"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, January 26, 2010

Laporan Paling Bangang Dari Portal Media Perdana

Reactions: 
Lapor Berita Harian Online (http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Tuesday/BeritaUtama/20100126004705/Article/index_html) -

Penulis blog hina Almarhum Sultan Iskandar ditahan
Oleh Azida Shaharuddin
azida@nstp.com.my
JOHOR BAHRU: Selepas dua hari menyembunyikan diri, penulis blog Aduka Taruna, akhirnya ditahan polis petang semalam bagi membantu siasatan berhubung kenyataan menghina Almarhum Sultan Johor, Sultan Iskandar dan kerajaan negeri.

Lelaki berusia 28 tahun itu ditahan di sekitar Kota Bharu, Kelantan, kira-kira jam 4 petang sebelum dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar.
__________________________________________________

TPU - Menyembunyikan diri..? ditahan disekitar Kota Bharu...??? what the "Ef You See Kay"...??? baca dekat sini cerita sebenar... IPPD Muar..? beb... jam 3:45 petang, 26hb. Januari, 2010 Aduka dibawa keluar dari IPPD Kota Bharu untuk dihantar ke Bukit Aman dengan menaiki kereta Waja (JSJ) diiringi oleh 3 orang pegawai polis.

Yang dibawa ke IPPD Muar tu sape...??? Buduh punya wartawan Berita Harian...!!!
__________________________________________________

Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff, ketika dihubungi mengesahkan penahanan penulis blog itu yang disiasat mengikut Seksyen 233(3) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.
Jika sabit kesalahan, penulis terbabit boleh didenda tidak lebih RM50,000 atau penjara tidak melebihi satu tahun atau kedua-duanya, selain dikenakan denda tambahan RM1,000 setiap hari dalam tempoh kesalahan.

Mohd Mokhtar berkata, lelaki terbabit dibawa ke IPD Muar kerana laporan awal yang dibuat terhadapnya, diterima IPD berkenaan.
__________________________________________________

TPU - Mokhtar ni makan pil kuda ke..? macam ni gayanye Ketua Polis Johor..? nak translate macam mana ni..? salah bagi maklumat ke, salah terima maklumat..? kalau salah bagi maklumat, jahanam la institusi polis... kalau salah terima maklumat pulak... alamak... KP pun boleh salah terima maklumat..? intergriti..? huh... kacau... ini bikin malu institusi...
__________________________________________________

Selain itu, IPD Kluang menerima 23 laporan yang dibuat orang awam serta ahli politik berhubung kenyataan penulis blog berkenaan; IPD Batu Pahat (empat); Johor Bahru Selatan (tiga) dan satu di IPD Seri Alam.

Sehubungan itu, Mohd Mokhtar menasihatkan orang ramai supaya tidak membuat sebarang penghinaan, fitnah mahupun tuduhan tidak berasas di blog.

"Polis berkemampuan menjejaki pihak bertanggungjawab yang menyalahguna saluran multimedia," katanya.

Difahamkan, penulis blog yang beralamat di Seremban, Negeri Sembilan itu,
menyembunyikan diri di Kota Bharu selepas kenyataan yang disiarkan dalam blognya, Sabtu lalu, menimbulkan kemarahan ramai pihak.
__________________________________________________

TPU - Kan aku dah cakap, wartawan media perdana ni bodoh...!!!
__________________________________________________

Penulis blog terbabit menerima lebih 1,000 komen susulan kenyataan itu, dengan sebahagian besarnya menyatakan rasa tidak puas hati dan ada yang mengugut untuk membunuhnya.
__________________________________________________

TPU - Jam 4:56 petang (26hb. Januari, 2010), rekod posting dan komen dari blog Aduka Taruna bermula dari hari posting "Dah mampos buat cara mampos la" adalah seperti berikut :

Yang lebih 1000 komen tu datang dari artikel mana..? aku dah cakap, puaka-puaka ni tak reti mengira... Buduh..!
__________________________________________________

Aduka Taruna dipercayai penulis blog keempat ditahan polis kerana menyiarkan kenyataan berunsur penghinaan atau hasutan.

Pada 0gos 2008, penulis blog `Penarik Beca', Abu Bakar Mohd Rashid, ditahan kerana meletakkan gambar anjing pada logo Polis Diraja Malaysia (PDRM) dalam blognya yang disifatkan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan, sebagai satu penghinaan kepada pasukan itu dan cubaan menghasut orang ramai supaya membenci polis.

19 comments:

Anonymous said...

Tak payah nak bela tak payah nak menegakkan benang basah. Terima je lah akibat mulut lancang ajaran Nik Aziz tuh..Tak usah nak koner dan spin sana sini. Ni lah dia padahnya blogger yg perasan hebat, yg perasan berilmu, yg perasan sbg pejuang keadilan, yg perasan menegak kebenaran, yg perasan menentang kezaliman. Bila dah terlampau perasan hebat ni lah dia akibatnya. Nanti bila keluar dari lokap mcm-mcm pulak fitnah kat polis konon kena debuk sana debik sini. Dulu maki hamun polis sbg anjing kerajaan, sekarang rasalah mcm mana..harap dapat bertahan jgan sampai muntah hijau putih, kaler bendera PAS sudah ler..

