"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, February 21, 2010

Pembangkang Perlu Contohi Hadi - Muhyiddin Yaasin

Reactions: 
NOTA EDITOR: No komen. Nanti orang kata saya tak wala'. Kenyataan Presiden itu boleh dibaca di sini. Mungkinkah ini satu sebab Presiden tidak pernah meluangkan waktu melawat Anwar Ibrahim di mahkamah sepanjang perbicaraan beliau. Hanya Tok Guru Nik Aziz sahaja.

Lagi satu, kalau macam ni kita wajib TOLAK pertolongan George Galloway dan MP2 parti beliau yang telah cuba membantu Gaza baru-baru ini.

Bayangkan kalau Presiden PAS difitnah Liwat seperti Anwar, dan tiba2 MP2 dari Australia, New Zealand, Britain dsbnya bangun menyokong Presiden. Adakah ahli PAS mahu menolak sokongan mereka?

TIndakan MP2 Australia itu adalah tindakan menentang kezaliman. Walaupun tampak seperti campur tangan, tapi dari segi moralnya, tindakan mereka itu patut disokong. Mengapa? kerana dahulu Tok Guru Haji Hadi sendiri mengajar saya bahawa kezaliman patut ditentang dengan apa cara sekalipun.

UMNO kepananasan. Tekanan internasional ini terlampau besar ke atas UMNO sehingga mereka terpaksa menangguhkan kes ini selama sebulan. Ingat atau tidak sewaktu Najib pulang dari lawatan ke Timur Tengah, tiba-tiba sahaja kes Anwar ditangguh sebulan. Ini kerana boleh dikatakan kesemua pimpinan negara Timur Tengah telah memaki Najib dan mendesak Najib melepaskan Anwar Ibrahim. Pemimpin Timur Tengah paling lantang adalah Erdogan. Saya dapat cerita HAMAS pun maki Najib pasal isu Anwar dan maki Zahid Hamidi pasal jumpa Presiden Yahudi.

Itu yang Muhyiddin LEGAAAA bila Presiden PAS berkata begini. Saya berharap sangat Presiden PAS menukar pendirian ataupun memberi keterangan baru kepada penerangan ini sebagai melindungi imej PAS itu sendiri di mata rakyat Malaysia.

Tulang Besi
Pembangkang perlu contohi Hadi - Muhyiddin Yaasin
Oleh MOHD. ASRON MUSTAPHA
http://www.blogger.com/mohdasron.mustapha@utusan.com.my


KUALA LUMPUR 20 Feb. – Pendirian Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang menolak sebarang campur tangan asing termasuk perbicaraan kes liwat Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim membuktikan pucuk pimpinan parti itu tidak sehaluan dengan rakan-rakan dalam pakatan pembangkang.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, sikap yang sama sepatutnya ditonjolkan oleh pemimpin pembangkang lain apabila sesuatu isu itu menyentuh mengenai kedaulatan negara.

“Pendirian sebegitu harus menjadi contoh kepada pemimpin pembangkang yang lain. Jangan dalam soal berkaitan kedaulatan negara pun ia mahu dipolitikkan sehingga timbul tanggapan yang ketara berbeza.

“Sepatutnya apabila berkait dengan kepentingan nasional, pendirian yang sama perlu diambil dan ia sesuatu yang kita hormati jika pemimpin bersikap begitu (tolak campur tangan asing),’’ katanya selepas merasmikan Majlis Anugerah Persatuan Penulis-Penulis Sukan Malaysia (SAM) di sini hari ini.

Hadir sama Menteri Belia dan Sukan, Datuk Ahmad Shabery Cheek dan Presiden SAM, Ahmad Khawari Isa.

Timbalan Perdana Menteri berkata demikian ketika diminta mengulas pendirian Abdul Hadi yang menentang campur tangan asing termasuk dalam perbicaraan kes liwat Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.

