"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, March 22, 2010

Ibrahim Ali Tahu Siapa "Mr.X"

Reactions: 
Dulu aku pernah buat 1 en-3 pasal "Mr.X", tapi aku tak ingat tajuk apa dan tarikhnya bila, kalau korang rajin, korang belek-belek la posting-posting lama aku (ada lebih dari 5,000 posting tuh... hahaha)...

Tapi seingat aku la, Ibrahim Ali and The Geng termasuk beberapa Ahli UMNO dan Pemuda UMNO memang tau sangat-sangat siapa "Mr.X". Ibrahim Ali banyak atur program roadshow sekitar Perak dan Selangor dengan "Mr.X" masa tu.

Kalau ikut apa yang Petra cerita dekat sini, memang apa yang Zahrain cerita tu betul. DSAI bukan calon PM sebenarnya sebaliknya calon PM dalam "Projek Terbengkalai" tu ialah "Mr.X", tanyalah Ibrahim Ali siapa "Mr.X". dia tau sangat-sangat.

Sebab-sebab Projek tu kantoi korang kena tanya Tulang Besi, dia lagi tau. mungkin tu la sebabnya Ibrahim Ali marah sangat dekat Parti PAS. maklumlah, dah banyak perabis duit untuk Projek tu. last skali, "Projek Terbengkalai". "Mr.X" tak jadi naik sebab... (tanya Tulang Besi).

32 comments:

-thethinker- said...

buat saspen saja.. bagitau laa. sapa X tuu

Anonymous said...

Mr X tu X-MEn..hahahahaha

nak divertkan isu gile kuasa nak jadi PM Anwar ke MR X pulak..

suma org tau anwar ni jd gile sbb nak jd PM..nih penat2 anwar tipu org sane sini nak rampas kuasa alih2 jawatan PM yg tu rupnye reserve utk Mr X pulak? Penat je Anwar lobi sane sini nak jd ketua pembangkang, siap suh si jijah letak jawatan pastu buang duit rakyat wat election baru..tujuan nuar ape? sbb nak tunjukkan dia adalah next PM if government skrg ni lingkup..pesal Mr X plak?

..hahahahahahiiihihihihhuuhuhuhuhuuhuhuhuhihiieiehihahahahahiiheieheeeekihehiehieheiehhkihkihkhihkkkkaarhhaaahhhhhkkkkkkputttttuiiiihhh!..

ini episod penipuan anwar dan RPK seterusnye..yg aku pelik tu ade plak pencacai2 PR nak pecaye spin diorg tuh..aduss...tak abis2 kena kelentong diorg ni...sudah2 la tu..jd la bijak sket..otak ade ALLAH beri, pk la..jgn taksub sgt sampai kebenaran tidak lagi dikenali..

anti-firaun..

Anonymous said...

Kepala hotak geng2 PKR memangla tongong macam RPK jugak. Buat cerita tahyul Mr. X pulak. Ini mesti kes mabuk bengong sebab banyak tengok cerita P. Ramlee si Ali Baba tuh. Aku ibaratkan RPK tu macam si Sarjan Ibrahim Pendek. Pangkah X kat jamban sebab kena tipu. Geng PKR yang lain tu kira macam penyamun2 yang duduk dalam gua. Keluar dari gua, belasah pintu jamban. Yang penting ada huruf X. Dalam cerita ni, korang agak sapa yang layak diibaratkan sebagai Ketua Penyamun yang terrer nyanyi lagu Jawa merepek tu? kalau tune salah gua tak boleh bukak. Penyamun2 lain pun sebenarnya tak paham pun apa lagu tu. Nak komplen tak boleh pulak, nanti tak dapat masuk gua. Tak boleh main sabun dalam bilik air. Sabunnnn.... dalam bilik air ada sabun..... dlam bilik air ada sabun.....

