"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, March 24, 2010

Maklumat Keahlian PAS bukan Rahsia Lagi. INI BUKTINYA!!!!!!

Berita buruk kepada keseluruhan ahli-ahli PAS seluruh negara. Maklumat keahlian kamu bukan rahsia lagi. Gambar di bawah (rujuk di kaki artikel ini) saya ambil dari sebuah blog picisan yang mendedahkan keseluruhan maklumat serta butiran keahlian PAS saya. Sehingga ke tahap, alamat saya sewaktu saya mendaftar menjadi ahli, yang telah saya lupa, pun dia tahu. Malahan, nombor IC lama saya pun blogger picisan ni dapat.

Saya tak heran sangat maklumat saya ni diumumkan (NOTA: Mempamerkan no IC milik orang lain salah daris egi undang-undang), tapi bagaimana dengan orang-orang lain yang menjadi ahli PAS? Adakah mereka tidak kesah maklumat keahlian mereka tiada lagi kerahsiaan?

Bagaimanakah seorang blogger picisan macam dia ini boleh mendapat maklumat-maklumat rahsia parti? Itu yang sangat-sangat menghairankan saya.

Eloklah kes ini berlaku, supaya PAS dapat menutup “lubang-lubang” yang bakal menjatuhkan maruah PAS itu sendiri.

Tulang Besi

p/s - Blogger ni saya dah pernah dedah perangai suka sebar fitnahnya. Salah satu contoh boleh dibaca di sini.

Saya syak Batu Api ni orang yang bekerja dalam Pejabat Agung PAS. Itu sebab dia boleh dapat maklumat rahsia sebegini.

p/s - saya sudah "escalate" perkara ni terus ke Setiausaha Agung PAS Pusat. Saya yakin SU Agung sendiri merasa marah dan sedih akan berlakunya perkara ini. Saya 100% yakin perkara ini berlaku tanpa pengetahuan atau restu Setiausaha Agung PAS Pusat.

Saya minta maaf pada SU Agung kerana terpaksa menaikkan isu ini kerana bagi saya kerahsiaan maklumat keahlian PAS adalah isu BESAR dan amanah yang paling besar yang diberikan oleh ahli-ahli parti kepada PAS. Saya yakin Setiuasaha Agung juga bersedih atas berlakunya perkara ini

24 comments:

Anonymous said...

maklumat hang tak perlu ke kejabat agung...kat kawan yang hang daftar pun ada..kat cawangan yang hang daftar pun ada.. apa nak pelik..ni dok melalut sampai ke SU agong ni apa hal

saif al mansur said...

Salam.

Kami sentiasa berada pada pihak yang membela kebenaran.. teruskan saudara TB. Kami mahu PAS dihormati oleh pihak kawan dan lawan..

Allahuakbar!!

Sape BN/Pakatan Rakyat yang nak besar dan panjangkan zakar? said...

takbirr!

nasir said...

maklumat tu biasa la ... awat yang takut pula orang tau ..

takut pasai orang tau tak bayar yuran ka ....

BatuApi @ FireStone said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Kerahsian Ahli said...

Kalau sudah hilang kerahsian ahli parti tak kira tulang besi, tulang kayu atau sesiapa juga merupakan satu kebocoran yang amat memalukan Parti Islam SeMalaysia. Saya meletakkan pertanggungjawaban ini kepada Setiausaha PAS Pusat. Tak kira siapa dia hendaklah menyiasat dengan segera. Amat medukacitakan terutama pihak pihak tertentu yang yakin maklumat kami selamat di dalam peliharaan Pas Pusat. Ini merupakan perkara amat penting!

Liza said...

Pendapat saya kerahsiaan ahli adalah maklumat peribadi dan perlu disimpan secara rahsia... apa jadi kepada mereka2 yg kerja gomen (yang memang diblack-listed) kalau kerahsiaan mereka dihidu oleh "anjing-anjing" UBN yang sentiasa berniat dengki kianat! sebelum ni pun dah banyak menjadi mangsa ditangkap, ditukar, didakwa...

Saya rasa amat perlu maklumat ini disimpan secara sulit.

(dalam istilah keselamatan kalau sesiapa mendedahkan rahsia sulit, apakah hukumannya? adakah dibolehkan?)

Srikandi said...

Seb baik tak jadi ahli PAS. Kalau kementerian tau mesti di hantarnya mengajar kat penempatan orang asli. Tak ke naye?

Anonymous said...

hahaha ,,, pas tak jaga sirriyah ahlinya, patutlah semua anak muda yang fikrah islam ke pkr, pas lebih buruk dari umno dalam setengah hal...

