"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, December 31, 2009

Tulang Besi Difitnah Lagi…Oleh Batu Api

Reactions: 
Satu artikel dari Batu Api yang disiarkan oleh Laman Tranung Kite bertajuk “Gaji 6x Exco masih minta sedekah”, penulis telah membuat tuduhan sebegini :
  • “2. Minta sedekah. Beri akuan bank kepada pengujung, sedangkan Tulang Besi dah ada di Malaysia. Munafik. Berani munafik ini bersumpah dia tak ada di Malaysia semasa menulis? Saya cabar munafik ini bersumpah.”
Di bawah ini adalah gambar dari laman passport saya yang menunjukkan tarikh keluar dan masuk saya ke negara yang sedang saya duduki sekarang ini. Saya bersumpah dengan nama Allah SWT, wallahi, wabillahi, watallahi bahawa laman ini adalah dari passport milik saya :

Saya tak payah sumpah sebab saya ada bukti fizikal. Saya keluar pada 19 hb Disember 2009. Dan saya kembali semula pada 20 Disember 2009. Gambar di atas boleh dijadikan bukti dalam mahkamah dan dalam Akta Keterangan ia dikira sebagai bukti fizikal.

BATU API NI PRODUK TARBIYYAH PAS TERENGGANU DI MANA FITNAH ADALAH HALAL

Kalau kita baca artikel-artikel di Laman Tranung Kite sekitar selepas konvensyen ini, semua bercerita tentang betapa blogger tidak harus memfitnah. Betapa kebenaran itu akan menjadi fitnah (rujuk tulisan Songkok Putih bertajuk Konvensyen Blogger. Fitnah yang Benar.

Rupanya semuanya cakap-cakap kosong. Semuanya menampakkan sikap kemunafikan mereka sendiri betapa mereka menyuruh orang lain jangan memfitnah. Rupanya mereka sendiri penjaja fitnah nombor wahid.

Inilah dia bukti betapa rosaknya tarbiyyah puak-puak PAS Terengganu dan puak-puak penyokong “kerajaang Perpaduang” ni. Bagi mereka benda haram dah jadi halal. Fitnah bagi bloggers hukumnya haram, tapi bagi mereka dah jadi halal.

Saudara sekelian, jangan lah tertipu dengan nasihat-nasihat baik serta cakap-cakap “agama” mereka berkenaan akhlak la, wala’ la, kena hormat menghormati dsbnya.

Semua tu adalah cakap luaran sahaja. Di dalam, mereka ini tiada beza dengan UMNO. Mereka berperangai lebih teruk dari UMNO kerana mereka menggunakan agama untuk menaikkan imej mereka.

Dengan kata lain, mereka menggunakan agama untuk membina popularity mereka supaya ahli2 dan penyokong2 PAS dapat ditipu dengan propaganda mereka. Padahal mereka sendiri bebas melanggar apa sahaja hukum yang wujud dalam Islam. Ni adalah bukti paling jelas.

BATU API TAK BERANI SUMPAH, TUDUH SAYA JADI SAIFUL BUKHARI

Batu Api ni bengap. Tak tau undang-undang. Wala’ terlebih sampai otak dia dah jadi sayur. Dalam kes Saiful Bukhari, sumpah dia sumpah bohong. Kenapa? Kerana ada bukti FIZIKAL yang menunjukkan dia tidak pernah diliwat.

Dalam kes saya, apa bukti fizikal yang menunjukkan saya menentang Hasan Ali kerana permohonan saya ditolak? Sila bawa wahai Batu Api. Berhenti menunjukkan kebodohan kamu itu. Saya cabar Batu Api dan keseluruhan Pemuda PAS Terengganu.

Maklumat saya dapat dari Dungun, si Batu Api ni adalah orang kanan Azman Shafawi. Tinggal di Kampung Pak Sabah. Dia ingat saya tak kenal orang2 kuat PAS di Kampung Pak Sabah tu. Dia tak tau saya pernah rapat dengan orang-orang PAS Kampung Pak Sabah. Sila nafikan maklumat saya ini, wahai Batu Api

Sebagai penutup, inilah bukti bahawa puak2 PAS Terengganu ni pembohong. Hari tu, saya dah bukti admin Tranung Kite juga seorang pembohong dan pengkhianat janji. Saya bawa bukti fizikal lagi. Tak payah sumpah2.