Semalam Abdul Hadi menegaskan, sebagai sebuah negara berdaulat, Malaysia tidak rela menjadi mangsa campur tangan pihak asing dan atas alasan itu, Pas akan bersama-sama mempertahankan kedaulatan negara.

Mengulas lanjut Muhyiddin memberitahu, sebagai sebuah negara demokrasi, Malaysia tidak memerlukan sebarang campur tangan asing.

‘’Kita ada sistem yang menjadi tonggak kepada amalan demokrasi dan para pemimpin (tempatan) juga perlu mengikut prinsip yang sama,’’ jelasnya.

Baru-baru ini, seramai 50 Ahli Parlimen Australia meminta supaya kerajaan Malaysia menggugurkan pertuduhan liwat ke atas Anwar atas alasan kononnya pendakwaan itu memalukan sistem demokrasi negara.

Desakan itu dibuat kepada Pesuruhjaya Tinggi Malaysia di Australia, Datuk Salman Ahmad melalui sepucuk surat rasmi bertarikh 11 Februari lalu sambil menyatakan mereka perlu menyokong pemimpin pembangkang itu.

32 comments:

Anonymous said...

Hadi sekarang dah jadi kafir. Sebab dia sekarang disokong oleh TPM sebuah parti kafir umno. Jangan mare, sebab hadi yang kata dalam "amanat Haji Hadi" bahawa umno adalah parti orang2 kafir. Eloklah tu dia dah jadi kafir sebab umno pun parti orang kafir. Sama-sama kafir. Eloklah tu. Cuba siasat banyak lagi geng Ganu dah jadi murtad seperti dakwaan ulamak semak umno harus sana-sini.

Anonymous said...

1.Hadi awang dah tobat nasuha la!nak tebus balik "amanat" dia dulu!!
2.Dia dah insaf!dah menyesal!!
3.ada ka!puak gay dan homoseks!nak komen tentang nilai moral!nilai agama!!
4.Hangpa ni!!guna otak kat kepala lutuit kot!!

Anonymous said...

Katakanlah jika Hadi yg kena tuduh atas isu liwat ni, guane gamok agaknya?

Anwar kena bolehlah mung cakap banyok...cuba kena atas batang hidung mung sendiri...

Betullah...suara dia doh hampir sama dgn nada umngok sejak dua menjak ni...

Anonymous said...

1.hang ni!ada ka oghang macam hadi awang!oghang nak tuduh liwat!!
2.Tenguk oghang dulu la!!tenguk background masa kecik la!!sapa yang tarbiah haji hadi!!hang ni!nak malukan sistem tarbiah puak islam pulak!!
3.tak payah melalut tak ketawan hala la!!
4.Kalau bab kawin muda!bab pakai kereta mewah!ikut sukala nak kata apa!
5.bab liwatni!oghangg tertentu saja!Allah Maha Berkuasa!hang tak tau ka!!
6.Adaka!takk pasaii!pasai!!oghang akan tuduh hang seorang peliwatt!!
7.hang ni akai dimana!!nik aziz pun dah kata!tenguk keputusan mahlamah dulu!lepas tu!pakat-pakat nilai la!!
8.Yang mudah pun!kena ajaqqq juga kaaa!!maghah kelantan kalah dengan kedah kottt!!

budak johor said...

pening aku tgk hadi ni..

cucu mamak kutty said...

tahniah hj hadi dah berjiwa melayu,selaku presiden pas nak tunggu apa lagi...bawak aje le pas masok umno BN ....kita nak tengok berapa ahli2 pas yg wala2 banggang yg akan ikut hj hadi dan bertapa ramai yg akan tinggalkan pas milik hj hadi....kah kah kah dah tentu ramai org2 pas yg akan marah kat aku cucu mamak kutty...kita tengok apa yg ahli2 pas yg banggang tu nak kata kat aku nanti....TENGOKKKKKKK...

