"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, February 06, 2010

Mintak Tolong..! Jangan malukan MB KUDETA..!

Mintak tolong... SILA HADIR BERAMAI-RAMAI KE MAJLIS DIBAWAH INI...!!!

Solat Hajat Rakyat di Kediaman Rasmi "YAB Menteri BESAR"...
Ni aku mintak tolong sungguh-sungguh nih... tolong la jangan malukan muka "YAB MENTERI BESAR"...

Mustahil "YAB MENTERI BESAR" tak dapat kumpul macam dekat bawah ni... (rujuk sini...)
Kalau tak dapat... maluuuuuu wooo...!!!

36 comments:

Anonymous said...

Sejak bila pula si Zombie jadi murshidul am umnongok ni? Sudah terlambatlah wahai si Zombie. Kau tunggulah 9 februari ni, kau akan di halau keluar dari kediaman MB tu.

Jangan dok berangan lagi nak jadi MB. Suluh muka kau tu kat cermin. Betul2 muka kau ni macam Zombie dalam filem thriller Mikail Jackson tu.

umno penipu said...

Baguih lah solat hajat..minta pertolongan dengan Allah.

PELIKNYA...RAMPAS perak DARI PR LEPAS TU PAKAT SEMBAHYANG HAJAT bimbang PR menang....depa ni mai dari planet mana lah...pelik sungguh na!!

sasaudengo said...

Sape2 yg pi semayang buang hajat MB Haram tu... tolong post kan gambo utk kita tengok berapa ramai yg mai no!

AbgTuah said...

KIH KIH KIH..

MAJLIS YG DISULAMI CERCA MENCERCA..

RIAK DAN TAKABOR..

OPSS..MAJLIS MANA SATU YA..

Awang Dogol said...

Jom ramai2 datang sembahyang hajat. Jamuan diberi....pengangkutan di sediakan.

Apa....hampa ingat PAS aje yg boleh buat.....Woiiiii...kami pun boleh juga tau.

Cuma yg bezanya kami ini lebih baik la dpd hampa sbb... kami ni suka tolong orang dan pemurah...suka bagi duit ehsan pada peminta2 sedekah wang ehsan...he..he..he..

Hanya orang yang BANGANG aje suka kata orang lain tak layak buat.

Jangan mare Bangang2 sekelian

Awang Dogol said...

ops! sebenarnya yang BANGANG tu... aku la hehehe...Hanya orang yang BANGANG aje suka kata orang lain tu BANGANG...

ooo BANGANG betul la aku...hehe..
saje wat lawak BANGANG...

Anonymous said...

Ciri-Ciri Orang Munafik Sejati

FUJUR DALAM PERTIKAIAN

sabda Rasulullah SAW:
"Dan apabila bertengkar (bertikai), dia melampau"

MENCELA ORANG2 YANG SOLEH

Mereka memperlekehkan orang-orang yang Taat dengan ungkapan yang mengandung cemuhan dan celaan. Oleh kerananya, dalam setiap majlis pertemuan sering kali kita temui orang munafik yang hanya MEMBINCANGKAN SEPAK TERAJANG ORANG2 SOLEH dan orang2 yang konsisten terhadap Al-Quran dan As-Sunnah. Baginya seakan-akan tidak ada yang lebih penting dan menarik selain memperolok-olok orang2 yang Taat kepada Allah SWT

MEMPEROLOKKAN ALQURAN DAN ALHADITH

Termasuk dalam kategori Istihzaa' (berolok-olok) adalah memperolok-olok hal2 yang disunnah Rasulullah SAW dan amalan-amalan lainnya. Orang yang suka memperolok-olok dengan sengaja hal-hal seperti itu, JATUH KAFIR.
Firman Allah SWT:
"...Katakanlah: 'Apakah dengan Allah SWT, Ayat-Ayat-Nya, dan Rasul-Nya kamu selalu berolok-olok?' Tidak usah kamu minta maaf, kerana kamu kafir sesudah beriman..."
(At-Taubah: 65-66)