Marilah kita semua jangan jadi mangsa penipuan puak2 ni.Mereka menggunakan agama untuk kepentingan politik sempit dan kenegerian mereka.

Saya akhiri tulisan saya dengan ayat Ali Imran 3:53:
  • "..Mereka merancang dan Allah juga merancang, dan Allahlah sebaik-baik perancang"
Tulang Besi

p/s - Duit yang diderma oleh penderma2 sekelian kepada saya, saya bercadang untuk memberikannya kembali kepada bloggers2 yang ramai sedang menghadapi masaalah kewangan. Insya-Allah ianya telah berjalan.

p/s - di bawah adalah salah satu komen di bawah artikel ini yang batu api tak berani jawab pun :

Re: Gaji 6 X Exco masih minta sedekah (Score: 1)
Oleh hidayat_nurwahid on Sunday, December 20 @ 20:26:14 PST
(User Info | Send a Message)

batu api oh batu api , cabaran saya dalam artikel lepas belum jawab lagi .. sekarang dah merapu macam orang isim
  1. apa salahnya mitok sumbangan , kalau beri dapat pahala .. doh beri lepastu ungkit pulok , sape munafik sebenornya ??
  2. tulang besi sapa kemalaysia pukul 10 sabtu malam ahad , mung reka cipta kata hari jumaat ada malaysia doh .. sila tujukkan bukti tulang besi ada sini doh waktu posting artikel . jangan main berok jer
  3. pende ke masalohnya kalu dia gi ketaman melewar ?? rumoh mung kesitu sapa orang lain dok leh gi .. nok pakai baju warna pende pun , pende kena ngena dengan mung ?? kalu dia nakut dia dok gi pulok situ ..
  4. molek ah mung tunjuk gambar tulang besi , boleh lah posting gambar batu api pulok .. kita pun ada gambor boh .. kite pun tahu jugok sape batu - api ..
  5. taubatlah batu - api .. berhentilah sebor dakyah bengongmu tu .

10 comments:

matkucing said...

ore pas ganu memang otak ikang masing! kena buang nak makang pun tak leh.

Anonymous said...

aduh...bodonya mu tule babi, tunjuk cop imigresen lagu tu..

sapa2 pun bleh tunjuk cop lagu tu..

pasport nate mana yg mu amik pun org tak tahu..

mu g nuntuk ilmu ngecing byk lagi dgn mahaliwat kunyit artatuk mu tu eh...lpas tu br la bleh nipu..

Anonymous said...


Di bawah ini adalah gambar dari laman passport saya yang menunjukkan tarikh keluar dan masuk saya ke negara yang sedang saya duduki sekarang ini. Saya bersumpah dengan nama Allah SWT, wallahi, wabillahi, watallahi bahawa laman ini adalah dari passport milik saya:
.

Budak University US said...

Anon 1:16

tak cukup sekolah, takat darjah 3,bukan pasal dilahirkan bodoh tapi pasal mmg dah dilahirkan bengap.

sbb tu sampai sekarang tak pernah ade passpost. bukan setakat tu jer, tengok muka surat passport pon tak pernah. BENGAP!!!

Anonymous said...

gaji 6 EXCO woooo...power tp mntak sedekah..

aZRoy said...

kahkahkah, perpaduang oo perpaduang, steady la TulangBesi.

matkambing said...

penganut kristian dibenarkan mengguna perkataan 'allah' bagi merujuk tuhan mereka - perintah hakim mahkamah tinggi kuala lumpur.

Anonymous said...

SUDAH LA TU.. WAHAI SI BODOH ...

Anonymous said...

Sdr Tulang Besi Urat Dawai,

saya tinggal di Kg Pak Sabah,tlg bagi klue @ petunjuk sapa batu api yang tinggal di Pak Sabah tu, biar saya curah dia dengan bubur asyura panas yg menjadi makanan bermusim org Trg. Untuk info Tulang Besi Urat Dawai, Azman Shapawi memang kurang disenangi oleh penyokong pas di DUN Rantau Abang.Dia ditolak oleh penyokong PAS DUN Rantau Abang sbb tu dia kalah! Tapi Mustaffa Ali degil letak juga dia sbb geng dia. Hal ini bukan rahsia lg di kalangan penyokong PAS DUN Rantau Abang

Anonymous said...

Saya juga tinggal di Pak Sarawak
pasal tu saya nampak banyak sangat batu berapi-api bila disentuh.

Dah jadi bodoh laman ini
Perisik Rakyat dah mula mabuk!