Anonymous said...

alahai cucu mamak..
1.sapa yang suruh pas masuk umno!
2.ada hang degaq puak umno ajak puak pas masuk umno!!
3.Dari puak pas dok kena cucuk idungg memanjang!!baik "bekerjasama" dengan umno!!
4.Laagiii punnnn!hang tak tenguk!!YB Pas dan YB umno!oghang tak kenai lagiii!tak tau beza dah!!yang mana satuuuuuu!!YB pas!Yb umno!nampak sama jee!!tengah hari!panas lik laq!pakai pakai tie dan kot!!
5.Pakat-pakat beghebuttt main golf!pakai merc.itam berkilat!rumah besaq!!
6.hang tak tau ka!!!kalau depa tak pakai kereta besaq!!anak depa!pakai kereta besaq!rumah besaq!!
7.Hang tu!pakai capcai jee!!mana hang tau!!!

AzamDean said...

betul gak tu..Australia tak yah campur..tapi..apa yang die campur..buat surat je...kalau Malaysia tak buat..diorang boleh buat????yang heran berok2 menggelaba buat rusuhan....John Kerry pun menyuarakan pendapat gak...apsal ko tak serang duta USA?...

SuperBoroi dh jadi kafir????? said...

kah.. kah... kah... fatwa terbaru pencacai hamPAS, "jgn sesekali ahLiPAS bernada seperti UMNO, jika tidak ia akan menjadi kafir"

Kah.. kah.. kah... ajaran terbaru Tok Gundu ke atau Tulang Busuk??? xpun, bakal jadi fatwa anon 2:13 PM.... kah.. kah.. kah...

Teruk2 si ahLiPAS ni.....

SuperBoroi dh jadi kafir????? said...

kah.. kah.. kah.. AzamDean, ko tu budak skolah lagi, nape nk marah pada MP Aussie pulak??? Semua tu kwn ANUaww le, se'ideologi' lagi.. gay dan lesbian mesti ade tempat masyarakat, itu le ideologi MP2 Aussie.

Bile SuperBoroi bising, baru korang nk bising kat dia blk, patutnye cakap kat ANUaww tu minta kwn2 dia dari luar negara jgn sibuk2 hal Malaysia. HAK untuk GAY & LESBIAN xde di Malaysia ni... apetah lagi perbuatan sodomi bukan budaya org Islam, hanye ANUaww je yg suke.

Kah.. kah.. kah.. sian SuperBoroi, tetiba lak kene balas dengan AMANAT dia dulu.... kah.. kah..kah..

AzamDean said...

mana ko tau diorang seideologi...mana ko tau aku budak skolah..ko ade bukti???
ko tau gay lesbian bersepah kat malaysia..apa tindakan najib nak dibendung...??

Begitu mudah kafirkan SuperBoroi said...

kah.. kah.. kah.. memang budak skolah lagi pun. ape org komen pun x baca betul2. Gay & lesbian kat Malaysia memang ade, aku x nafikan.... tp nmpk x aku tulis, HAK untuk GAY & LESBIAN xde di Malaysia ni...????

Aku nk tanye, nape Najib kene bendung lak??? Kalu ia melibatkan org Islam tentu le jabatan Islam akan ambik langkah yg sepatutnye. Kalu gay & lesbian tu beragama lain, Najib kene bendung jugak???? Pelik tul......

Cube le tanye kat Micheal Danby si pejuang hak2 gay & lesbian kat australia tu, nape nk bela si ANUaww sgt??? Ade sesuatu yg Micheal Danby berkenan dengan ANUaww ke??? Yg nmpk persamaan dlm kes ini ialah mereka perjuangkan hak Gay, hak untuk lakukan sodomi. Kes yg mereka suruh tarik pun mengenai tuduhan sodomi. Masih x nmpk lagi???

Nape kes2 lain kat Malaysia mereka x suruh tarik dakwaan pulak??? Nape mesti ade gesaan secara TERPILIH????