Anonymous said...

ahaha la bagitau je la..

tapi firasat den ngatokan si Ku Li kan?? hehehe Ku Li ni masa Pak Lah belum retired tengok statement dia nampak sangat die bengang ngn Pak Lah..die bengang sbb tak gak dapat jadi PM...tu la dia buat hal kasi pecah kelentong royalti minyak tu.. eheheh

Anak Lenggong said...

Buat komen tentang orang pandai tetapi diri sendiri tak nak tengok ..Sekarang sedang berlangsung Sidang Parlimen. Aku nak tanya ahli parlimen pas, sekiranya kalian pendokong untuk penubuhan negara islam tapi ngape sampai hari ini konon nya kalian mendapat sokongan rakyat kalian masih lagi tak bentangkan di parlimen cita-cita kamu melaksanakan hudud dan penubuhan negara islam ?

Mengapa terus di dibangangkan pengikut setia pas disetiap ceramah mengatakan pas berjuang untuk sebuah negara islam tetapi dikala puak ko mendapat sokongan yang ramai diparlimen maseh lagi dok diam..buat lah syor untuk pembentangannya..tu pun kalau ada teluq ..Pas dan gengnya dah ada 80 kursi diparlimen pun maseh lagi tak nak bentangkan ke…ataupun islam pada pas hanya sebagai kiasan saja.

Memang kita akui jika pembentangan itu dilakukan pas dan pakatan tidak akan mendapat majoriti 2/3 tetapi sebagai pejuang anak Jantan yang ada teluq mereka wajib untuk table/bentangkan isu sewaktu parlimen sedang bersidang, bukannya di pentas ceramah ditepi longkang sahaja.

mana pergi suara wali selipar,hj hadi,mahfuz,salahudin,hatta,dr syed azman,kalid gereja dan zulkifli ahmad ? kenapa aku sebut nama2 ini ? pasal sepanjang tempoh 1999 hingga 2004 nama-nama inilah yang menjadi ikon ceritera negera islam dan hudud pas ! tolak kalid gereja la,pasal sekarang dia dah jadi suara kristusdaily dalam saf pimpinan pas..

Anonymous said...

anti-firaun..
"...nak divertkan isu gile kuasa nak jadi PM Anwar ke MR X pulak..

suma org tau anwar ni jd gile sbb nak jd PM..nih penat2 anwar tipu org sane sini nak rampas kuasa alih2 jawatan PM yg tu rupnye reserve utk Mr X pulak?..."

Helo pencacai...
Rakyat mana pulak yang nak sokong orang gila jadi PM...? Anuar Ibrahim belum gila lagi.

Disebabkan Anuar berfikiran waras lah maka jawatan PM itu di reserve kan utk Mr X kerana jadi PM ketika itu akan jadi perdana menteri boneka lebih kurang sama macam Mohd. Najib ..."cakap tak serupa bikin.."

Kalau seseorang itu pandai tipu orang bermakna orang itu bijak. Orang yang tidak bijak cuma Zahrin Hashim kerana percaya cakap Anuar kononnya 8 MP BN akan melompat parti PKR. Akibatnya 8 MP BN itu menafikan dan menuduh Zahrain sebagai pembohong besar.

Secara perlahan-lahan Zahrain dibogelkan sehingga tinggal seluar dalam saja.

kah... kah... kah...kah....Padan muka kau.. !

Anonymous said...

nak tergelak aku wahai anon atas ni..

"Rakyat mana pulak yang nak sokong orang gila jadi PM...?"..

bagus, ni betul, sape nak PM yg gile ye tak?..hehe..so mcm mane nak tau org tu gile ke tak? kalu mission to takeover Putrajaya "at all costs" tu kau rase gile ke tak?

