"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, February 09, 2010

11 sebab kita perlu sokong UMNO

Reactions: 
NOTA EDITOR: Terima kasih atas nota dari Aduka Taruna yang begitu mudah difahami dan mudah dicerna. Selamat membaca.

Cuma nak tambah, UMNO diwujudkan penjajah untuk memecahkan gerakan kemerdekaan Melayu yang begitu bersatu pada masa itu yang dipimpin oleh persatuan seperti Kesatuan Melayu Muda, Parti Kebangsaan Melayu Malaya, INSAF, API, HizbulMuslimin.

Penjajah melihat orang Melayu bersatu pada waktu itu menentang penjajah. Lalu penjajah menaja penubuhan UMNO. Dan, untuk memastikan UMNO menjadi dominan, penjajah British telah menangkap SEMUA pimpinan2 gerakan kemerdekaan Melayu dan mengharamkan semua pertubuhan kemerdekaan. Penjajah hanya membenarkan UMNO sahaja yang wujud dan bergerak.

Mengikut Raja Petra Kamaruddin, kawan beliau di MCKK pernah memberitahu beliau, bahwa British telah memberi beliau wang yang banyak untuk menubuhkan cawangan UMNO di Terengganu.

Sekian

Tulang Besi
11 sebab kita perlu sokong UMNO

1. UMNO ditubuhkan penjajah. Nama pun dalam bahasa penjajah. Semua pemimpin UMNO dok England masa Malaysia berperang. Sekor pejuang UMNO pun tak pernah luka apatah lagi terpenjara atau terbunuh untuk memerdekakan negara.

2. UMNO terima kerakyatan pekerja asing menjadi warganegara. Indon, Bangla, Vietnam dan Nepal zaman dulu skang dah jadi warganegara. Pastu la ni memekak pasal perkauman. Sendiri buat bodoh, sendiri tak sedar.

3. UMNO serahkan Temasik kepada Lee Kuan Yew.

"Ramai orang marah T. Rahman sebab serahkan Singapura kepada Lee Kuan Yew.. skang ni tengok Pulau Pinang diambil DAP, anak PAP. Lihat bagaimana bijaknya T. Rahman." Kata Datuk UMNO kepada gua satu ketika dulu (ada dalam N3 lepas).

"So, kenapa tak keluarkan Pulau Pinang itu dari Malaysia skang? Bukankah DAP dah perintah." Balas gua sambil senyum manis. Spesis paling bodoh jer serahkan tanah milik sendiri kepada orang semudah begitu dan sepasrah begitu.

4. UMNO jual air Johor kepada Singapura dan beli balik dengan harga mahal. Ni berniaga tahap bodoh spesis Melayu.

5. Tanah KTMB kat Singapura pun dah tergadai.

6. Pulau Batu Putih dah bagi kat Lee Kuan Yew. Tapi sibuk ajak Melayu tahap Felda dan kampung marah kepada DAP.

7. Kawasan tadah air di Kota Tinggi diserah kepada Singapura. Sampai Mahathir dan Muhyiddin tuduh menuduh. Nasib baik Melayu tahap Felda dan kampung tak tahu. TV dan suratkabar tak siar. Kalau tak sah, masing2 bunuh diri sebab baru tahu.

8. Wilayah pembangunan Iskandar warga Israel boleh beli ke tak? Sibuk tuduh Awar Ibrahim agen Israel.

9. Sanggup daratkan petrolium negara ke Songkla dari bagi kepada Melayu sendiri Kelantan. Ni sah kerja jahat DAP.

10. Enjin jet hilang, saham syarikat penting negara dibeli Temasik, tapi salahkan budak sekolah dan guru BM.

11. Bagi anak sendiri modal guna duit rakyat. Buat lebuhraya. Dahla guna duit rakyat, lebuhraya tu pulak milik anak sendiri. Rakyat pulak kena bayar lagi tol. Ni meniaga tahap Melayu ke tahap DAP nih? Ayak... x_x

Hidup UMNO! Hidup ulama perpaduang!

16 comments:

matkambing said...

umno cakap benci cina tapi pemimpin umno jual projek pada cina, baghal betul!

Anonymous said...

wakakakakakakkakakka bahalol mia melayu umno.... YOU PAY, I APPROVED !!!

Anonymous said...

sebab yang ke...

12. Ramai melayu pencacai umno sanggup jual jobo kat askar yahudi di pelabuhan... auw... auw...

Anonymous said...

ramai anak org pakatan rakyat (PAS) macam sial! tapi yang betina sedap....awek kelantan paling ramai! kenangan indah di shah alam heheehe best!