Ok, budak skolah bakal MP Sepang..... kah.. kah.. kah...

AzamDean said...

mana kau tau tak de?????
sbb diorang tau ada gay ngn lesbian la diorang berani nak utus surat suruh gagalkan...
ko suruh aku tanya..kan aku budak skolah lagi..ko la gi tanya si danby tu..mana ko tau..ko pun spekulasi mamat oi...cammana ko tau die berkenan ngn anuaww....ko main cakap je..ko lagi la mcm mat kepoh kat skolah...

dah tu heran lak aku..ko sibuk sangt ngn aku jadi MP sepang..hahah dasar mat kepoh...

begitu mudah kafirkan SuperBoroi said...

kah.. kah.. kah.. ape yg tak de??? beri le bukti sket kalau ade....

xpe le, aku pun doakan ko jd MP Sepang, memang cite2 ko kan. Tp jgn lupe hak2 orang Melayu kat Sepang nnti. Terasa Cock suke sgt kalau sepang tu jd Kandang Babi Mega. Boleh dia panggang byk2 bile menang pilihanraya nanti. Kah.. kah.. kah..

Begitu mudah kafirkan SuperBoroi said...

kah.. kah.. kah.. pasal Micheal Danby tu ko xyah tanye ape aku dh buat... dh antar memorandum pun, siap aku buat banner gmbr ANUaww dgn Micheal Danby pun, memang se'cucuk'. Kah.. kah.. kah...

AzamDean said...

ooooooo ye ke..kire ko sama la ngn beruk2 yang melompat menjerit kat duta australia tu kan?? haha jonh kerry pun lahirkan pendapat yang sama..die tak hantar memorandum..die pun bekenan ngn anuaww la hak ye..
aku suruh ko tanya memorandum betul ke die bekenan ngn anuaww...bukannya suruh ko buat memorandum...
pasal projek babi tu..aku nak tolong selangor ni dari tak terkena Nyamuk JE lagi dah..niat aku murni.....OK mat kepoh..

Anonymous said...

1.Azam dean!sabaqno tunggu 25hb!
2.Berapa A agaknya dapat!!
3.Pilihla buat medicka!juruteraka!atau bidang sains dan teknologi nanti!!
4.Nanti hangpi pilih bidang yang oghang tak hendak pula!!bidang kena lelong!!syok masuk U!keluaq !kerja tak dak!!

Anonymous said...

azam dean!
1.dah ada duit ka!!
2.nak masuk U nanti!
3.jangan nak minta PPTN pulak!!
4.maluuu!!!!

AzamDean said...

hahaha 25hb berapa???

Anonymous said...

alahai..
1.25.2.2010!
2.Khamis ni!!

John Kerry tu sape??? Presiden Amerika ke???? said...

kah.. kah.. kah.. tengok le keputusan 25hb nnt. Kalau flying color, ambik le medikel, engineering ke, smbung blajar kat Universiti (jangan minta PTPTN tau!!!) .... tp kalu merosot, tunggu le 'pinangan' dari ANUaww, mane le tahu boleh jadi budak pembancuh kopi, silap2 ANUaww boleh tlg sponsor belajar ke luar negara. Seblm ANUaww nk kuar duit untuk sponsor, ko pun kene 'sponsor' ANUaww dulu la.... ala mcm x biase lak.

Nnt dh blajar kat luar negeri tu, blk cni bru boleh jadi MP Sepang, jaga kawasan ternakan B*B# tadi. ok budak sekolah, jgn lupe 25hb ni.

Kah.. kah.. kah....

AzamDean said...

woi..aku dah habis skolah la !!!!!!!
dah lepas STPM la wei..itu budak2 MRSM!!!!!!!!!!
apsal lak aku tak boleh mintak PTPTN..buat apa aku nak malu..
ko tak faham ke....ko ingat kerajaan UMNO punya lah..bukan UMNO jadi kerajaan..anak2 ko nak mintak PTPTN anak2 ko kire tak malu cam aku la??? akal pendek la lu..