BERSUMPAH PALSU

Firman Allah SWT:
"Mereka menjadikan sumpah-sumpah mereka sebagai perisai..."
(Al-Munafiqun: 2, Al-Mujadilah: 16)
Jika seseorang menanyakan kepada orang munafik tentang sesuatu, dia langsung bersumpah. Apa yang diucapkan orang munafik semata-mata untuk menutupi kedustaannya. Dia selalu mengumpat dan memfitnah orang lain. Maka jika seseorang itu menegurnya, dia segera mengelak dengan sumpahnya: "Demi Allah, sebenarnya kamu adalah orang yang paling aku sukai. Demi Allah, sesungguhnya kamu adalah sahabatku.

Sombong dalam Berbicara

Orang2 munafik selalu sombong dan angkuh dalam berbicara. Mereka banyak cakap dan suka memfasih-fasihkan ucapan. Setiap kali berbicara, mereka akan selalu
mengawalinya dengan bila UNGKAPAN MENAKJUBKAN YANG MEYAKINKAN AGAR TAMPAK SEPERTI ORANG HEBAT, MULIA, BERWAWASAN LUAS, MENGERTI, BERAKAL, DAN BERPENDIDIKAN. Padahal, pada hakikatnya dia tidak memiliki kemampuan apa pun. Sama sekali tidak memiliki ilmu bahkan lagi terserlah kemunafikannnya.


Tidak memahami Ad Din

Di antara "KEISTIMEWAAN" orang2 munafik adalah: mereka sama sekali tidak memahami masalah-masalah agama. Dia tahu bagaimana mengenderai kereta dan mengerti perihal mesinnya. Dia juga mengetahui hal2 remeh-temeh dan pengetahuan-pengetahuan yang tidak pernah memberi manfaat kepadanya meski juga tidak mendatangkan mudharat baginya. Akan tetapi, apabila menghadapi untuk berdialog (bertanya tentang persoalan2 Ad Din (Islam)), dia
sama sekali tidak boleh menjawab.


dan banyak lagi...

Anonymous said...

"Di kalangan masyarakat Melayu pula, 67 peratus menyokong Zambry berbanding 35 peratus undi yang diperolehi oleh Nizar"(merdeka center)
1.HaNG tp!OGHANG peghak kaa!!!
2.Oghang kelantan memang macamtu!dengaq bab pitih!bab duit!berjuta akan mai!!!Baghu angin!tak dapat lagi!!!Kalau dapat:
2.1.Boleh sembang kat kedai kopi sampai kepetang la!!
2.2.Boleh lawan ayam serama lagi laa!!
2.3.Boleh penghambat tupai dua tiga haghi lagi la!!!!
3.Syoknya oghang kelantan!!!!

Anonymous said...

"Inilah mesej yang disampaikan oleh Anwar ketika berucap kepada kira-kira 2,000 orang yang menghadiri majlis ulangtahun pertama rampasan kuasa BN di Perak, yang dianjurkan oleh Pakatan di Air Tawar malam tadi."malaysiakini.

1.alahai...buat kat kawasan cina!!
2.Awatt puak melayu dah tak percaya ka!!!
3.adoiiii!!sakit tau kena cucuk idung dengan puak kapiaq harbi!!!!
4.Hang tak sakitka nizarrrr!!!!

waksab said...

Pas perlu lebih tegas..kata Najib dan tidak berdolak dalik...Soalnya sekarang siapa yang perlu lebih tegas dalam soal Islam.Pas sememangnya telah bertegas dalam soal Islam.Lihat contoh di Kelantan,segala aktiviti yang dijalankan kerajaan negeri lebih pada keislaman,tiada aktiviti berunsur maksiat dan berlipur lara,hukum hudud akan terlaksana jika tiada kenkangan perlembagaan dan undang-undang negara..Dan kita lihat sendiri negara kita kini menuju kemana selama 50tahun UBN memerintah..Hasil didikan selama ini yang meminggirkan kerohanian pada generasi kini hanya melahirkan individu yang tidak menghormati ibubapa lagi..hatta sanggup membunuh mereka,memenuhi pusat serenti,merempit dan tanpa hala tuju..

