"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, October 26, 2009

Menjelaskan Beberapa Fitnah ke Atas Kepimpinan PAS yang Sudah Bertahun-Tahun Berlegar

Reactions: 
Saya sendiri telah mendengar fitnah ini selama beberapa lama. Semenjak saya duduk dalam kepimpinan kampus lagi. Yakni telah wujud satu usaha untuk mencipta sebuah jemaah dalam jemaah. Dan jemaah tersebut dikaitkan dengan kumpulan yang dipanggil sebagai IRC/JIM.

Saya sendiri antara mereka-mereka yang kuat menentang IRC/JIM/MISG sewaktu di kampus dahulu dan saya tetap berpegang dengan pendapat bahawa di kampus2 seharusnya semua jemaah Islam duduk di bawah payung PAS dan bukannya berlawan sesama sendiri.

Fitnah yang selama ini saya dengar menamakan beberapa nama yang mereka kaitkan sebagai “jemaah dalam jemaah” dan mereka-mereka ini dikatakan sebagai pemimpin JIM dalam PAS. Suka saya menggunakan peluang saya ini untuk memberi beberapa fakta yang bakal menguraikan fitnah ini :

Nama-nama yang dikaitkan mencipta “jemaah dalam jemaah” adalah:
  • Khalid Samad – Nama ini adalah nama yang paling kelakar dan paling tidak logic antara nama-nama yang sering diungkap dan diperkatakan. Ini kerana Khalid Samad adalah penggerak “Suara Al Islam” sewaktu di UK dahulu dan Suara Al Islam adalah musuh ketat JIM/IRC. Sebaik beliau kembali ke Malaysia, beliau masuk PAS dan bertanding pilihanraya di Kuala Kerai.
Ceramah Politik PAS yang pertama saya dengar adalah ceramah yang diberikan oleh Khalid Samad sewaktu Markaz Tarbiyyah masih belum siap. Khalid Samad juga pernah ditangkap ISA kerana aktiviti beliau dalam PAS.

Di Selangor, yang kerap menyebarkan cerita Khalid Samad ni JIM/IRC adalah Ustaz Mat Zain, ketua Dewan Ulama PAS Pusat.

Mustahil Khalid Samad ni IRC/JIM kerana beliau berpewatakan keras dan agresif. Mereka2 yang dilatih dan ditarbiyyah JIM/IRC mempunyai perwatakan halus dan lembut.
  • Dr Hatta Ramli – Dr Hatta pun sering dikatakan sebagai pencipt jemaah dalam jemaah dan menjadi penggerak JIM dalam PAS. Saya pernah mendengar ceramah Ustaz Othman Razak, bekas SU Kerja sewaktu zaman Asri. Beliau berkata sewaktu beliau bertanding kerusi Parlimen Setapak pada Piliharaya Umum 1982, beliau tiada jentera dan kesemua anak-anak murid beliau juga tidak mahu berkempen untuk beliau.
Yang berani turun berkempen untuk beliau HANYALAH kumpulan-kumpulan pelajar dari Kampus Medik UKM di Kampung Baru pimpinan Dr Hatta Ramli. Sekali lagi saya sebut, DR HATTA RAMLI. Jadi, bagaimana Dr Hatta Ramli ini JIM kalau beliau sudah berkempen dan aktif dalam PAS semenjak 1982 lagi, di waktu PAS amat lemah dan dipandang hina?
  • Husam Musa – Ini lagi cerita mengarut sebab Husam Musa masuk PAS sejurus selepas deklarasi kepimpinan Ulama diluluskan dalam Muktamar PAS 1982 di Dewan Bahasa Pustaka. Waktu Husam berada dalam kampus UM, IRC/JIM belum wujud lagi di Malaysia
  • Dr Syed Azman – Nama Dr Syed Azman pun dilibatkan sebagai penggerak IRC/JIM dalam PAS. Padahal, Dr Syed Azman adalah penubuh kepada gerakan PAS di USA ( waktu itu namanya MISG-Terra Haute).
  • Dr. Lo Lo Ghazali – Beliau adalah anak kepada bekas pimpinan PAS Perak, Haji Ghazali. Ertinya beliau ini telah PAS sejak kecil lagi. Bagaimana hendak dikatakan beiau ini IRC/JIM?
  • Dr Siti Mariah Mahmud - anak kepada bekas Bendahari PAS Kedah, Hj Mahmud yang tersohor di kalangan ahli2 PAS Kedah. Kalau kita rujuk kepada veteran2 PAS Kedah, semua akan menyatakan Hj Mahmud ini adalah antara yang paling berjasa kepada PAS Kedah.
  • Ustaz Mujahid Yusuf Rawa – Anak Kepada Bekas Presiden PAS Haji Yusuf Rawa. Keluarga saya mengenali Mujahid semenjak beliau kecil lagi dan kami memang tahu beliau ini hijau sekarat-karatnya. Tidak mungkin beliau boleh dijadikan jemaah lain, kerana beliau PAS sejak lahir lagi.
Manakala, terdapat beberapa bekas pimpinan JIM yang menyertai PAS selepas peristiwa Anwar Ibrahim dipecat 1999:
  • Dr Dzul Ahmad - Bekas kepimpinan besar JIM namun beliau telah mengambil keputusan untuk putus hubungan dengan JIM sama sekali dan terus istiqamah dengan PAS
  • Saari Sungip - Dalam satu forum dengan pelajar2 KMUK/MISG di UK, beliau telah menyuruh supaya JIM di UK dibubarkan dan kesemuanya masuk PAS. Beliau kata beliau tidak nampak apa arah tujuan JIM yang boleh menjamin kemenangan Islam (au qama qalla).
Mengapa tidak dipersoalkan background beberapa kepimpina Fraksi UMNO?
  • Nasaruddin Mat Isa - Mengapa sewaktu beliau di Jordan, kepimpinan PAS di sana tidak mengenali beliau?
  • Dr Harun Din- Mengapa beliau hanya aktif sewaktu PAS dalam Barisan Nasional dan apabila PAS ditendang beliau sudah tidak kelihatan lagi? KAlau nak kata takutkan tekanan pemerintah, mengapa Ustaz Ghani abdul Rahman boleh terus istiqamah berjuang walaupun beliau pensyarah di UTM?
  • Mustafa Ali. – Pun hanya kelihatan sewaktu PAS dalam Barisan Nasional. Sewaktu sebelum itu, kita tidak mengenali siapa Mustafa Ali?
Itu adalah beberapa persoalan yang boleh kita persoalkan, kalau mahu dipersoalkan lah.
Hakikatnya, PAS ini adalah seperti kuali yang panas. Kalau ada yang boleh bertahan duduk di atasnya, mengapa mahu meragui keikhlasan mereka. Tak perlu takut JIM atau tidak kerana kalau betul mereka tidak ikhlas mereka tidak akan tahan lama.