Anonymous said...

salam, mohon Link Blog ini http://wasiatpejuang.blogspot.com/ ke dalam blog tuan, Blog ini berkisar sejarah tanahair. Terima kasih

Anak Lenggong said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Tulang Besi ni dah popular macam artis pulak sebab penulisan dan tindak-tanduknya lebih menjurus pada perpecahan PAS.

Pergeseran antara ahli2/pemimpin dalam sesebuah parti politik adalah satu perkara biasa. Dalam hal ini PAS juga tidak berkecuali. Namun selama ini pemimpin2 PAS berjaya mengawal keadaan dan menyelesaikan masalahnya secara kekeluargaan. Jika ada perkara yang tidak persetujui, memadailah dgn "berdehem" shj. Sampailah maksudnya itu. Perkara yang sama masih diperlihatkan. Teguran masih di buat secara berhemah seperti contoh marahkan cucu tetapi sebenarnya sindir menantu. Teguran tidak di buat secara direct.

Namun apa yang diperhatikan sekarang, perkara remeh2 dalam PAS di perbesarkan oleh kalangan ahlinya sendiri. Kelurusan saf kepimpinan telah cuba di tunggang terbalikkan. Permasalahan dalam parti diperkokokkan. Seolah2 ada ayam jantan yang mahu menunjuk jaguh. PAS tak perlu seorang hero.

P/S - Ayam yang cantik dan macho selalunya di jadikan umpan dalam jerat racik. Sesiapa yang rajin buru ayam hutan dengan cara meracik tahulah maksudnya.

Mr Y said...

hai! blog ni dah jadi blog politik peribadi ke?

Mlatkovic said...

Salam,
rasa2 nya baik TB and batu api cari jln tengah, jalan penyelesaian.
Jumpa n duduk berbincang...
jgn asyik bertelagah je, bwk2 la bermubahalah....
Lidah & pena merupakan senjata yang tajam...
wallahualam...

Anonymous said...

anwar kena bogel lagi..sedikit pendedahan zul kulimm

http://unitmediasiber.blogspot.com/2010/03/anwar-kunyit-rancang-kes-altantuya-utk.html

anti-firaun

Anonymous said...

lucu la plak....tapi lagi lucu tu yuran tak bayar tu....apa pun rahsia tu tetap rahsia.....dlm mesia nie mana ada yang rahsia dah....calon bakal PM pun orang dah tau...sapa lagi MR X la......hehehehe

Anonymous said...

More details kat sini..

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2010/3/24/nation/20100324143456&sec=nation

anwar..oh ..anwar..mmg dasar pengkhianat negara..pengikut dia bagaimana pula? pengkhianat juga ke?

anti-firaun..

Anonymous said...

TB kalu tak bayar yuran keahlian pun is not a big deal..

berapa byk dia derma kat ceramah2 PAS dia tak berkira pun..ape la sgt yuran PAS tu..

but kalu dia tak bayar pun, at least dia buat keja sokong PAS ni for free..cuma dia sokong PAS but report kat Nuar ngan RPK..itu je beza dia..

anti-firaun

p/s: TB byr yuran keahlian kat PKR la..kat PAS wat pe..

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Ini adalah hasil tarbiyah geng terengganu oleh hadi awang,aku tak sangka dalam parti pas ada yg busuk hati seprti geng terengganu,Tarbiyah bontot adalaa..Tak berani nak face to face,tak de telor ke??kalau ada bagi makang sama anjing,muka pun tak berani nak tunjuk,sial punya firestone...malu ke nak tunjuk muka,ke nyorok bawah ketiak nenek kau???

mankeldai said...

tulang besi ni mungkin dua orang yang sama dan mungkin juga lebih dari dua orang yang berlainan. seperti cerita psycho ler!

Anak Lenggong said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Liza said...

Wei Anak Lengong...sejak bila kau dapat tarbiah PAS nih...sebelum ni ko lah penghentam hebat...Tahniah kat ko kerana minda ko dah berubah cemerlang gemiloang terbilang...Tahniah 1 Mesia kat ko...

joostspring said...

aku rasa si kepala babi ni ada wayar yg putus dah kot dlm kepala otak dia..


mcm org gila meroyan dah aku tgk si tule babi ni...macam budak sekolah rendah..

pdi lu cakap org fitnah tule babi ye...lu xsedar yg lu ni kepala fitnah..

wei tule babi....mamak kulit buaya lu yg kena tetak tapi tak lut tu aper cerita...tu bkn fitnah ke namanya....blogger pas pun dah akui yg gambar tu palsu..

aper cite wei tule babi..