"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, October 26, 2009

"Saya Sudah Tua Untuk Didalangi" - Tok Guru Nik Aziz

Reactions: 
Kenyataan Tok Guru Nik Aziz ini menafikan percubaan mereka-mereka yang cuba untuk menyebarkan fitnah kononnya ada pihak ketiga yang menghasut Tok Guru. Antara kenyataan-kenyataan yang boleh dibaca adalah dari PAS Terengganu (PAS Terengganu Dakwa Ada Pihak Ketiga)ataupun dari Utusan Malaysia (Kumpulan liberal gunakan Nik Aziz?). Ini semua kerja fitnah yang dilakukan oleh UMNO dan Fraksi UMNO dalam PAS.

Saya sudah tua untuk didalangi — Nik Aziz
Oleh - Mohd Zuharman

KOTA BHARU, Okt 25 — “Saya dah tua tak perlu jadi didalangi orang dah. Seperti yang saya katakan saya hanya hendak jaga parti saya supaya dihormati sampai bila bila. Masalah letak jawatan tu… Selagi umur saya ada, banyak lagi perkara yang belum berakhir.”

Inilah penegasan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat terhadap beberapa kenyataan kononnya bukan Nik Aziz yang membuat kenyataan agar diadakan satu mesyuarat khas untuk menukar kepimpinan partinya.

Nik Aziz menafikan tuduhan kononnya dia telah didalangi pihak tertentu dalam membuat kenyataan atau cadangan tersebut dan tindakannya itu adalah sebagai tindakan terakhirnya sebelum melepaskan jawatan.

Antara yang membuat kenyataan seolah-olah Nik Aziz hanya membuat kenyataan berdasarkan pandangan orang lain adalah Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib dan Ketua Penerangan PAS Selangor, Roslan Shahir yang tidak percaya kenyataan itu datang dari Nik Aziz sendiri.

Harun berkata, beliau tidak percaya Nik Abdul Aziz yang menulis di dalam blog berhubung muktamar khas itu.

“Setakat ini saya masih tak percaya Tok Guru Nik Abdul Aziz buat keputusan seperti itu,” ujarnya kepada media selepas merasmikan Majlis Penutup Sambutan Jubli Perak Pasti Negeri Terengganu di Dewan Banat Maahad Darul Quran, Rusila, petang ini.

Katanya, walaupun perkara itu terdapat di dalam blog tok guru, namun siapa sebenarnya yang menulis tidak diketahui.

“Saya tak percaya tok guru kata. Saya rasa bukan tok guru (tulis). Saya kenal tok guru,” ujarnya.

Baginya, dengan kecanggihan yang ada sekarang, sesiapa sahaja boleh menulis dan memasukkannya ke dalam blog Menteri Besar Kelantan itu.

Kenyataan kedua-duanya membayangkan seolah-olah Nik Aziz dipergunakan oleh sesetengah pihak yang rapat dengan beliau untuk membuat kenyataan sebegitu. Yang menjadi sasaran adalah bekas Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa yang dianggap sangat rapat dengan Menteri Besar Kelantan itu.

Ketika ditanya media mengenainya, Nik Aziz menegas, beliau sudah tua dan tidak perlu jadi dalang orang.

Beliau memberitahu, apa yang diluahkan tidak ubah sebagai melontarkan buah pikiran demi menjaga keluhuran parti kerana parti PAS adalah sebuah parti yang dihormati oleh seluruh masyarakat.

Dan umumpun sudah maklum bahawa PAS sebelum ini memang bertindak dalam membuat sesuatu keputusan ialah secara kolektif iaitu malaui Majlis Syura yang juga berfungsi sebagai tempat membuat dasar.

“Jadi kalau ada orang yang tidak setujupun tidak mengapa, saya tidak kecewa. Saya Cuma beri idea bila timbul sesuatu yang memaksa saya buat begitu,” katanya yang juga sedikitpun tidak merasa kesal terhadap penolakan PAS Selangor mengenai cadangan itu.

