"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, February 20, 2010

Laporan Perkembangan Aduan Salah Laku Kepimpinan PAS Pusat Serta Tabung Guaman..

Reactions: 
Laporan kali ini terbahagi kepada dua bahagian:
1.0 - Tabung Guaman.
2.0 - Perkembangan Kes.
1.0 - Tabung Guaman.
Setakat ini jumlah terkumpul dari Tabung Guaman adalah RM10,100.00. Hanya menunggu perlantikan peguam secara sah dan akan dimasukkan wang tersebut dalam akaun amanah. Saya bercadang untuk tidak pegang walau satu sen pun wang derma ini. Ia akan disimpan oleh firma guaman yang saya ambil nanti.
  • 1.1 - Di bawah adalah kemasukan RM10k dari seorang penderma budiman bernama “anak”. Jelas beliau seorang yang amat sayang dengan PAS dan tidak rela PAS ditunggang oleh mereka yang dah lapar sangat nak bersekedudukan dengan UMNO.
2.0 Perkembangan kes:
2.1 - Dari sumber-sumber dalaman yang saya dapat, saya mendapati Tuan
Haji Mustafa Ali tidak pun membaca aduan saya tersebut. Ia masih tersimpan
dalam sampul yang telah di “seal” di atas meja beliau di Pejabat Jalan Raja
Laut. Mungkin beliau masih terlalu sibuk untuk “handle” kes ini buat waktu ini.
Kita “huznu Zan”.

2.2 - Dalam temuramah beliau dengan Malaysiakini, walaupun beliau berkata kes itu dalam siasatan. Saya bersyukur dan saya menunggu tindakan seterusnya dari Dato Mustafa.

2.3 - Saya yakin dalam minggu depan saya akan dapat mengambil khidmat guaman. Sekarang ini senarai peguam saya telah jatuh kepada dua: seorang perempuan dan seorang peguam aktivis yang biasa menolong mereka2 yang ditangkap kerana berdemo.
Sebagai penutup, diminta semua mendoakan kejayaan usaha saya ini. Apa yang saya mahu hanya KEADILAN dan kalau PAS tidak mampu memberi keadilan, tak payah cakap pasal Islam lagi.

Kepada sesiapa yang berminat untuk berderma, boleh melakukan demikian di:
  • Maybank-164173601834-Abdul Rahman Abdul Talib
Nabi SAW pernah bersabda:
  • "Sekiranya Fatimah binti Muhammad mencuri, nescaya aku potong tanganya".
Ini adalah cabaran kepada PAS.

Wallahualam

Tulang Besi

15 comments:

Ampatuan Jr said...

Camna ni PR? Rupa2 nya si Teoh Beng Hock tu bunoh diri sebab frust boss dia si Ean Wah tu dah tojah tunang dia sampai bunting! tapi dulu awak kata SPRM yg bunoh dia...isk camna ni, sapa yg tipu aku ni???

Anonymous said...

Beriya-benar budak down sindrom putus wayar ni nak menjatuhkan Haji Hadi dan lain-lain geng perpaduang..
Walaumacamana pun apa nak herankan, sepanjang hidupnya pentarbiah pertama yg merasuk budak putus wayar ni ialah si khalid samad gereja allah tu, yg dah lama putus wayar. No wonder lah pemikiran tong busuk ni dah kian merapu dan serabut sekarang.

Nak tengok sejauh mana budak down sindrom putus wayar ni boleh pergi dgn misinya utk membela si khalid samad gereja allah tu...nak tengok nanti..

TANGGUH tetap TANGGUH... said...

kah.. kah.. kah... solat hajat perdana mlm ni tangguh???? Aku dh nk dtg doakan utk ANUaww, boleh pula diaorg main tgguh2 pula. Dah mcm kes kat mahkamah je, TANGGUH tetap TANGGUH!!!!!

Tok Gundu sakit perut sbb byk mkn kek ke sampai tangguh2 ni??? Dlm hamPAS dh xde imam lain selain Tok Gundu ke??? patah mcm ni, flip flop tul.... kah.. kah.. kah...

Anonymous said...

Assalamualaikum

Terlebih dahulu saya nak cakap, yang saya bukan pro PAS atau pro UMNO. Saya mewakili diri saya sendiri.

Pertama apa yang saya perhatikan anda dalam PAS sendiri tidak sepakat, malah anda cuba menjatuhkan mereka dari kalangan anda sendiri untuk kepentingan pihak yang anda sokong, ini ajaran apa? ajaran yang PAS ajar ke?

Kalau sesama sendiri tidak bersatu macam mana Islam nak jadi kuat? buang sahajalah perkataan Islam dalam parti yang anda sokong itu, jangan buat malu Islam.

Orang macam saudara inilah yang memecah belahkan sesama Islam dan bangsa, alangkah gembira kaum lain melihat reaksi sebegini, sesama kaum, sesama parti bertelagah sesama sendiri. Tahniah kerana berjaya mendapatkan derma untuk menjayakan kempen menghancurkan sesama sendiri.

