cabaran. Hal-hal bersama seperti ISA, Kehakiman, Rasuah dan lain-lain kita masih lagi satu vokal walau tanpa di dalam Pakatan, malah menjadi pengimbang yang baik antara hal-hal sensitif tanpa fikir ‘jaga hati’ antara rakan. Dengan UMNO/Barisan Nasional kita berfungsi seperti sama masa di dalam Pakatan. Jika menguntungkan Islam dan rakyat kita sokong dan jika memperbodohkan Islam dan rakyat kita lawan habis-habisan.

Walaupun ada yang berpendapat wujudnya pro-UMNO dan pro-Anwar di dalam tubuh PAS. Inilah masanya kita mengenali mereka. Adakah mereka sanggup bersama-sama dalam perjuangan tanpa di dalam Pakatan. ATAU adakah mereka melihat jalan pintas mendapat kuasa itu yang utama jika di dalam Pakatan. Bukan sedikit mangsa dan masa yang terkorban akibat dari propaganda ini. Contohnya TGNA yang dituduh sebagai pro-Anwar dan Tuan Guru Haji Abdul Hadi (TGHH) dikatakan pula sebagai pencetus idea Kerajaan Perpaduan yang pro-UMNO. Sedangkan kedua-dua watak inilah sebahagian daripada penggerak PAS yang telah menempuhi onak duri dalam politik lama dan moden untuk melihat PAS berada di puncak. Tidak mudah mereka untuk tunduk kepada wadah yang jelas mengrosakkan Islam. Mereka telah menghabiskan sebahagian umur mereka untuk daulatkan Islam.

Memang diakui wujudnya dalang atau agen gerombolan dalam PAS. Tetapi mereka ini lambat laun akan menonjolkan diri dengan kuasa Allah. Yang peri pentingnya sekarang adalah “FITNAH”. Bagi aku selama mana wujudnya PAS di dalam Pakatan maka selama itulah fitnah di dalam PAS akan berpanjangan. Fitnah antara Pemimpin dengan Pemimpin. Fitnah antara ahli dengan pemimpin. Fitnah antara bukan Islam dengan agama Islam.

Kepada pimpinan PAS, muhasabah lah diri sebelum terlambat untuk menghadapi PRU 13. Walau pun dengan keluar Pakatan kita akan kurang sokongan, tetapi, percayalah usaha kita adalah untuk meletakkan keadilan Islam untuk semua kaum dan mengharap keredhaan ALLAH SWT. Mudahan-mudahan dengan usaha ini ALLAH SWT menunjukkan jalan yang mudah untuk mendapat sokongan dan mendaulatkan Islam di bumi Malaysia. Wallahu’alam.

hatiminda said...

Saya cadang janganlah gunakan islam utk kepentingan diri, nak dapat kuasa dan menipu umat islam yg lain....puak2 parti PAS ni tau cakap jer kerja macam haprak!! ini lah padahnya kalau melindungi AnWar yang penipu...habis semua org politik PAS ikut gaya AnWar...kalau masih menggunakan islam tunggulah bala dari Allah S.W.T... NIk Aziz pun sudah nampak semakin bangang dan nyanyok akibat melindungi AnWar..

hangnadzalim said...

Paipon...ako tak ssetuju pas keluar pakatan,ako cadangkan egm nie usulkan berpelukanlah sekuat pelokan dengan geng-geng dalam pakatan agar tak boleh lepasss

hahahahahahahahahahahahahahaahaahaa

Anak Lawin Papulut said...

hatiminda umno gampang la jual agama....dulu islam hadhari....datang najib 1 malaysia...kepala hotak kola hatibuta!hadhari dah hilang

putera merdeka..kaki jilat...melantak la dengan duit haram

PUTRA MERDEKA said...

nik aziz anjing kurap karpal singh dan lim kit siang! pakatan ranap ko orang akan terkubur tak bernesan!!!

HangNadim® said...
This comment has been removed by the author.
HangNadim® said...

Sejarah mengajar kita betapa parti bangsat UMNOBN ni sebenarnya yang mempermainkan perpaduan. Idea perpaduan UMNOBN dgn PAS sebenarnya datang dari UMNOBN untuk meruntuhkan perpaduan yang terjalin dalam Pakatan Rakyat.

