"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, January 03, 2010

Isu Allah: Pandangan Topeng Perak® Unmasked

Reactions: 
Ramai yang sms, call dan email aku mintak pendapat aku tentang keputusan mahkamah yang membenarkan penggunaan nama Allah dalam majalah Herald.

Mintak maaf banyak-banyak semua sebab aku langsung tak jawab baik sms, email atau respon pada soalan korang bila korang call aku.

Sebabnya ialah...

Dari awal aku nampak isu ni cuma mainan UMNgOk/Beer eNs untuk menggula-gulakan rakyat Malaysia yang kebanyakannya Ngooooook dalam hal keagamaan.

Simbolik je lebey... praktikal hancur... piiirahhh...

2-3 hari lagi setel la isu ni dan juaranya ialah UMNgOk/Beer eNd... tak caya korang tunggu jelah... lepas 2-3 hari ni, isu enjin jet hilang terus hilang, isu rege gula naik terus tak naik-naik... yang akan HOT ialah isu perkahwinan Dr Rosli dan yang akan jadi Juara ialah UMNgOk/Beer eNd sebab berjaya menangani isu nama Allah...

Tak caya..? tungguuu...

Politik UMNgOk/Beer eNd ... elleh...

36 comments:

mohd said...

memang mainan umno..tadi teman tertengok buletin 3suku...amboi dok berdemo sakan puak bertopengkan umno..yg heboh apasal...esok buat rayuan kat mahkamah...mahkamh boleh terus tangguh keputusan kes tu...pilih hakim proumno....kes nizar dpt dah jawatan mb setelah berbulan2 di mahkamah esoknya zambry merayu terus lulus..mudah sungguh semudah abc...time ni buat rayuan...kalau delayed juga mahkamah rayuan sahdan sohih la ini semua permainan umno durjana...teman paling heran apasal kes sebesar ini boleh pilih hakim bukan Islam yg buat keputusan...pilih hakim Islam ...hai..kes2 nizar ,sivakumar, DSAI boleh pilih hakim proumno...takkan kes ini x boleh adjust...ini semua rubbish...umno rubbish..

Anonymous said...

korang ni bila nak sedar pun tak tau ler,tak abis2 blk2 politik2,ISLAM dh kena tamparan hebat skarang pun korang masih dgn taksub politik BODOH korang..
Ya ALLAH tunjukkan lah kebenaran dalam hati hamba2Mu ini..biarlah mereka dapat bezakan yg mana benar & mana salah.Jgnlh kau jadikan negara Malaysia ini menjadi seperti di Palestin & Gaza..Lindungilah Agama & umat ISLAM di negara ini dari diperlekehkan oleh musuh-musuh Mu Ya ALLAH..

Anonymous said...

Mu dah sewel ke TPU

FaridShah said...

kat mana nak tgk 'live' ceramah kat stadium kajang ?

Anonymous said...

Dah biasa sangat bila hal2 yg berkait dgn umno pasti kita boleh agak keputusannya, kita setuju dgn Sdra Mohd

Hafriz MBJ said...

Mungkin...isu ni sedang dimain2kan UMNO, kononnya kelak UMNO lah yg akan digelar pejuang Islam sejati di Malaysia.

Tapi, sbg umat Islam..kita xbleh shj biarkan dgn mengatakan ianya hanya politik UMNo. Sebab isu ni telah timbul dan kemungkinan akan menimbulkan apa2 kekeliruan kelak jika x dikawal segera.

Maaf..sekadar pandangan.

Anonymous said...

segala yg berlaku sekeliling kita mmg ada kaitan dgn politik.. jgn nafikannya.. sikit2 "jgn politikkan bla bla bla.." cuba bg sket definisi "mempolitikkan" tu.. mmg tak boleh elak, apa2 yg berlaku seharian, sikit sebanyak mmg ada kaitan dgn politik... dgn politik, baru boleh mentadbir..tanpa kuasa politik yang diberi oleh rakyat, takde maknanya satu2 parti tersebut.. dlm hal ni, kuasa politik boleh menjadi kuasa penentu.. jd jgn salahgunakan kuasa yang diamanahkan oleh rakyat.. - Neo

mat spy said...