Tulang Besi

64 comments:

joostspring said...

xhabis2 mu ni Tulang babi nak naikkan puak erdogan berfahaman khawarij...

selepas abe ajis xcukup undi 1/3 dr perwakilan tuk buat EGM mu nak menyalak tuk naikkan nama puak2 pro anwar pulak..

Anonymous said...

Usaha membawa PAS kembali ke dalam UBN semakin berjaya. Terimalah komponen UBN terbaru, PAS tahun 2011.

"Ke arah perpaduan UMNO-PAS"

Anonymous said...

seperti biasa si TuLang ni akan menaikkan nama bossnya Khalid Samad

pejuang said...

cukup2 la tu, perihal dlm kelambu, biar la dalam kelambu, perihal pemimpin, biar la pemimpin selesaikan, jgn asyik sgt nak menulis sampai musuh jd seronok dgn tulisan kita yg merosakkan jemaah sendiri. teruslah bongkar kemungkaran umno, tu lbh baik...........

Anonymous said...

Islam Dihina dan Tok Guru Nik Aziz difitnah. Baca disini...http://margeemar.blogspot.com

Anonymous said...

kl betul EGM pas jadi diadakn, aku rasa org yang akn disinggkirkn bkn nasa,mustafa,hassan ali dgn haji hadi yg akn disingkirkan...

puak2 husam musa,khalid samad dgn geng2 pro anwar serta nik aziz yg akan mapuh dulu..perwakilan pas bknnya buta hati sangat sapa xnapk gapa tangan2 jahat nuar berahim telah buat kpd pas..perwakilan pas hr tu pun hampir nazak puak erdogan ditanam oleh perwakilan..npk gaya berkubur n mati terus puak erdogan dalam pas kl EGM jadi diadakan..

semata2 nak tutup lubang perangai jahat erdogan@pro anwar ni tudah pulak puak pas yg menentang mereka sbg golongan pro umno..mmg dasar nuar berahim..serang sebelum diserang...

shark said...

hehe...sep2 ni gk komen supo dio jah hebat. Sapa ngato ko TGNA tuh. biso...biso... kawe x hebat setaro tu mo. gini la nok oyk nih awe. kalu kito biarkan, xleh jugok. rakyat dk tgk. hok maso ngundi pilih kerajaan nnti bkn stakat ahli pas jah hk ngundi, rakyat2 biaso lagu mano? lagu mano rakyat biaso nok sokong PAS kalu mereko tgk segelintire pemimpin sesat barak?

so lagi nih, bkpo dk beci sgt ko Husam? acu tunjuk bukti gk kalu yo wk gapo2 saloh. jange dk tuduh tok pasal2. nati jadi fitnoh plok. nauzubillah. mari saya nk cerito sikit ko awe nih. kalu nk royat Husam ni m'pengaruhi tok guru, soheh sep mu tok kenal TGNA. TGNA nih jenih keras ppalo. dey dio wk keputuse, org len xleh halang. so lagi, husam rapat nga TGNA nih sejk lamo dulu lagi. bkn kato dia rapat nga TGNA selepas pas menang besar 1999 dop, bhkn seblum tu lagi. Husam nih seblum jd YB, dio nih SU kpd tok guru. Jd bkpo dulu2 xdop bunyi pum TGNA wk keputuse dipengaruhi oleh Husam? bkpo x tuduh dipengaruhi anok dio ko, dipengaruhi SU TGNA (anual bakri) loni ko.... sep mu ni gk eh. nk nilai oghe hk kito tok kenal. beghak..beghak....

Anonymous said...

Ramai org UMNO dalam blog2 PAS skrg......

PUTRA MERDEKA said...

Dalam pada penat mendengar leteran beliau, penulis rasa ada lojik juga kata-kata kuda belang PAS ni bahawa jika ada EGM mesti ke kehendak Nik Aziz berjaya? kerana kalau melihat kepada keputusan muktamar di Shah Alam yang lepas jelas kehendak dan keinginan Nik aziz akan berkubur...Kubur kan lah terus nik aziz, husam dan penjilat-penjilat Anwar didalam PAS...Jadi Apa Nak Takut Dengan EGM?

PUTRA MERDEKA said...

