"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, December 12, 2009

Wacana Perdana: PAS Sekular - Nakhaie

Agus tanya Nakhaie apa perbezaan pengalaman masa dalam PAS dan UMNO.

Jawab Nakhaie - PAS amalkan Islam sekular manakala UMNO amalkan Islam sebenar... Korang pikir la sendiri...

8 comments:

Reformis Jalanan said...

Eh??? Dah gila babi ke orang tua ni?

gelong gajah said...

Bukan gila babi .. memang jenis babi pun..

Anonymous said...

Ust, maaf... saya heran masa ust dalam Pas dulu hentam umno, tiba2 bila keluar Pas kerja dgn kerajaan umno. Kalau sayalah........ kalau hentam umno dulu, bila saya keluar Pas saya cari kerja kat syarikat parti baru.

Anonymous said...

Dalam PAS tak MASYUK...
Dalam um-NGOK BARU MASYUK...
Syurga Akhirat belakang KIRA...
Janji Syurga dah PUAS RASA....
Itulah ULAMAK um-NGOK.

Cakap Pakai Kepala LUTUT!!
Um-NGOK Terang-terang SEKULAR boleh tuduh PAS SEKULAR, BAGHAL punya orang TUA Nak Mampus.

Yang Beruk sekor nie pun nak belagak pandai, cakap berdekah-dekah habuk pun tarak!!

BAGHAL PUNYA um-NGOK!

-MADIR-

Anonymous said...

UMNO saya tak pasti. Tapi Ya PAS amalkan sekular kerana bersengkongkol dengan DAP. Penentang negara Islam.Boleh jual arak di Selangor lagi. Apa beza dengan UMNO. sama saja . dua kali lima.

PAs baik sangat ke?

PAS=UMNO.

Anonymous said...

"UMNO saya tak pasti"...memang sdara konfius...bleh jual arak di selangor?itu warisan UMNO..pas sekular?di kelantan, kite kawal hiburan, kawal jualan arak, berusaha menegakkan syariat(tp di halang UMNO), haram judi...negeri UMNO cmne?hram arak ke? hram judi ke?bkan x pasti, memg dah pasti, sekular.. bnyak beza sedara..isu arak di selangor, check btol2..soal skrang, ape makna sekular? letaknye sekular pada ape? sekongkol ngan dap yg x setuju hudud? UMNO stuju ke? so, ape yg x pastinye, memang UMNO sekular...politik suku,agama suku..letaknye sekularisme pada pegangan..bkan bleh di hukum hnye pda soal krjsama..

Anonymous said...

yang pasti PAS tak rasuah BN adalah dewa rasuah/

Anonymous said...

PAS memang sekular.Bersekongkol denganan DAP, penentang negara islamDAP Terang2 tentang negara islam.