"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, December 26, 2009

DAP Membantu Menyelesaikan Masalah Murtad & Sosial Di Selangor

Sebelum ini masalah sosial dan masalah murtad di Selangor sukar untuk diselesaikan kerana dakwah ditekan dan tidak digalakkan oleh UMNO. Mereka mengadakan sistem tauliah untuk memastikan dakwah islamiyah dihalang dan dihadkan kebebasan.

Namun, sekarang ini, di bawah pemerintahan DAP di Selangor, dakwah Islamiyah sudah tidak dihadkan lagi. Pendakwah-pendakwah dari seluruh Malaysia turun ke Selangor dan Kuala Lumpur untuk menyampaikan dakwah Islamiyah secara bebas tanpa halangan.

Kalau kita terus duduk bawah UMNO alamat semakin ramailah bohsia, anak kena buang, arak, judi, pelacuran dan sebagainya. Sudahlah benda buruk UMNO tak cegah. Bila ada orang mahu menyampai dakwah Islamiyah, orang itu ditangkap dan ditindas. Masjid-masjid ditukar dirampas dengan kejam serta pendakwah difitnah sewenang-wenangnya.

Sepatutnya PAS Selangor memikirkan bagaimana hendak menggunakan ruang yang luas untuk dakwah ini bagi mengembalikan umat Islam Selangor kepada Islam yang sebenar.

Gunakan segala ruang yang ada demi menyelamatkan umat Islam Selangor dari kesesatan UMNO.

Tapi apa sangat dakwah yang dilakukan oleh PAS Selangor sepanjang pemerintahan DAP ini? Dakwah yang berlaku sekarang ni ertinya adalah hasil dari sikap DAP yang terbuka kepada dakwah Islamiyyah. Hasilnya seluruh pendakwah dari seluruh negara berkampung di Selangor dan membetulkan masyarakat Selangor.

Kita nak tau apa program yang dilakukan Pemuda PAS Selangor untuk berdakwah kepada belia Selangor, apa usaha Dewan Muslimat Selangor untuk berdakwah kepada kaum Ibu di Selangor, apa usaha Nisa Selangor bagi berdakwah kepada belia wanita di Selangor.

Sudah dua tahun DAP memerintah, tiada satu pun program yang jelas dari semua Dewan2 PAS di Selangor ini. Yang kita dengar hanya serangan membabi buta kepada DAP oleh kepimpinan PAS Negeri. Sehingga ada kepimpinan negeri yang menyuruh PAS keluar Pakatan Rakyat.

Dakwah Islamiyyah sedang marak dan subur di Selangor sekarang ini hasil dari polisi DAP yang terbuka terhadap dakwah Islamiyyah. Kalau islam gagal disampaikan kepada masyarakat Selangor, ia adalah kegagalan PAS sendiri menyampaikan dakwah Islamiyyah walaupun peluang sedang terbuka luas untuk PAS melakukannya.

DESAKAN UMNO MAHU PAS SELANGOR KELUAR PAKATAN RAKYAT

UMNO membuat desakan sebegitu kerana mereka melihat terdapa ramai “kawan” mereka dalam Perhubungan PAS Selangor.(Seperti dilaporkan oleh Harakahdaily di sini)

Jadi, mereka merasakan PAS Selangor lebih layak duduk dengan UMNO Selangor berbanding dengan duduk dalam Pakatan Rakyat.

Saya rasa biarlah Hasan Ali dan kuncu-kuncunya menyertai UMNO kembali. Duduk dalam PAS pun hanya sebagai duri dalam daging buat apa.

Tulang Besi

31 comments:

Anonymous said...

Biarkan LUNCAI UMNO terjun dengan labu labu dan telur telurnya SEKALI..

Biar kalah di MEDAN PERANG daripada MATI dibunuh dalam KUBU SENDIRI...

Anonymous said...

Masa umno memerintah dulu di negeri2 tertentu banyak ajaran dan fahaman sesat di bawa oleh parti umno. Contohnya tak boleh cakap politik dalam masjid. Cakap hal dunia lain boleh. Mana fatwa yang dia orang belajar pun tak tahu. Dalam umno segala teguran atas kesesatan umno dituduhnya politik. walhal penceramah hanya memberi perumpamaan.
Betullah kata ustaz yang berdakwah (ada dalam kitab) bahawa orang umno ni macam kubur bergerak. Maksudnya mereka orang umno ni orang jahil agama. Orang jahil adalah orang yang tak nak menuntut ilmu baik dunia atau akhirat. Bila tiada ilmu agama dia macam orang dah mati, cuma tubuhnya masih bergerak tapi hakikatnya dia tak boleh berfikir lagi macam orang mati.

