"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, January 22, 2010

Hadi Perlu Dijatuhkan Kerana Allah - AdukaTaruna

Reactions: 
Oleh : AdukaTaruna

Sebenarnya, kita pandang rendah keupayaan orang bodoh yang dikawal oleh orang pandai. Macam UMNO, walau mereka adalah pemimpin stupid, tapi gua percaya mereka dikawal oleh paski US. Orang cerdik.

Telah didedahkan siapa APCO dalam membina imej pemimpin UMNO. Syarikat dari Israel ini adalah consultant imej kepada pemimpin2 korup dunia ketiga.

Kes contoh.

Mari kita ambil satu kes contoh. Kes nama Allah oleh akhbar Kristian. Memula UMNO pertahankan habis2an bab nama Allah. Bab hukum Allah, kemudian cerita.

Kemudian tetiba kenyataan bodoh dari UMNO mengasingkan Allah Sabah dengan Allah semenanjung. Kemudian Allah Wilayah Persekutuan pulak. Memang bodoh dan kelakar.

Tapi lu tak sedar bahawa, akhbar Melayu dan berita Melayu tidak siar pun untuk bacaan Melayu. Melayu Felda yang bodoh sejak azali, Melayu kampung tidak baca pun ada Allah lain oleh UMNO.

Allah lain oleh UMNO hanya dibaca oleh akhbar Inggeris dan akhbar Cina. So, mereka dapat mengetahui sekular UMNO. Tapi Melayu? Kita kekal gelakkan UMNO. Tapi syarikat Israel APCO kekal gelakkan kita. Tambah pulak konsep PAS yang pelik dan primitif. 22 juta pengundi perlu berjumpa Hadi di Rusila untuk setiap isu yang dimainkan.

Ceramah kampung teknik primitif.

Tahun dah 2010 bhai. Siapa nak tahu pendirian PAS, kena datang Rusila. Paling komen para pemimpin PAS berjiwa pembangkang anjur ceramah masuk kampung. Yang hadir Bedah dan Mat Amin Toya yang sama. Gua tak dapat bayangkan muka syarikat genetik genius macam APCO bila melihat taktikal fakap tahap ulama Melayu ni. Gelak mungkin, berkerut mungkin, menggigil jijik mungkin.

PAS tetap takda media.

Setakat Harakah online, Harakah cetak pengampu seminggu 2 kali, tak sampai kat Melayu kampung bhai. Islamic State macam bayang2 mustahil.

Allah bagi peluang sekali. Haron Din ditawar ganjaran apa sahaja oleh kerajaan Saudi. Kalau minta Saudi tekan Malaysia untuk media cetak harian, atau stesen TV Islamic gua ingat dah selesai dah masalah keciciran maklumat oleh spesis paling bodoh di muka bumi nih.

Tapi sebab Haron Din pon spesis paling bodoh di muka bumi, dia pilih solat dalam Kaabah. Apa punya sial la ulama Melayu. Claim pewaris nabi, tapi barua tahap gaban. Lu bayangkan kalau Nabi yang cerdik dapat offer sebegitu.

"Ya Muhammad. Pemimpin Quraish offer lu satu permintaan yang pasti ditunaikan."

"Benarkah? Kalau begitu, ana pilih solat 2 rakaat dalam kaabah."

Nasib baik Rasulluh bukan spesis bodoh nak mampos macam Haron Din. Pentingkan diri sendiri. Pentingkan feeling peribadi.

"Lu mana tau Aduka. Haron Din doa untuk kita dalam kaabah."

Bidaah mana lu bawak, doa dalam kaabah lagi cepat makbul dari luar kaabah?

Cadangan.

Tinggalkan sejarah bodoh Haron Din. Gua ingat PAS kena tukar konsep ceramah syok sendiri untuk Bedah dan Mat Amin yang sama.

Asal masuk kampung jer, pastikan program itu adalah program dialog dengan Ketua UMNO cawangan. Atau program debat dengan Ketua UMNO Cawangan. Barulah audien berbeza, walaupun tetap tidak mampu tandingi media konvensional penipu Melayu.

Melayu tahap Felda dan kampung, mana guna internet ma... baca akhbar pun Metro dan Mangga. At least, kalau dapat satu Ketua UMNO Cawangan yang berani berdepan dengan PAS, menarik keinginan Melayu tempatan untuk melihat. Sama ada live, rakaman CD dan sebagainya.

Jangan letak Mahfuz dah la. Letak la tahap bebudak PAS baru nak naik.

Kepentingan setakat ini.

Apa pun, selain teknik terhad di atas, Hadi perlu dijatuhkan dengan kadar segera. Jika pemilih PAS gagal melihat atau gagal untuk berani, kami tawar diri cetus fenomena. Kami akan berdepan dengan Hadi. Pemilih PAS lihat sendiri di mana level Hadi. Itu yang cuba kami buktikan sebagai manusia. Takdirnya sama-samalah kita lihat nanti. Kita tengok true color IQ Hadi.

Memang kami jahat. Dan sebab kami jahatlah kami perlukan suasana Islamic State bagi mengawal kejahatan kami semaksimum yang mungkin. Persekitaran itu akan membentuk rakyat.