Beliau bercakap kepada pemberita selepas perasmian masjid baru, masjid Nuraini di Pasir Hor, dekat sini. Hadir sama pada majlis tersebut ialah Pengerusi Lembaga Disiplin Umno, Tengku Ahmad Rithaudeen.

Semasa menjawab soalan media kemungkinan menarik balik cadangan itu atau mungkin ada pendekatan lain dalam usaha menjernihkan keadaan Nik Aziz yang juga Menteri Besar tetap bertegas tidak ada sebab untuknya menarik balik kenyataan itu kerana baginya ia adalah realiti di dalam PAS, dan juga tidak ada pendekatan lain perlu dilakukan kerana ia adalah hanya satu teguran, bukan satu perbalahan.

Dalam pada itu Nik Aziz yakin perkara yang berbangkit itu adalah bukan satu gambaran konflik dalaman membawa kepada perpecahan PAS.

Sementara itu, pada majlis yang sama, Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub, berharap perkara tersebut tidak dimanipulasikan oleh semua pihak termasuk ahli PAS sendiri sebelum kenyataan rasmi parti dikeluarkan.

Selari dengan kenyataan Nik Aziz, beliau juga menafikan wujudnya perpecahan di dalam parti.

“Saya rasa tidak ada isu dalaman parti” jelasnya ringkas sambil memaklumkan akan membawa amanah Nik Aziz berhubung perkara berkenaan kepada parti samaada presiden ataupun pucuk pimpinan tertinggi parti dalam masa terdekat ini.

Tulang Besi

44 comments:

cupingpanas said...

kalau dah sedor diri tu udah tue..angkat bungkus aje lahh..makin lamo kok makin nyanyuknye..idup ust nasha dan cikgu pa..takbirrrr

Amirzenah said...

lebih baik join ngan UMNO drp jadi balaci DAP

tok iskandar said...

berhentilah berkata perkara yang bukan-bukan kepada TG Nik Aziz.
beliau mursyidul am PAS.
Seorang yang bijaksana dan tidak mudah diperdayakan.tadi NTV 7 buat undian wajarkan TG Nik Aziz meletakkan jawatan,hanya 10% sahaja yang bersetuju.
betapa wibawanya beliau.
tok harap lepas ni tak timbul lagi isu kerajaan perpaduan

Tulang Besi said...

jangan takut tok iskandar. Yang biadap kat atas tu cybertrooper umno. Diorang baru dapat elaun tu yang mulut mcm mulut haram jadah.

Bangsa biasa buat qazaf, jadi kalau setakat maki Tok Guru apa diorang peduli. alih dosa besar mcm qazaf pun biasa je diorang buat.

Ntah Islam ntah tidak diorang ni. Kita pun tak tahu.

Sembaj tunggul kot puak2 ni

tok iskandar said...

umno harap pas berpecah
sebenarnya puak totok ini yang tengah karam
Negeri 9 dah hadapi situasi yang sama macam terengganu apabila sama spesis berebut kuasa
aku harap lepas ni bila kau kritik biarlah berhikmah dan sopan ok..tulang besi
kita sama-sama penyokong PAS

GOMO said...

Maka terjawap sudah akan Kerajaan Perpaduan di antara Umno dan Pas. Dengan kenyataan Hassan Ali bertempat di rumahnya yang di hadiri Ustaz Nasha dan beberapa pimpinan PAS yang lain telah dapat merungkai apa sebenarnya yang berlaku. http://www.papagomo.com/2009/10/terkini-sah-pas-akan-keluar-dari.html

harumtr said...

Mulut orang haram jadah. mulut ko apa? Mulut Babi ek? Raqsululullah ajar ko ke sedap2 memaki orang macam tu?

Anonymous said...

blog anjing ni dah jadi blog copy paste.

terserlah sikap anjing ni yg tidak pandai menulis. yg dia tahu kutip derma dgn org ramai

Anonymous said...

gaduh sama sendiri plak puak-puak pas ni. Tahniah!