So kalau hujah ini pun orang umno kata politik memang mereka ni dah mati tapi kuburnya bergerak kesana kemari. Orang jahil yang halal di kata haram, dan yang haram di katakan halal. Contohnya macam PM monggolia yang terkenal tu yang sudah meluluskan 10 lesen judi sebaik menjadi PM free. Ini contohnya kubur bergerak kerana PM ni tak boleh fikir lagi macam orang yang telah mati.

orang hamPAS said...

DAP membntu selesaikan masalah murtad & sosial di Selangor? Lawak sgguh tajuknye. siape pula yg kata beer tu bkn minuman keras ye? dlm haprakdaily x tulis ke? Hehe..

orang hamPAS said...

Jebat main kuda berperang dimane? ke palstin x pegi perang ke? sape yg mati di kubu sendri? Nik ajis ke atau peliwat suka tgguh tu?

Anonymous said...

Jebat akan PERAH santan HamPAS busuk UMNO..sehingga TONG TAIK UMNO tak bersepah sepah di Malaysia...

matstimketum said...

hampeh betui orang hampas. pencacai umno tahap gaban. sedarlah sikit umno dah banyak menjahanamkan malaysia. hancurkan umno dan bn pada pru 13 nanti!

pria malaya said...

bro, ada betulnya kata bro..sejak PAS mengambil pendekatan utk bersama DAP dalam barisan PR, ruang dakwah terbuka dgn luas dan bebas..

buktinya lihat shj dipulau pinang...contoh berita terbaru dibawah..

http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2009/12/sejarah-tercipta-di-dewan-chong-kuang.html

orang hamPAS said...

Jebat main kuda b'perang PERAH santan je? Ingatkn nk perang ke palestin ke atau iraq ke, itu je tahap pencacai hamPAS mampu lakukn? kalu hamPAS pun nak diperangi memang molek sungguh le. Hehe..

orang hamPAS said...

man keldai aka man stim bontot pula kata umno dh byk menjahanamkan malaysia? Ape yg dh jahanam? bontot si peliwat suka tangguh ke? Hehe..

Hancurkan le umno & bn pada PRU-13, hajab ape aku pun. Kalu umno & bn x hancur, mgkn Pakatan Rosak yg bersepai..

Anonymous said...

Biar PAS dengan pilihannya bersama DAP. Buang masa layan PAS. Tak de faedah.

UMNO jangan buang masa ajak PAS join UMNO. Tumpukan perhatian untuk PRU. UMNO tak perlu PAS untuk dapat undi Melayu. UMNO hanya perlu jagan hati orang Melayu. Untuk dapat undi bukan Melayu bagi keduniaaan setakat mana mampu.

Lupakan PAS .PRU semakin dekat. Buang masa layan PAS.

Anonymous said...

YA ALLAH BERIKANLAH BALASAN YG SETIMPAL PD MEREKA-MEREKA YG AMPUNYA BLOG INI YG MENYEBABKAN PERPECAHAN DALAM JEMAAH.
AMIN

Anonymous said...

umno memang tak layak berkawan dengan Pas kerana umno dah jadi hamPAS sekarang. Dulu masa umno berkuasa dimasa Pas menyertai BN, Pas ditendang keluar dari BN gara2 pemimpin umno yang rakus kuasa. Pas telah berpecah ketika itu akibat ditendang keluar dari BN. Bak kata "setelah madu dihisap, sepah dibuang". Madu di beri, tuba di balasnya. Itulah sikap parti umno dan pemimpinnya, dulu, kini dan selamanya. Kalau masih ada orang melayu yang masih menyokong umno, ternyatalah mereka itu adalah manusia hamPAS yang tidak tahu membezakan antara intan dan permata, atau lebih elok dipanggil umnongok.

Jadi tak perlulah umno gila talak pada Pas, kerana umno sekarang boleh "blah" kerana umno adalah parti yang asyik menipu melayu dengan pemikiran sesat macam ayah pin.

Anonymous said...

bodoh punya penulis

Anonymous said...

pin pin...tumpang lalu.. iklan jap boleh?

durian runtuh dari facebook dan paypal promotion sehingga 31 December 2009...

buat akaun facebook dan pay pal... boleh dapat 100USD...

akaun paypal ni xpayah verified debit card pon takpe.. janji dah ada akaun sementara..

xpayah modal ape2 ..cuma buat akaun facebook dan paypal.. cepattt...

aku baru tau ni dari member2.... dia punya promotion start dari 16 November 2009

untuk termA dan syarat..sila layari link yang tertera.. no cheating arrr..

facebook sekarang nak intergrated dengan Paypal.. supaya menggalakkan orang membeli belah dari Facebook.. cuba je lah

-----> http://apps.facebook.com/paypalwishlist/?ppref=1144314070&ref=mf

BOND 0134331159 said...
This comment has been removed by the author.
Anti Enjin Hilang said...

