"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, January 09, 2010

Jika Benar PAS Kelantan Sayangkan TGNA, Bertindaklah..!

Salam.

Sesiapa pun apabila sesuatu isu atau musibah yang menimpa ahli keluarga terdekat atau cuba dihina atau diburukkan, akan tersentuh hatinya, akan terluka hatinya. Dan, reaksi spontan dan lebih kepada tindakan bawah sedar, akan mempertahan integriti ahli keluarganya.

Saya berasakan Tok Guru Aziz kini tertekan dan dilema, apatah lagi ahli keluarga beliau yang terdekat masih tegar mempersalahkan orang lain. Ahli keluarganya adalah liabiliti kepada beliau.

Satu cara yang ampuh ialah PAS Kelantan harus bertindak segera. Ambillah apa pun langkah hatta yang menampakkan melukakan hati To Guru Nik Aziz. Pada saya sekarang yang terlebih penting ialah menyelamatkan PAS Kelantan, dan dengan itu menyelamatkan Tok Guru Nik Aziz serta TGNA dibantu dalam membuat keputusan yang betul.

Hakikatnya ialah PAS Kelantan amat bersalah dalam hal ini kerana membiarkan TGNA melantik menantunya sebagai CEO PBMK. Sewajibnya kehendak Tok Guru ini ditentang habis-habisan. Apa yang berlaku ialah mereka tidak bertindak atau kalau pun bertindak tetapi tak cukup kuat.

Jadi sudah tiba masanya PAS Kelantan bertindak sekarang untuk menebus balik kesilapan mereka. Kemarahan atau kecil hati Tok Guru, pada saya, hanya sementara, dan akhirnya apabila kemarahannya reda, kebenaran akan terserlah jua.

Marilah kita berdoa dan bersolat hajat agar Tok Guru diberi kekauatan dan petunjuk. Beliau sebenarnya sedang diuji denga ujian maha hebat. Tok Guru wajib dibantu.

Biar berkelahi sekarang daripada rugi selama-lamanya.

Sumber - Pencak Dimensi

19 comments:

Anonymous said...

HHAAA AKU SOKONG!..PATUTNYA DR AWL LG PENCACAI PAS HARUS BERTINDAK!. SUH DIA LETAK JAWATAN. ATU PUN KLU KORANG NAK TLG DIA SGT, SUH JEK BUBAR PARTI PAS LG BAGUS!. BKN APE. TAKUT KORANG SESAT X JUMPA JLN KLUAR DGN FATWA MERAPU DIA LAGI KEHKEHKEH

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

Anonymous said...

Kalau Nik Aziz takdak!!!!Sapa nak jadi pakar rujuk puak erdorgan ni!!!!Guan Eng atau kalpal singh kot!!!!!!

Anonymous said...

salam

TGNA boleh berhenti drp MB Kelantan sebab penggantinya dah ada.

Tapi tak boleh berhenti drp Mursyidul Am sebab cina dan india terima dia je

Anonymous said...

bapak korang...woi jeffry..npe ko sebut takebeer....ko minum arak ka..bodo dan bangang btul la ko ni...dh la minum arak ,pastu komen cam orang mabuk,,kalu mabuk jgn komen.......bodoh

Anonymous said...

Alahai Jeffry, dari nama pun dah terasa kau ni bukan manusia yang berakal, takebeer yang kau sebutkan tu mungkin amalan kau seharian tapi bukan untuk orang islam. Jangan bangga sangat dengan diri sendiri sehingga sanggup membelakangkan hukum hakam kecuali kau bukan islam dan takebeer adalah cara hidup kau. Insaflah sebelum terlambat.

alkulimi said...

Jefry jangan main2kan nama Allah dengan perkataan "takebeer". Aku sumpah kau jadi babi baru tahu kerana permainkan nama Allah yang maha mulia. Benda lain boleh buat bergurau. Jgn bergurau dan mempersendakan nama Allah walaupun hang nak marah sangat kat pembangkang dan PAS. Mengaji agama lebih sikit, bahlol

Anonymous said...

jom kita layan blog jefrry ni DEMENSI
dialah yg pakar dlm hal edit meng-edit gambar ni.
sayangnya bakat yg diberi tuhan digunakan utk menfitnah.
p/s gambar yg diguna oleh team loyar m,sia pasal pulau batu putih kau ke yg edit?? singapura dpt free pulau tu sebab m'sia kasi gambar tipu.

alkulama said...

budus punya alkulimi. nak nasihat org tapi ayat macam taik sumpah seranah. mcmana la org nak terima nasihat kau. bukan ke blog ni sebut beer end. jadi sukatilah kalo org lain kata pulak take beer. tu bukan nama Allah la mangkuk. tu take beer yg pkr bela kat selangor. dulu kutuk bn, sendiri perintah pun 2x5. take beer parti komunis rakyat.