Begini lah hasilnya..memberikan anak-anak kita hasil haram..maka terhasillah juga aktiviti yang memualkan serta menghancurkan masadepan negara.Rasuah atau apajuga nama yang diberikan dilabel halal dan tak perlu dihukum,malah diangkat menjadi pemimpin.Hiburan diagungkan,aktiviti lara lebih diutamakan..Benarlah sabda nabi..diakhir zaman ini hiburan lebih diutamakan dan pemimpin fasik diagungkan..Fikir-fikirkan lah...


http://waksab.blogspot.com/2010/02/pas-perlu-tegas-najib.html

Anonymous said...

waksab
1.Bab keruntuhan moral dikalangan remaja melayu!jangan salahkan sistem!Salahkan pelaksana!sapa pelaksana!sapa yang makan gaji buta!Sapa depa:
1.1.Ustaz-ustaz/ustazah-depa ajaq apa disekolah!!kelauq sistem sekolah!ramai yang tak dapat baca Al-Quran!guru Qafa buat apa!!cakap politik memanjang!!
2.2.Puak dijabatan agama!puak mana!puak agama!sokong parti apa!
Depa buat apa!kira elaun!kira gaji!
Puak muda dok minum arak kat tepi pejabat depapun !depa buat tak tau jee!!
3.Malasla nak cerita lagi!!!lenguh jari jeee!!hangpa pikiaqla sendiri!!!
4.Masalah ni melibatkan semua pihak!!semua pihak ada saham!!Tak payah tuduh-menuduh!!sama-sama pakat cari jalan!cara nak atasi masalah nooo!!!

PAShamPAS said...

Baguih la DS Zambry nak wat solat hajat, kurang2 KIBLAT yang dihadapnya adalah Baitullah Masjidil Haram. kalu kiblat pencacai hamPAS pula mengadap ke mana?? Madagascar?? Hohohohoho.... orang hamPAS sembah tuhan yang mana satu ni??

PAShamPAS said...

Oh ye, tunjuk gambar orang solat beramai2 kat stadium tu tak jatuh RIAK dan TAKBUR ke?? Sekadar bertanya.....

PAShamPAS said...

Nak tanya lagi.... solat hajat orang2 hamPAS semasa persidangan DUN Perak yang lepas tu berkiblat ke arah mane ye??? Hebat betul tuhan orang hamPAS ye, di mana2 boleh menghadap dijadikan kiblat......

C2 said...

Awang Dogol Palsu- Anon 4:12

UMPAS said...

blog ni cerita keburukan UMNO dan keburukan org2 tertentu dlm PAS..apasal tak dedahkan keburukan DAP dan PKR bangsa keling dan cina juga? atau takut hilang sokongan????

Anonymous said...

Sembahyang hajat ????? apa pula lawak ni .... merompak yang menyamun solat hajat???? sama dengan robin hood pula ....

Anonymous said...

jangn la kutuk zambry..die tu baik orngnye..die tu cuma mangsa keadaan aje..ni sume salah UMNO dan uncle Najib.. hahahahhahahahaha hahahaha haha nak selamatkan GAMUDA punye hal...satu negeri huru-hara..yang kat sini baik UMNO mahupun BN..tegelak2 suke..ape bodoh punye bangsa la kalian ni.. hahah

PAShamPAS said...

Woi bodoh la korang ni budak PAS yang hamPAS..mana kaPAS hah..tolong check kan jubo aku..aku dah kena liwat ngn orang PAS lah.. tolong..tak kuasa nyahhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!

Lan said...

Bila Mat Black pakai songkok hitam hampa rasa apa yang nampak????

Cuba teka...

HamPAStaik said...