HamPAS lu bkn cerdik.....semoga UMNO bercelaru dan byk kes2 penyelewangan terbongkar, UMNO suka kemewahan lupa hari akhirat idup di dunia tak lamer wahai UMNO ngok......

Anonymous said...

hek ele hampas...kalau dah meroyan sgt nak kan PAS, pinang la...ha ha ha...Hasan Ali mmg utk di jual sempena jualan murah akhir tahun. Tapi yg terbaik....baik ko dtg, berdiri depan aku supaya aku leh lempang ko dgn cara terhormat...meh sini beratur depan aku...penyokong UMNO mmg bodoh A++++ ha ha ha...jap aku nak pegi cek enjin kete aku...takut2 kena jual kat amerika selatan...ha ha ha

Anonymous said...

Saya nak bertanya pada mod ni, semenjak PR perintah Selangor bertambah ramaikah orang imarahkan masjid dan surau. Setakat pandangan aku serupa macam dulu juga. Orang itu juga.

Puncanya ramai dikalangan ustad yang mengajar menjadi lepas mulut. Sebut PAS/Umno secara terang terangan dalam kuliah. Setengah tu berdakwah dengan cara menghentam. Tak habis dengan gaya lamanya.
Para2 ust ni memang happy. Wang masyuk banyak tapi bilangan jemaah serupa itu juga.

Jadi bagaimana tahap murtad boleh kurang sedangkan kejahilan serupa macam dulu juga. Berapa banyak pusat maksiat yang dah ditutup. Lagi tambah ada.

orang hamPAS said...

cek la enjin kete buruk tu. kalu ilang pun, mgkn penagih ganja mat stim bontot yg curi. xyah jual ke amerika selatan la, ke afrika selatan pung blum tentu laku. ha ha

mosabit said...

dah dia mengaku diri dia tu hampas...yg korang layan buat apa?.....

mosabit said...

oh yer...lupa lak...ni aku ada sikit tazkirah untuk hampas dan kaum keluarganya...

Dari manuscript lama yang tercatat di atas kulit kambing yang dijumpai berkurun masihi di sebuah negara "middle east". Orang yang menulis tidak dapat dikesan.

Seorang nasrani berkata, "saya amat bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan dalam bangsa nasrani. Ini kerana saya lebih mulia dari bangsa Majusi."

Seorang majusi pula berkata, "saya juga berasa amat bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan dalam bangsa Majusi. Ini kerana saya lebih mulia dari orang kafir."

Seorang kafir pula berkata, "saya juga rasa bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan kafir. Ini kerana kafir lebih mulia dari dilahirkan sebagai anjing."

Anjing pula berkata, "saya juga bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan sebagai anjing. Ini kerana anjing lebih mulia dari dilahirkan sebagai babi."

Babi pula berkata, "saya juga bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan sebagai seekor babi. Ini kerana saya lebih mulia dari dilahirkan sebagai ahli umno."

Anonymous said...

Polis menahan seorang pembantu pegawai khas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kebun Bunga, di Pulau Pinang kerana disyaki mencederakan Ketua Pemuda Parti Cinta Malaysia (PCM) negeri itu, petang Jumaat.


Kejadian dipercayai berpunca rasa tidak puashati gara-gara ramai ahli-ahli PKR yang lompat sertai parti baru itu sejak beberapa minggu lalu.


Dalam insiden itu, Ketua Pemuda PCM tersebut, Liew Yeow Hooi menerima 24 jahitan selepas mendakwa diserang pembantu pegawai khas Adun Kebun Bunga itu di Padang Tembak kira-kira jam 6.45 petang, Khamis


Adun Kebun Bunga adalah Jason Ong dari PKR.


Agendadaily difahamkan. Liew sedang minum di sebuah restoran apabila didatangi suspek dan menuduh Ketua Pemuda PCM itu ada kaitan dengan ahli-ahli PKR ysng lompat parti menyertai PCM.


Pembantu terbabit menuruh Liew berdiri dan menumbuknya beberapa kali di muka.


Liew yang cedera menerima rawatan di hospital dan kemudian melaporkan kejadian itu kepada polis.