Ini lah alasan fotostat PAS ..haha tak habis2 mainan politik UMNO..

yang Khalid Samad sokong penggunaan kalimah allah oleh org kafir tak nak ulas ke perisik rakyat ???

takut ke ?? perisik rakyat sudah jadi bacul !!!

Anonymous said...

Tahniah, bagi aku pendapat seorang ahli syurga seperti ko ini boleh diterima. Semoga Pas dapat memerintah Malaysia nanti....

Anonymous said...

"Dari awal aku nampak isu ni cuma mainan UMNgOk/Beer eNs untuk menggula-gulakan rakyat Malaysia yang kebanyakannya Ngooooook dalam hal keagamaan."

Isu ini bukan mainan UMNO. Mereka lagi bimbang isu ini menjadi masalah kepada projek 1Malaysia.

Ikut betul2 turutan peristiwa ini . Herald bawa kes Mahkamah kerana Kementerian Dalam Negeri haramkan penggunaan Allah dalam Herald. Majlis Fatwa Kebangsaan dah keluar fatwa yang jelas. Yang memainkan isu ini ialah paderi2 kerana bawa ke mahkamah kerana tidak bersetuju dengan pengharama ini.

sekarang orang melayu yang tak yakin dengan UMNO, minta campur tangan Majlis Raja2. Tolong faham keadaan sebenar.

Cuba yanya ramai2 penyokong PAS sendiri adakah mereka setuju dengan perkataan Allah untuk Kristian.Silap2 penyokong PAS sendiri marah pemimpin PAS kerana sejak berada di Pakatan rakyat tidak lagi berminat perjuang Islam.

Anonymous said...

Silap taip:

"Cuba yanya ramai2 penyokong PAS sendiri adakah mereka setuju dengan perkataan Allah untuk Kristian."

sepatutnya ditaip:

Cuba tanya ramai2 penyokong PAS adakah mereka setuju dengan perkataan Allah untuk Kristian.

GOMO said...

PAS menyokong penggunaan nama Allah? Apakah benar sebagaimana Web The Herald milik pihak Gereja Kristian ini nyatakan? Apakah ahli PAS dan Pimpinan PAS benar benar menyokong pengunaan kalimah Allah oleh pihak Gereja? http://www.papagomo.com/2010/01/allahuakhbar-pas-menyokong-pihak-gereja.html

Anonymous said...

PAS Hanya Parti yang Berjuang untuk Politik..sayang..pejuangan mereka hanya sanggup mati untuk politik dan rakan2 pakatan..bukan untuk islam..semoga Allah akan memberi petunjuk..biarlah UMNO menyalak sekali pun jika untuk yang hak..bukan menyalak tapi untuk sesuatu yang tak guna..

Pemuda Kpg Paya

House PK said...

Bro, orang bukan bodoh lagi bro, taktik hapak korang ni orang dah boleh baca, korang ni pasal isu nama Allah pun nak dipolitikkan juga ya?

N.ajis si tua kutuk tu kata dia setuju, TAKEBEER! ISLAM KE PAS ERDOGAN NI?

Bro, nape husam dan n.ajis dah macam tak sebulu ni, itu pun kerja UMNO gak la ya? Kira UMNO ni terer la ya? Aku pun tak sangka bro...

Kalau kucing belakang rumah kau bunting tu kira salah UMNO juga ke? errrr....eerrrr..

He he he

Dah, dah la tu dengan politik, tu ha si Suara Keliwatan tu dah nak kena saman dah tu, korang ni dah takde modal sebenarnya...

Kalau bini kau datang bulan pun salah UMNO gak kan bro sebab tak dapat nak TORON kan? MUAHAHAHAHAHA

Anonymous said...

Ceh si PK ni... ckp tak serupe bikin, yg hang tu berpolitik pagi petang siang mlm ape cite... porahhh.

Anonymous said...