MC_Shaharul said...

ko xyah ckp byk la harumtr,yg korang duk maki2 org tue mende lak?duk maki2 ulama tue rasulullah suruh ker?usah kata maki ulama,kalimah membesarkn Allah takbir pn korg kutuk n maki,so ko la kene sedar diri,mmg korg mulut haram jadah pn...

Anonymous said...

memang UBN haram jadah terutama blogger umno penjilat kahak umno!

Anonymous said...

aku tengok GOMO dari dulu sampai sekarang asyik auta...haram jadah

Anonymous said...

Betul, TGNA adalah orang yang sangat berpengalaman dalam politik. Beliau tidak mahu pisang berbuah dua kali. Pengalaman pahit PAS ditendang oleh BN/umno pada tahun 70an cukup menyakinkan TGNA bahawa UMNO adalah parti yang tak boleh di percayai untuk menjamin kesejahteraan rakyat Malaysia untuk memerintah dengan adil, amanah dan telus dan bebas korupsi.

Bagi beliau umno adalah parti sekularis yang bertuhankan kebendaan dan terbukti menjadi kenyataan pada hari ini yang telah menjerumuskan orang melayu ke lembah hina dengan melakukan amalan riba dan rasuah. Ini telah menjauhkan umat melayu dari islam sebenarnya. Beliau sendiri telah mencabar umno untuk membubarkan parti umno dan Pas akan menyertai umno sekiranya umno menegakkkan pemerintahan islam di Malaysia dan sampai sekarang UMno tidak berani dan ikhlas menyahut cabaran itu.

Jadi jalan terbaik sekiranya umno ikhlas untuk menolong orang islam/melayu dan rakyat malaysia lainnya maka umnolah patut di bubarkan untuk menyertai PAS. Adakah umno berani?.

Maka kenyataan TGNA adalah datang dari hati nalurinya sendiri dan bukan dari pihak ketiga. Kepada seluruh rakyat malaysia marilah kita menyokong beliau kerana umno telah banyak membawa banyak kehancuran pada negara ini.

havoc said...

TGNA ada pandangan yang kita sendiri tak tahu dan sukar utk memhami tetapi ianya merupakan satu kebaikan buat masa depa PAS.

Kita lihat Zaman Sahabat yang mana Umar Al Khattab telah memecat Khalid Al Walid dari menjadi Panglima Perang yang ketika itu Khalid sedang menuju ke medan perang. Namu ianya disambut dgn tenang oleh Khalid dan terus berjuang kerana ALLAH.

Rasullulah juga ketika zaman menyebarkan syiar islam dibumi Mekah telah meminta bantuan dan kerjasama dari Puak Kristian yang terletak di Yaman(sila betulkan tak pasti nama tempat) nak kerjasama dgn puak Quraish??alamat kena gadai agama laa...

Cadangan TGNA merupa yang terbaik utk semua. Buang mana yang merosakkan kesejahteraan perjuangan menentang kezaliman.

Tinta Hitam said...

Fraksi UMNo nampaknya semakin menonjolkan diri mereka.Mereka nampak panik sedikit..

bita0206 said...

Makin ramai org UMNO masuk dalam blog. Supaya Allah menjauhkan diri mereka daripada sifat bisu, buta dan pekak yang diturunkan oleh Allah dalam surah Al-Baqarah......

Anonymous said...

bro blog mu loni..laku mace goreng pise..kekeke semua puok ado!


i'm no king

Anak Lenggong said...

LORRR....RUPANYA DOA GOLONGAN MELAYU PAS YANG MEMINTA SUPAYA UMNO DIHAPUSKAN TELAH DIPERKENAN KAN OLEH ALLAH..TETAPI YANG JADIK TERBALIK PULAK...KAH KAH KAH...LAIN KALI JANGAN DOK MELIHAT KESALAHAN ORANG LAIN JEE..SESEKALI TU LIHAT LAH PADA KAIN YANG DIPAKAI...RUPANYA UDAH TERKOYAK SAMPAI NAMPAK BONTOT...NI YANG BUAT SINUAR TAMBAH BERAHI...