"Kalau seseorang itu pandai tipu orang bermakna orang itu bijak. Orang yang tidak bijak cuma Zahrin Hashim kerana percaya cakap Anuar kononnya 8 MP BN akan melompat parti PKR"

so bila nuar ckp dia ade MP2 bn nak lompat dulu tu ko pecaye ke tak? jwb soalan aku ni, kau rasa anwar tipu ke tak tipu, nak gak tgk kalu kau ni bijak pandai la..

anti-firaun

Anonymous said...

Kpd anon 4:32
'Akibatnya 8 MP BN itu menafikan dan menuduh Zahrain sebagai pembohong besar.'

Hello..bro sah anwar kaki kencing. Ini clip temubual antara salah sorg antara 8 MP BN yg kene kencing ngn Anwar. Yg menariknya Saifuddin Nasution watak utama dlm operasi menangkap katak BN di taiwan.(Aritu si Saifuddin buat press conference berdegar2 cakap si Zahrain ni pembohong besar). Tengokla clip nih dan nilai sendiri

1)http://www.youtube.com/watch?v=1lCDx2n5auo&feature=player_embedded#

2)http://www.youtube.com/watch?v=jwGbObl6dTg&feature=player_embedded

3)http://www.youtube.com/watch?v=XACbFH-Z1gw&feature=player_embedded

Aku rase bukan Zahrain yg kene bogel. Tp Anwar yg kene bogel, smp lari keluar dewan rakyat. Pengecutla plak, Kalo Anwar mengata pasal Altantuya kat Parlimen takder plak Najib nak lari pegi menyorok kedutaan Turki ker, takpun pegi london jupe MP gay mintak tolong. Yg aku tau si Anwar jer yg pengecut wat bender macam tuh. Biaserla gila kunyit..

mankeldai said...

najib marah-marah sebab rakyat malaysia tak nak beli as1m. lebeh rm6 bil tak laku lagi. dia nak pergi hong kong untuk tarik pelabur beli. kesian. kata ekonomi bertambah baik, tetapi semua tu tipu sahaja.

Anonymous said...

...so bila nuar ckp dia ade MP2 bn nak lompat dulu tu ko pecaye ke tak? jwb soalan aku ni, kau rasa anwar tipu ke tak tipu, nak gak tgk kalu kau ni bijak pandai la..

anti-firaun

Jawapan aku,

Aku peduli apa tentang siapa yang nak lompat parti... kerana aku pengundi bukan ahli parti.

Dulu aku undi UMNO/BN, aku sangka parti itu boleh memberi kebaikan pada ahli keluarga dan saudara mara aku bangsa melayu... tapi malangnya bila UMNO/BN menang mereka tipu, parti tu bukan nak menolong rakyat tapi ada saja kenaikan harga barang keperluan. Lebih banyak menyusahkan dari menyenangkan.

Sekarang BN ada ura-ura nak naikkan harga barang keperluan dan diserta dengan cukai lagi... kau suka..?

Oleh kerana itu aku tak peduli apa pun yang diperkatakan oleh Anuar Ibrahim kononnya MP nak melompat keluar dari BN.

Sama ada benar atau palsu bukan pekara utama tapi berita seperti itu sekurang-kurangnya menjadi persepsi yang mengerunkan kepada pemimpin UMNO. Kau tak tengok ke betapa sasaunya perdana menteri ketika itu...? kau mungkin tak nampak kerana kau kumpulan pencacai... tapi kami pejuang rakyat malaysia dan bangsa melayu nampak apa yang berlaku ketika itu.

Baru kena acah sikit... lintang pukang MP BN dibawa lari ke Taiwan. Kah...kah...kah...

Ada aku kesah tentang sept.16..?

Anonymous said...

Sbb mcm org mcm ko la Mankeldai org Melayu tak maju!!!

Aku sedih tengok ASB yg khas utk bumiputra, kurang org Melayu nak melabur. Org Melayu, kuat boros dapat gaji terus jer shopping sakan takdernye nak menyimpan.

