"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, January 26, 2010

ADUKA TARUNA HANYA MENGIKUT CONTOH YANG DITUNJUKKAN UMNO

Reactions: 
UMNO yang memulakan usaha dan pergerakan membenci serta mengutuk Raja-Raja Melayu. Aduka Taruna, sebagai anak muda, hanya meniru dan mengikut contoh yang ditunjukkan UMNO semata-mata. Aduka Taruna adalah produk pembentukan pemikiran yang selama ini digunakan oleh UMNO ke atas orang Melayu. Mengapa mahu menghukum Aduka Taruna. Beliau tidak berdosa. Yang patut dihukum adalah UMNO.

1.0 Bukan Annuar Musa dahulu pernah menabalkan Raja baru, satu tindakan yang jelas derhaka kepada Raja? Di mana tindakan ke atas beliau?

2.0 Ke mana tindakan kepada puak2 ini yang diambil oleh polis? ADakah kerana mereka UMNO, maka mereka bebas mengutuk Raja-Raja Melayu?

3.0 Bukankah Dr Mahathir telah berusaha bersungguh-sungguh membuang kekebalan Raja-Raja Melayu sebanyak dua kali? Di mana tindakan terhadap Dr Mahathir?

4.0 Bukankah Mat Taib pernah berbohong kepada Sultan Selangor SECARA BERTULIS sewaktu beliau bernikah dengan Ku Yah di Siam? Dimana tindakan pada Mat Taib?

5.0 Bukankah PAk Lah sendiri engkar keputusan Raja Perlis melantik Mat Isa Sabu sebagai MB Perlis, kemudian terpaksa tarik balik keengkaran beliau. Mana tindakan ke atas Pak Lah?

Ini bererti Aduka Taruna cuma mengikut contoh yang telah ditinggalkan UMNO semata-mata. Tidak lebih dari itu.

Tulang Besi

p/s - sekurang-kurangnya Aduka Taruna berani minta maaf secara terbuka.

42 comments:

Anonymous said...

xpayah la mu nak kecek byk poji wei...

nate nije tu bakpo nak lari ko kelatenya...takut ko kalu org2 johor cari dia...johor ko n9 2 jam lbh jah..

kecek dlm blog agas sgt...jenis nakut rupanya si nije tu...puak2 mu mmg jenis xdok keja r blako..mmg yolo r ada org duk we makan ko puak2 mu ni..

makmie said...

kalau aduktaruna xmintak maaf pun xpe.. secara terbuka adukataruna tidak mambagi nama kepada yang dimaki.. takyah kisah la..ledakan maklumat ini boleh membantu aduktaruna atau penulis blog lain utk lebih menarik masyarakat membaca selepas ini..

Anonymous said...

si Parpukari yg paling lantang maki Aduka dan lepas tu dok mencucuk kawan-kawan UMNO dia. Parpukari ni marah sangat kat Aduka tu sebab Aduka publish nama dan gambar dia hari tu..

PerisikLevelHeaded said...

Ia tak ye jugak! Segala malapetaka punca nya dari UMNO. Gempa bumi di Haiti pun kerja khianat UMNO kot. Kapal terbang Ethophia jatuh terhempas jugak salah UMNO. Tiger Wood gila seks pun belajar dari UMNO.
Alahai perisik rakyat sejati...

Anonymous said...

Bukan n.ajis ke yang ajar mencarut, memaki dan lain-lain yang busuk mulutnya???

muor76 said...

khairul nizam bin abd ghani tidak menyatakan name sesape dlm entry dia yg menghina tu.. tapi sebab dia mintak maap pade rakyat negeri johor.. dan entry tu dibuat ketike almarhum sultan mangkat... jadik kite tau entry itu ditujukan pade almarhum sultan iskandar... dan kesilapan lagi satu penghinaan itu dibuat mase sultan mangkat... berbeza dari kes yang lain... lagi satu.. rakyat johor menghormati sultan.. bukan macam sesetengah org yg nak buang kuasa sultan

Anonymous said...

Toksah nak berdolak dalihlah. Bila member dah kena cekup tahu takut...lepas tu salah kan orang lain pulak. Kalu gitu kenapa tak salahkan mak bapak ko poji yg silap melahirkan kan ko dulu. Cacat otak poji nih...manusia spesis ni kalau tak lahir dulu kan bagus..

Anonymous said...

DEMOKRASI MALAYSIA YG BANGANG!!!! SKET2 SAMAN!!! MACAM MANA RAKYAT NAK PANDAI WOI!!!

Anonymous said...