Kekadang melihat keletah anjing peliharaan ni, teringat kepada kahar rasul melayu yang dah bertaubat nasuha dan telah dipenjarakan selama 10 tahun dengan 6 sebatan disamping denda yang dikenakan, masaalahnya bukan kahar tu yang sudah bertaubat, jauh dari itu kesan dari ajaran sesat dan menyeleweng yang dibawanya telah menyusuri pemikiran segelintir walau pun tak ramai umat islam, itu yang perlu dibendung dan dibetulkan...nik aziz? lagi teruk dari kahar ni rupanya...nauzubillah!

Anonymous said...

Anonymous said...
seperti biasa si TuLang ni akan menaikkan nama bossnya Khalid Samad

October 26, 2009 11:52 AM
.

Puak2 UMNO semakin kepanasan apabila fitnah mereka semakin tidak menjadi.

Anonymous said...

pejuang said...
cukup2 la tu, perihal dlm kelambu, biar la dalam kelambu, perihal pemimpin, biar la pemimpin selesaikan, jgn asyik sgt nak menulis sampai musuh jd seronok dgn tulisan kita yg merosakkan jemaah sendiri. teruslah bongkar kemungkaran umno, tu lbh baik...........
.

Bila ada kepimpinan PAS yang bekerjasama dengan UMNO, ia sudah tidak jadi perkara dalam kelambu lagi.

Percayalah.

Anonymous said...

TB, ko lupa senaraikan Hassan Ali. Siapa macai ni untuk tiba tiba di baiah oleh Pas Selagor? Hassan Ali tidak pernah dikenali dalam gerakan Islam semenjak dari kampus. Semasa di US, dia PTD..jauh bezalah nak banding dengan gerak dakwah MISG atau Misna. tahun 1999 baru join Pas..aku nak angkat orang ni? sorry la..

Anonymous said...

joostspring bangsat! lain kali mu balik kelate tolong satu bangsa majukan kelantan la bengong!,sekat peruntukan,sekat royalti,

puak umno memang otak udang ,pemikiran sampah, perangai macam najis!

sudah la tu joostspring..ko buat malukan umno kelantan yang memang tak tau malu,lain kali bedal a duit upah tu banyak sikit,jadi blogger sampah,puak umno macam mu nie memang banyak pun!

mana Anak Lenggong,kawan ko joostspring dah berak kat sini,mai berak kat sini...meh...meh...

cucu chemat melaka said...

kenapa mustafa ali dulu gadoh dgn penyokong2 ustaz latif mohamad pimpinan pas besut,ust latif org yg banyak berjasa pada pas...beliau di tahan di bawah akta I.S.A. selama 7 thn di kemunting...beliau istiqamah dalam pas...tapi mustafa ali lah menjadi punca nya ustaz latif di pecat daripada pas...semuanya berpunca dari mustafa ali...sampai beliau di kurung dan dgr cerita beliau telah di tumbuk oleh org2 ustaz latif....apa kah tak nak siasat peristiwa itu...kalau lah mustafa ali tudak mempunyai sifat pengacau..takkan peristiwa itu akan berlaku...sehingga tersingkirnya org kuat pas yg banyak berjasa pada pas.....di harap pas boleh membersihkan nama ustaz latif mohammad bekas pimpinan pas besut ....dan pejuang pas tulen...

PUTRA MERDEKA said...

tulang besi ni kan dapat payrol dari khalis gereja, duit gereja mana ko songlap untuk mengisi perut ko tulang besi?

Tulang Besi said...

PUTRA MERDEKA said...
tulang besi ni kan dapat payrol dari khalis gereja, duit gereja mana ko songlap untuk mengisi perut ko tulang besi?
.

Memang dalam darah daging UMNO ni menipu dan memfitnah

cucu chemat melaka said...

kenapa pimpinan timbulkan isu nak tubuhkan kerajaan perpaduan dulu...knp tak bincangkan dalam mesyuarat khas isu tersebut dlm mesyuarat khas ke,atau berbincang dgn majlis syura sebelum timbul isu ituy...yg peliknya kenapa ada dua tiga org pimpinan pas boleh mengadakan pertemuan dalam gelap...kemudian bila ada yg bantah keras pertemuan tersebut....pimpinan pas nak cuba alihkan isu itu dgn cuba menafikan pertemuan itu...lepas dapat tantangan keras dari tok guru nik aziz...maka pimpinan pas cuba pulak nak menutup isu tersebut...dgn keluarkan kenyataan yg isu itu tak timbul lagi...dah tutup kunonnya....ye ke dah tak terkenang2 akan jawatan2 penting dalam kerajaan yg di tawarkan kiranya berjaya mengadakan kerajaan perpaduan hari tu....mungkin cikgu tapah agaknya di tawarkan jawatan menteri apa agaknya..MENTERI HURU HARA DAN KACAU BILAU sesuai buat beliau...yg si nasa pulak mungkin menteri perumahan agaknya...boleh gak dia buatkan pimpinan2 pas yg menyokong beliau nanti rumah banglow yg besar2 mcm rumah dia....hasan ali pulak aku rasa lebih sesuai ambil alih tempat yg rais yatim duduk sekarang..kan beliau pun banyak cakap mcm rais yatim...MUNGKIN LE TU AGAKNYA...SEPERTI PEPATAH MELAYU BERKATA....ADA UBI ADA BATAS....KALAU ORG DAH BERBUDI DAH TENTU DAPAT BALAS...MUHYIDDIN YASSIN TETNTU SETUJU KALAU DIA BACA KOMEN NI...YE TAK DIN...

PUTRA MERDEKA said...