Cube ko tgk kalo unit2 ASN dibuka setiap tahun, berebut2 org Cina beratur pagi2 kat bank masuk duit dlm ASN. Setiap tahun aku bole betla tghari tu mesti kuota orgCina da abes. Tp yg kuota bumiputra tu takdernya nak penuh. Last-last yg aku sakit atinyer..kuota bumi tu akan dibuka kepada non-bumi. Hah..merebutla Cina2 tu masukkan lg smp abis unit2 ASN nih.

Org2 mcm Mankeldai ni la yg bongok takder mase depan nak menyimpan duit takpun pegi melabur. Kerajaan da bagi peluang dan keistimewaan utk org Melayu memperbaiki taraf hidup dan kewangan kiter, ko bole kondem plak kat Najib sbb AS1M tak laku. Org macam ko ni la yg bute-tuli, da takmo rebut peluang yg diberi kepada org Melayu.

Ko beranganla Mankedai bile PR dpt memerintah ko nak jd kaya. Abesla ASB, ASN segala kuota2 bumi tu takder. Skrg ni kalo ade peluang rebut majukan bangsa Melayu dan org Islam kite. Cina kuat sbb ekonomi dier kuat. Bukan mcm ko nih dok mengondem kerjaan jer. Ape yg ko dpt???

Anonymous said...

orang Melayu mana?? orang Melayu yang mak datin la wei kuat shopping.. apa kuat shopping pun mau ikut kaum ke???

temberang la..

Anonymous said...

so, kau rase anwar penipu ke tak bila dia ckp dia kata sultan da standby kira majority?

so, kau rase anwar tu penipu tak bila dia cakp MP2 BN da sedia nak lompat party?

so, ade kau kisah tak kalu bakal PM kau tu kaki penipu?

so, ade kau kisah tak, kalu Malaysia ni ketua dia kaki penipu?

jgn divert soalan..aku tanye soalan senang je, lepas kau dgr Sept 16 tu tak jadi sedangkan Anwar sibuk kata "we have the number", kau rase anwar penipu ke tak?

anti-firaun..

mankeldai said...

as1m tu nak tarik duit orang ramai supaya kerajaan ada modal nak buat belanja, itu nko semua pun tak faham!

Anonymous said...

so, kau rase najib penipu ke tak bila dia ckp dia kata rosmah benarkan dia bebini dua?

so, kau rase najib tu penipu tak bila dia cakp MP2 PR da sedia nak lompat party lepas dia bayar bejuta2?

so, ade kau kisah tak kalu bakal PM kau tu kaki pantat pompuan dan jubo saiful?

so, ade kau kisah tak, kalu Malaysia ni ketua dia kaki pantat model dan penyanyi?

jgn divert soalan..aku tanye soalan senang je, lepas kau dgr Mac 8 tu tak jadi sedangkan Najib sibuk kata UMNO dah nak kalah, kau rase najib penipu ke tak?

anti-firaun..

mamat said...

MR. X TU ADALAH KATAK BRAGHIM...HA..HA..HA...

bolos501 said...