Nak dapatkan Islamic State perlu tahu wadah yang dipilih. Wadah yang tersedia ialah undi majmuk. Nak dapatkan undi majmuk, perlu jatuhkan Hadi. Islam dulu, ulama kemudian.

Jika Hadi kekal Presiden.

Jika Hadi kekal tak jatuh, pelbagai masalah bertambah berlaku. UG, Hasan Ali, Mustapa Ali, Abu Bakar Chik, ulama vs pro, etc. Seumpama Salahudin Ayubi gagal menyatukan kabilah untuk membebaskan Palestine. Non muslim agak longgar untuk menyokong kerusi PAS dalam keadaan 55% Melayu kepada UMNO.

Bila keadaan ini berlaku, kita bimbangi BN menang kembali. Bila BN menang kembali, demokrasi semakin kecil. Ekonomi bertambah tenat. Tenat membawa kepada kekufuran. Bila demokrasi kembali kecil, manusia bertambah kufur, wadah untuk Islamic State juga kecil.

Di sinilah pertembungan antara ulama (manusia) dengan Islam (sistem).

Jika Hadi berjaya dijatuhkan.

Jika Hadi berjaya dijatuhkan, ahli PAS kekal undi dan sokong PAS. Tidak kira siapa Presiden kemudiannya, ianya membuka fasa baru kepada pembaharuan dan tajdid dalam perjuangan. Non muslim kembali kukuh menyokong PAS dalam keadaan 55% Melayu kepada UMNO. Barisan Rakyat semakin kukuh.

Bila Barisan Rakyat semakin kukuh, jika tidak pun di peringkat pusat, hanya di peringkat negeri, maka demokrasi semakin sihat dan subur. PAS mempunyai media kerajaan negeri. PAS mempunyai akses surau dan masjid. PAS mempunyai logistik penerangan.

Semua ini, digunakan bagi menggiatkan penerangan, dialog, forum ke arah dakwah Islami. Apa itu hudud, apa itu qisas. Penerangan kepada muslim dahulu, bukan manifesto pilihanraya. Sama juga seandainya berjaya memegang pusat. Dapatkan silibus hudud, Islamic State dulu untuk pelajaran agama Islam sekolah-sekolah. Bukan manisfesto biar kalah asal Islam tak kalah.

Kesimpulan.

1. Kita hanya mampu memperlekehkan kebodohan UMNO di ruang maya.
2. Ruang maya pula adalah bukan dunia Melayu secara terbanyak.
3. Ulama genetik Melayu adalah kelompok yang bukan ahli untuk berhadapan dengan kelompok genius seperti APCO Israel. Ulama genetik melayu hanya sesuai menjaga dasar atau wilayah sesama genetik seperti Terengganu.
4. Kepimpinan Islam bukan Kepimpinan Ulama.
5. Hadi perlu dijatuhkan dalam arena nasional bagi memulihkan pembolehubah perjuangan. Islamic State bertumbung dengan individu Hadi.
6. Bulat dan bersihkan niat tarikh Langgar Hadi nanti adalah tarikh sekumpulan lelaki yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah.

"Sahaja gua bertemu dengan saudaraku yang lain, untuk menjatuhkan Hadi di Rusila, kerana Lu Ya Allah. Jika kami tepat pada Lu, kurniakanlah kekuatan kepada kami. Jika Hadi tepat di sisi Lu, kurniakanlah kekuatan kepadanya Ya Allah."

Amin....

65 comments:

Anonymous said...

PENULIS PALING BODO DAN BIADAP DI ABAD INI

Anonymous said...

Bayangkan kalau Aduka taruna ni anak aku:
Nak minta duit gi sekolah:
"Lu bagi duit seringgit?"
Bukan setakat penampaq!!Penerajang rasanya dia dapat!!!!!Inikan pula Allah!!!!!Ish!Ish!ish!jahil betui hang niiiii!!!!!!

Mengkudu said...

Bodoh punya article........

Dendam tak padam2....

Laik kali buka mata tu luas2....korek sikit tahi telinga tu...

Tak ke bangang si Aduka Taruna ni....
seluruh dunia dah di khabarkan...diberitahu...bahawa "TIDAK ADA UG LAGI"

Kenapa TP boleh keluarkan article macam ni....???

Anonymous said...

jgn tertipu semua

aduka teruna dan perisik rakyat adalah org yg sama. drp dulu lg aku dah cakap

1PR said...

Such a moron whose ideas are moronic. Aduka, you are a pathetic and bigot. You will destroy all our efforts. Go to hell you "fakap" Aduka.

Anonymous said...

BLOG PALING BODOH AKU TNGOK.....

PERISIK RAKYAT DAH JD BLOG BODOH,,,

DAH ADA MCM PARPUKARI....PERISIK KARI....HAHAHAHA

Anonymous said...

Aduka Taruna!!! nasib baik lah kau ni bodoh..!!! kalau tak!!! dah lama aku belasah kau ni...!!!!

Anonymous said...

Dengan Allah SWT boleh main cakap cantu .... mampus macam ni.. rosak PAS saja... ni dia kalu public nak tahu agen yahudi nak rosakkan ISLAM.. boikot je weiiiii.. takut nanti anak kita baca pulak...jahanam otak budak-budak ni nanti... eee kalu ada depan aku dah lama aku hentak kepala dia

Mata Merah said...