Lelaki yang isyaki menyerangnya kemudian berjaya ditahan polis petang tadi dan disiasat di bawah seskyen 324 kanun keseksaan


DAP DH JADI KHALIFAH WLUPUN X SUNAT. TP PAK AJIS YG MENGAKU DPT TARAF WALI MASIH TEKIAL2 KENE BODOH2KAN DGN KHALIFAH GUAN EONK DAN SI PENJUBOR TEGAR?? HEHEHEH

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

orang hamPAS said...

mosabit batak, ko t'lupa nk abiskan ayat2 manuskrip tu le...

Ahli UMNO pula berkata, "saya juga bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan sebagai ahli UMNO. Ini kerana saya lebih mulia dari dilahirkan sebagai ahli hamPAS yg bodoh."

Hehe..

Anonymous said...

wOI!wOI!wOI!

Pada Mosabit,Jangan tunjukkan kebodohan anda:
1.ORANG KAPIAQ KALAU BERSYUKUR PADA ALLAH TAKLA KITA PANGGIL DIA KAPIAQ!!!!!
2.ATAU ANDA PENGIKUT KRISTIAN?BERJUANG UNTUK NAMAKAN TUHAN MEREKA ALLAH?
3.MENTOR HANG TUKAR TIUB!SELAMAT MENYAMBUT MAULIDUR RASUL NABI ISA????

-BUAT MALU PUAK PASJEEEjeee!!!!
-puak umno kata kat hang...orang jahil nak ajaq orang lain....

whatever said...

kpd penyokong2 parti politik masing2 spt umno haram jadah ke atau pkr, dap n pas, sila layari lmn web tersebut untuk mengundi bg pihak masing2.. http://novandri.blogspot.com/

Terima Kasih..

Anonymous said...

orang HamPas ni memang hampas.Jebat and the gang ada juga berperang utk kebenaran tapi ko buat ape? nak tegur bini x tutup aurat pun x berani bacul....oh aku lupa ko kan kafir....

Anonymous said...

Aku bersependapat dgn TB kali ini,walaupun banyak tulisan TB yg lain aku tak sependapat.Apa yg PAS Selangor lakukan utk mempertingkatkan usaha Dakwah Islamiah di Negeri Selangor?Yg banyak mereka lakukan adalah lebih kepada mencari konfrantasi sesama PR.Terutama Hassan Ali

AmenoWorld said...

tak perlu la korang nak main maki2 kasi je komen2 yang membina, ramai orang baca komen2 macam tu.

Anonymous said...

Kesan dan akibat Hasan Ali masuk Umno di Selangor:

1)Mat Indon Khir Tyo manusia paling gembira

2)Pas menjadi pemerintah negeri Selangor dan bakal menjadi Parti terkaya kerana berjaya menawan negeri terkaya.

3)Mimpi jadi kenyataan Hasan Ali jadi Menteri Besar seterusnya menjadi Perdana Menteri Malaysia ke berapa yer ?

4) Kemasukkan beramai ramai warga Indon ke Selangor atas tajaan Doktor gigi Mat Indon dalam sektor pembinaan dan keusahawanan.

5) Kemasukkan Indon memeriahkan suasana Nusantara, lagi banyak pertuturan bahasa Nusantara dapat diketengahkan dan bahasa Melayu berkembang menjadi lebih pesat.

6)Pas dan Umno bertukar jadi Gabungan Pasumno (Pasembur = rojak Indon).

7)Seven Eleven dan kedai runcit kena tutup kedai kalau jual rokok dan air alkohol tapi diganti dengan kedai mamak dalam mempromosi hub makanan halal.

8) Selangor bebas dari kedai urut, judi nombor ekor dan karaoke dan polis polis cuma perlu buat operasi memberentas Mat Rempit (tu pun kalau nak)dan operasi tangkap Mak nyah besar besaran.

9) Kilang arak Carlsberg tutup dan di ganti dengan kilang jus kurma Yusof Tayoooood

10) Penambahan unta-unta di zoo negara dan pasir diimpot dari gurun bagi menyamai keadaan di Arab dan lebihan unta dibenarkan berkeliaran di jalan raya daripada lembu lembu yang ada sekarang.


Bahagia Negeri Selangor.

Anonymous said...

Aku sokong Hassan ali masuk umno, pasal mamat ni bukan tau buat kerja. Mulut bising macam sial, menyalak macam anjing jalanan tapi mencemarkan nama islam. Masa dia jadi ahli Parlimen Parit Buntar dulu, apa pun dia tak buat.Betul kata orang simamat ni tin kosong saja. Layak berkawan dengan si bodoh Khir Toyo tu.

Anonymous said...

Kenapa si Khir Toyo tu begitu kayo......mungkin di bela TOYOL kot....he...he...he