Kahkahkah membangun bersama Islam? menubuhkan negara Islam? mana pergi semua tu, sejak tidur sebantal dengan DAP ini matlamat PAS dh jauh terpesong.

Pas dulu dengan PAS yang ada sekarang sudah banyak berbeza, teringat zaman arwah fadzhil noor.

Sekian.

nu_Ox3r said...

TANGGUH tetap TANGGUH ni rsnye setiap post dia ada dan bertukar nama setiap komen....

Anonymous said...

hehe.. bagus.. TB jatuhkan geng Hadi, then Guan Eng ambil alih..

TANGGUH terus TANGGUH said...

kah.. kah.. kah.. Nuox, baguih kau cepat sedar. Ko tau nape aku suke tukar nickname setiap kali beri komen??? Sebabnye, ade antara pencacai hamPAS yang hidupnye suke mengadu domba penyokong UMNO dan PAS dgn menyamar sebagai pengomen seseorg.

Kalau x percaya, cuba lihat kembali komen2 antaranye 'Awang Dogol' & 'PAShamPAS'..... blh lihat perbezaan komen2 'mereka' tu x? Kdg2 'mereka' beri komen dgn bahasa yg baik, tetiba keluar komen yg terlalu lucah. Ade pula 'Awang Dogol' yg mempunyai link & menjemput utk lihat 'blog'nya tetapi yg keluar adalah gmbr2 lucah.

Anda percaya itu adalah Awang Dogol yg sbenar???? YA... ITULAH SANG PENCACAI YG HIDUPNYE SUKA MELIHAT ORG LAIN BERMUSUHAN... PATUT AKU LABELKAN 'DIA' SEBAGAI APE????

DAJJAL??? BATU API??? SYAITAN????

Selagi pencacai itu asyik menipu dgn menyamar & memberi komen dlm blog ini, SELAGI ITU AKAN BERTUKAR NICKNAME.....

Kah.. kah.. kah.. pencacai tu memg seorang yg HAMPAS.....

Anonymous said...

kepada yg suka tukar2 nickname tu.. kau tak bagi komen kat sini pun takpa.. no hal lah... komen kau tu bukannya berfakta sangat...takyah dok syok sendirilah.. kau ingat ramai sangat ke peminat kau kat sini... haha .. jenis perasan juga kau ni ya hahaha.. dah lah.. blah la....

Anonymous said...

Aku sokong TB ambil tindakan ini. Aku bukan penyokong Pas tapi aku takkan lupa sepanjang hidupku yang Haji Hadi sudah menfatwakan Umno parti kafir di zaman 80an, tetapi haji Hadi sekarang memperjuangkan agenda parti kafir umno dari memperjuangkan kehendak rakyat yang tak mahu umno berkuasa lagi sebab umno itu memang parti yang kafir.

Syabas TB! teruskan perjuanganmu demi membebaskan parti Pas dari virus umno iatu kumpulan geng Ganu natang dari mengkhianati undi rakyat dan lihatlah apa yang geng Ganu boleh buat di Ganu? Habuk pun tarak, cakap berdegar2 tapi semua munafiq besar.

Ikut Suka Aku la...... said...

kah.. kah.. kah... anon 8:37pm, salah seorg pencacai yg 'TERLALU DEMOKRASI'. Time kasih kerana telah menunjukkan wajah sebenar sebagai seorg pencacai hamPAS... kah.. kah.. kah...

AWANG DOGOL: Ni gambar REAL punye said...

KONG SI KONG SI KONG bersama kami. klik sini....

C2 said...

Anon 8:56 adalah Awang Dogol palsu

Anonymous said...

hek aleee...syok sendiri..cam bagus jerk.. hahaha..
go pak wit yo sef la...

Anonymous said...

alhamdulillah. tahniah kepada *anak* sebab berjaya menunaikan janji anda...syabas. utk anon 7.15pm saya pun bukan ahli mana2 parti tp saya kecewa dgn TGHH sbb membelakangkan amanah yg diberi oleh pengundi...cuba dia buat secara terang2 dan berutahu semua pemimpin PR saya rasa dia akan lebih dihormati dan mungkin ramai yg akan menyokong...bila di buat secara gelap ni org akan kata TGHH x amanah...siape yg xnak tengok umat islam dlm malaysia ni bersatu...semua org nak tp kena buat cara yg baik la...jgn ikut pintu belakang pada masa semua org bersetuju akan menggunakan pintu depan saja...harap saudara paham...ini adelah pendapat saya sahaja...

Anonymous said...

citer apa nih....neway, saya suka citer "istana takeshi" yg dr jepun tu...anwar+najib+nik aziz..tu sumer sedara saya..raya nanti jemput la dtg beraya umah saya yeakkk...byeeeeee