Apsal puak hamPAS ni takbur dan riak dengan bilangan orang datang sembahyang.Islam taik kucing puak2 kome ni.

Anonymous said...

jumlah yg ramai mesti di ambil kira..jgn harap Islam nak capai kemenangan jika solat jamaah tak seramai solat subuh...solat jamaah beramai baik utk munajat kpd Allah,,manalah tahu antara yg dtg tu doanya sangat makbul d terima,tradisi ni amno belum ada,al maklumlah kelab malam judi genting tody rasuah pencuri harta2 rakyatkan amno yg jadi juara selalu.

saberi said...

RAMAI atau SEDIKIT bukan ukuran..kalau mai ramai pun tanpa iman dan taqwa,jgn harap ALLAH akan perkenankan doa..silap2 tuhan akan terbalikkan kpd yang teraniaya,macam kes royalti minyak..berpuluh ribu minta doa mcm berlaku kat pemimpin UMNO..tup2..nik aziz kata duit ehsan jika disalurkan melalui PAS,tak akan berlaku penyelewengan..dan dgn muka tak malu minta UMNO duduk semeja..ingat Najib bodoh mcm dia gamaknyer

dan kenapa pula nak malu kalau yg mai tak mcm PAS buat..apa hang ingat sembahyang ni mcm program realiti ka..awat ler hang ni bebal nak mampus..tak tahu ler kalau PAS ada buat piala Nik Aziz atau Mat Sabu..sapa ramai dpt piala Nik Aziz ,sikit kalu dapat piala Mat Sabu

Mungkin doa drp yang sikit lebih diterima ALLAH jika niat dan nawaitu mereka lebih tulus dan ikhlas

Anonymous said...

Hal begini pun dipergunakan untuk maianan kamu, cari la benda lain.. buat rosak ugama jah..

Anonymous said...

hahaha... tergelak ak wak2 baca artikel nie.. boleh ke dr zambry kumpul worang2 mcm tok aziz kumpul tu..

hahaha

hahaha

ak rasa X sampai sebab dia menteri BESAR... x ckup ruang nnt sbb di BESAR!!!

hahaha

lurus said...

hai anon 8.52am- mcmana nak buat lg. bebudak ade kat sekolah berapa jam jer... mintak encik tolong pikir plak bila diaorang ni kluar je dari sekolah dh jumpe kdai nmbr ekor, jln dpan sikit jumpe *reban ayam*, jalan depan sikit lg jumpe pusat hiburan. xkan nak surh cikgu Qafa dgn uztad2 sume pi bg arahan tempat2 ni mesti ditutup. laku ke perintah diaorang ni??? masa umno buat loteri umno dulu aku ingat lg org2 melayu berpusu2 g beli kt kdai cina pekan Kukup tempat mak aku beli brg dapur..

Anonymous said...

x yah nak gaduh2 sape bleh kumpul paling ramai org sbb Allah SWT akan sentiasa memelihara agamanya...tungguuuuu 09.02.2010...yg penting apa iktibar yg Allah SWT suruh kita pikirkan... setiap kesalahan yg kita lakukan akan dibalas samada cash kt dunia atau tungguuuu di liang lahad dan padang masyar..Tp yg pastinyer aku nmpak kiblat org2 dalam PAS masih sama dgn org2 islam yg lain. org umno pun ikut pandang kt situ org Pas pun sama ikut pandang kt situ...

Anonymous said...

cik lughuss,
1.Kalau anak hang jahat!anak hang ponteng sekolah!main judi!masuk pusat huburan!hang nak salah oghang lain ka!
2.hang sebagai makpak!apa peranan hangpa!
3.Kalau anak hang seperti diatas!menunjukkan kelemahan hangpa la sebagai makpak!tak pandai didik anak!
4.Galak nak kawin!nak jaga anak pun tak tau!salah kan oghang lain memanjangg!!!
5.Lepas sekolah!oghang suruh hang sambung ngaji sekolah agama sebelah petang!hang ponteng!anak hang ikut perangai hang la !!!