Khir Toyota said...

Kami senantiasa dan tetap menyokong MursyidulAm PAS yang lain dan tak bukan, Tok Guru Nik Aziz.

Anonymous said...

pas baru cadang tapi mereka telah hambat keluar pak lah mereka tak sedak. apa punya hina buat pada pemimpin!

Anonymous said...

PAS yg dulu suka kafir-mengkafir terjerat di tali sendiri. Kerjasama erat dan bersekongkol dgn DAP chauvanist! PAS yg huru-hara, Anwar semakin berlapang dada..jerat makin mengena, agenda Yahudi memecah-belahkan umat semakin tercapai. Itulah kerja Anwar drp dulu sehingga kini tapi ramai yg makin lupa dan Anwar semakin bergembira...siapa konco2 Anwar ini...tanyalah siapa yg dalam hatinya suka melihat ummah bepecah dan kacau-bilau! Kuhasabah atau rebah! bersatu atau dihancurkan...

Tulang Besi said...

Anonymous Anonymous said...

PAS yg dulu suka kafir-mengkafir terjerat di tali sendiri. Kerjasama erat dan bersekongkol dgn DAP chauvanist! PAS yg huru-hara, Anwar semakin berlapang dada..jerat makin mengena, agenda Yahudi memecah-belahkan umat semakin tercapai. Itulah kerja Anwar drp dulu sehingga kini tapi ramai yg makin lupa dan Anwar semakin bergembira...siapa konco2 Anwar ini...tanyalah siapa yg dalam hatinya suka melihat ummah bepecah dan kacau-bilau! Kuhasabah atau rebah! bersatu atau dihancurkan...
.

Berbanding UMNO yang bersengkongkol dgn tokeh judi

Anonymous said...

Sebahagian pemimpin PAS juga terlibat dgn mesin kuda dan rumah urut. Kalau tak percaya datanglah ke deretan kedai di Subang Perdana/Subang Mah Sing/Bdr. Pinggiran Subang. Tanyalah taukeh2 Cina iu siapakah yg dibayar sebyk RM3,000 sebln utk sebuah kedai utk menjaga kedai2 tersebut drp dikenakan apa2 tndakan..Pub dan Cafe menjual Arak yg dulu tiada kini dah ada dalam kawasan Shah Alam...kalau tak percaya datanglah!!!Ini kenyataan yg harus penyokong PR terima dan bukan membabi buta percaya tanpa fakta! Ini bukan fitnah tapi realiti yg harus diterima....Harap maklum!

bersatulahmelayu said...

1. Aku keliru bagaimana ada pihak yang tidak percaya bahawa Tok Guru Nik Abdul Aziz mengeluarkan kenyataan berhubung EGM…
padahal semasa Tok Guru menjawab soalan media menjawab:
“tiada sebab untuknya menarik balik kenyataan itu kerana baginya ia adalah realiti dalam PAS”

2. Blog Perisik Rakyat laku macam pisang goreng panas :
Satu alasan yang boleh aku nampak ialah kerana puak yg berlainan fahaman politik dari blog ini, mempunyai inisiatif untuk mendapatkan maklumat dari sudut pandangan yang berbeza.
Mereka berani untuk menyatakan pandangan & pendapat mereka dalam blog ini dengan tidak hanya berada dalam “comfort zone” mereka,
tidak seperti lawan yang hanya selesa berada dalam kepompong sendiri.

Tetapi ini tidak bermaksud aku bersetuju dengan penggunaan maki hamun untuk menyatakan pandangan & pendapat.

Ini adalah mentaliti kelas ketiga.
Marilah kita sama-sama menjadi dewasa.

Tulang Besi said...


Anonymous Anonymous said...