Inilah mangkok punya manusia...

Aduka Taruna.!!! Lu mau kutuk TGHA?
Lu mau kutuk TG Harun Din.???

Pergi cermin tengok muka lu dulu la. Kalau tak nampak ambik spotlight kasi terang.

Setakat lu..harap blog aje...itupun serupa mangkuk najis yg bertahun tak basuh.

Apa kuliah agama yg kau buat?
Apa kitab agama yg kau ajar?

Ptuihhhh...mangkok busuk punya Aduka Taruna.

as-salihin said...

Dalam keadaan sekarang orang-orang melayu islam harus bersabar. Buatlah sembahyang istikarah banyak-banyak semoga kita mendapat petunjuk daripada Allah. Amin

john said...

webmaster@poji...blog hang kalau dok piaq posting spesis ni ni..aku rasa lingkup!...keluarkan si akuda ni dari list blogger jemputan!...

abe MIE 'TERJAH' said...

Zulkifli kata Khalid Samad Bodoh, jahil...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Anonymous said...

the truth hurts. sebab itu semua kutuk Aduka Taruna. Tapi setakat kutuk dan maki, cuba jawab dengan bernas. ehh.. senyap. Macamana nak jawab dengan bernas...the truth hurts.

Anonymous said...

SALAM..TERUSKANLAH USAHA MENJATUHKAN..JIKA DIA SEORANG DIPILIH ALLAH SUDAH TENTU ADUKA TERUNA TERDIRI DARI ORANG YANG MENENTANG PILIHAN ALLAH... ABU JAHAL ABAD BARU BEB...

PAS Selangor said...

Aduka Taruna dan Perisik Rakyat adalah org yg sama cuba menjahanamkan PAS. Sial lah lu Mat! Lu memang babi tahap cipan kalau dapat jumpa lu memang aku akan rembat sampai hancur lah lu Mat! Mulai hari ni aku boikot blog sial ni!!!!

Anonymous said...

Jatuhkan semua pemimpin Melayu tak kira UMNO, PAS, PKR.

Semua tak guna.Pilihlah wakil2 baru dari DAP. OK?

Atau lantik Ibrahim Ali sebagai Presiden PAs yang baru>

Anonymous said...

ENTA PUN APCO TAHAP GABAN JUGAK. HABIS HANG KA NAK GANTI HADI.ENTAH ENTAH HANG AGEN APCO JUGAK YANG NAMPAK SANGAT BAHAYA HADI TAPI BUAT BUAT KATA BODO. SELURUH DUNIA MUSIH ISLAM TAKUT KEPADA IDEA DAN KEPIMPINAN HADI SEBAGAI FENOMENA

Anonymous said...

ni komen paling bangang pernah aku baca. tak sekolah ker aper

kene tpu lg..mmg UMNgOk said...

betoi ke< ade kan la debat aman. keluarkan bukti. bertulis dan ape yang da berlaku. kalau tulis je wat ape. siarkan kat mane2. buktikan hadi ni seperti yang di cemuh.

nak tgk aku tulis pasal nik aziz bongok? tun hussein onn bongok? sume orang bleh tulis. jgn jadi parti UMNgoK dok fitnah orang.

komen baik cme bahasa kasar. itu sume adat. orang kite bkn bleh kn tegur kasaq sket.

Anonymous said...

apa nak dikatakan lagi.masing2 ada pendapat.ini negara demokrasi beb.tak suka kita hentam.suka kita diam.dosa pahala itu tanggung sendiri

macamoranggila said...

ntuk siaran:

Kononya nak langgar Hadi
Aduka Taruna yang semakin gila tu wa nampak lu makin teruk bha.
Lu cakap dalam posting lu hari-hari mau langgar hadi, siap buat baju untuk support.

lu nampak macam hebat, tapi habuk pun tarak.
Sikit di test oleh SP dan Tko lu sudah mengamok macam nak pecah 15 N9 tu, nanti N15.Bila dah 15 Daerah lu kasilah sama lu punya geng.

Hari-hari lu lalak dan lalok dengan Tko, minggu-minggu meratapi pasal tko....dah masuk bulan lain dan tahun lain pun lu masih lalak, serupa macam budak kecil jatuh gula-gula...

Kalau sikit punya hal dengan tko pun lu dah jadi kelam kabut, serupa cicak makan kapur, serupa Jamal makan dadah .....wa tak tau lah lu mahu langgar hadi, sikit aje tko langgar lu, nyaris-nyaris masuk Tampoi lagi.

Pesan Wa- Lu jangan makan ubat

http://macamoranggila.blogspot.com

Anonymous said...

aku heran kena tuan punya blog ini ( si poji ) terima posting ni......mgkin geng nidak dpt habuan jatuhkan PAS kot.....komen sikit Poji...takkan ko keja approve komen je....jgn bacul la...

melor45 said...

Kita lantik Aduka sebagai Presiden Parti Dia kan kekal teruna walaupun dah tua ganyut al-maklumlah calun ahli syurga berdasarkan komen dan pandangan serta cadangannya yang B... macam ahli syurga,yang sentiasa kekal keremajaanya.

safwan said...

article paling laknat aku pernah baca..tahniah

Anonymous said...