TB tak payah berlakun la, tak payah ambil simpati ramai, yang jelas Khalid gereja sedang mengatur rancangan untuk menjahanamkan hassan ali di Selangor sementara husam@kusam sedang mengatur langkah untuk mendapatkan kuasa sebagai Timbalan Presiden yang husam kalah dari ustaz Nasa, mereka ini jelas sedang menunggang nik aziz sesat sedangkan mereka sendiri sedang di tonggeng oleh anwar aljuburi
tunggang dan tonggeng kan dibenarkan oleh nabi nik aziz kamu, kena ikut ! kalau tidak nanti tak dapat syurga jahanam tu!
pttuuiihh

Anonymous said...

anjing2 pas dah panas bontot skrng ni...nafi jgn xnafi...

ni la akibatnya kl anggap pas tu sbg agama dan nik aziz adalah maksum..jadi fanatik membabi buta..

al jub mempunyai penyokong fanatiknya yg tersendri dan begitu juga nik aziz yg mempunyai penyokong fanatiknya..

sudah tentu fanatik nik aziz akan berpatah arang dgn pas kl ape2 yang tejadi kpd nik aziz..yg dapat keuntungan anuar si hamid karzai version malaysia..


SHARK...

kawe rase demo ni duk dlm hutan kot..sbb tu demo bleh oyat yg nik aziz buat keputusan tu bkn disebabkan oleh orng lain..

nak tanya sikit..siapa eh yg tumbok org mse jamuan raya pas ari tu??????husam oh husam

pemimpin cap ayam gapo dia gni sapa nak tumbok2 orng ni dlm majlis yg ...

HUSAM si KUSAM & Nik Aziz Liabiliti PAS

Tulang Besi said...

PUTRA MERDEKA said...
TB tak payah berlakun la, tak payah ambil simpati ramai, yang jelas Khalid gereja sedang mengatur rancangan untuk menjahanamkan hassan ali di Selangor sementara husam@kusam sedang mengatur langkah untuk mendapatkan kuasa sebagai Timbalan Presiden yang husam kalah dari ustaz Nasa, mereka ini jelas sedang menunggang nik aziz sesat sedangkan mereka sendiri sedang di tonggeng oleh anwar aljuburi
.

Kau memang bangsa penipu. Aku cabar kau bawak bukti aku dibayar khalid samad.
Demi Allah, aku tidak dibayar Khalid Samad.

Skrg aku cbar kau bersumpah, yang aku dibyar Khalid Samad.

Cepat sumpah, cepat.

Anonymous said...

Tulang Besi said...
PUTRA MERDEKA said...
tulang besi ni kan dapat payrol dari khalis gereja, duit gereja mana ko songlap untuk mengisi perut ko tulang besi?.

Memang dalam darah daging UMNO ni menipu dan memfitnah

October 26, 2009 2:00 PM

-------------

mamat air sirap yg ada ilmu kebal yg dicanang oleh salahudin keldai tu ape citer....

lain kali kalu nak mengata orng tgk dri sendri dulu...jangan main hembus je si TULANG BABI penyesat rakyat

PUTRA MERDEKA said...

sumpah? sumpah apa? sumpah-sumpah ke atau sumpah sampah?
ko suruh anwar sumpah la....hahaha
naper ko emosi lak? klu tak makan disuap khalid gereja sudah la, kalau tak makan nasi gereja syukur la, kalau tak minum air kencing father dan sister di gereja ok la, tapi yang jelas ko dah banyak makan dan minum berak dan air kencing nik aziz la TB, baik ko pergi bersuci dengan air tanah tau tak
ahahahahahaha.

Anonymous said...

kalau bkn godfather khalid yg bayar kau..si biseks aljuburi al liwati yg bayar kau kan..

malu2 lak kau ni nak ngaku

PUTRA MERDEKA said...

sudah la...jangan la dibuka pekung didada, diharap jangan la terlalu emosi hingga membuka ruang kepada orang UMNO melihat PAS berpecah!
Jangan nampakkan yang PAS ni rosak, kotor, menggadai agama! menjual hukum tuhan dan menggadai maruah diri dan keluarga! cukup! jangan dibuka aib musibat dan muslimut PAS lagi, PAS harus terus berlakun, buat seperti tiada apa yang berlaku! kalau tidak nanti susah pulak PAS nak berbohong dan membuat fitnah! cukup lah!

PUTRA MERDEKA said...

dan jagan dibuka cerita bayar membayar ni...malu kawe..huhu
hahahahaha

Anonymous said...

TB @ Taik BABI...

Penyesat rakyat no 1..
kl buat posting mesti cerita pasal kebaikkan puak erdogan pas,nuar dgn geng2 DAp..

shingga ke hr ni blum lg ada posting dr TB kutuk DAP even DAP terang2 hina sensitiviti org islam..lu buat bodo je eh..lu kl ada pasal berita yg bagus skit je pasal DAP seantero malaysia lu jaja..

aku rase kau ni kapir lahnat laa..xpun islam murtad yg kerjanya nak memecahbelahkan umat islam.

PUTRA MERDEKA said...

anon, TB dah berak kapor tu, ko bantai dia luar dalam kesian TB
hahahahaha
teruskan bro! lipat jangan tak lipat

cucu mamak kutty said...

