"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, January 26, 2010

Hukuman Sebat Kartika: Tahniah TM Pahang..!

Reactions: 
Hukuman sebat keatas model sambilan, Kartika yang didapati bersalah kerana minum arak akan dijalankan secepat mungkin dan selewat-lewatnya sebulan dari sekarang. demikian yang dimaklumkan oleh Tengku Mahkota Pahang selaku Yang Di Pertua Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Pahang dalam 1 mesyuarat yang diadakan siang tadi.

Tahniah TM Pahang atas ketegasan. nak harap UMNO..? mintak rayu lagi ade la... selagi boleh kawtim, kawtim... hukum tolak tepi... pejuang Agama Islam..? huh...!!!

9 comments:

CgLyn said...

Alhamdulillah. Sistem monarki akan lebih dipandang mulia sekiranya ada raja yang prihatin terhadap agama dan rakyat seperti TM.

author faethal said...

Biasa la UMNO..
silap2 depa yang kena sebat dulu..
Hisyamuddin Hussien Onn tu patut kena sebat dulu..

Anonymous said...

Apa hubungkait TM dengan kartika? Perisik Rakyat perlu siasat.

Mengkudu said...

Puak2 UmnoNgok ni selagi boleh cari hukum lain mereka akan guna hukum tu. Kalau boleh hukum yg Allah nyatakan dalam quran tu tolak tepi dulu...cari dulu hukum nama yg boleh diFIKIRkan sesuai utk mereka.

Yg bestnya dua ekor Pak turut si Jamil Khir dan pengarah jawi pun boleh bersekongkol mengenepikan dulu mahkamah syariah dan dahulukan dulukan mahkamah civil.

Tuan Penasihat...tuan penasihat (agama)...apa dah jadi dengan kamu. Dulu sebelum kamu melompat ke dalam tong taik (UMNO) tu bukan main setiap kali Ceramah Perdana Agama di TV-1, kamu melafazkan Islam adalah agama terbaik, Quran adalah kitab suci kalam Allah. Tapi...apa dah jadi sekarang ni..??? Bersepai dalam tong taik.

Anonymous said...

Bila pula nak rotan kerismuddin? dia dok kat overseas dulu pun dok langgah air syaitan tu juga. Tak caya kalu tengok dalam laman internet muka dia saje dok senggeh kedarah air kencing syaitan tu.

anon terhormat said...

Raja mendaulah islam,raja di sembah,raja mentahwiz islam,raja di sanggah. Daulat Tuanku!

Awang Dogol said...

Hai.....!!!! Apasal gelap aje gambar tu.....takkan masih pakai camera lama hitam putih kot.

Ha...ha...ha...ini mesti takut orang kenal kot.

Wo....brather, kalau berani tunjuk muka la.

Kita orang pun mau tengok juga muka kau orang tu terutamanya muka si becok tu. Mana la tahu ada hidung ka...ada ada telinga ka, ada mata ka atau tak da otak ke.??? he..he..he...

Anonymous said...

knp tetiba TiPU bodek raja???

hahahahha,..nk cover kot

dasar binatang sial

Anak Raja Dagang said...

Inilah kebijaksanaan TM Pahang. Keputusan TM mampu menegakkan perundangan syariah yang di calar oleh UMNO. Kalau UMNO siap suruh buat rayuan. Dema tu takut sbb satu hari nanti kekalau dema kena tangkap minum arak, dema pulak kena sebat. Puan Kartika, terima lah hukuman itu dengan tabah. salah tetap salah. Kuatkan semangat kerana kesalahan puan sempat dihukum di dunia. Memana pimpinan UMNO dan individu yang sewaktu dengannya yang minum arak tuh.... Bukak kitab, baca hukuman di HARI PENGADILAN kelak. Kompom tak boleh buat rayuan punya.