TO HOUSE PK
nak tahu ape makna house PK,ini lah Rumah Puak Kafir, yang sayangkan dunia takut kat mati. woi isu ini(Allah) ciptaan puak-puak umno untuk kepentingan politik aje.umno ni susah cerita sikit islam pun tidak melayu pun tidak jenis bangsa binatang kot.
-anti melayu jadiaan-

Anonymous said...

Cuba tanya puak2 yang demo tu, dia orang sembahyang lima waktu pun belum tentu buat. Orang sebegini orang jahil, banyak suruhan agama lain penting mereka tak buat, tapi kerja tak berfaedah berdemo macam beruk tu yang mereka buat.

Kalau agama lain sudah mendekati akan nama Allah, itulah peluang orang islam mengembangkan syariat islam pada agama lain. Sekarang agama kristian telah sedar bahawa Allah tu tuhan sebenarnya dan Isa itu adalah manusia biasa dan bukannya tuhan. Ini adalah peluang orang islam mengislamkan mereka kearah agama yang benar, bukan sebaliknya.

Kalau orang melayu umno ni berdemo kononnya untuk membela islam, itu bukan caranya kerana mempermainkan nama Allah di jalanan itu menunjukkan kebodohan dan kesesatan umno sendiri dan tidak menghormati agama islam dan tidak layak di gelar islam kerana kejahilan pengikut umno akan kesyumulan islam sendiri malah mereka akan di pandang hina oleh puak kristian yang sejak dahulu lagi memang Allah itu tuhan sekalian alam.

wann said...

pk tu sehala je dari dulu dan selamanya...

Anonymous said...

Cis poodah !!!...nanti Mahkamah rayuan kasi gostan itu keputusan....semuanya Umno yang buat percaturan dan atur gerak cuma nak test reaksi rakyat.

Pas bijak tak nak komen banyak...dah lah tau keputusan Mahkamah rayuan dah....

Tak payah buang masa.

Anonymous said...

sah yg mu kafir anom 7.17

Anonymous said...

sampaikan isu agama islam ini pun kau orang salahkan mainan Umno..kesia aku tengok kau orang masih hidup dalam khayalan dunia politik, sebabtu sampai takdak ape yg tinggal nantipun anggap ini konspirasi Umno..cubalah idup dalam realiti..ari ni N.Aziz dah kata tak setuju penggunaan nama Allah oleh kristian, aku nan tunggu pulak komen kau orang adakah ini juga mainan Umno..Idup kita biar kita yg membuat keputusan jgn ikut cam burung kakak tua...............

Anonymous said...

anom 9:24
takkan tak tahu mahkamah m'sia ni umno yg punya. vk linggam(korek) pun boleh atur hakim mana dia nak. dia ni sapa? best friend ex-pm(che det). tahun 1988 masa umno diharamkan apa jadi dengan hakim-2 ini.tak pasal-2 rakyat m'sia kena bayar ex-gratia.kau ingat semua rakyat ini bodoh macam umno ke.umno ni adalah parti bangsat dan kebodohan memlampau...

Raden Latjuna said...

Topeng Perok ni saper...
ustaz lulusan Azhar ker ulamak dari pondok maner?

ader jugak yg bengong nak mintak pandangan si kaki lalok ganja ni...
ker kao sendiri yg perasan Poji?

kao tu ambik gambar betina suka laaa

Harris said...

Huh!Ni memang xde laen la ni.Keja si umNGOK.Nak mjadi juara melayu islam konon2nye..POORAAhh!!

Anonymous said...

KOTA BHARU 3 Jan. – Penggunaan kalimah Allah oleh agama lain tidak boleh dibenarkan sama sekali kerana ia akan menyebabkan kekeliruan di kalangan umat Islam.

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, biar pun dari segi hukum membenarkan agama ‘samawi’ seperti Kristian dan Yahudi menggunakan kalimah itu tetapi dibimbangi ia disalah gunakan pihak tertentu.

Anonymous said...