OII PUTRA MERDEKA..SEDAP MULUT KAU AJE CAKAP DGN MAKI HAMUN ORG....MEMANG NASIB MAK BAPAK KAU TAK BAIK SBB DAPAT ANAK MCM KAU NI...AKU INGAT TENTU KAU NI MASA DI LAHIRKAN TENTU KAU KELUAR DARI LUBANG JUBUR AGAK NYA SBB TU KAU SUKA CAKAP AL JUBURI AL JUBURI AL JUBURI...BAIK KAU BUBUH NAMA KAU PUTRA AL JUBURI....INGAT TU ...

anak terengganu said...

cucu chemat melaka said...
kenapa mustafa ali dulu gadoh dgn penyokong2 ustaz latif mohamad pimpinan pas besut,ust latif org yg banyak berjasa pada pas...beliau di tahan di bawah akta I.S.A. selama 7 thn di kemunting...beliau istiqamah dalam pas...tapi mustafa ali lah menjadi punca nya ustaz latif di pecat daripada pas...semuanya berpunca dari mustafa ali...sampai beliau di kurung dan dgr cerita beliau telah di tumbuk oleh org2 ustaz latif....apa kah tak nak siasat peristiwa itu...kalau lah mustafa ali tudak mempunyai sifat pengacau..takkan peristiwa itu akan berlaku...sehingga tersingkirnya org kuat pas yg banyak berjasa pada pas.....di harap pas boleh membersihkan nama ustaz latif mohammad bekas pimpinan pas besut ....dan pejuang pas tulen...

October 26, 2009 1:50 PM

kpd cucu che mat melaka,
betul ker Ustaz Latif istiqamah dgn PAS?...kenapa dulu beliau bertanding atas tiket PAS tak pernah menang di DUN Jertih ?

selepas dipecat drp PAS, tidakkah Ust Latif menubuhkan Parti PAS Baru dan bersekongkol dgn UMNO ?

kalau Mustapa Ali berjiwa UMNO, kenapa dia pecat Ust Latif yg juga pro UMNO?

hahaha...baca dulu sejarah woii

Anonymous said...

anak terengganu...

skrg ni byk sgt dah puak2 erdogan pro anwar dlm pas yang kerjanya nak menjahanamkan pas..

dgn cerita2 spti cucu che mat tu lah puak2 erdogan ni jalankan rancangan mereka supaya penyokong pas ats pagar mmemihak kpd mereka dgn sebar fitnah mengenai golongan pro ulama..

pro ulama disokong oleh ahli majlis syura(except tok guru nik aziz) dan lbh drpd separuh perwakilan pas..sbb tu EGM tidak jadi diadakn krn th mmg tak akn dpt 2/3 majoriti tuk adakan EGM..

kalau betul2 diadakan nescaya tok guru nik aziz dgn geng2 erdogan pro anwar akan mendapat malu besar..

si husam pulak sekarang ini tengah menghadapi masalah disiplin krn menumbuk orng semasa majlis hari raya pas baru2 ini..kononnye nak alihkan perhatian orng rami la dgn hasut tok guru dgn isu EGM ni..

PUTRA MERDEKA said...

aiikh cucu mamak kutty pun mare ker?
aku tau la kaum ko suka sangat lobang jubur ni tapi tak de pulak ada orang beranak ikut lobang tu, ko ni tak sekolah agaknya cucu mamak kutty, adeii tambi ungko suruh ungko punya bapak kasi ajar dulu, baru sini mari ..tau!

Tinta Hitam said...

Sebenarnya yang membangkitkan isu JIM/ABIM dan lain lain didalam PAS adalah agen UMNO sendiri.Cuba perhatikan siapa mereka.UMNO risau PAS akan bergerak secara professional dan lebih moden dan canggih dari segi penampilannya.UMNO lebih suka imej PAS saperti dulu dengan kain pelikat,serban dan bertempik,bertakbir dipelusuk negara kerana imej yang sedemikian tidak memberi apa apa bekas apada UMNO.Malahan PAS lebih bergerak saperti parti melayu dan bukan parti Islam.Mereka enggan pergi kepada org orang bukan Islam.CCC ditubuhkan dan ianya telah menjadi bangkangan yang kuat oleh ustaz ustaz PAS yan gmembawa berbagai hujah kepada Ustaz Hadi Awang ketika itu sehingga akhirnya Ustaz Hadi sendiri terpakasa backoff.Begitulah jumudnya orang orang PAS ketika itu.Agen agen ini akan mencucuk sebahagian ahli PAS yang semberono supaya perkara yang bukan isu menjadi isu.Mereka ini lah yang menjaja JIM adalah musuh PAS dalam selimut.Malahan JIM pernah dikafirkan oleh orang orang PAS sendiri pada tahun 1986.Nasib baik JIM bersabar dan tak response

UMNO amat takut PAS berubah imej saperti sekarang yang menyebabkan PAS boleh diterima oleh masyarakat.Jika dulu hanya golongan orang orang melayu tertentu shj yan gmenerima mereka.PAS tidak bergerak dengan bijaksana.Malahan seorang pimpinan PAS dulu pernah mengeluarkan kenyataan"nak buat apa merancang dan berstrategi,kalau bua t tu pun mati juga.PAS ketika itu selesa dgn imej mereka yang berjubah dan berserban tetapi thats all.Anak anak mereka pun tak tutup aurat dan mereks sendiri tiada beza dgn orang UMNO dari segi akhlaq.

Pesoalannya adakah JIM dan pertubuhan Islam lai yang masuk PAS ini mengkhianati PAS? Yan gkita lihat merek ayang mengkhianati PAS dan belot pada UMNO adalah orang
PAS sendiri spt Nakhaie,ASri Hj Muda dan lain lain.