Lepas ni lu plak brader Poji..Bersedialah beb!!!

Evelyn said...

Wah, rasa mcm kelakar pulak bila dah berjela-jela kita bg fakta, tp yang tipu jugak nak dihadamnya.

Anonymous said...

apa kata nnt suh AT p saman wartawan BH 2...huhu saman malu n ganti rugi dok p buat mcm AT penjenayah plak nk men nyorok2 padahal trang2 dh bgtau kata p serah diri..huahuahua

Anonymous said...

Kalau aduka taruna tu pengikut umno, saya jamin 100 peratus dia tidak di sabitkan salah. tengok je adun perak yang buat rasuah seks tu.

Anonymous said...

tak kiralah kena tangkap ke atau serah diri..sama je tu.. dah jadi kes polis baru nak insaf ye brader?? masa belum jadi kes polis dulu kan main lagi lu... bukan dgn raja aja kau bersalah, ramai individu lain lagi.. wa cakap lu bai... umur lu dah 29 tahun bai... bukan budak2 lagi..ingat tu... cakap tu jgn macam budak2 lagi bila kluar lokap/jel nanti.. ingat tu bai...

Anonymous said...

....lepas mahkamah...ada satu lagi mahkamah cari aduka!!!ferari kuning berplat TMJ!!Siap hangpa!!

raja kapuur said...

http://ms.wikipedia.org/wiki/Sultan_Iskandar_ibni_Almarhum_Sultan_Ismail#Kontroversi

taknak siasat ke? kah kah kah!
ferari kunen taknak kejar ke? kah kah kah!

Anonymous said...

Puak2 UMNO memang jenis haramjadah dalam bab kira mengira. Budus tak boleh diajar

GOMO said...

salam bro...
rasanya nampak macam dah jadi Bodoh bila hang cakap berjela jela tapi takda fakta...

dah busuk tu tetap busuk bro...aduka tak dapat di selamatkan

Topeng Perak® Unmasked said...

Ade aku cakap nak selamatkan Aduka..?

Ehhh... kes kau kena saman hari tu macam mana..? dah cukup ke duit..?

kah kah kah kah kah...!!!

Anonymous said...

Memang lawak la penulis BH ni.penipu besar jauh gile lari dari hal sebenar.lain dari cerita, juah sgt menyimpang...memang bebal xsudah BH menipu rakyat.terang dan nyata.BERITA HARIAN PENIPU!!!!

Anonymous said...

Siapa sial penulis BH ni???cerita menipu mcmni pn boleh keluar paper ker???memang low class!!!bodoh betul pengarang berita harian ni.nak menipu pn agak2 la...

Anonymous said...

..alahai...baik sikit dari yang bawah!!!!!

Harga padi akan diturunkan semula ke RM750/tan metrik (75 sen sekilo) pada 11hb. Januari, 2010 iaitu pada hari Isnin. 75sen sekilo adalah harga minima yang ditetapkan oleh pihak Kawal Selia Padi dan Beras Negara.
Posted by Topeng Perak® Unmasked at 2:39 PM

asam-pedas said...

Si mulut bacul kata " Dia mita maaf pada rakyat Malaysia" tapi..."dia tak mengaku salah perbuatannya"

Cuba pikiaq yg ni pulak
"Seorang pencuri minta maaf kerana dia mencuri tapi dia mengaku tak salah kerana mencuri"

Boleh terima ka akuan si bacul dan becok tu? Dia minta maaf dia punya pasal la...undang2 tetap undang2. Takkian nak lepaskan si becok tu macam tu aje. Takkan nak lepaskan si pencuri di sebabgkan dia hanya minta maaf..

So...fikir2kan la....

Aku tak rasa si TMJ akan lepas si becok tu macam tu aje. Kurang asam punya budak...menghina ayahandanya yg telah meninggal.

Anonymous said...

Apa nak takut kat manusia? manusia caci manusia polis tangkap. manusia bonggok spesis melayu umno hina agama Allah depa lepas. sah malaysia ni banyak dajjal anak haram. Malaysia akan menjadi the next Bosnia-Herzegovina. tak caya tunggu.

Sumo Piar said...

Bangsa Melayu yang macam ini tiada masa hadapan.

Anonymous said...

Kalu nak kempen orang sokong PAS kempen lah tapi jangan libat institusi raja.. nanti kempen selama ni akan tinggal hamPAS

Anonymous said...

GOmo nak tunjuk lagak...oit..dah pi main jauh2..syioh..syioh...

silako silako silako said...

Padan dengan muka korang....

Doa, blogger celako! celako! celako! semuo skali... dah makbul dah...

yang lain2 tue tunggu noooo...