Sebahagian pemimpin PAS juga terlibat dgn mesin kuda dan rumah urut. Kalau tak percaya datanglah ke deretan kedai di Subang Perdana/Subang Mah Sing/Bdr. Pinggiran Subang.
.

Kahkahkah semua fitnah UMNO. dah terjerat, terpaksa buat fitnah

Anonymous said...

Sdra. Tulang Besi,

Datang, selidiki dan buatlah keputusan. Jgn takut pd bayang2..yg batil tetap batil!

Umar said...

Belum selidik dan dpt fakta dah kata fitnah..inilah totok dan bekubya otak puak2 PAS ni..Takut nak terima kenyataan..ingat bhw tak semua manusia tu maksum!

Anonymous said...

org2 PAS ni sembang je lebih..isu Arak kat Selangor dulu, apa kata pemimpin2 PAS : Boleh jual kat kawasan org bukan Islam..Nak tanyalah sikit : Kat Malaysia ni, cari lah tempat kat mn org lain lg ramai drp org Islam...PAS PAS yg mmg tak PASS!

Anonymous said...

Suruh ds najib jadi imam buat solat hajat supaya pati pas hancur..makmumnya pencacai2 umngok...yang cari makan ngan umngok....

Anonymous said...

adoi..apa susahnya org2 PAS nak terima kenyataan..Tuhan turunkan ayat : IQRA' yg bererti : bacalah...maksudnya bacalah dan jgn mengikut membuta-tuli....

Anonymous said...

pengikut PAS mmg dah buta dan beku otak bro! susah nak menerima kenyataan.

Anonymous said...

biase la PAS bile da cmni mula nk buat tuduhan sume tu keje umno..bla la pas.....

Anonymous said...

Tu la. Dulu bising2 Tun M pegang jawatan lama sangat. Orang dah benci. Sekarang ape cer...??? Nak tunggu mati ker baru nak step down. Ni bangsa "kecik2 tak nak mati, bila besar menyusahkan orang..." Udah2 ler tu. Hang tu dah nyanyuk. Cukup la amik upah buat syurga ko tu jer... itu pun dah banyak yang tempah kot..??

Anonymous said...

Apa kata you all take a break pergi layan www.tepakBersulam.com...tengok senarai kereta Azalina Othman Said...gaduh2pun tak ada guna..tunggu hari rabu ni...aku pun teringin jadi Menteri....

Anak Lenggong said...

ANAK NIK AJIS KATA BLOGERS UPAHAN PAS SUKA MENABUR FITNAH.

Saya melihat sesetengah ahli PAS cukup berani di dalam berblog. Malangnya, mereka hanya berani berbohong, memfitnah dan menyebar semua kata – kata manusia dan peristiwanya. Lebih malang, mereka tidak berani untuk berkata benar, apatah mengakuri pada yang benar.
Jika anda gian sangat nak menulis, menulislah yang kekal baik hingga ke lubang kubur. Yang memberkati anda dan kehidupan manusia - www.nikabduh.wordpress.com

cucu mamak kutty said...

pas dah buat keputusan dalam muktamar di ipoh dan shah alam....pas tetap bersama dgn dap dan keadilan...tapi kenapa puak2 yg gila nak jadi menteri dalam pas ....tak menentang keputusan muktamar tu semasa muktamar bersidang...knp selepas muktamar mereka pakat2 dalam gelap dgn pak lah nak tubuhkan kerajaan perpaduan dgn umno...kanb tu sifst munafik tu...

BNgok said...

17 PENGKHIANAT PARTI AMENO:

1. Melemahkan institusi raja-raja Melayu yang menjadi simbol ketuanan Melayu.

2. Melemahkan sistem kehakiman negara.

3. Menarik balik royalti rakyat petroleum rakyat Terengganu yang majoriti orang Melayu.

4. Memperkenalkan PPSMI; menghapuskan bahasa Melayu.

5. Menarik peruntukan geran kepada Sekolah Agama Rakyat, tempat belajar agama anak-anak Melayu.

6. Memperkenalkan meritrokrasi; mengurangkan peluang belajar anak-anak Melayu.

7. Memperkenalkan PTPTN dan mengurangkan biasiswa kepada anak-anak Melayu.

8. Persempadanan semula pilihanraya pada 2002; mengurangkan kawasan majoriti orang Melayu.

9. Menafikan hak royalti rakyat Kelantan yang majoriti Melayu.

10.Memperkenalkan Islam Hadhari yang mengelirukan orang Melayu.