Anonymous said...

alahai sikit lagi..lughuss oii..
1.Agaknya kalau anak hang atau bini hang laghi dengan jantan lain nanti!!apa tindakan hang!!!
2.hang pi lapoq kat balai polis!!semua ni salah sistem!salah umno!!!
3.alahai lurus..alahai..kalau ada ramai umat islam macam hang ni!Rosak umat islam nanti!!!

Anonymous said...

apa YAB Mentri Besar? tarak nama ke?

atau MALU nak print nama atas banner tu?....ka ka ka....tak malu punya melayu india....ka ka ka.

bolos501 said...

saberi said,

,..........Mungkin doa drp yang sikit lebih diterima ALLAH jika niat dan nawaitu mereka lebih tulus dan ikhlas...

me said..
kau nie halusinasi lebih..si mamak kuty tu dah terdesak nak dptkan sokongan tu...tu pasalla dia buat solat hajat tu..muka xthu malu si zambry..tersengih2 mcm penagih.

lurus said...

hai en anon 7.52pm. kalu org ilang atau harta benda ilang memangler kena lapor kat polis sbb diaorang boleh tolong p cari sesama ye x. kalu brg tu nanti ade org salah pakai mcm makcik ilang ic itu ari sampai kena black list dgn bank, ade jugak itam putih kata ic kita ilang ye x. kalu ko org islam Allah SWT firman org islam mesti menjauhi maksiat dan kemungkaran. tp bila ade kemungkaran dpan kita kita mesti lawan dia. baru ler idup ade makna. sistem demokrasi hanya ciptaan manusia tp sistem, hukum dan cara idup yg ade dlm Al-quran bukan manusia tulis. ape yg saya nak ulang kata kt sini ialah lawanlah kemungkaran dgn tangan kamu kalu x mampu lawan la dgn kata2 sesungguhnya itu la usaha yg paling lemah. cntoh yg diberi sebelum ni adalah satu kenyataan jgn dipandang ringan. saya bukan ahli mana2 parti cuma saya mengikut apa yg disarankan dlm al-quran. pilihlah manusia yg terbaik dikalangan kamu untuk dijadikan pemimpin. apa itu manusia yg terbaik? manusia yg melayan agamanya dgn cara yg baik. yg saya nampak dlm banyak2 org islam yg ingin menjadi pemimpin masa PRU ianya dtg dari parti islam semalaya. kalu parti organisasi melayu bersatu boleh melahirkan org islam yg lebih baik dari mereka x de sebab saya nak tolak. so, please be neutral. and remember Al_quran and sunnah are our guideline to be the best among the best. Allahuakbar...Allahuakbar...Allahuakbar....

PAShamPAS said...

HKah...kah...kah... puak hamPAS dah meroyan sakan. Si Nijar beruk tu dapat majoriti paling skit dari semua kerusi DUN yang ade, ape yang hebat sangat dgn hamPAS dan Nijar beruk tu??

PAShamPAS said...

hahaha korang dah meroyan dah..sbb makan babi banyak sangat..anyway..sapa sini taukeh babi atau kenal mana2 taekeh babi..ku rase teringin nak luar tabii dengan babi..plzzzz ni no fon aku 0122073667
plllllllllzzzzzzzz nak beli sabun jap k

Anak Lenggong said...

Poji dan Tulang Besi..nanti tolong pesan kat Nizar tu masa memandu datang ke mahkamah esok jangan asyik dok berangan dan jadi serupa mat jenin..takut2 asyik dok berangan dia terbabas pulak..nanti hajat sebenar dia nak kemahkamah lain pulak jadinya tak pasal2 pulak ada rombongan pas mengusung keranda ke liang lahat pulak..

Anonymous said...

WOW...kena turun ni,boleh la aku dengaq doa mamu baca dlm bahasa tamil atau urdu...pakat semua tak faham...hanya dia sja yg faham....HUA HUA HUA