"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, February 21, 2010

Hot..!: Ceramah YB Dato'Husam & YB Ustaz Nasa...!!!???

Reactions: 
Ceramah malam ni memang hot..! aku ingat kalau bagi promosi lebih-lebih, mesti penuh melimpah ruah audience yang datang. bukan apa beb... selama ni aku tak pernah tengok lagi 2 individu kontroversi ni dok berceramah atas 1 pentas (seingat aku la... mungkin jugak aku banyak terlepas..?).

Jadi nak bagi hot lagi la ni. malam ni dekat Pasar Jelawat, Bachok, Kelantan, akan diadakan 1 ceramah penerangan isu Tuntutan Royalty Minyak Kelantan dan yang bestnya ialah antara barisan penceramah jemputan yang dijemput ialah:
1) YB Dato'Paduka Husam Musa (ADUN Salor dan juga EXCO Kerajaan Negeri Kelantan).
2) YB Ustaz Nasaruddin Mat Isa (Ahli Parlimen Bachok).
3) YB Dato'Omar (ADUN Perupok).
Dato'Husam dengan Ustaz Nasa atas 1 pentas..? pergh...! ni nak kena ajak Aduka Taruna neh... sebelum jalan Projek Langgar TGHH, nak kena buat Projek Menyendeng Ustaz Nasa dulu..!

Kita try tengok gagap tak gagap Mat Nogoghi neh..!

Kalau aku jadik organizer ceramah malam ni, aku letak 2 tajuk:
1) Royalty Minyak.
2) Ganyang UG..!
Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah...!!!

16 comments:

Wang ehsan pun korang songlap jugak.... said...

kah.. kah.. kah.. x abis2 dengan ceramah minyak. Dari bising2 je kat org kampung, lebih baik bwk kes tu ke mahkamah, biar mahkamah tentukan Kelate layak ke dpt royalti spt kata Husam Japnapari dan Tok Gundu tu. Bosannye dgn pemimpin hamPAS. Siang ceramah mlm ceramah, makan ceramah minum ceramah, duit org kampung pun asyik dikebas mereka. kah.. kah.. kah...

Anonymous said...

aik, org ceramah mrh. yg UMNO dok ceramah siang mlm psl minyak tu menatang ape? Pkai duit sape? Pastu hr ni siap bli 1 full page lg kt suma paper semata2 nk tipu rkyt. Tu plak pkai duit sape?? Bengong org UMNO ni.

Kelate darul royalti...... said...

kah.. kah.. kah.. dh aku katakan, dari bising2 je kat org kampung nagn pencacai hamPAS, lebih baik bwk kes tu ke mahkamah, biar mahkamah tentukan Kelate layak ke dpt royalti spt kata Husam Japnapari dan Tok Gundu tu. Susah sgt ke???

Kalu susah sgt bg je kat Tok berahim Ali tu, pasang peguam si Kapal Sink. Esok lusa konfem Tok Berahim failkan tuntutan. kalu dari sehari ke sehari asyik ceramah kencingkan rakyat je ape gune pun... sepanjng ceramah tu berjalan le tabung hamPAS... hancing dpt, duit org kampung pun terbang kat penceramah.. asyik kene kencing je.

kalu bwk ke mahkamah, sediakan fakta2 & bukti, KALAU BENAR KELATE ADE HAK ROYALTI, lebih dari rm20juta rakyat Kelate boleh dpt. Pemimpin hamPAS pun blh tukar merz baru, jgn risau punye.

Kalu x, dok diam x perlu nk bising2 fitnah org lain pulak. menambh dosa kering je. kah.. kah.. kah...

tok pa gadek said...

umnongok yang bongok....

umno klate punya bangang,susahkan umno negeri lain nak auta rakyat hahahahaha...

bawa ke mahkamah umno memang tak selesai le ngok...hakim pun otak cam umno putar alam.

patutnya usahalah untuk dapatkan royalti tu,yang pemimpin umno ni bermatian tolak..

memang sah umno agen yahudi laknatullah.

Anonymous said...

Keluar ramai-ramai orang Bachok .... tunjukkan marah kamu kepada 2 orang dari bachok yang mahu lihat orang Kelantan merepat sampai kiamat.
Minyak hak orang Kelantan, juga hak orang Bachok, kenapa susah sangat 2 orang Bachok ni nak fikir.
2 orang ni ada rumah besar di KL, balik kelantan pakai kapalterbang, dengki pada orang kelantan tak habis-habis. Kami miskin pun tak rompak duit kerajaan, jadi kami mahu duit kami, duit halal pemberian Allah kepada kami, kenapa kamu dua orang tak fahaaaaaaam.
Stopaaaaaaa, Awaaaaaaaaaaaang! kami nak hak kami...

Anonymous said...

Wahai orang-orang Bachok sekelian!!

Pakat kelik lepas Huse ceramah. Budok tu dia penceramah terakhir sebab dia TP.

Kelate darul royalti said...

kah.. kah.. kah.. alasan takut nk bwk ke mahkamah sebab terang2 Kelate xde hak royalti minyak, mule le tuduh mahkamah menyebelahi UMNO. Kalu dh bodoh tu tetap bodoh je la, ingat tugas hakim setakat wat keputusan je ke??? Diaorg kene wat alasan penghakiman jugak hamPAS ngok oooiii... baca le betuii alasan penghakiman bile dh tau keputusan kelak.

kalau pembuktian fakta x lengkap, x jelas, merapu2, ikutkan nafsu je mmg le keputusan tu x memihak ke Kelate tu. Suruh le si Husam Japnapari tu kemukakan dokumen2 sokongan yg kuat utk membuktikan hak rakyat Kelate. Yg dia tau ceramah je, dokumen pun arapkan peta2 kecik.

xkan org yg digelar "pandai" oleh Tok Gundu pun x reti nk kemukakan dokumen yg sesiapa pun x blh nafikan??? Hanya pandai main sentimen org kampung je la. Blh jamin ke, xkan ade sebarang kutipan derma mlm ni sekitar ceramah??? kalu niat betui2 nk menolong rakyat Kelate, xyah wat ceramah siang mlm. Bwk je ke mahkamah.... berani ade telor x???