11.Menyenaraiawamkan syarikat TH Plantation yang dahulunya dimiliki 100% oleh Tabung Haji dan dimiliki oleh orang Melayu. Tetapi sekarang orang bukan Melayu boleh memiliki saham TH Plantation.

12.Menggabungkan syarikat-syarikat konglomerat orang Melayu iaitu; Sime Darby, Guthrie dan Golden Hope, dan sekaligus mengurangkan peluang orang Melayu daripada tiga syarikat kepada satu syarikat sahaja.

13.Memetik kenyataan Mufti Perak, Dato’ Harussani Zakaria? 250 ribu orang Melayu murtad. Semua ini adalah di bawah pemerintahan kerajaan Ameno.

14.Mewujudkan Wilayah Iskandar yang menjadi zon bebas, maka orang-orang Singapura boleh masuk secara bebas ke sana.

15.Krisis Menteri Besar di Perlis dan Terengganu apabila Ameno sendiri yang menentang keputusan Sultan di negeri berkenaan.

16.Membubarkan Kementerian Pembangunan Usahawan yang menjadi sumber bantuan usahawan-usahawan Melayu.

17.Memperkenalkan liberalisasi ekonomi, maka sekaligus menghapuskan Dasar Ekonomi Baru yang tujuannya membantu ekonomi orang-orang Melayu Bumiputra.

=======================================

Bukan satu atau dua, tetapi lebih dari sepuluh malah jika dibilang tidak cukup jari di tangan untuk memperjelaskan pengkhianatan Ameno kepada orang-orang Melayu. Dalam kesibukan Ameno melaung-laungkan Pembangkang Pengkhianat, mereka lupa bahawa Amenolah yang memulakan pengkhianatan kepada orang Melayu.

Jauhilah diri anda dari parti ini. Parti yang didokong dan disokong oleh setan bertopengkan Melayu

HangNadim® said...

KAH!KAH!KAH! Adalah satu barua parti pukimak haram jadah UMNOBN ni berkata"

"lebih baik join ngan UMNO drp jadi balaci DAP"

KAH!KAH!KAH! Punya bodo la barua ni. Ni mesti masa buat komen jari tengah melekat kat lubang jobo!

Woit! Amirzenah! Apa punya komen la ko buat tu? Macam barua sial pukimak haram jadah anak beranak btol laa ...bingai, beh baik laa sokong dan bekawan dengan DAP tuu dari pada bekawan dengan parti yang nak roboh macam MCA, MIC dan GERAKAN .. tiga2 parti bangsat tu sekarang melopong sebab dah tak ada tempat nak menepek. Nak harapkan parti barua UMNOBN? KAH!KAH!KAH! Parti barua ni pun tengah lesu ... dah nak roboh! Tu yang terhegeh-hegeh nak melepek pulak dengan PAS. KAH!KAH!KAH!

Parti barua haram jadah UMNOBN ni kalau korang nak tau dah sebijik macam duda gersang sepuluh taun tak dapat pantat. KAH!KAH!KAH! Kesian!

HangNadim® said...

"org2 PAS ni sembang je lebih..isu Arak kat Selangor dulu, apa kata pemimpin2 PAS : Boleh jual kat kawasan org bukan Islam..Nak tanyalah sikit : Kat Malaysia ni, cari lah tempat kat mn org lain lg ramai drp org Islam...PAS PAS yg mmg tak PASS!"