...masalah SAMA ADA anwar tipu atau TIDAK pasal 16 sept.. itu hanya anwar dan tuhan aje yg tahu.....tpi memang kelakar tgk kerajaan BN pada masa tu..menggelabah beb..siap lari bwak ahli parliment diorang ke taiwan...kenapa la takut benor??..mugkin mereka mendapat tahu dari sumber2 dalaman mereka bahawa ada ahli mp2 mereka yang bakal keluar dan melompat parti..SEBELUM TU mereka(BN@Babi Negara) mengesyaki mp2 mereka dari malaysia timur(sabah&sarawak)yg bakal keluar dan melompat parti..maklumlah sabah kan negeri termiskin yg menduduki rangking no.1 DIKALANGAN NEGERI2 TERMISKIN DI MALAYSIAN NIH!! ..walaupun NEGERI SABAH kaya dgn minyak TAPI MALANGNYA orng lain yg hidup mewah atas hasil minyak-nya....maka pergilah mereka nun jauh ke sabah dan menabur janji manis mereka bg "mengikat" kembali mp2 mereka yg bakal melompat itu..isu sama ada betul @pun tidak BAHWA AKAN ADA mp2 mereka YG akan melompat parti,ITU kita perlu berfikir dgn sendiri..bg aku aku letak 50-50 kemungkinan MP2 BN melompat parti time tu(16 sept) tetap ada.. ..Anwar telah menulis surat kepada pak lah agar diadakan usul undi tidak percaya di dalam sidang parliment..(ini cara HALAL dalam negara kita bg menukar sesebuah kerajaan dan termaktub dlm perlembagaan)..dan pak lah tidak melakukannya...ini kerana paklah bimbang akan mp2 mereka yg bakal melompat tu...AKAN MENYOKONG PAKATAN sekiranya usul tersebut di buat..HEHHE...kita sebenarnya sedar @ tidak(termasuk pencacai umngok) telah mendapat manfaat secara langsung dari rancangan 16 SEPT ANWAR tu.. minyak turun beb!!..Haha..menggelabah siot kerajaan BN masa tu.. ...tpi jgn bimbang..PILIHANRAYA KE 13 nANTI kita tunggu dan lihat saJA akan kejatuhan BN!


nota: anwar seorang politician yg berwawasan..

matpublicgold said...

sekarang pun nkorang boleh nilai asb beri dividen setakat tujuh peratus shj tetapi ada saham dari bank tempatan yang beri dividen mencecah 18%. boleh check dengan perunding saham amanah tempatan! bukalah mata sikit.

mempelung said...

alah...Anwar tipu nombor jeh tak la teruk sangat macam umnobn tipu sana sini.

umnobn nak tipu pun tak pandai...rakyat lagi meluat adalah

Anonymous said...

Mahataik dan anak buahnya mat monggol lagi kaki kencing kat rakyat malaysia. Ngape pula nak tuduh si Nuar tu. Dia belum pun jadi PM lagi. Tunggulah semua pencacai dan pengikut umnongok bila si Nuar tu berjaya jadi PM, habis semua pakaian pemimpin umno akan dilondehnya. Berapa Billion duit rakyat malaysia dia orang dah sapu. Anak Mahataik hanya jurutera cabuk macam aku juga tapi pasal dia anak Firaun jadilah dia antara manusia kaya di malaysia. wahai pencacai umno ,mau sokong umno lagi ka? Akai tarak.
Mat monggol pun kaki penipu, adik dia kaya sebabnya, bukan sebab dia pandai, tapi si bodoh adiknya kata, dia jadi CEO sebelum abangnya jadi PM. Podah, dia ingat rakyat Malaysia bodoh macam dia. Kalau abang dia bukan pemimpin umno yang dok songlap duit rakyat malaysia, aku ingat dia pun macam pariah dok jual kad kredit tepi jalan saje. Bodoh!

mempelung said...

Haii abang anon 5:01

Aku ingat video macam kes lingam. Itu baru kita boleh kata eviden tapi kalau setakat temubual jeh...lebih baik kau letak mamak cendol atau apek pasar borong kat situ untuk menguatkan bukti Anwar menipu.

Dah dah dah... kau simpan jeh video tu...kemungkinan besar mamat ni pun nak lepaskan diri dari ditempeleng oleh rosmah sebab nak gulingkan suami dia.

Silap ari bulan mamat ni pun kantoi dengan mato-mato golap yang nak siasat kes ni...

Lawak sesangat aku tengok umno ni semakin banggang rupanya...

Anak Bugis said...

apa pun UMNO telah buat terbaik utk org Melayu...

mana ada org melayu yg miskin.. semua kaya raya
mana ada org melayu yg bodoh..? semua masuk universiti

tak caya..????

tanya dengan pemimpin UMNO.. hehehehe

mempelung said...