AzamDean said...

hahaha ko masih bengang ngn aku kan?? hahahaa pe kes.... hahahaha

cucu mamak kutty said...

nak komen biar le yg bernas,ni ape le yg kau org komen merapu2 aje ni,mcm org main chating pulak.....ni le dia generasi yg di lahirkan zaman umno....otak kelabu taik anjing...hj hadi pun dah mula berotak mcm otak kau org juga....kelakau kelakau kelakau

Anonymous said...

Gay tetap Gay..seperti anjing tak makan taik tapi anjing akan hidu taik jugak

konpom An'War tu..Gay! tengok muka dier dengan pakai kacamata hitam amat menakutkan..tengok pipi & muka dier pun menggerun!kan..

Awang Dogol said...

Memang betoi la..anwar tu nampak betoi cam gay...dengak cita dia dah penah liwat ramai orng UMNO...sama gak ngn hishamuddin..aku dulu masa anwar jadi tpm penah dia slalu usha aku..seram aku dulu..

kolonikof said...

Hj Hadi memang nak Anuar di penjarakan...nanti adalah peluang Hadi nak jadi PM..

roy said...

dalam muktamar akan datang...agak2 ade ke org yg brani bertanding jawatan presiden?adakah dikire sbg penderhaka kpd parti seandainya kita menolak pemimpin yg jahil atau zalim dgn pemimpin yg lebih baik?sebagaimana mahathir label kpd ku li ketika beliau lwn nye dl?secara peribadi,TGHH bknlah tokoh politik yg agung...beliau hanyalah tokoh ugama yg ulung shj..MAKA DGN ITU..DEMI KEBAIKAN BERSAMA...SY MEMOHON DAN MERAYU AGAR TGHH DEMI AGAMA,BANGSA DAN JUGA MARUAH PARTI SPY MELEPASKAN JAWATAN PRESIDEN PARTI KPD YG LBH LAYAK...TAKBIR!!!!

Anonymous said...

cukup2 la berpolitik..isu kedaulatan negara pun nak dilacurkan demi politik sempit..

ianye jelas campur tangan..MP2 ni da melabur byk kat anwar, kalu anwar dipenjarakan, lebur la investment mereka..ape yg penting sgt anwar ni pada kaca mata mereka?
fikir2kanlah..

saiful yg menuntut keadilan, anwar diberi peluang membela diri, so ape yg zalim nye?

firaun2 kecil mase dibuai mimpi..

tolong fikir, isu islam, negara, bangsa, apekah susah sgt nak ketepikan polemik politik kerana sptutnya sesama kite bersatu!

jgn la asik nak berpolitik aje sampai sanggup menggadaikan prinsip ini..

Anonymous said...

masa yg sesuai untuk TG Hj Hadi melepaskan jawatannya... sebelum ianya mejadi punca kehancuran PAKATAN RAKYAT...

Kapten Zero said...

bagus tu TGHH dah tak larat nak perang dgn umno harapkan tganu tentu kalah lagi. Jangan harap trganu pas menang dalam pru 13 nanti.Pimpinan TGHH dgn stopa Ali yang lemah dan bbpenyakit; PAS akan terus ktggalan.

Anonymous said...

punca kejatuhan PR adalah sikap peliwat anwar itu sendiri..dia adalah punca kebangkitan dan keruntuhan PR..

same la spt Tun Abdullah Ahmad Badawi ketika menerajui UMNO/Kerajaan sblm PR 12..

firaun2 kecil, jgn salahkan kit siang, jgn salahkan nik aziz, jgn salahkan karpal or guan eng hatta sekalipun, kerana diorg ni nothing, cuma Anwar yg menentukan politic survivality PR hari ini..