"Ia tak ye jugak! Segala malapetaka punca nya dari UMNO. Gempa bumi di Haiti pun kerja khianat UMNO kot. Kapal terbang Ethophia jatuh terhempas jugak salah UMNO. Tiger Wood gila seks pun belajar dari UMNO.
Alahai perisik rakyat sejati..."

mangkuk nya orang BN..

tulang ikan said...

ak da agak da mesti puak2 pr tuduh ni sume berpunca dari umno..fuck u!!!!
padan muka ni la hasil ajaran org2 pas suke mengutuk last memakan diri....padan muka.....

SATU JARI said...

Tulang Ikan jangan taksub sgt dengan UMNO kau tu.setiap manusia tak semestinya sempurna dan aku rasa kau pn sama.tapi aku salute AT sebab berani mengakui kesilapan yg dia lakukan.bukan mcm setengah2 pemimpin tertinggi UMNO kau tu.buat salah taknak mengaku, lari sana sini, cakap pn putar belit.eloklah tindakan AT mengaku dan terima hukuman atas kesilapan beliau.kau patut nasihatkan puak2 UMNO kau contohi tindakan serah diri AT kalau bersalah dan mintak maaf secara terbuka.buat apa biar lama nk menambahkan dosa mengurangkan pahala.

Ustaz Nor Amin Sayani Bin Zainal said...

salam permintaan, boleh linkkan blog saya di sini, tujuannya adalah untuk memperluaskan artikel dakwah saya kepada semua masyarakat, semoga kerjasama anda di rahmati Allah

http://ustaznoramin.blogspot.com

AzamDean said...

Aku tak nak IDRIS NATANG!!!!!!
NATANG kat sini aku refer kat UMNO... ahahha lembuMNO.. wakakakaka

Local Fighter said...

Aik!!! orang Pas berak tepi jalan dituduhnya UMNO jugak yang ajar..?

Habis tu,tak perlu le ada Mursyidul hamPas sebagai penasihat!

Inilah sikap skeptikal Pas dan yang sewaktu dengannya. Semua salah ditudingnya ke UMNO.

Ni kalau anak dia lompat pagar sekolah pun mesti dituduhnya UMNO tak bina pagar kuat-kuat walhal bapak sendiri tak tunjuk perangai baik. Asyik nak kutuk orang je!!

Anonymous said...

dosa mmg la tanggung sendiri..tp sbb ko adakan landasan tuk memaki2 nih..ko pon de share la jgak kan hehe...salam

Anonymous said...

sendiri yang mulut bacul..nak salahkan orang lain....sendiri makan sendiri berak la wei...takkan la nak suruh orang lain berakkan kot...

Patutnya orang dah meninggal sedekah al-fatihah la, dikutuknya buat apa, kata menjunjung Islam dan keadilan, apakah yang dicari dengan penulisan yang sedemikian rupa...

moga AT dilakhanat Allah S.W.T dan diletakkan dalam golongan kufur dan fasik

Anonymous said...

Woi UMNOk jangan tunjuk baik la korang kalau dari kalangan bani korang maki-hamun sultan, mempersendakan agama korang sunyi sepi tak de sorang pun berbunyi tapi bila dari BUKAN kalangan korang cepat je buat repot, buat demo, yg pihak berkuasa laju jer ambil tindakan.. semua macam sial!!! ye la kan berguru dengan YAHUDI la katakan...

Anonymous said...

jika manusia hangpa junjung, sanjung dan bela sungguh2.

Agama Allah, Hukum Allah, Undang2 dan syariat Islam...ada ke org pedulik?!!

Ada korang kesah? Ada korang bela?
Anak melayu rosak akidah, rosak akhlak...ada hangpa kesah?!!

Hiburan melampau sana-sini, lalaikan umat Islam..ada org buat repot tak? berapa puluh repot dah buat..?!!

Anonymous said...

aku n group aku bercdg nk wat report polis pasal poji ni

ni kira menghasut ni,..membela pengkianat

Anonymous said...

Kesalahan orang lain TB kata berpunca dari orang lain. Sampai bila TB hidup asyik nak menyalahkan orang. Semua TB salah UMNO.

TB,Dosa masing2 sendiri tanggung lah.

Berfikir lah secara waras.Ahli politk biarlah mereka masing2 tunjuk handal. Kita orang biasa tak perlu memihak kepada mana2 parti.Siapa kita berkenan kita pilihlah, tak perlu berlebih2an sehingga jadi permusuhan.


Cari rezeki tak semestinya perlu berpolitik.Meningkatkan iman, tak perlu berpolitik.

asam_pedas said...

Wakakaka...
Harian Metro hari ni kata si mulut bacul AT TELAH DIBERKAS SETELAH MENYEMBUNYIKAN DIRI DI KELANTAN.

Wakaka.....

itu hari kata serah diri...TAPI...hari ni DIBERKAS...jauh bezanya tu.