Kemasukan mana mana pertubuhan Islam adalah untuk menguatkan PAS dan bukan sebaliknya.Mengapa ada orang PAS yang tak nampak semua ini? Adakah dengan tiadanya pertubuhan lain didalam PAS,PAS boleh menjadi saperti sekarang secara bersendirian shj???

Perasaan ego dan sombong serta sifat keakuan perlulah dibuang jika kit ingin melihat PAS berjaya memartabatkan Islam dimuka bumi ini.

Dan kita perlu berhati hati dengan "provocateour UMNO " didalam PAS.

shark said...

alowh dyo.... anok menatam karat UMNO manow dok nk hentam ak pulok tuh. acu tunjuk bukti gk husam tumbuk oghe! wk mari video link ko ak nk tgk sikit nih. nok kato bodo key, mu maroh. Fitnoh2 nih doso. so, bagi bukti. TTTTaik MENATAM UMNO. sunat dok ag nok lawe kecek oghe tuo menate budok tadok namo nih. mu ingat oghe pas supow sep karat mu lo wk lapore keno tumbuk ko oghe pas, pahtuh bbalut nh tekok2. siap dk dale wad ag. biso dio blakon weh. igt dunio nih drama chek dio.

KHAAAAAK PTUIHH.....!!!
tak hingin PAS nk bbaik nga oghe supo mu nih. koya cerdik!!!!!

shark said...

nih bukti pemimpin berhati mulia sep mu nih. baik gilo babi. spow nnate! adow ko dale dewan pum nok maim sepak2. gilow! ak raso bdk sumbak takdok namo takdih hok oyk ak hidup dale ute tuh ak dk braso yo idup dale tangki taik bkalih. kecek merapu tok tahu menamo rima. ak hidup dale ute pum takpo, otak still ag kkembey. tidok lah bodo politik supow mu!!!!

shark said...

http://www.youtube.com/watch?v=OCQs5OowqUQ

Anonymous said...

SHARk

sebab tu aku oyt mu tu duk dlm hutan..xth go satu..nate base jenis ore ulu mu ni..org pas bulan dah mu br nak bljr naik basikal..base nate gle bengong mu ni..

mu ni jenis gila..bodoh xleh nak ajar,pandai xleh nak tumpe..base nate babi..kecik2 xse mapuh,pah tu besar gak mula la nak nyusoh ko ore...mu ni spesis husam babi..

nate orng pas duk sebar fitnah gmbr ank babi dgn air sirap hr tu nate burit ape..ni r akibat saing dgn babi..

MeriamBuluh said...

Tulang Besi..
Kau nampak cerdik tapi hujah bodoh..
Jika PAS nak menang PRU selepas ini daripada mana kau nak bawa pengundi..Masih ramai lagi orang Melayu yang sokong UMNO.Pada pandangan kau semua orang yang berlatar belakang UMNO tak boleh diharap langsung.
Adakah pemimpin UMNO yang berhijrah kepada PAS tak boleh diterima langsung kerana pendapat kau mereka asalnya UMNO???.
Mungkin kau nak bawa rakyat Indon untuk kukuhkan PAS atau India dan Cina dari negara asal mereka bagi PRU13.
Aku tak pernah baca artikel kau yang mampu menarik pengundi luar menyokong pakatan rakyat.
Apa yang aku baca dari komen sahabat2 dirungan ini kebanyakan mereka sudah berada diatas pagar...
Kau lah penghancur perjuangan PAS dan PR.

shark said...

huahaha menate bengom nih nk kkecek ag. babi ppalo batok mu. dk oyk adow..adow... mano gmbr nyo nyo nk tgk nih. kecek sajo. tu la. dk dale tangki taik lagi. coverage tenet bo bo buleh oghe kato. dk denga la mnate MSO tuh oyk. hanyo oghe bodoh, dungu nga bengom jah baco tulise MSO nih...supow mu. ni nk tanyo, mu tubik dulu, abah mu azan dok kt tlingo, napok sedu jah mu nih... hak3. nk kecek tp xleh bagi bukti. gk dk nyupoh ko oghe la. tuh ak wi bukti pemimpin mu hk berhati mulio nuh. tgk la.

so ag, kim sale ko pemimpin mu hk patoh tekok keno katok baru nih kt bagan pinang. Abg Rosham nk ambik yo blakun drama b'tajuk "Sandiwaraku Power SSiot....".

shark said...

bkpo ya mu kato sknh pah bbule? bkpo x oyk pah ddacim? hahaaaa

Anonymous said...

SHARK anak anjing...

oyt ko salahudin keldai mu tu jackie chan nak amik anak buah dia hok badan kebal tu berlakon cerita kungfu..hahahahaha..kl dah mkn babi gak pah ko are pas mkn babi jgk..

baik MSO la pade dgn mu tu...gapo sumbangan mu pada pas kl nak bandingkan dgn MSO..nak banding dgn abe meli kapak jangak jauh pangang dr api....bleh g mampus la puak mu hok duk sokong husam tu..

TAJUL said...