Kadang2 kita ni hanya tahu menghentam orang tanpa mengkaji betul atau tidak maksud yang tersirat dari penulisan AdukaTaruna. Cuba kita fikirkan sejenak apa yang msg yang ingin disampaikan beliau. Apa yang menyebabkan beliau begitu tidak berpuas hati dengan TGHH. Jika direnungkan kembali mmg ada kebenarannya. Syabas AdukaTaruna...TERJAH demi perubahan.

Anonymous said...

Aduka teruna u are t' best... baru mengaung walaupun ngaungan itu..terbit daripada akal cetek mu
TGHA tu kan orang kita.. wak pe nak hemtan dia.. hentam UMNONGOK habis-habis..

Anonymous said...

Apa susah!!Harun din tak cerdik!Hadi awang bodoh!Buang jee !semua depatu!!!Ganti dengan adukaka!dengan topeng perak ka!atau tulang besi!!!Depa dah tak laghat dok jadi pencacai!!Nak jadi pemimpin la pulak!!!Awat hangpa tak percaya kat depa bertiga kaaa!!!!!!

MALAYSIABARU said...

MALAYSIABARU.COM said,

syabas aduka,

anta telah membuka mata ramai pihak....

mungkin perlu kita nasihat hadi dulu

lepaih tu kalu dia tak dengaq, kita dispilinkan si hadi ni

kalu tak dengaq jugak, barulah kita pecat baruah bernama haji abdul hadi awang mangkuk bendul ayun ni.... ok

buat masa ni teruskanlah program mampuihkan hadi...insyallah berjaya
amin ya rabulalamin..

ikhlas dari malaysiabaru.com

Anonymous said...

askm
jangan bergaduh kawan artikel ini cuba membuka minda kamu untuk berfikir.Kalau kamu tak bersetuju berikan alasan dan fakta yang logik bukan dengan cara memaki hamun.ini dunia politik.Politik memang mengajar manusia menipu manusia.Politik jugalah yang mengajar manusia memusuhi sesama manusiaKembalilah kalian semua pada agama islam .Agama Islamlah sebenarnya penyelamatnya bukannya agama politik .Berpegang teguhlah pada agama allah insyallah kita semua akan selamat di dunia dan akhirat.Sedarlah!
Politik hanya bisa menamakkan manusia
Politik membuat manusia menjadi riak takbur dan tidak lagi mendengar teguran dan nasihat
Politik juga membuat pemimpin menjadi kebal dan kita menjadi mangsanya

haji karim

Anonymous said...

Adoi, pening kepala gua tengok Aduka nie. Meroyan semacam, seolah-olah Tok Guru Hj. Hadi penah buat sesuatu yg dasyat kat dia nie.

Anonymous said...

n3 yg membuka minda apa ke jadahnya... ?? tongong betul lah... sapa yg menyokong at tuh...

Anonymous said...

lps bace..jgn emo..sabar dlu..istigfar byk2..sebenarnye puak2 ngok tu nak wat kite confuse je..bg kite bercakaran sesama sendiri..dorang nye otak dgn tapak kasut same je..x de beza..x caye?
tanya mahkamah malaysia..jgn g klinik plak..budget hosptal da kurang kan..kang doktor bagi ubat len plak kang..kalo g mahkamah,sumer penyakit comfirm leh setel..

ubah la nasib 27 juta rakyat msia..bkn pk telor sendiri je..

Anonymous said...

Kalau dengan Allah pun dah tak tahu beradab. Pakai lu gua lu gua ... ini kan lah pula nak beradab dengan manusia. Ingat pesan TGNA. Setiap huruf dan perkataan yang kita posting di sini akan menjadi saksi diAkhirat nanti. Semoga Allah mengampunkan kita yang menulis dan yang membaca.

Anonymous said...

Tahniah Aduka,walau apa pun terjadi perjuangan untuk membuka minda perlu diteruskan.Hj Hadi hanyalah sebuah episod sedih yang melanda Pas,jika dibuat research yang detail beliau tak sampai 1/2 dari karisma dr Zulkifli Mohammad dan almarhom ust Fadzil Noor

Anonymous said...

Kepada Aduka Teruna..
Saya rasa teguran yg awak berikan sekadar utk mengingatkan adalah baik tapi.. cara penyampaian tu agak terlalu KASAR seperti terlalu hinakah TGHA & Ustaz Haron Din tu mereka ni bukan nye mat stim ke.. mat rempit ke .. kaki disko.. kaki maksiat .. pemimpin UMNOk Yahudi.. yang kita boleh kutuk kaw .. kaw .. mereka ni ULAMA jangan kerana cara kepimpinan mereka anda nak kutuk habis-habis kaji dulu kebenarannya baru la buat ulasan dan berikan pendapat utk disiarkan dalam blog...

-anti UMNOk-

BUJANG SUSAH said...