Anonymous said...

malam ni ramai la pencacai taik ameno dok jilat jobo zamri.. celeburit la hang pa....

Anonymous said...

posting murahan tahap pelacur....

AzamDean said...
This comment has been removed by the author.
AzamDean said...

ini tak lain cara penjajah British ni dulu sama la cam NAZI..haramkan sume parti.. hahahahah lagi satu la..kalau cerita kat UMNO kenapa Melayu berpecah..diorang pun salahkan British gak..bagi aku salahkan UMNO..perlembagann kite ni pun orang dari Pakistan,India yang buat.. haha suruhanjaya reid.. suruhanjaya BUreid aku cakap korang..mahkamah lak bertingkat-tingkat..mahkamah akhirat nanti straght aje..tengok la..Mtinggi kata nizar MB..mpersekutuan kata zambry.. dasar bureid aku cakap.. wahahahahahahaha cara UMNO ni bepolitik lak cam haram..nak geng ngn die aje..aku tebaca blog srikandi melayu la..die tulis yang dia bedualog ngn sorang ni..siap kata orng FELDA yang sokong pembangkang ni patut kena tarik balik tanah masing2...apa pundek apa..ingat tanah kat malaysia ni UMNO punya ka..lancau! wahahahaha budak2 nak cite politik..alamat kena bodohla ngn orng UMNO...

Anonymous said...

isu pendatang asing laa isu paling bangang
aper citer cakap pendatang asing bnyk laa itu laaa ini
tapi kerajaan bn sendiri yg meluluskan 100,000 kemasukan warga asing baru2 nie
apa alasan diorang
org melayu malas kijer???
selalu komplain org asing bnyak
kl dah jadik bndar luar negara tah apa
tgklaa lepas makin susah orang malaysia carik kerja
pikir2kanlah

Anonymous said...

majoriti penyokong ameno ni rakyat asing... mereka ni anti melayu dan perosak sebenarnya dan penjilat yahudi dan...dan...dan... dah baca entri ni baru aku sedaq, ameno memang jahat... pendatang ameno yg tipikal ni penakut semuanya.. terutama nak buat pilihanraya... huh! ameno takut gila... kalau takut sangat pru 13 ni buat undang2baru la... takyah adakan pilihanraya.. macam kat perak darul kartun tu.. biar raja hangpa pilih calon mana yg tuanku berkenan.. senang.. jimat duit sikit...

AzamDean said...

diorang ni pun ngaku diorang ni juak2 umno..juak ni maksudnya penyokong kuat raja la..tu yang diorang suka raja buat keputusan cam tu...aku bukannya anti raja la..
tapi sultan perak kalau baginda betul2 prihatin kemahuan rakyat..die lupakan GAMUDA die...die bubarkan je DUN..hahahaha

Anonymous said...

sempoi tapi bernas... ni gua nak kasi tau kat juak2 UMNgOk kat sg ramal dalam...

Anonymous said...

Saya penyokong setia MIC, PPP MAICCI, IPF, MUIP, Makkal Sakti, Hindraf......

Hidup MGR...., Hidup Sivaji Ganesan....., Hidup Kamal Hassan....Hidup Amitabh Bachan....

Anonymous said...

lagi satu ape dorang tak fikir ke duit kita banyak hantar kluar tiap-tiap bulan. pekerja india,bangla,nepal, indon dok hantar duit kat kpg masing2. maju la tempat dorang

Anonymous said...

fakta yg paling menarik kt melaka. ramai kontraktor melayu x dpt payment lepas projek siap. KERAjaan negeri mintak tangguh smpai bulan april. yg aku heran YBK kt selangor punya hal boleh pulak Yayasan negeri melaka nk tolong tp rakyat melaka sendiri x mahu tolong...woi ape aku nak mkn smpai bulan April....!!!!! Bagus Tan sri khalid sbb x nak terima duit dari melaka...time kasih3x.

Anonymous said...

haha....Umno.....Porah.........
Umno ni mcm taik busuk sebusuknya.
Pemimpin Umnongok ni pandai berlakon semuanya.Lakunannya kalah film hindustan.Kita tgk kalau dia menang besak dalam PRU13 nanti. Hampeh jadinya semua pemimpinnya sibuk dgn projek. Skrg ni sebuk nak tlg rakyat kunun sbb kalah teruk dalam PRU 12 YG lalu. Aku ni dari dulu sampai skrg dah tak caya dgn Umno sbb macam taik belaka.