BOLOS said...

mcm sial alkulama punyer komen..kita patut sokong kepada kejatuhan beer end..sebabnya mereka la tuan besar kepada penjualan arak kt malaysia nie...bahlol!!Jadi memang kenelah BN tu dengan beer end!!..manakala lolongan take beer yg selalu si jeffery anjing tu sebutkan pulak .. dari mana asalnya pulak??..dari perkataan takbir??..memang sah munafik org yg sebut perkataan nie..jgn main2 dgn klimah mcm nie..kalau xde sangkut paut dgn kalimah tertentu..kira ok la..boleh teruskan..tpi benda nie xboleh..mcm mempersendakan islam tu pulak..insaflah wahai pendokong2 umngok...

Zali said...

Aku walaupun umno,tapi aku tak suka la cara jeffry menyebut takebeer. Walaupun kalimah takbir bukan milik pas bahkan boleh di sebut oleh semua yg beragama islam tapi aku perati jefry saja sebut takebeer lebih2 lg bila isu berkenaan pas. Sori la jefry,yg baik aku sokong, jangan sokong membawa rebah dan aib pd agama sendiri.

abdrahim kassim said...

Lai samin na man da'a ila asobiyah.......

alkulimi said...

alkulamapun sama spesis dgn jefri. Pakat2 jilat pungkoq BN(UMNO)

alkulimi said...

Allahpun kata dekat Abu Lahab "celakalah kedua tangan Abu Lahab". Kalau dah permainkan perkataan "Takebeer" maka jeffri dan alkulamapun termasuk dalam spesis ni

cina is pendatang said...

Jika TGNA berenti siapa nk jd murshidul AM? Anwar Al Juburi? Lingkup PAS!

alkulimi said...

wahai cina is pendatang jangan tuduh dan buat fitnah nanti tak pasai2 kena 80 kali rotan. Hang ada bukti ke DSAI meliwat? Kalau hang tengok sendiri lain cerita, bertaubatlah sebelum terlambat. Takutlah dosa free

Anonymous said...

alkulimi berkata

"... jangan tuduh dan buat fitnah nanti tak pasai2 kena 80 kali rotan. Hang ada bukti ke DSAI meliwat? "

saya pemerhati dalam kes sebegini kerana kita nakkan kebenaran, saya timbulkan beberapa kemusyikiln;

i)kenapa pulak Nuar nak lewat-lewatkan pembicaraan?Kalau tak bersalah tak perlu takutkan?
ii)Kenapa tak sanggup sumpah muhabalah?Buat macam SiSaiful buat tu,Si Saiful pun masih sihat walafiat, kalau benar beliau menipu dah lama dah kena sumpah laknat tu?
iii)kenapa yang mendakwa beliau adalah orang yang rapat dengan beliau, bukan orang dijalanan?seorang tu pemandu peribadi isterinya dan seorang itu pembantu peribadi Si Nuar tu?Adakah mungkin seorang yang rapat sanggup menabur fitnah. kepada majikannya

Sebagai pemimpin beliau perlu bersih dan nampak bersih,kemuskilan seperti diatas, kalau tak dijawab, hanya membuat perspsi negatif dikalangan masyarakat. Betullah tu..dalam pemikiran rakyat..

bagi saya dolak-dalik Anuar hanya akan memusnahkan kredibiliti beliau..Buat lah macam Tun buat.. nak royal commisiion atau nak kena bicara kat Mahkamah, silakan?

alkulimi said...

Kalau berani letak nama. Jgn anon saja. Bila orang yang menuduh kena bawa bukti. Itu tuduhan QAZAF nama dia. Mengajilah sikit bab2 jinayah dalam Islam jgn dok ikut pemimpin UMNO yan g jahil murakkab tu. Baca Quran surah an Nur baru berhujah kat sini kalau tidak hang memang jahil

Harris said...

Bodohnye anon kt atas tu.Lu xtau ke beb mahkamah kt malaysia ni dah x bleh di percayai.Kptsnnye dah bleh djangka n anwar akan dpenjarakan smula.Dah la sgala bukti kona sana dok kona sini.Kate kna liwat tpi bukti perubatan xjumpa pn yg saifool tu kna liwat.

Anonymous said...

Ini semua agenda nak jatuhkan Pas di Kelantan aje. Tak perlulah kita kecoh2 dan keluarkan kenyataan yang bukan2. Semua orang dah tahu.