Salam..
Dari segi adab mmg mamat ni kureng.. tp dari segi maksud hanya Allah saja yang tahu. Sedihnya, kata2 tu yang lebih dari perbuatan. Tak kisah la lu nak langgar ke nak rempuh ke tp gua tgk lu lebih banyak bercakap dari melakukan. Gua pun x menafikan lu 100%. banyak posting lu yang gua juga setuju. Ok.. kat sini gua ada satu cadangan, mungkin x berapa sempurna tp boleh try la. mcm ni caranya... Lu pergi jumpa akhbar2 pengipas pungkoq umngok.. lu mintak dia org canangkan satu tajuk contohnya "BLOGER CABAR HADI DAN HARUN DIN BERDEBAT". x kira la debat terbuka atau debat tertutup. dan lu dgn kawan seangkatan lu sebagai finalistnya.. pastu mesti pihak news ni akan buat sikit artikal kenapa lu x puas hati sgt dgn Hadi dan Harun Din. Nah.. gua pasti blogger umngok dan pemimpinnya mesti suka punya. Sudah pasti juga akhbar2 penjilat buntut umngok tu xkan nak tolak berita hangat mcm ni kan. So lepaih tu kita tgk apa respon mereka yg lu cabar tu. Gua nak igtkan lu satu perkara jugak. mcm lu kata... berapa org sgt yg mengunakan media maya ni. org kampung tau ke? sampai ke kepada mereka semua? Lu igt harun din dgn hadi awang nak baca ke blog lu? lu kena igt... lu lebih syok sendiri je.. cara lu ni langsung x mendatangkan kesan2 kebaikan pada agama. dan lu perlu igt, ramai org yg dah boikot lu kerana cara penulisan lu. Lu lebih banyak terpekik terlolong spt kena polong dari lu cuba lakukan sesuatu yang boleh mendatangkan kesan baik utk agama. Gua tau.. lu mmg x kisah klau org boycott blog lu pun. Lu pun x kisah klau blog lu akan tergolong dalam puluh ribuan blog yang dianggap sebagai blog sampah. Tapi klau begitu akhirnya, kemana arah tujuan perjuangan lu? Gua pun malas nak cerita banyak, gua pun bukan bagus.. tp gua nak kata sesuatu dan lu jgn marah.. Buatlah apa yg lu tempikkan hari2 tu. gua dah naik bosan tggu lu nak rempuh TGHH.

Buat TP jugak.. gua tahu perjuangan lu x jauh beza dgn perjuangan gua dan jugak aduka taruna. cuma cara kita yg x sama. Kita menjerit2 pun bukan semua org dgr.. cuma kita perasan kita ni bagus..hakikatnya kita syok sendiri je. adalah seketul dua pengikut kita yg setia. xkan la setakat pada mereka saja yang nak kita sampaikan kebenaran ini? kita kena lakukan sesuatu jika kita benar2 ikhlas perjuangkan islam serta keadilan. kita boleh kata "pegi mati la org nak baca ke x".. tp dgn begitu akan berjayakah misi kita? akhirnya kemana arah tujuan perjuangan kita? xkanlah setelah puas jatuh bangun, penerangan serta penulisan kita yg bertujuan untuk memberi kesedaran pada semua hanya layak tinggal dibakul sampah je?

Maafkan gua klau lu x suka dgn teguran gua.. gua mcm lu jugak.. tp lu pk la baik2.. kita berjuang bukan hanya untuk 3, 4 org pengikut setia blog kita je. Wallahualam.

Teruskan perjuangan kita.. Allahuakbar...!!!
wassalam.

Anonymous said...

Bak kata pakar stategik israel.Umat islam BERSATU SELEPAS BERPECAH DAN BERPECAH SELEPAS BERSATU.Semuanya kerana harta rampasan perang.

pemerhati said...

Aduka..,

Lu tengok dalam ruang komen blog perisikrakyat ni... ramai yang kutuk lu kerana bahasa yang lu pakai. Dia orang semua belajar bahasa melayu campor bahasa inggeris.

Lu pulak belajar bahasa melayu campor bahasa cina hisap candu... kah kah kah...

Bagi gua, nak guna apa bahasa bercakap dengan Allah bukan pekara utama kerana Allah amat maha mengetahui apa yang tersembunyi dalam hati makhloknya. Tapi niat yang melakukan sesuatu itu yang penting kerana ia mempengaruhi pada kebaikan atau pada kejahatan.

Gua bersetuju dengan artikel lu untuk menterjemahkan kelemahan ulamak yang terlibat dalam politik. Ulamak dan politik mempunyai dua maksud yang berbeza.

Orang yang meletakkan dirinya sebagai ulamak kemudian melibatkan dalam politik mempunyai ruang untuk menukar warna kulit seperti sesumpah. Sekejap jadi ulamak sekejap lagi jadi ahli politik.

Gua tidak boleh salahkan orang yang memberi komen seperti diatas mengatakan bahawa artikel lu adalah sampah. Tapi bagi gua, ia adalah peringatan untuk orang yang memakai jubah ulamak berjalan sebagai sebagai ahli politik.

Sebagai seorang islam memang amat biadap berkata-kata seperti apa yang lu lafaskan itu kepada seorang ulamak.

Kalau orang yang lu kutuk itu memang seorang ulmak dan tidak terlibat dalam politik, pasti gua cari lu sampai lubang cacing....bhai.. Gua pasti belasah lu sampai lumat.... kerana gua akan petaruhkan nyawa gua utuk pertahankan maruah ulamak. Bab ini gua memang seriuos !!

Tapi dalam parti PAS, gua sokong lu kerana TGHA atau sesiapa saja yang mengaku ulamak tetapi berpolitik memang patut dilayan seperti orang politik.