Lawak-lawak...saya tak tau pun nama saya digunakan...

Saya berasa takut, bimbing, risau kerana yang bercakap itu adalah Anwar sendiri...apa nak takut Anwar bukan ada kuasa nak tahan dia sumbat dalam ISA atau nak jelkan dia kalau dia tak sokong dan adakah dia betul-betul pasti, nampak yang bercakap dalam telefon itu Anwar atau
hanya membuat andaian saja.

Tinggi ilmu YB ni sembahyang Istikarah dapat petunjuk kalau sain saya jual negara...kah kah kah
Betul ke?

Yang peliknya dah tau ada sesuatu yang tak kena kenapa tak report jeh terus kat Tun ablullolah atau kak rosmah broo...

Kalau kau report kau dah berjasa pada agama, bangsa dan negara...kata dapat petunjuk...

Kalau kau report...bukan jadi timbalan lagi dah terus jadi ketua menterilah tendang Ali Rustam sebab KPI 1000%

Haha...ko pun gunakan nama Sultan mengatakan Sultan Johor akan halau kau dari Johor kalau kau sain.

Kau lupa ke Sultan dikecualikan dari politik...haaaa...kantoi kantoi...mato-mato tangkap mamat ni dulu..

mempelung said...

Anak Bugis ko dah tengok lom video umno kat youtube?

Tolong tengok nilai sikit. Kalau kau pikir sama macam aku betul la pendengaran aku ni...maklum la aku ni tuo...orang tuo macam aku ni pon umno nak kencing...hampeh

Anonymous said...

Aku dapat agak MrX ini adalah Tengku Razaleigh

Anonymous said...

mat public gold..

kau ni kan..kang aku ckp kau bengap kau marah..kau study balik konsep investment kat trust funds..berlambak kat luar tu..bangang..maleh aku nak ajor org yg tak sekolah cam ko ni..

Anonymous said...

Mr. X berkemungkinan daripada inidividu-individu ini. Sila pilih jawapan yang anda betul:

i. LKS
ii. LGE
iii. K.S
iv. TKok
v. "Muka macam saya, suara macam saya, tapi itu bukan saya"

a. i dan ii
b. i dan iii
c. i,ii dan iii
b. Semuanya betul.

matpublicgold said...

itulah yang menjaga saham amanah (pnb) kurang berjaya nak menarik pelabur disebababkan pengurusan yang tak cekap!

Anonymous said...

aku tertarik untuk mengkomen apa yang dikomenkan anak bugis...

aahahahhahaha

baru tadi LKS tanya kat Sembab bagi skolarship kat budak2 U..sembab kata ikut merit tak ikut kuota..

ahahahaha habislah orang Melayu bak kata Azhar Punggong tu..

kalau dah tak ikut bangsa dan daerah..makna tak ikut gaji bapak la..kata Melayu ramai miskin.. apsal tak berani buat kuota??

ahahahaa ini ke pembela Melayu.. sudah2 lah berangan wei..

Rose said...

Hmm..Ntah pape komen pencacai umNGOK ni.Pjg bjela2 tp xde pape pn..kosong!Maleh sy nk bce..getik wehh..

matkambing said...

baca sampai habis gak!

akula said...

salam, mengapa bila dengar nama anwar saja ramai jadi sasau. Bila sorang kata anwar tipu.....terus ramai-ramai kata .." oooo ya.ya.ya, anwar tipu. Terus percaya bulat-bulat. Walhal ramai pemimpin yang terang-terang tipu, tapi buat-buat tak tau.... boleh lagi cakap dalam hati.... taklah, dia tak tipu. Gunakan kewarasan akal fikiran yang dikurniakan Allah dengan sebaiknya.Buat penilaian seadilnya bukan menjadi tukang sorak nengiyakan tuduhan yang digembar-gemburkan tanpa menyelidikan sahih atau sebaliknya.