Parti bangsat ini lah yang juga telah meruntuhkan "perpaduan" dalam BeerEnd. UMNOBN lah yang bertanggung jawab melaga2kan pemimpin dari kalangan parti2 gabungan merea (MCA, MIC, GERAKAN dll) sehingga gabungan barisan mereka sekarang hampir runtuh.

Parti bangsat ini sedar, di antara mereka juga TIADA PERPADUAN. Saling bercakaran untuk mendapatkan kuasa demi wang bagi kesenangan dan membuncitkan perut masing-masing. Inilah prinsip perjuangan parti bangsat haram jadah UMNOBN -- If I'm going to fall, I'll bring down all around me (spik inglish sket).

Oleh yang demikian, jauhi diri korang semua dari pengaruh dan dakyah penyokong2 dan barua-barua parti bangsat UMNOBN. Mereka ini adalah pengkhianat Bangsa, Negara dan paling celaka .. UMNOBN PENGKHIANAT UGAMA.

HangNadim® said...

KOTA BHARU, 25 Okt: Md Yusoff Abd Ghani (BN-Nenggiri) hari ini secara tidak langsung mengakui beliau antara orang yang terlibat membakar sebuah jentolak di Kampung Sungai Raya dalam Dun berkenaan pada tahun 2005 sebagai protes terhadap pemaju yang memajukan tanah yang diterokai mereka.

Md Yusoff secara spontan berkata "kalau saya terlibatpun (membakar jentolak) saya membela rakyat."

Beliau berkata demikian ketika Chek Hashim Sulaima, bangun bertanyakan soalan itu sewaktu Adun BN berkenaan berucap membahaskan Belanjawan 2010 di Sidang Dun Kelantan hari ini.

KAH!KAH!KAH! Ni laaa contoh pemimpin parti bangsat UMNOBN! Macam Sial! Korang bayangkan kapla hotak pengkhianat bangsa ni ... hotak letak kat lutut. Sanggup bakar jentolak dengan alasan nak bela rakyat! KAH! KAH!KAH! Ini bukan nak bela rakyat. Ini nak tunjuk samseng! Nak tunjuk kuasa! Dia ingat jentolak tu bapak dia punya? KAH!KAH!KAH! Pemimpin rakyat kapla hotak kau! Stupid!

PUTRA MERDEKA said...

PAS tak de apa dalam politik kalau tak kerana bertuhankan Anwar dan DAP, PAS sebuah parti bankrupt dlm PRU 1995, tidak sampai 10 wakil PAS dalam DUN atau Dewan rakyat, ternyata isu Anwar telah memberikan PAS nafas untuk hidup dalam tahun 1999, namun PAS sekali lagi ditolak hingga kehilangan kerajaan negeri terengganu dalam pru 2004, ini menunjukkan PAS tidak akan mampu bertahan sebagai sebuah parti politik yang membawa kesejahteraan dan pembangunan untuk rakyat, PAS hanya dapat hidup sekali lagi apabila tuhan PAS iaitu Anwar dan DAP memberi restu kepadanya untuk duduk didalam pakatan. Itu realiti yang anjing kurap nik aziz pertahankan melalui husam anak kesayangannya..
PAS hanya boneka dan budak suruhan tuhan-tuhan politik mereka.
kesian

HangNadim® said...

KAH!KAH!KAH! Kau cakap ler apa pun ... UMNOBN MEMANG PARTI PENGKHIANAT yang hanya bertuhan kan duit dan tokeh2 Cina. Sekarang ni puak-puak pengkhianat bangsa ni dah risau sebab semakin banyak tokeh2 Cina jauhkan diri ... dah tak masyuuuk! Tu yang dia huru-harakan parti MCA tuuuu ... bila MCA lemah, parti bodo ni (UMNOBN) berharap MCA akan bertaut semula dengan mereka. Ni ler mentaliti parti bangsat UMNOBN -- gunakan istilah perpaduan tapi sebenar nak memecah belahkan ... perangai serupa macam Yahudi. KAH!KAH!KAH! Pembela Nasib Melayu konon! Abah kau!

PUTRA MERDEKA said...

hehee...ko cakap la apapun PAS tetap parti lemah yang sujud tegak kepada anwar dan DAP, sifat munafik PAS yang diketuai oleh tok guru sesat ko orang nik najis mula membawa bala dan bencana kepada kesesatan PAS selama ini... nantikan keruntuhan dan jahanam nya puak khawarij ini
hehehe ko cakap la apapun PAS memang macam tu...ptuiihh

HangNadim® said...