Banyak betul puak pencacai UMNO dalam ni. Kalau nak tengok perpaduan UMNO-PAS, aku akan tentang habis-habisan. Puak-puak ni bukannya boleh buat kawan. Kalau UMNO benar-benar ikhlas, mengapa tak dibantu Kelantan, mengapa disekat royalti minyak di Trengganu semasa pemerintahan PAS dahulu. Bila dah terdesak, mulalah cari PAS,lepas tu tendang balik. Semasa zaman Tun Hussein Onn, PAS kena tendang, inikan zaman 1Malaysia. Silap-silap PAS pun dia suruh bubarkan.

hangnadzalim said...

cantik! seronok baca artikel enkau nie..emm kepala melayu!!
hahahahahahahahahahahahahahahahahahaahaahaahaahaahaahaahaa

shark said...

haha...menate tolol nih ruponyo tok kenal weh rupo anjing. mu tadika manow mulo? KEMAS? patut bodo pum. cikgu mu tok oyk dih rupo anjing lagu mano. adow ko anjing beranok tubik oghe.. haha menate bengom. tu la. tubik gk skali skalo drpd taki taik mu tuh. tubik smeta hidu udara segar lluar. ni gk, otok pum beku doh mu ni dk hidu taik jah. ahakss...

anak terengganu said...

betul tu Tajul...
kalau TG Hadi & Mustapa Ali tu fraksi UMNO, kenapa UMNO sekat royalti minyak mase PAS perintah Trg 99~'04 dulu yer ?

x boleh nak bayang laa mcm maner keadaan masjid rusila yg beribu ribu jemaah hadir utk mendengar kuliah pagi jumaat sehingga solat jumaat tu nanti apabila TG Hadi masuk UMNO !...

hahahaha...

kalau betul TG Hadi nak masuk UMNO, apsal dilambat lambatkan kerja kerja pembesaran jalan Marang ~ Chendering tu...dah bertahun tahun masih tak siap siap

wahai UMNO, cepat laa siapkan projek tu, TG Hadi dah nak masuk UMNO ni...

Anonymous said...

Mentaliti penyokong fanatik pas...

PAS adalah agama dan Nik aziz adalah maksum..

Anonymous said...

tulang babi..

knp kau xmasukkan sekali isu kg.buah pala antara sbb org india tolak PR..

munafik betul kau ni..

Anonymous said...

maner boleh sebut isu kg buah pala...
nanti dituduh melagakan pakatan rakyat pulak...dosa besar tu

tetapi tuduh menuduh antara sesama ahli PAS itu 'dihalalkan' oleh si Tulang Babi ni...

Anonymous said...

Tak payah nak berselindung lagi, Haji Hadi dah kata UMNO parti kafir pada tahun 1980, kenapa pula sekarang dia berdiam diri bila Pas dapat kerusi banyak sekarang.

Ternyata Haji Hadi ini mencemarkan imej Islam yang berselindung di sebalik fahaman perkauman yang di tegah islam dan menyesatkan.

Sesiapa berani menyokong Haji Hadi dari kalangan Pas maka itulah mereka2 barua umno sebenarnya, mengapa pencacai umno nak menyokong Haji sebab beliau dah kata parti umno parti kafir. Kafir..kafir. tetap kafir.

Tulang Besi said...

Anonymous said...
tulang babi..

knp kau xmasukkan sekali isu kg.buah pala antara sbb org india tolak PR..

munafik betul kau ni..
.

sebab baru ni diorang tunjuk video mcmna pemimpin MIC tempatan dapat duit dari projek kampung buah pala ni

Tulang Besi said...

PUTRA MERDEKA said...
sumpah? sumpah apa? sumpah-sumpah ke atau sumpah sampah?
ko suruh anwar sumpah la....hahaha
naper ko emosi lak? klu tak makan disuap khalid gereja sudah la, kalau tak makan nasi gereja syukur la, kalau tak minum air kencing father dan sister di gereja ok la, tapi yang jelas ko dah banyak makan dan minum berak dan air kencing nik aziz la TB, baik ko pergi bersuci dengan air tanah tau tak
ahahahahahaha.
.

Kahkahkah dasar orang UMNO takda maruah.

bila diajak bersumpah takut. Jgn jadi bachul la.

Kau memang bangsa penipu. Bangsa pembohong.

Kalau berani sumpah la. Biar Allah SWT jadi penentu.

nama Putra Merdeka konon. PTUIII!!!!

Tulang Besi said...

khawarij halalkan arak mcm UMNO

cucu mamak kutty said...

MARAH NAMPAKNYA PUTRA MERDEKA TU BILA AKU KATA DIA DI LAHIRKAN KELUAR KE DUNIA NI MELALUI LUBANG JUBUR....BUKAN NYA APA..... AKU BACA KOMEN DIA ASYIK SEBUT AL JUBURI..ALJUBURI..TENTU LUBANG JUBUR TU LE TEMPAT DIA KELUAR AGAKNYA....MUNGKIN DIA NI SAMA MCM PARPU KARI MUSIBAT TU YG SELALU SEBUT AL JUBURI....TENTU DIA SPESIS YG SAMA MCM PARPU KARI TU JUGAK....MARAH LE PUTRA JUB...TU LAGI KAT AKU NI YE ...MASA KAU KELUAR DARI LUBANG JUBUR MASA LAHIR DULU TENTU BADAN KAU DI SALUT DGN LENDIR KUNING KAN KAN KAN....TENTU OTAK KAU KUNING JUGA MCM KUNING NYA TAHIIII...

PUTRA MERDEKA said...

hahaha

cucu chemat melaka said...

hj hadi dulu pernah keluar fatwa yg katanya ..sape kate POLITIK SUKU AGAMA SUKU org tu jadi kapir...tapi kenapa pulak sekarang ni hj hadi dgn pengikut2nya nak tubuhkan kerajaan perpaduan dgn umno...sejak bila pulak umno tak kata POLITIK SUKU AGAMA SUKU .....kalau mcm tu hj hadi kena le modified fatwa yg dia keluarkan dulu....dah modified baru le boleh geng dgn umno yg dulu hj hadi kata UGAMA SUKU POLITIK SUKU,aku ingat kau tentu belum di lahirkan lagi masa hj hadi keluarkan fatwa nya dulu...masa tu fatwa tu di cetak dalam bentuk poster....org pas pulak gantung poster tu kat dinding rumah...