Biasanya ahli politik akan terlibat salah satu dari sikap seperti pembohong, penipu, pencuri, pembunuh, rasuah dan hipokrit.

Agak-agaknya siapa yang layak menegur kesilapan atau kesalahan ulamak yang berpolitik...? Sekejap dia berwajah ulamak, bercerita tentang syurga dan neraka. Bila ahli leka dia akan berperangai sebagai seorang ahli politik dan bermukah dalam gelap...?

Lihatlah apa dah jadi terhadap pemimpin PAS di Selangor...? Mengapa orang itu berani bersikap talam dua muka...? Itu sebenarnya ada kaitan dengan presiden parti seorang ahli politik dan bukan seorang ulamak. Jika tidak ada perlindungan dari pihak atasan yang berperanan sebagai ahli politik mana mungkin mereka boleh berkelakuan begitu. Apakah ulamak itu penipu...?

Mereka peralatkan wala' sebagai senjata untuk memperbodohkan ahli parti yang ingin masuk syurga...?

Gua sokong lu, ahli PAS yang layak mengundi perlu membuka minda untuk menilai semula kelebihan dan kekurangan TGHA sebagai presiden parti PAS. Patutkah parti PAS memiliki seorang presiden parti seperti HADI AWANG...?

Anonymous said...

mengaku orang islam tapi tak de akhlak islam..nak mengajar pulak tentang pentadbiran islam tapi dok maki caci ulama islam ...dengan Allah a
subhanuwataala pun tak tau adat..apa kebabi kamu ni..amat malang ibu yang melahirkan kamu ..apa tidak nya melahirkan sorang yang munafik ..setan ..sial babi ..bangsat ..laktnatullah...sikit sikut islamic state...woi pundik ulama dia mentadbir negara pakai alquran dan rujukan ahlli sunnah waljamaah..ko ni ape ni lepas satu satu ulama ko hasut ..astaghfirullah ..hoi baik ko mengucap ...ko caci ulama ..ko to ahli syurga..k...tak tau la berapa umno bayar untuk menjalan kan hasutan halus ko ni..ko ni haram jadah la

Anonymous said...

Kenapalah dok post tulisan macam ni. Macam orang sakit mental yang menulis,Keturunan jin afrit gamaknya

Anonymous said...

mangkuk dah aku rasa perisik rakyat ni..dah macam baca blog UMNGOK!!!ker mmg korang ni ajen umngok tuh!! pegi belajau tasauf dulu pastu baru korang tau sapa TgHA..jgn nak hina ulama la wei..renung diri kita dulu!!!takut2 fardu ain pun kantoi!!!

roh_insan said...

Salam AdukaTeruna.Banyak yg tersirat didlm penulisan kamu,mane2 yg melihat dr sudut KEBAIKKAN maka jd baik lah die,cume adap itu perlu diutamekan,tak semue manusie memahami adap2 disisi Allah,n terlalu ramai yg tdk memahami baik disisi manusie tetapi buruk disisi Allah,n baik disisi Allah tetapi buruk disisi manusie.

Ape pun aku pernah mendengar seorang cine yg telah memeluk Islam berdoa kpd Allah." Ya Allah..Gua hambe Lu yg hine,bantulah Gua didlm mempertingkatkn ilmu Gua kpd Lu.."

Anonymous said...

Aduka teruna, aku hairan mengapa jika benar pengunjung yang mengutuk disini adalah penyokong Pas, nyata mereka ni agak kampung boy lebih dari tahap gaban dan jebon. Benar katamu aduka, bagi manusia neutral macam kami, ada benarnya tulisan anda. kalau Hj Hadi biasa kata umno tu parti kafir kemudian nak tidur pula dengan parti kafir, bolehkah rakyat mempercayainya. begitu juga dengan Haron Din. Kami tidak nampak mereka ni taraf ulama, cuma ahli politik biasa yang mengambil kesempatan dengan kebodohan mereka. Bila musuh mereka berdua pernah mencaci mereka dengan cacian yang keji, dan kemudian mereka bersahabat dengan musuh mereka atas alasan yang tak boleh diterima rakyat. Lebih baik suruh mereka berdua masuk umno. Sebab mereka berdua bukan pejuang islam tulen, tapi manusia yang berpura2 atau munafiq.

Anak Lenggong said...

SI BANGANG TOPENG PERAK..NI KAN PEJUANG PAS TAPI NGAPE PULAK KO TAK SIARKAN ARTIKEL DARIPADA ADUKA YANG NI..KATA MEMBER SEJATI :

: Dah mampos buat cara mampos la. Boleh plak simpan mayat nak tunggu Dato Bendahara balik dari shopping. Boleh meeting isytihar sedang terlentang. Pada hal dah mampos pagi tadi. Pergi mampos sama lu. bodoh punya kerajaan spesis stupid:...http://adukataruna.blogspot.com..

NGAPE TAKUT KEE..NAK SIAR KAN ARTIKEL TU..TU KAWAN KO TU KHAIRUL NIZAM DAH KECUT ABIS TELOQ DIA..NI LAH AKIBATNYA BILA MEMBUAT ARTIKEL MEMBABI BUTA..SO SEKARANG TERIMA LAH AKIBATNYA..IDUP BARU SETAHUN JANGUNG DAH BERLAGAK BIJAK..KONON NYA GROUP KALIAN JE YANG BETUL ORANG LAIN SEMUA SALAH BELAKA..SO SEKARANG TANGGUNG SENDIRI LAA..MEMANG BETUL LAA APA YANG NIK AJIS KATA BLOGGERS UPAHAN PAS NI MEMANG CELAKA..