Nga Kor Ming baca ayat al-Quran tak de pulak korg nk isukan?tak abis2 nk salahkan politik UMNO. Cuba la amek dari sudut pandangan Neutral.

ladasulah said...

saya setuju dengan hang topeng Perak, isu ini hanya untuk mengabui mata rakyat, nak mengalihkan isu yang lebih besar lagi, seperti Enjen kapal terbang dan isu kenaikan gula dan barang2 lain.dan banyak lagi isu2 yang besar lainnya yang patut di fokuskan, saya tak nampak pun isu2 besar ini yang di mainkan sama ada dalam akhbar atau pun Tv.

Anonymous said...

PAS semakin sesat!

Anonymous said...

Aku memang setuju dgn pendapat yg kata ini cuma mainan UMNO. Yg tak terima pendapat ini, orang yg buta hati, semuga kita di jauhkan allah dari buta spt mereka ni.
Takpe, kubur masing masing. Kalu ada yg kata kristian tak boleh guna perkataan allah, apa hujah korang, sedangkan dala al quran pun ada dinyatakan "jika ditanya pada orang kafir siap yg maha berkuasa, mrk akan jawab allah" apa korang tak pernah jumpa ayat ni ker atau pun tak perasan atau pun tak pernah baca quran?
Sudah lah puak puak umno, pegi belajaor agama dululah, lengkap kan diri dgn ilmu agama islam yg benar, insya allah korang tak kan sokong umno lagi, percayalah.

Anonymous said...

anom 11:56
ye ke semakin sesat atau umno dah lemas nak mampus. elok tu umno dah kenal Allah. hukum yang Allah suruh mengapa tak dipertahankan sama. utk test pertama apa kata suruh rosmah(najib) pakai tudung.nak tak umno berdemo sama pasal aurat????

Anonymous said...

JAHANAM PAS!!!!JAHANAM TOPENG BERAK!!!JAHANAM LAH SI PENYEBAR FITNAH DI DALAM BLOG NI!!!YA ALLAH,ENGKAU TURUNKAN LAH BALAMU PADA UMAT ISLAM YANG TAKSUB DGN POLITIK DAN SUKA MENYEBARKAN FITNAH!!!!YA ALLAH,ENGKAU TURUNKAN LAH BALAMU PADA UMAT ISLAM YANG TAKSUB DGN POLITIK DAN SUKA MENYEBARKAN FITNAH!!!!YA ALLAH,ENGKAU TURUNKAN LAH BALAMU PADA UMAT ISLAM YANG TAKSUB DGN POLITIK DAN SUKA MENYEBARKAN FITNAH!!!!

Anonymous said...

AKU CABAR KO TOPENG PERAK SI PENYEBAR FITNAH...BUKTIKAN DGN DOKUMEN @ APA JUA BUKTI FIZIKAL TTG DAKWAAN KO N THE GENG,SI PENYEBAR FITNAH YG AMAT BESAR BAHAWA SEMUA YG BERLAKU NI ADA KAITAN DGN UMNO/BN...

KALAU STAKAT NAK TULIS/SEBAR FITNAH BERJELA-JELA DLM BLOG KO YG HODOH NIE,BERTUJUAN SUPAYA PAKATAN LIWAT RAKYAT DAPAT SOKONGAN ORG RAMAI BAIK TAK PAYAH LER MANGKUK HAYUN!!!!

SI PEMINTAK SEDEKAH TOPENG,KO NI ORG ISLAM KE ATAUPUN ORG MUNAFIK YG BERTOPENGKAN ISLAM????

Anonymous said...

anom 12:39
yes UMNO dah percaya sama doa bala...
ok dah tu..
-U.M.F-
....Umno Mother Fucker.....

Anonymous said...

Weih MANGKOK AYUN NASHA..Nabi Musa a.s gi jumpa firaun atas maksud DAKWAH(Perintah ALLAH)...bukan atas maksud kepentingan politik mcm hang siul...Hang nak bincang pasal kepentingan dunia hang

Anonymous said...

Boleh try baca sini..
http://syukran.wordpress.com/2010/01/04/sejarah-al-quran-bukan-perlembagaan-punca-nama-allah-menjadi-isu/

Anonymous said...

aku sudah tidak percaya PR atas isu Allah...sekian