Kah.. kah.. kah..

Anonymous said...

1.sapa kata hak kelantaaaannn!pi tarik tali tenguk!!guna la tali wau bulanka!!sambung tenguk!!adaka dalam lengkungan 3 batu nautika!!!
2.kalau tak dak!!lebih dari 3 batu nautika!!ambik la duit ehsan tuu!sama saja dengan duit royalti!!
3.Tak yah dok ketegaq sangat!!tumpang oghang bagi ambik la ooiii!!tak yah dok ego sangat!tak kemana!!minta sedekah!oghang bagi sekupang pun!ambik la!!jangan dok minta tigakupang pulak!!
4.Kalau boleh gitu!lebih dari 3 batu nautika!pun dapat duit royalti!duit ehsan!!puak utagha pun nak tuntut la juga oiii!!kami pun nak juga duit minyak oiii!!kamipun banyak cukai jugak!
5.Ku li tu!kes BMF hongkong dulu macam mana!!dah tobattt nasuha ka!!!!!
6.Dua-dua ada rumah besaq kat KL!hangpa puak kelantan juga boleh bangga oiii!!boleh pi makan ka!pi minta pitih ka!!!
7.bab pitih!bab duit kupang!!hangpa nghembattt semua!kat nik aziz !hangpa balon!kat tok pa!hang ambikk!!duitt PPTN bila hangpa nak bayaq balik!!

john said...

Sebenarnya kedua2 orang ini tak de masalahpun..perselisihan pendapat bukan bermaksud permusuhan..yang dok mengapi2nya grup2 blogger macam korang le. mungkin korang terasa sumbangan korang besar sangat masa pru-12 hari tu kot. sudah2lah..sekarang ni peranan korangle untuk memdekatkan lagi jemaah...harap faham le.

aku nak tambah pasal royalti ke mahkamah, selagi kerajaan Pas memerintah selagi tu kes tak akan selesai..kalau selesaipun jadi seperti kes Nizar!..macam2 hujah le boleh buat untuk menegakkan benag yang basah...tak payah dok pelik2 la..yang mneggubal undang2 tu hidup lagi! apa yang diorang cakap?..jangan jadi buta la wahai geng2 umngok!

Kelate darul royalti...... ceramah siang mlm said...

kah.. kah.. kah... betuii tu, selagi kerajaan hamPAS memerintah selagi tu akan ade ceramah kencing org. Nk arap pemimpin kerajaan hamPAS Kelate bawak tuntutan ke mahkamah kecut telor sorg2, silap2 duit royalti x dpt, wat je muka tebal2.

Seblum rakyat tau perkara sebenar, lebih baik kutip derma byk2, tambh lagi 1 'cawangan', pakai kete besar2, kalu kalah perbicaraan boleh dok senyap2 ngan bini2 kat umah... tui x???? kah.. kah.. kah....

dino said...

Memang bangang Kelate darul royalti ni. agok buke ore Kelate tok. Ni kelate tok pa dan awer adek. Macammana nak bawa ke mahkamah UMNO, kes Trengganu pada 1999 tak solosai. Tak boleh komen lak, kes mahkamah. Cara Pas bijaklah kerana berhujah (peguam) didepan Juri (bukan hakim) yang akan beri keputusan dalam PRU13 nanti. Mu bengong tok sah nak tunjuk pandai. Piiirah.

sydeen said...

blogger mcm saudara la yg memporak perandakan malaysia ni

Anonymous said...

kahkahkah ceramah lagi,..

tu aja yg hangpa tau,.ceramah,..ceramah,..ceramah,.

lepas tu sebat duit org kg

tapi apa nk heran,.org kelate mmg bodoh piaq,..

bagi derma tu mcm bayaq tiket tgk hiburan la,..


hahahahahha

Anonymous said...

orang umngok di mengong
bagi derma pon salah
tu lau x reti agama kot??
baik kutip derma dari jadik perompak rakyat cam umngok
yang tiap2 hari najib ngan muhyiddin kuar tv tu pon ceramah gak
dah mmg tugas ahli politik bagik ceramah
bdo totok sgguh umngok nie

Anonymous said...

royalti..royalti..

tak abis2 nak berceramah..ingat boleh nak tekan govt ke ngan ceramah anda tu..

ni govt nak jawab balik, tunggu kat paper..

jika ade fakta2 bercanggah, boleh gunakan bukti utk bwk masuk mahkamah..govt taknak rakyat kelantan ditipu lagi dgn janji2 royalti..aku tak salahkan org kelantan sbb sape taknak jd kaye woi..tp ingatlah ia hanye impian semata2, kerana PAS mmg mahir benar memainkan janji2 manis sampaikan penyokong taksubnye lena dibuai mimpi - yg kosong..

sape kalah terima la kekalahan..kalah means anda tak cukup bagus atau ade mmg di pihak yg salah..terima je la..

boleh kan firaun2 kecil?

FaridShah said...

aku nak sarankan mana2 PAS Kawasan/Cawangan di Selangor utk menganjurkan Ceramah Umum dgn menjemput Nasharudin Mat Isa, Mustapha Ali dan Hassan Ali sebagai penceramah.