Anonymous said...

Saya hormati pendirian penaip artikel tapi bagi saya sepatutnya ketiga-tiga presiden gabungan pr perlu letak jawatan.saya taip begini kerana dsai dan lks pun ada mengeluarkan kenyataan separa kebenaran dan yang tidak benar pun ada
seperkara lagi nama kependekan bangsa2 bersatu bagi arab saudi ialah KSA yg bermaksud kingdom of SAUDi arabia.siapa dia keluarga saud ni?hati2 jika ingin menaip.kaji dan berguru

pemudakedah said...

kepada tuan punya blog ni, baik ang toksah dok boh posting2 macam ni, tambah2 dari adukateruna nih, buat kami meluat ja... daripda kami hilang keparcayaan kat ang, baik ang tarik balik posting ni.. tlg jangan pembaca2 baru macam kami samakan blog ni macam blog pencacai2 yang lain... kami nak maklumat untuk jatuhkan umno n beerEND, bukan merapu belagak pandai...

Anonymous said...

inilah artikal paling best aku baca.. sama cam TP dan TB, dan rakan2 sewak tu dgn mereka, kerena mereka semua ini adalah pejuang Islam yg tak pernah kenal penat lelah, sejak beranok dulu mok ayoh dia ajok dia berjuang Islam doh, Harun Din dan Haji Hadi apa lah sangat bagi mereka.. lihat saja ayat2 quran dan hadis2 yg mereka bawa. Kan org alim tu, semua ni menaji ugama sejok dari buyaian lagi, mak ayah dia pun ajor agama gok.. dok caya gi ah kampung2 mereka.. mok ayoh dia org ni lah yg jadi pejuang Islam tegar..

dok caya tanya al-alim al-alamah al-fadhil aduka teruna sediri.

Anonymous said...

let me comment...i ni beraliran modern dan dok kat kl...secara dasarnya i agreee dgn idea bro ni...cume gaya bahasa yg keras macam isham tt menyebabkan ade org beraliran konservatif tak bleh terima...hahah..mungkin diorang ni mmg yg dimaksudkan makcik felda...releks la...org jawa ckp dgn makbapa dieorg aku ko bleh jer...cume gune gue lu utk tuhan macam tak sesuai...hehehe sory la aduka teruna i tak setuju sgt bab ni..sebab sensitivi di mlaysia tk sesuai...overall rough plan dah ada...blue print plan dah ade ke??bleh jalan ker?? sekian- chek_det

Kemboja said...

Kah..kah..kah...Daulat Sultan Johor.
Padan Muka dgn si Aduka Taruna tu.
40 org menyumpah kat dia..maka..kena lah dia..

Tangkap aje si budak sial AdukaTaruna tu. Penjarakan dia. Kurang ajar sangat. Tak hormat langsung orang yg dah mati. Raja pulak tu.

Anonymous said...

gile la ko ni..makan taik ape..nama Allah ko bt main2..menulis tanpa guna otak tu lah padahnya..rasakan

Anonymous said...

Budak jenis berani menulis macamni.., biasanya kasi lokap 7 hari pun cukup hancur menangis..., mengalahkan budak darjah 1!

Berani depan keyboard jer. Jiwa kerdil macam cucu tikus kurus.

Dah sembahyang ari ni?

INFO DPPSA said...

Akhirnya Allah menunjukkan kebenaranNya atas hambaNya yang biadap ini....

Anonymous said...

kerdil tpi kurang hajar,.

xberilmu tapi xmahu belajar

menghina ulama spt Prof Dto Dr Harun Din,..

akhirnya diri jdi hanjin,..ptuii

Paksu Ki said...

Aduka Teruna mengaku jadi ahli PAS. Dia tu munafik besar. Ada perancangan dari pihak tertentu untuk menjatuhkan imej PAS di mata masyarakat umum.

Aduka teruna lu punya bahasa sungguh sial

Anonymous said...

aduka taruna ni anak haram jaddah gamaknya...kesian kat mak-bapak dia lahirkan anak babi cam dia ni....

simpan jer la nak ngaku org pas....perangaipun macam khinzir kena sembelih...

padan muka ko kena tangkap sb keji sultan...pas ni mintak2 ko kena simpan lama atau kena buang negara terus.....

MULUT BAU BANGKAI

Anonymous said...

belum lg Aduka Teruna dapat jatuhkan Hadi...skarang Allah dh tunjuk kekuasaanya (dlm kes hina Almarhum Sultan Johor)...semoga terbuka hati Aduka untuk insaf selepas ni...

AntiHipokrit said...

Si BABI ni memang Haram Jadah. Dgn Rasul SAW pun boleh ber GUA LU. Apa ingat Rasul tu kawan ko ke apa? Budak ni dah ikut ajaran Nik Aziz TOTAL sebab Nik Aziz kata Allah mencarut.

AntiHipokrit said...

WEI TOPENG PERAK. BILA nak lepak masjid KB lagi Kutip Sedekah? Lepas ni dok kat Masjid Negara pulak. Minta dgn banner untuk JIHAD .