KAH!KAH!KAH! Puak Khawarij? KAH!KAH!KAH! Baik ko tinggalkan perjuangan sia2 parti bangsat ko tu ... tak kemanapun. Parti bangsat ni mana boleh diharap untuk bela Bangsa dan Agama. 50 taun lebih jadik pemimpin negara pun baaaaanyak Melayu hidup miskin sebab sibuk nk bela tokeh2 Cina. Pundek punya pembela bangsa. Nak bela ugama? Laaaaaagi tak bleh harap. Banyak kes2 orang Islam murtad semuanya didalangi UMNOBN - kes Lina Joy, parti bangsat nko seeeeeenyap tak kata apa. Tu nama nak bela ugama? Pundek punya pembela ugama.

Tinggalkan ler UMNOBN tu, dah karat sangat .. dah buruk .. tak relevan. Kalau segan nak join PAS, aku cadangkan ko join DAP. Kalau takmo join pembangkang, nko isi borang masuk Makkal Sakti. KAH!KAH!KAH!

HangNadim® said...

Aku dah ngantuk nak tido. Kalo ada apa2 komen dari ko sat agi ... esok la aku balas ekkk :)

PUTRA MERDEKA said...

aha la tu, PAS yang menghalalkan lina joy murtad itu sebab diam bila teressa kok dan batu gajah bawa dalam parlimen ko orang PAS senyap sunyi tak bantah, ko ikut tak sidang parlimen? apa punya mangkok!
PAS pun sekarang kan dah terbuka, seperti terbuka nya cipap elizabeth wong yang tok guru nik aziz ko bela, PAs pun dah morden kerana dah tahu menghalalkan arak dan mendiamkan diri apabila ronnie liuw bantai hasan ali, PAS kan dah boleh terima tuhan selain Allah itu sebab kuil dan penggunaan kalimah Allah di gereja ko orang semua suka dan sokong
dah la bodoh tapi lebih teruk kerana menyesatkan kuda belang yang lain...Pergi Jahanam PAS

PUTRA MERDEKA said...

nik aziz pun tipu salehuddin, dia tetap dengan pendirian nak adakan EGM, atau salehuddin yang cuba berlagak hero menipu yang kononnya dia boleh menyelesaikan masaalah.
siapa tipu saipa tak kesah la sebab dalam PAS dari tok guru sesat hinga la kuda belang semuanya PENIPU, cuma bezanya kuda belang la yang banyak kena tipu...huhu
orang PAS memang macam tuuhh
puuttiihh

PUTRA MERDEKA said...

jenis hangnadim ni penakut, itu sebab di blog dia. dia tak bagi orang komen, tapi nak komen pun tak de isu sebab blog jijik dan kotor sebab mendewakan babi...itu lah nilai ko nadim

hangnadzalim said...

PUTERA MERDEKA,Nadim ni kalau tak tengok pig sehari dah demam!! so gambar pun jadilah.. bubuh jer kat blog dia suka sangat cuci mata and minder dier dengan spesis minatang nie
hahahahahahahahahahahahahahaahaahaa

Jeffry said...

APA ITU KEADILAN?...

KEHKEHKEH..FIRAUJIS MASIH BELUM PUAS NAK TAMBAH SAHAM DI NERAKE. BIARKAN!..BIARKAN!

Anonymous said...

bro,
hari ke hari blog mu jadi femes...
dengan ade gerombolan2 upahan umno..
maka bertambah laris...dan dengan tak sengaja blog2 najis tu sepi tak bermaya..kekeke

joostspring said...

abe ajis kte ooi..bakpe turun gearnya..takut ko nak buat EGM tu...kl xcekat gak duk rmh dah la abe ajis..xpyh nak byk kecek la..

biasanya jenis manusia yg menyalak lbh2 nak singkirkan org yang akn disingkirkan dulu....bila dah th rmi pemimpin2 pas di pihak pro ulama trus kecut perut abe ajis kte ni...payah la gak base jenis manusia gle kuasa ni

sapien said...

Umno parti kurap lah. Hanya Umno yang dapat menyelamatkan dan menyatupadukan rakyat?. Umno tuhan Baru. Penyokong Umno sembahlah Tuhan Umno kamu tu tujuh kali sehari.