KAH!KAH!KAH! Tu statement bingai dari Anon 1:30 PM, penyokong tegar UMNOBN. Punya laaa bodo. Ni ler contoh spesis babi keluar dari puki kedut Puteri UMNOBN. Bodo Mampos!!

Woit Bingai!! Kepong tu ramai ke orang Melayu Islam? KAH!KAH!KAH! Bangang!!

Woit Sial!! Jinjang tu ramai ke Cina Islam? KAH!KAH!KAH! Bodo macam sial!!

BNgok said...

MAJLIS PERTABALAN DI BAWAH POKOK

Sekitar tahun 1990an dahulu, Dato’ Annuar Musa pernah menabalkan Tengku Ibrahim (iaitu sepupu kepada Tuanku Sultan Kelantan) sebagai Sultan Kelantan yang baru.

Majlis pertabalan itu telah disempurnakan di bawah sebatang pokok gajus di sebuah padang sekolah di Kelantan. Ini kerana beliau ingin menunjukkan kuasa beliau kepada rakyat dan Tuanku.

Namun segalanya gagal. Malah, beliau pula didakwa terlibat dengan kes kehilangan wang PPRT yang sehingga sekarang masih menjadi misteri.

=======================

Ini lagi satu bukti, parti Ameno adalah setan yang bertopengkan Melayu. Betapa parti bertopeng ini tergolong dari kalangan setan-setan yang buta dan lupa sejarah. Sejarah yang berlaku tidaklah terlalu silam tetapi parti sesat ini cuba menyesatkan orang2 melayu dari mengimbau sejarah silam.

Sewaktu persidangan DUN Perak dijalankan di bawah pokok, parti Ameno telah menghina Pakatan Rakyat kerana mengadakan persidangan di bawah pokok tapi parti Ameno ini bukan sahaja sesat malah penuh dengan kecelakaan. Menghina kedudukan dan status sultan dan raja dengan mengadakan majlis pertabalan di bawah pokok ... bawah sepohon pokok gajus.

Jauhi diri anda dari parti ini. Ameno adalah parti setan yang bertopengkan Melayu. Parti ini bukan saja celaka malah parti ini adalah bapak kepada segala perlakuan hipokrit.

Amirzenah said...

hangNadim..nama hebat
hangNadim..bulu jubo lebat
hangNadim..jilat kote kuat
hangNadim..pancacai keparat
hangNadim..biawak pakatan rakyat
hangNadim..otak berkarat
hangNadim..jual pantat
hangNadim..mudah2an hidup tidaklah merempat,walau terpaksa jual pantat,setelah PAS makin tenat..dan rakyat mula meluat..UMNO tetap yg terhebattttttttttttttttttt

melor45 said...

Kamu pencacai semua patut kutuk pimpinan umnobn bukan TGNA seperti osu sukam KM Sabah Guna duit rakyat SABAH berjudi diEngland.Jamaluddin Jarjis Raba bini orang selepas mabuk dan berratus-ratus lagi pimpinan UMNO yang hidup penuh dosa dan maksiat.

Anonymous said...

MELAYU + CINA + INDIA = 1MALAYSIA

** MELAYU AKAN HILANG DI DUNIA **

FIKIR-FIKIRKANLAH WAHAI PERJUANG BANGSA....

Anonymous said...

PAS sebuah parti politik,tapi bukan lah sebuah jemaah islam yg kita wajib ikuti.Kalau kita sekadar nak berikan sokongan ok lah.Sebab kaedah memperjuangkan islam bukan lah dgn cara politik demokrasi yg di asaskan yahudi.Politik sebenar nabi saw adalah DAKWAH.Kepada AMIRZENAH,aku rasa hang ni budak2 lagi,sebab org dewasa tak tulis mcm hang.Aku tak pasti samaada hang org islam atau tak,tapi yg pasti kalau hang org islam,nampak sangat yg hang ni jenis manusia yg jahil,hang buka pekung didada hang sendiri.Aku kesian dgn hang.Semoga ALLAH swt ampunkan aku,hang dan seluruh umat NABI saw,AMIN..