Padan muka si mulut bacul.....Tangkap dia dan bawa dia ke Johor. Lepas tu serahkan pada TMJ. Biar dia kenal langit dan bumi. Lepas tu serahkan pada orang2 Johor....tahu lah apa nak buat....bagi dia makan ASAM PEDAS. pulak

TTy said...

KAH...KAH...KAH... mana PKR nie...KAH...KAH..
KAH...KAH...KAH...takkan DAP nak tengok jer...KAH...KAH..
KAH...KAH...KAH...mana perisik yang sehandal jebond 007 KAH...KAH..
Woit... serah diri ke....
Woit... tak cool la bro...
Woit... apa lagi lagi la ke luar negara.... KAH...KAH..KAH

p/s.. sejarah dah di cipta... akhirnya sama sahaja...

Anonymous said...

AT sebenarnya nk lari menyusup kluar tru golok,.. kahkahkah

Nk lari ke Siam tapi kata nk serah diri di Kltn,..pthuuii

Anonymous said...

Beza antara orang umnongok dengan orang selain dari umnongok.

Orang umno takut kat manusia lebih dari takut mereka pada Allah yang menciptanya. Sebab itu mereka seronok meloncat-loncat macam beruk kena belacan bila orang selain umno kena tangkap. Itulah orang umnongok mana ada semangat juang. Pulau batu putih dah bagi kat singapore kafir tu mereka takpa.Takde telor semua orang umno. Melayu lemah umno pencacai dalam blog ni kena kejut semua belah lari. Macam ni kah yang melayu banggakan.

Bagi orang selain umno, kena tangkap perkara biasa, macam kata peminat umno tu si Anwar Ibrahim, "kalau takut ditimpa badai, jangan berumah ditepi pantai". setakat dok malalak dalam blog Perisik Rakyat dengan hujah yang bacul dan bodoh, elaklah kau orang semua pi melalak dalam blog Mahadet dan Parpu Kari Mamak Tongkang tu lagi bagus.

Anonymous said...

Tak de la pulak guna perkataan tak masuk akal oleh pemimpin UMNO tu.. tapi yang TB dak bela Aduka what for ?.. Ini akan jejaskan imej PAS je.. dah lah macam -macam hal di kelantan dan selangor.. ni pulak ko bagi peluru hidup kat UMNO. Kenapa bangang sangat TB ni sampai tak boleh pikir... senyap je.. janganlah masuk campur... nanti dengan ko sekali sangkut..

iskandar said...

SI BODOH YG LAHIR DLM KELOMPOK INI SETIAP MINIT...ORG BODOH SELALUNYA MENEMUI ORG YG LEBIH BODOH UTK MENGAGUMINYA!!

Awang Dogol said...

Bodohnya bloger PR, orang yg macam AT tu masih mahu di bela lagi....

Bangang punya blogers...!!!

AzamDean said...

apa yang bodoh nye plak...
dah nama pun pembangkang... macam ni la..bukan nye cam penyokong kerajaan yang sibuk menyokong raja la ape lah..padahal apa pun tarak...

aduhaduka said...

dah lemah..dah tak de wibawa..dah tak berduit..dah tak bermaruah..tak yah ler nak salahkan org..sampai bila nak salahkan umno haaa..sampai bilaa..tak yah ler nak blashing org lain..ngaku ajelah kekuRANGajaRan pengikut PAS dan PKR kerana tok guru dan pemimpin yang kurang asam dalam memimpin

Awang Dogol said...

Lihat apa yg si AT tu tulis:
Secara ringkas dia kata "DIA MINTA MAAF" TAPI "dia tak nak mengaku salah"

Lihatlah wahai si bangan blogers PR. Begitu licik si AT memutarbelitkan fakta. Banding kan pula dengan yg ini.

"Saya mohon maaf kerana mencuri...TAPI saya tak mengaku salah sbb mencuri"

Apa punya barang ni....
Sbb tu aku kata blogers PR yg sokong budak sekor tu bengong. Tapi masih tak mengaku.

CUCU MAMAK KUTTY said...

gua tabik sama itu aduka taruna,lu berani lah aduka /sape salah tu cerita lain....undang2 dan keadilan akan menentukan....tapi lu betul2 anak jantan....bukan pengecut mcm pemuda umno yg takde telor....lu betul2 pendekar itu SEMERAH PADI

john said...

doh yang aduka bengong ikut umno sapa suruh..kae mu jugok dok kutuk umno pah tu ikut..lepas kena..lepas tu bagi alasan ikut umno..sohhh! banganng punya blogger..

dah la nok buat 'program langgar hj hadi'..tak dan langgar dia yang kena langgar...ambik engkau!..bela lah kau nak bela dio aku orang pas sokong dia kena..mulut celupar sangat habis menyusahkan orang!..RASOKAN EKAU SI ADUKA..BINI PUN TAK PAKAI TUDNUG NAK KUTUK NAJIB..CIT POOODAH

Anak Lenggong said...