HangNadim® said...
This comment has been removed by the author.
HangNadim® said...

KAH!KAH!KAH! cucu mamak kutty! Kalau ko nak tau ... itu mamat bukan Putra Merdeka tapi Putra ToNGOK sebab masa kecik2 dulu mak dia tersesat kat utan pastu telanggar batu jatuh dan pengsan sekejap. Bila mak dia sedar tiba2 ada pulak sekor babi liar jantan bertenggek kat atas mak dia. Kongkek punya kongkek (Mak dia tak daya nak melawan sebab kapla pening) lepas tujuh bulan keluar la mamat ni (lahir tak cukup bulan).

Bapak dia pulak tak cakap apaaa laa sebab bapak dia pun spesis NGOK jugak tapi bukan NGOK LIAR .... menurut cerita yang empunya cerita, bapak dia ni dari keturunan NGOK Belaan. Tak percaya? Tanya sama Parpu Kari. Dia yang citer kat aku ni. KAH!KAH!KAH!

Kalo ko nak tau NGOK tu apa ... ko tanya Zali Kapiaq Mat Porno punya kembar. Dia sekarang ada kembar tau ... satu kapla. Kembar dia yang ajar aku NGOK tu maksudnya apa. KAH!KAH!KAH!

Atau pun ko masuk blog aku .... kat situ banyak gambar NGOK. Muka Zali dengan Putra ToNGOK pun ada. KAH!KAH!KAH!

TOK HAJI BUNGA said...

BERDEKAH333X WOOOOIIIII HANG NADIM AKU SUKA CARA HANG BANTAI PUAK2 MANGKAQ2 NIE....UMNONONO.....PUAK2 PELAQ2 NIE KITA KENA CAKAP KASAQ.....CAKAP LEK LOK KAN DEPA PAHAM DEPA MANGKAQ.....TERUSKAN PERJUANGANMU......BERDEKAH333X....
UMNONO...DAJAIIII.....KAHKAHKAHAKHAKH

BOLOS said...

puak umngok nie reti dgn bahasa kasar aje..kalau kita lembut2 deme pijak kepala!Meh kita pijak kepala depa pulak!

nangka said...

buat bolos dan balaci PR yg sewaktu dgnnya..aku pun nak berkesat juga mlm2 ni dengan korang.. korang tu dah le tua bangka..dah nyanyok..dendam tak sudah2..degil mcm keldai..bodoh tak nak diajar..sombong tak nak ditegor

HangNadim® said...

"buat bolos dan balaci PR yg sewaktu dgnnya..aku pun nak berkesat juga mlm2 ni dengan korang.. korang tu dah le tua bangka..dah nyanyok..dendam tak sudah2..degil mcm keldai..bodoh tak nak diajar..sombong tak nak ditegor"

KAH!KAH!KAH! Bodo mampos punya barua sial haram jadah UMNOBN neh! Nama pun macam gampang! Nangka? Nangka muda ke nangka tua?

Woit! BoNGOK! Apa yg ko cakap tu bukan nyer kesat la bodo tu licin macam pala butoh lepas kena sabun! Sombong kapla hotak nko! Kalau sombong tak der kitorang melayan komen sampah korang tu.

Tua? Tua kapla hotak ko! Yang tua tu ko punya bekas P'em laaa ... si mamak tua kubang pasu Maha Kutty tu. Dia baru ler betul ... tua bangka..dah nyanyok..dendam tak sudah2..degil mcm keldai..bodoh tak nak diajar..sombong tak nak ditegor.

Woit!! Yappadeii! Pegi masuk tido laaa! Lain kali kalau nak berbahasa kesat pegi masuk skolah dulu laaaa!! KAH!KAH!KAH! Stupid!

Anonymous said...

PUTERA MERDEKA=P.M=PUTERA MEYALAK=AUK AUK AUK.. pandai pun meyalak..

Anonymous said...

putra merdeka si anak haram....

mohd Ali said...

Apa yang dilakukan oleh Hasan ALI Tak salah pun. Kami orang lama PAS rasa tak kan takdak perbezaan pendapat kot dalam PAS. Hasan Ali bukan budak kecik dia berhak beri pendapat. Buat apa EGM bukan ada kes besar pun. Nik Aziz juga tak salah masing2 ada cara tersendiri untuk mantapkan PAS. Jangan buat andaian melulu mendahului lembaga displin. Niat Nik Aziz baik, niat Hasan Ali juga baik InsyaAllah. Niat kita yang dok mengadu-domba pula macamana????Baik??? Biar kita tak menang tapi jangan kita menghukum sahabat yang tak bersalah.Masing2 ada jasa.Hargailah jasa mereka.KIta sapa?????? EGM Umno patut..... Tak cukup 2/3 adun pun boleh ubah undang2 Perak,, Benggong,..Speaker boleh dilantik sebelum Raja bukak sidang Dun...... EGM Umno untuk paksa Hishamuddin letak jawatan sebab tak boleh jamin keselamatan ADUN Pakatan Rakyat,,,, EGM Umno untuk halau Muhyuddin Yaasin letak jawatan sebab cemar 1Malaysia dengan insiden pelajar sekolah mati di Perak pada Kem 1Malaysia. EGM untuk UMNO..... EGM untuk UMNO..... EGM untuk UMNO..... EGM untuk UMNO..... EGM untuk UMNO..... EGM untuk UMNO.....