Anonymous said...

sapiaen khawarij...

puak2 fanatik buta tuli pas yang menganggap PAS adalah agama,bkn parti..dan abe ajis tu maksum..

hangnadzalim said...

pas @ penghancur agama semalaysia ?
pkr @ pakar kencing rakan ???
dap @ duit ako punya ?????

hangnadzalim said...

pkr @ parti kencing rakyat!!
hahahahahahahahahahahahhaahaahaahaa

hangnadzalim said...

umno @ untuk malaysia nampak ok
mca @ malaysia cantik anggun
mic @ malaysia indah cerdik
kalau nak sakti masuk makkal sakhti

BN @ BARISAN NERAKA!!!
++++++++++++++
PKR @ PAKATAN KENCING RAKYAT!!!

yang mana satu pilihan kalbu anda??
hahahahahahahahahahahahahahaahaahaa

HangNgok said...

Eh! Ada Nyamuk laaa kat sini.

HangNgok said...

Kena pakai baju tebal ni ... nanti kena gigit nyamuk

lurus said...

EGM ke mesyuarat khas ke bukan isunyer. yg pnting isu yg dibawa oleh TGNA tu di beri perhatian oleh semua ahli PAS. diharapkan pembersihan yg akan dilakukan xkan menyebabkan penyingkiran pemimpin dan diharap pemimpin yg bermasalah tu bersihkan diri anda. anda x mencuri duit rakyat dan anda juga x mengabaikan tanggungjawab anda cuma anda terlalu cepat hndak bergabung dgn UMNONGOK. tunjukkan dulu pd rakan2 PR yg Islam Always For All. kita berlaku ADIL dan TEGAS dgn HAK PAS dlm PR dulu. percayalah satu hari bila ALLAH SWT mengizinkan dan meredhakan perjuangan yg PAS bawa nnti rakyat malaysia akan dpt menerima prjuangan PAS dan masa itu majoriti ahli Umnongok yg akan meminta Umnongok bubarkan parti mereka dan bergabung dgn PAS. kerana ada kelainan perjuangan PAS dan Umnongok yg amat ketara. Akhir zaman akan tiba dan Rasulullah SAW ada berkata Islam itu akan bangkit dari timur tp tidak menyatakan secara trperinci di mana. Kenapa kita yg muslim ini tidak cuba berjuang kearah itu? Ingat!! dizaman Rasulullah SAW dan para sahabat penganut agama yg lain sentiasa hidup aman dan tenteram tanpa gangguan. marilah kita kearah itu.

HangNadim® said...
This comment has been removed by the author.
HangNadim® said...

Ada satu mamat ni ... dia ajar aku maksud perkataan "Ngok", korang nak tau? Mamat tu cakap dengan aku (betul laa tu kot) kalau dekat Sabah ... perkataan Ngok tu kat sana maknanya BABI ... baru aku tau.

Kalau camtu, BoNgok tu makna nya BoBabi laa? Ooooo! Baru aku tau ... Kalau ToNgok tu maknanya ToBabi laaa? Ooooo! Baru aku tau ... menarik ... menarik .. Kalau macam tu Barisan Nasional Ngok tu maksudnya Barisan Nasional Babi laaa? Fuihh ... what a fucking Ngok!!. You know who you are ... KAH!KAH!KAH!

HangNadim® said...

"jenis hangnadim ni penakut, itu sebab di blog dia. dia tak bagi orang komen, tapi nak komen pun tak de isu sebab blog jijik dan kotor sebab mendewakan babi...itu lah nilai ko nadim"

KAH!KAH!KAH! Curious gak ko dgn aku! Stay back sampai kul 2:52 AM. Tima kasih ler sebab lawat laman web aku. Err ... aku ada masuk gambar baru laaa ... dah tengok? Menarik tau. KAH!KAH!KAH!

Anonymous said...

UMNO PARTI KAFIR. TANYA HADI KALAU TAK PERCAYA. PADA PENCACAI UMNO, UMNO TETAP KAFIR.

BOLOS said...

Barisan Nasional.....Babi Negara!!

Anonymous said...

UMNO= Untuk Mu Nipu Orang.. kate org ganu..
BN= Base Natang..

TMan said...

Depa tahu perlembagaan tapi bila mentakrifnya akan ada perbezaan..