NI LAH HASIL PRODUCT DARIPADA TARBIAH PAK LOBAI PAS MENJADIKAN MANUSIA CAM ADUKA DAN DI POJI NI..MANUSIA TAK TAU DIUNTUNG..DAN BANGSAT..TAK PERNAH NAK MENGAKU KESALAHAN YANG DILAKUKAN CUMA PANDAI MENYALAHKAN ORANG LAIN ..TAPI DARI SEGI UCAPAN SUDAH MENGAMBARKAN MEREKA BERDUA NI BANGANG..DAN HANYA BERCAKAP MENGIKUT SI PELINDUNGNYA...

PUNYA LAA TAKUT SAMPAI LARI KE KELANTAN INGAT NAK KESEBERANG KUT DAN BERNAUNG DIBAWAH PELINDUNG DIKELANTAN..PAS TU TAK MENGAKU AHLI PAS PULAK TU..IA JUGAK KAN MANA LEH KATA PENYOKONG PAS SEBAB KAT DAHI TAKDE PUN LAMBANG BULAN LAIN LAH KARPAL SINGH TU NIK AJIS KATA NAMPAK LAMBANG BULAN DIDADA...KAT KEPALA KHAIRUL@ADUKA DAN POJI@PERISIK RAKYAT CUMA TANDUK SETAN JE YANG TIMBULLL...

Anonymous said...

butuh pak hang poji

Harris said...

Ameno dulu,kini selamanye..Alah!Lambat laun jatuh gak parti ameno n konco2nye tuh!Xde kerajaan yg kekal kt dlm dunia nih!Toksah la dok nak ptahan melolong2 dlm blog org..Komen ngn hujah2 bodoh lak tuh!

Anonymous said...

astaghfirullahalazim..

cammana la kita org Islam nak bersatu klu duk menghasut satu sama lain???Musuh Islam is Yahudi..
ada pernah pikir nak bersatu and lawan and kuatkan hubungan sesama Muslim??

asyik2 duk bergaduh sesama sendiri..
tolongla bukak mata and hati..

tak kisah la PAS ke UMNO ke apa ke..yg penting kita Islam.Bersatu kerana Islam and demi Melayu jugak.

Klu tak suka UMNO ke BN ke..sekolah kita and anak2, sapa yg bg??
jgn asyik nak menunding jari kadang2 kita kena tengok diri kita sendiri..

kita semua ada baik dan buruknya..
so, same2 la pikir and jgn sampai syaitan yg menguasai kita...

Anonymous said...

semua kerja umno, enjin jet kita hilang pun umno punya pasal. Yalah dia tidak jaga betui-betui.Itukan dia punya tanggungjawab..

Anonymous said...

Hari ini dalam sejarah :
Askar mengamuk melepaskan tembakan di tempat awam..

Awang Dogol said...

Sendiri bikin mau salah kan UMNO ...Porahhhhhh....bloggertaik kucing

Mohar said...

Agaknya lahirnya orang yang suka menunding jari dan batu api macam Perisik Rakyat in salah UMNO jugak ke? Mungkinkah mak ayah Perisik Rakyat pun orang UMNO juga dulu masa tengah senyawakan Perisik Rakyat masa tu? Tentulah bukan semua yang tak baik tu disebabkan orang yang kita tak suka kan? Memang dosa pahala tanggung sendiri, tapi jangan le asyik pandai mengutuk orang. Saya bukan UMNO atau PAS ..tapi saya Melayu dan berusaha menjadi orang ISLAM yang sebaik mungkin..tetapi contoh ahli-ahli parti yang kononnya memperjuangkan Islam nampaknya tidak berbeza dengan yang dikatakan parti kafir. Bukankah yang berilmu dan beramal itu patut menjauhkan mungkar? Bukankah yang lebih berdosa orang yang berilmu dan beramal itu jika dia berkelakuan seperti orang yang jahil? Jangan selalu mepersalahkan orang lain atau mempolitikkan semua perkara. Jika tidak apalah beza tuan dengan orang yang tuan kutuk tu?

Anonymous said...

nama xnak kalah aduka taruna la, perisik rakyat la...jap lg berpikir dan tulis blog pon macam orang tak waras...ape la nak jadi dgn manusia zaman sekarang nih...

Anonymous said...

nama Parpu kari lagi sampoi. Bodoh punya nama, namanya pun macam mamak buntut kuali,