Anonymous said...

si aduka tak teruna ni cite gebang,,kalu haron din tak betul,haji hadi tak betul,,ko je la gi jd pemimpin,ko kan hebat,,hebat menulis je la,,tu la masalh owg macam aduka tak taruna ni(baru kawin eh)pandai bising dalam internet je,soh gi wat sendiri ape yg dia bising kan tu x reti plak,pasal haron din tu smayang dalam kaabah pown ko nak hina,ape punya manusia la ko ni,aku tau ko lagi tgok minta bantuan manusia tu lagi bagus,lagi cepat dapat,lagi cepat dapat media la dapat hape la yang ko merepek kat atas tu,dari smayang dalam kaabah kan?sbb tu ko marah sngat haron din smayang dalam kaabah,bahasa ko memang tak de adab,ngan manusia tak de adab ngan rasullah pown ko tak de adab,camne la ade pompuan leh nak khawin ngan ko ni?ko tu owg kg melayu panchor,aku tau ko sape..,ni lah jadi nya bila ko dah terlampau sangat memikir depan komputer,yela dah tak de keje lain asyik memikir je,wat keje x rety,tu yang pandai mengutuk je dalam internet,aku ni mengomen kat sini sbb aku benci cara ko tulis dalam ni,cara ko tu nak dapat publisiti cara bodoh,owg kata biar tak pandai,tak jadi penulis cam ko,tak de blog sendiri,janji aku tak bodoh cam ko,,hu3

Anonymous said...

kecik besor kecik besor je aku tengok mamat teruna aduka jalan daa ni,,,aku dapat dia ni aku bogelkan tengah jalan,,tak yah kate la aku ni x pandai cam ko,aku dah bace dah statement ko sume yang ko cakap tu ikot kepala ko,ikot tekak ko,jangan kate aku,anak kucing yang bru beranak tu pown rase menyampah tgok ko tulis guna pale tut....aduka taruna ni tak taw pape sebebnarnye,main tulis je,dia ni nothing,aku radak gak perot ko tu kang,,,,,,,,,sabar2,,,,,eiyhh tak leh aku tengok dia ni,,tak berlembut,,kalu tak makin lemak la manusia sorang ni,,AKU HACK KANG,,

Suara Akar Umbi said...

Point AT tu bagus tepat pada sasaran tapi presentation hancur..So LU Aduka saya cadang Lu Muhasabah diri dulu kemudian belajar macam mana nak present cara yang lebih di terima oleh yang membaca.I respect your point I can see apa yang tersurat dan tersirat dalam minda anda.bagi saya mudah Pemimpin yang iklas adalah pemimpin yang di uji dan di cuba dengan berbagai ujian,seperti penjara ISA.tahan lokap,siksaan dan seumpamanya..Bukti dalam sejarah ada..Nabi kita dan para sahabat melalui ujian yang tersangat getir mana kala pemimpin PAS pula siapakah yang melalui ujian yang seumpama itu.Di situ kita dapat nilai dan kita akan dapat jawapan...tahu kah anda kebanyakan pemimpin Islam mati di bunoh syahid.

Anak Lenggong said...

SI POJI NI SIARKAN ARTIKEL BANGANG DARIPADA BUDAK SENAWANG NI SEBAB ..BILA MAMAT TU MASUK PENJARA NANTI BOLEH LAA POJI TOLONG TEMANKAN BINI MAMAT BANGANG TU...SEKSI GILA WOO MUSLIMAH SAORANG TU...POJI DAH MELELEH AIR LIUR..

Nor Azman said...

Cuba fikir guna bahasa keras AT, takpun cuba lembutkan bahasa dia. Bagi yang lebihkan berfikir dari emosi, ni cara dia nak muhasabah/tegur (cuma dia tak tulis muhasabah). Bak kata omputeh, "your own harshest critic". Renungkan juga ayat ni, "kawan baik tidak pandang keburukan, kawan sejati hilangkan kejahatan". Tak salah rasanya dia katakan yang dia nak pemimpin yang kelihatan dan berkelakuan tegas, aktif dan kehadapan. Tak banyak pemimpin kita yang nampak tangkas dan cergas. Yang banyak perut kedepan.

Anonymous said...

AD ni ulamak modern, bakal menerajui Islam modern di bumi Malaysia. Semoga berjaya.

GolokBong said...

salam,
kalau kail panjang sejengkal jgn nak cabar ulamak la...baca al fatihal pun tak betul..camana nak memimpin? kalau aku tanya aduka taruna rukun mandi wajib ada berpa pun blumm tentu lehh jawab dgn segera..

Lu aduka teruna aku tenggok masa ko hina almarhun sultan johor dulu bukan main takut ..sampai menyerah diri..nampak sangat ko nihh bukan jenis ade telor..ko nak hemtam dn hina Hj Hadi AWang pasal ko tau ..Hj Hadi takde kuasa nak tangkap dn penjara kan ko..

Usahh lah buat lagi artikel double standart ko tuhh...aku baca pun macam org tak pernah sekolahh dan ada pendidikan..yg aku tau ko nihh jenis syok sendiri..rasa macam cerdik sangat lerr. pigi daaahhh ko si keldai Umno...